Welke dealer Brabant? Diverse vragen, garantieperiode, etc.

Plaats reactie
Hornikx

Welke dealer Brabant? Diverse vragen, garantieperiode, etc.

Bericht door Hornikx »

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een blauwe DL1000 K5 met 7700 km op de teller.
Er zit nog tot eind augustus dit jaar fabrieksgarantie op.

Ik heb toch een paar dingen die me niet echt zorgen maken, maar waar ik wel graag een goed antwoord/oplossing op wil.
Ik heb het forum hier al doorgespit, maar ik wordt soms niet echt wijzer.

Ook mijn DL ploft uit de uitlaat en ik heb het idee dat het blok erg geknepen wordt tussen de 2000 en 5000 tpm.
Ik wil vooral dat mijn motor goed berijdbaar wordt en dat hij snaarstrak loopt. Verbruik is daarmee van minder belang. Ik merk vooral nu dat hij wat inhoudt en moeite heeft met goed doorlopen naar de 5000tpm.
Ik lees nu verhalen over de secundaire gaskleppen en ook over de Yoshi-tool. Wat is nu het beste?

Daarnaast hoor ik ook de koppeling soms. Ik maak me er niet druk over maar wil er toch even een goed oordeel over.

Ik zoek dus eigenlijk een dealer die (voordat de garantie afloopt) bovenstaande zaken controleert en indien nodig actie onderneemt. (voor de goede orde, ik heb de DL gekocht bij een motorzaak in het noorden van het land, die geen Suzuki-dealer is)

Ik lees vooral goede dingen over Hoegee. IK woon zelf in Tilburg, dus in de omgeving zou fijn zijn. Motorcentrum Rijen is om de hoek en was vroeger mijn eigen dealer (Hoes Motors). Ik weet niet hoe die zaak nu is.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hé welkom.

Je hebt die motor toch niet toevallig bij Boonstra Motoren gekocht? Prima zaak hebben ondanks dat ze geen Suzuki-dealer zijn toch zaken onder garantie gerepareerd.

Voor de rest wat ik zoal hoor is Hoegee the place to go. De mijne gaat daar binnenkort ook heen.

Succes. Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5030
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

HalloHa Hornikx,

Ik kom al geruime tijd bij Motorcentrum Rijen. Heb daar mijn motor gekocht en in onderhoud. Ik heb er goede ervaringen mee. Het zijn kundige mensen die verstand hebben van motoren.
Als advies kan ik je dit meegeven; Maak een afspraak of loop even binnen en vertel welke problemen je met je motor hebt.

Wie weet kunnen ze er iets aan doen :!:

Gegroet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik heb 14 april een afspraak staan bij Hoegee om de DL eens aan een kritsche blik te laten onderwerpen.

Gisteren voor de eerste keer getankt en ik schrok me de tering.
199,5 km en meer dan 17 liter benzine ging erin. (1:11,3)
Dat viel me zwaar tegen. Het eerste blokje ging uit bij 82 km. Het tweede bij 120, het derde bij 145, het vierde bij 175 en bij 199 ging alles knipperen.
Ik heb hoofdzakelijk binnendoor gereden en echt niet gek gedaan.
Ik schakel tussen de 4000 en 5000 tpm bij een warm blok.

Wat me al opviel is dat ie bokt en dat ie bij lang stationair draaien flink naar de benzine gaat ruiken. Ik hoop dat Hoegee er iets aan kan doen of kan vinden. Want anders had ik beter mijn RSV Mille kunnen houden.
Die liep tenminste nog 1:13 :shock:
akako

Bericht door akako »

Hornikx schreef:Gisteren voor de eerste keer getankt en ik schrok me de tering.
199,5 km en meer dan 17 liter benzine ging erin. (1:11,3)
Dat viel me zwaar tegen. Het eerste blokje ging uit bij 82 km. Het tweede bij 120, het derde bij 145, het vierde bij 175 en bij 199 ging alles knipperen.
Ik heb hoofdzakelijk binnendoor gereden en echt niet gek gedaan.
Ik schakel tussen de 4000 en 5000 tpm bij een warm blok.
Het lijkt me dat iedere dealer dat beter kan. Is ook nog gratis vanwege je garantie. Mijne loop ca. 1:16 - 1:18 en dat is afhankelijk van rijgedrag, wel/geen passagier etc.
Harry

Bericht door Harry »

mijn 1000 is in 2005 ook op de testbak bij Hoegee geweest..daarna is het stotteren er helemaal uit.
Als een zonnetje op ieder toerental

Bandstof verbruik wat ik lees is redelijk vergelijkbaar met mijn ervaringen, al gaat het de laatste tijd redelijk ( bijna 1:13)
Daar is nog wel overeen te komen, maar daarmee moet je na 200km al weer op zoek naar een pomp en dat valt niet altijd mee in het buitenland.

Nog een paar keer naar het brandstof verbruik laten kijken, maar het zal wel zo blijven.
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik ben zaterdag langs MotorCentrum Rijen geweest, want ik heb het idee dat de DL steeds beroerder gaat lopen.
Daar een monteur laten kijken, maar die kon zo snel niks vinden. De DL loopt stationair ook goed. Mooi rustig, blok pakt goed op, etc.
Ik had nav een mailtje aan de NIMAG nog te horen gekregen dat er gekeken moest worden naar de aansluiting van het gasklephuis op de rubbers, maar dat was goed.
Monteur vond mijn verhaal vreemd (is ook): de klachten duiden erop dat hij te arm staat, maar hij heeft wel een verbruik van 1:11.
Zijn voorstel was om hem te brengen, zodat ze even gaan rijden en dan rijker zetten. Op mijn opmerking dat hij dan misschien goed gaat lopen bij een verbruik van 1:9, haalde hij zijn schouders op en zei: dat kan.
Tja........
Afijn, vrijdag de DL brengen en afwachten.

Maar deze week haal ik er zelf even de tank af en ga op zoek naar gekke dingen en ik controleer het luchtfilter even. Ik blijf het vreemd vinden.....
Hornikx

Bericht door Hornikx »

De DL is terug.
Hij is alleen afgesteld met de Yoshi-tool. Dat loopt potdorie een stuk beter!
Geen gepuf, gehak en geroggel. Gewoon grote klappen, snel thuis.
Echt een wereld van verschil.
Aanstaande zaterdag krijgt ze nog de 6000km-beurt, want daar was onduidelijk over tijdens het maken van de afspraak.

Vooralsnog (ik weet nu het verbruik nog niet) ben ik heel tevreden.
Plaats reactie