kleppen syncroniseren

Plaats reactie
the riding man

kleppen syncroniseren

Bericht door the riding man »

ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijne strom en heb nu 12000km op de teller staan. Volgens mijn werkplaatshandboek moet ik nu de kleppen synchroniseren, maar ik vraag me af of dit zou kunnen wachten tot de kleppen moeten geregeld worden op 24000km. Echt al nodig of niet?
Bijkomende vraag is hoe je werk exact uitvoerd. Volgens het boek moet ik mij een vacuüm meter aanschaffen wat ik van plan ben, best met 2 of 4meters?
En eveneens volgens het boek moet men ook een tachometer gebruiken maar hiervan heb ik nog nooit gehoord. Kunnen jullie me hier wat raad in geven wat betreft aankoop en gebruik van deze toestellen.
Alvast erg bedankt.
Fred

Re: kleppen syncroniseren

Bericht door Fred »

the riding man schreef:ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijne strom en heb nu 12000km op de teller staan. Volgens mijn werkplaatshandboek moet ik nu de kleppen synchroniseren, maar ik vraag me af of dit zou kunnen wachten tot de kleppen moeten geregeld worden op 24000km. Echt al nodig of niet?
Bijkomende vraag is hoe je werk exact uitvoerd. Volgens het boek moet ik mij een vacuüm meter aanschaffen wat ik van plan ben, best met 2 of 4meters?
En eveneens volgens het boek moet men ook een tachometer gebruiken maar hiervan heb ik nog nooit gehoord. Kunnen jullie me hier wat raad in geven wat betreft aankoop en gebruik van deze toestellen.
Alvast erg bedankt.
Ze bedoelen hier de gaskleppen en indien je motor goed oppakt zonder haperingen zou ik er vanaf blijven en er niets aan doen.
Gilla

Bericht door Gilla »

Vielleicht hilft dir das deiutsche Forum weiter.
Wenn du willst klicke hier
Um auch in der KnowledgeBase lesen zu können musst du dich einfach registrieren :wink:
Da steht genau beschrieben, wie man die Drosselklappen synchronisiert.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Op deze plek staat ook het een en ander beschreven. Trouwens voor een 2 -pitter heb je natuurlijk ook maar 2 vacuummeters nodig :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie