Gebruik van WD40

Plaats reactie
Moer60

Gebruik van WD40

Bericht door Moer60 »

Hallo allemaal,

Voor de winter wil ik graag mijn DL650 behandelen met WD40 om het roestprobleem zoveel mogelijk te vermijden. Nu vraag ik me echter af of ik de WD40 wel overal zomaar kan spuiten :roll: (natuurlijk niet op de remschijven :wink:). Maar kan ik WD40 straffeloos op heet wordende onderdelen zoals het motorblok en de uitlaat spuiten :?::?::?:
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Het effect bij spuiten van WD40 op heet wordende onderdelen, is dat het gewoonweg volledig verdampt. Het heeft geen enkel nut WD40 te spuiten op heet wordende onderdelen :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Tip 2: Beter een ander middel gebruiken tegen pekel, en dan bedoel ik een middel wat er speciaal voor is... ;)

WD40 is geen pekelbeschermer, hoewel je het voor een enkel ritje best kan gebruiken... daarna direct afspoelen en opnieuw aanbrengen. Voor dagelijks gebruik van je motor in pekeltijden, raad ik je WD40 ernstig af...
akako

Bericht door akako »

tip 3:

Je motor in de schuur zetten als het koud is en hem er pas weer uit halen als het +10 graden en de pekel weg is. Neem de auto, dat is veiliger en warmer.

Geintje, de beste bescherming biedt tectyl, lees de test in Promotor van vorig jaar er maar op na. Ziet er niet uit maar is goed voor je motor.
Moer60

Bericht door Moer60 »

Nog steeds tectyl :?::?:

Jeetje, daar spoot ik mijn motor in 1980 al mee onder. Is er in de tussentijds niets beters ontwikkeld :twisted:

Ik was trouwens ook niet van plan om in de pekel te gaan rijden. Maar als het een keer een mooi winterdagje is haal ik 'm zeker tevoorschijn :D:D
Vdude

Bericht door Vdude »

Moer60 schreef:Nog steeds tectyl :?::?:

Jeetje, daar spoot ik mijn motor in 1980 al mee onder. Is er in de tussentijds niets beters ontwikkeld :twisted:
...
Toch wél, :idea: ACF-50 (Of Corrosionblock, dat is hetzelfde)
Lees dit TOPIC op het MT01 Forum

wordt veel in uitgelegd

en na al die horrorstories over roest, durf ik niet eens meer zónder te rijden.
Cor

Bericht door Cor »

Wat ook goed werkt is vaseline, is ook te verkrijgen in een spuitbus. Gaat er makkelijker af dan tectyl en is goedkoop!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Zie : http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t= ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

hiermee is mijn en zijn Strom ''ingevet" en dat is ons en onze V-Strom's vorige winter prima bevallen!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hopmac

waar kopen

Bericht door Hopmac »

Iemand enig idee waar je dat spulletje AFC 50 in de omgeving van Goricnchem kunt kopen??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: waar kopen

Bericht door Iron Horse »

Hopmac schreef:Iemand enig idee waar je dat spulletje AFC 50 in de omgeving van Goricnchem kunt kopen??
Zover ik weer is de enige plek waar je het kunt kopen hier, heb ik het ook vandaan. BTW, het nevel/spuitbusje dat je erbij krijgt is waardeloos, je kunt het 't beste met een poetslap opbrengen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pink

Re: waar kopen

Bericht door Pink »

Iron Horse schreef:
Hopmac schreef:Iemand enig idee waar je dat spulletje AFC 50 in de omgeving van Goricnchem kunt kopen??
Zover ik weer is de enige plek waar je het kunt kopen hier, heb ik het ook vandaan. BTW, het nevel/spuitbusje dat je erbij krijgt is waardeloos, je kunt het 't beste met een poetslap opbrengen.
Ik gebruik een oude plantenspuit. Werkt redelijk. Een een oude tandenborstel om overtollig aangebrachte vloeistof uit te smeren. Of voor de plekken waar je met de spuit niet bij komt. Laat de winter maar komen. :wink:
Richardc

Re: Gebruik van WD40

Bericht door Richardc »

Moer60 schreef:Hallo allemaal,

Voor de winter wil ik graag mijn DL650 behandelen met WD40 om het roestprobleem zoveel mogelijk te vermijden. Nu vraag ik me echter af of ik de WD40 wel overal zomaar kan spuiten :roll: (natuurlijk niet op de remschijven :wink:). Maar kan ik WD40 straffeloos op heet wordende onderdelen zoals het motorblok en de uitlaat spuiten :?::?::?:
Ik gebruik het vaak om mijn velgen te reinigen en elektrische contacten te beschermen tegen vocht en corrosie. Op het blok en uitlaat heeft het weinig nut omdat het nogal snel verdampt. Als er toevallig iets op de schijven komt moet je niet panikeren. Afvegen met een doek en er rekening mee houden dat de remwerking even minder zal zijn. Wel op een veilige plek goed doorremmen voordat je echt gaat rijden.
Rino Negro

Re: Gebruik van WD40

Bericht door Rino Negro »

Richardc schreef:Ik gebruik het vaak om mijn velgen te reinigen en elektrische contacten te beschermen tegen vocht en corrosie. Op het blok en uitlaat heeft het weinig nut omdat het nogal snel verdampt. Als er toevallig iets op de schijven komt moet je niet panikeren. Afvegen met een doek en er rekening mee houden dat de remwerking even minder zal zijn. Wel op een veilige plek goed doorremmen voordat je echt gaat rijden.
Fijn spul WD40, ik gebruik het sinds jaar en dag na een poetsbeurt voor fiets / motor. Ook in de winter zit ik regelmatig op de motor. Roestproblemen zijn mij vreemd en het is toch al mijn tweede 650.

