werkplaatshandboek

Plaats reactie
fons

werkplaatshandboek

Bericht door fons »

wie o wie weet waar ik een werkplaatsboek kan inzien van de DL 650 .
Eventueel aankoop adressen.

b.v.d Fons
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het ligt eraan wat je wilt bekijken.

Op het oude forum stonden een paar links naar on-line werkplaatshandboeken voor de DL1000. Er werd toen (ik dacht door Scotti) gezegd dat het meeste daarin ook bruikbaar is voor de DL650. Dus mogelijk dat je daar iets mee kunt, want zover ik weet is er nog geen enkele voor de DL650 in de handel.

Wanneer Engels geen probleem is kun je hier eens kijken. Daar staat trouwens nog veel meer info over de V-Strom. Even een beetje naar beneden scrollen en dan vind je "On Line DL1000 Service Manual" dat je in delen kunt bekijken. Je moet soms even geduld hebben want zojuist kon ik ze nog bekijken en nu krijg ik weer een error. Hij doet het weer. Maar je moet hiervoor wel een (snelle) breedbandverbinding hebben, met een modem wordt het een probleem. Het zijn namelijk 15 bestanden van in totaal 48 MB. (Ik heb ze al binnen)

Een andere mogelijkheid vond ik op hier. Overigens ook wel voor de DL1000.

Staat alleen geen jaartal bij al die dingen, dus ik weet niet of dat nog van invloed is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kwam gisteren in de motorshop ook onderstaande boek nog tegen. Geloof 39 Euro, maar alleen in het Engels verkrijbaar en specifiek DL1000.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Hier http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html kun je zowel de servicemanual voor de DL1000 als voor de DL650 downloaden. De taal is wel engels...
Scottie

Bericht door Scottie »

Iron Horse schreef:Ik kwam gisteren in de motorshop ook onderstaande boek nog tegen. Geloof 39 Euro, maar alleen in het Engels verkrijbaar en specifiek DL1000.

Afbeelding

Als je al een haynes boek van een andere motor in je bezit hebt, kies dan voor het downloaden van de Vstrom manuals. Daar heb je veel meer aan. De Haynes boeken zijn leuk omdat deze eenvoudig zijn van opzet, dus je leert er uiteraard wel van. Maar er gaat niks boven een service manual van Honda of Suzuki enx..
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

ferdo schreef:Hier http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html kun je zowel de servicemanual voor de DL1000 als voor de DL650 downloaden. De taal is wel engels...
Prima tip Ferdo :!: Hier kom ik de kerstdagen wel mee door (een kleine 500 pagina's aan info) :lol:

Tom.
Scottie

Bericht door Scottie »

Pale Rider schreef:
ferdo schreef:Hier http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html kun je zowel de servicemanual voor de DL1000 als voor de DL650 downloaden. De taal is wel engels...
Prima tip Ferdo :!: Hier kom ik de kerstdagen wel mee door (een kleine 500 pagina's aan info) :lol:

Tom.
Denk niet dat mijn baas het goed zal vinden als ik op de print knop druk..... :lol:
Maar vanaf CDrom als naslag, alleen printen datgene wat ik nodig heb werkt ook prima.
W-Strom

Bericht door W-Strom »

Het is het officiele Suzuki werkplaats boek. En met de serienummers van de producten kun je zo naar je dealer om onderdelen te bestellen. Best handig dus. En ik zou het inderdaad niet uitprinten, daar is niet alleen je baas blij mee maar ook je collega's zijn dan ook niet blij met je, want het duurt wel even voordat die klaar is met printen :lol: .

Wesley
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

W-Strom schreef:[...]En met de serienummers van de producten kun je zo naar je dealer om onderdelen te bestellen. [...]
Echte artikelnummers zie er niet bijstaan. Dan maar hopen dat de kreet "Fig. XX nummer XX" voldoende is. Normaal hoort daar lijkt mij een echt artikelnummerbestand aan te hangen. Misschien dat dat niet is meegescand. Vaak zie je bijvoorbeeld de linker pagina met de exploded view tekening en rechts de pagina met de volgnummers van die tekening met daarachter de partnummers en de benaming. Wie weet komt dat nog wel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Naast de 'Service manual' vind je op de site ook de 'Parts catalog' voor de DL650. De inhoud hiervan is identiek aan de microfiches die je dealer gebruikt om de onderdeelnummers te achterhalen. De hele fiets in exploded views :shock:

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pale Rider schreef:Naast de 'Service manual' vind je op de site ook de 'Parts catalog' voor de DL650. De inhoud hiervan is identiek aan de microfiches die je dealer gebruikt om de onderdeelnummers te achterhalen. De hele fiets in exploded views :shock:

Tom.
Ik heb 't Parts deel ook, maar ik zie het al het komt doordat ik in Acrobat Reader gebruik maakte van de bladwijzers. En dan verspringt het telkens 2 pagina's en zie je de opvolgende niet. Er staat idd een pagina na elke tekening met onderdeelnummer en omschrijving en zelfs ook nog een prijs. Dat laatste zullen we maar als een indicatie beschouwen. Die prijzen zijn dus naar ik aanneem dan ook inkoopprijzen voor dealers. :!: Dan wordt er snel e.e.a. duidelijk........
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
SuziQ

Bericht door SuziQ »

Hi,

Ik heb een origineel werkplaats handboek van de DL650. je kan het komen inzien of ik ken gewenste onderwerpen kopieren en mailen.

Tchau
Blackstrom

Werkplaatshandboek

Bericht door Blackstrom »

http://www.ronayers.com/fiche/getman.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

hierop vind je de microfiches voor bijna alle japanse motorfietsen.
Dus ook voor de DL1000 en DL650.

Mocht je twijfelen bij het bestellen van onderdelen bij de dealer dan kun je hier het partnumber controleren

gr.
Blackstrom
Plaats reactie