@Richardc : Ik verbaas mij wel dat je WD40 gebruikt voor elektrische contacten. Daar gebruik ik toch altijd wel speciale contactspray voor. Maar je bent nooit te oud om te leren. :lol:
Richardc

Re: Gebruik van WD40

Bericht door Richardc »

Rino Negro schreef:@Richardc : Ik verbaas mij wel dat je WD40 gebruikt voor elektrische contacten. Daar gebruik ik toch altijd wel speciale contactspray voor. Maar je bent nooit te oud om te leren. :lol:
Inderdaad, maar dan voornamelijk voor contacten die echt aan vocht zijn blootgesteld. WD 40 heeft namelijk goede vochtverdrijvende eigenschappen, daar is het oorspronkelijk ook voor ontwikkeld.

Richard
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Wel oppassen met WD40 op ingevette onderdelen! WD40 lost vet op, dus niet gebruiken op plaatsen waar de smering door vet geregeld wordt (o.a. lagers)
Verder is de beste (en goedkoopste) manier om stekkers tegen corrosie te beschermen: een kloddertje zuurvrije vaseline.
Gegarandeerd geen oxidatie meer op elektrische contacten. Werkt ook goed in de stekker voor de aanhanger bij de auto (en sommigen op de motor) :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gebruik van WD40

Bericht door Iron Horse »

Voor degene die nog AFC 50 wil aanschaffen zonder verzendkosten (en toevallig naar één van de evenementen gaat) en info over hun aanbiedingen en dealers waar het nu ook te koop is heb ik even de tekst uit hun nieuwsbrief gekopieerd zodat de nfo ook hier is. Plaatjes en links zijn niet meegekopieerd.
Welkom bij deze info-mail van Corrosion Control Europe, met nieuwtjes uit ons productpakket en natuurlijk de speciale lezersaanbiedingen.

Evenementen:

Jammer dat we niet overal kunnen zijn, er zijn zoveel leuke evenementen om nieuwe producten te demonstreren.
Maar niet alleen voor werk, ook voor plezier natuurlijk.

Zo zijn we aanstaande donderdag (21 Mei) aanwezig op de Motorday op Circuit Zandvoort




Mocht je daar ook aanwezig zijn, en nog iets nodig hebben uit de Shop dan kunnen we dat gewoon mee naar de Motorday nemen, dat scheelt uiteraard verzendkosten.
Daarvoor is echter wél jouw 06 nummer nodig bij de bestelling en de opmerking “MOTORDAY”.
Speciaal voor de Motorday is d e prijs van een spuitbus ACF-50 tm. 22 Mei verlaagd naar 20 Euro.

Wees er wel snel bij, we kunnen maar een beperkt aantal artikelen meenemen, we zijn namelijk zelf ook op de motor !
Nieuwe Dealer !
Horeon Motoren uit Zwanenburg is nu ook ACF-50 Dealer geworden, misschien bij jou in de buurt ?

Aanbiedingen

Deze nieuwsbrief heeft natuurlijk ook weer aanbiedingen, Allereerst voor Motor en Auto-rijders. Een pakket bestaande uit:

* Een Spuitbus ACF-50 normale verkoopprijs 21,50 Euro.
* Een Pot Superlube Universeel Synthetisch Vet = 14,95 Euro
* Ultra Glozz Superpolish, de superglans-wax = 22,95 Euro


Totale waarde 59,40 Euro
Als pakket te koop voor 49,50 Euro
Voor Nieuwsbrieflezers tijdelijk te koop voor 40 Euro (voordeel 19,40 Euro! =33% )

Klik hier voor de aanbieding


Aanbieding voor boot-eigenaren:

Een pakket bestaande uit:

* Een Spuitbus Corrosionblock, normale prijs 19,95 Euro
* Een Sprayflacon More Nine Zwarte Strepen verwijderaar 8.95 Euro
* Een Een Pot Superlube Universeel Synthetisch Vet = 14,95 Euro

Totale waarde 43,85 Euro
Als pakket te koop voor 37,50 Euro
Voor Nieuwsbrieflezers tijdelijk te koop voor 32,50 Euro (voordeel 11,35 Euro! = 26%)

Klik hier voor de aanbieding.

Watersportevenementen.

In het weekend van 27 en 28 juni zijn er w eer de Batavia Havendagen in Lelystad. Corrosion Control Europe is druk bezig daar een stand te bemachtigen op de Maritieme Markt, zodat we de bezoekers kunnen informeren over de watersport onderhoudsproducten van Matt Chem Marine.

We hopen velen van jullie daar weer te ontmoeten.


Promotieactie iDeal betaalsysteem, win CASH prijzen!

Op de voorpagina van onze site ziet u links het iDeal logo, tijdelijk is het mogelijk om daar Cash geld te winnen door simpelweg uw code in te voeren.
Win tot 400 Euro !


Tot de volgende Info-mail !

Team Corrosion Control Europe
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie