Hoeveel gaat er werkelijk in je tank?/

Plaats reactie
Titoturbo

Hoeveel gaat er werkelijk in je tank?/

Bericht door Titoturbo »

Volgens de specs heeft de tank een volume van 22 liter... als ik ga tanken (wanneer meestal mijn lampje begint te knipperen) dan zou er nog ongeveer 5 liter in moeten zitten. Ik tank dan net 14 a 15 liter...

Heeft iemand wel eens een geheel lege tank gevuld...zo ja..hoeveel brandstof ging er toen in??
Nu zullen er een paar zeggen: "Makkelijk toch, rij je je tank leeg en tank je hem vol!"... maar dat schijnt niet goed voor de injectie te zijn..
akako

Bericht door akako »

er gaat dus 22 liter in. Heb de tank 1 keer helemaal leeg gereden en toen 21,5 liter getankt. Motor stond toen schuin wegens gebrek aan een middenbok. Het klopt dus wel.
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik heb eens op de dampen de pomp gehaald, omdat ik wilde weten hoelang ik door kon rijden... :D
Er kon toen 21,72 liter in... dus die 22 zit wel goed... ;)

ps... eerst gaat het lampje branden en daarna het laatste blokje... dus als het lampje gaat knipperen kan je nog ff... :)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Remakil schreef:Ik heb eens op de dampen de pomp gehaald, omdat ik wilde weten hoelang ik door kon rijden... :D
Er kon toen 21,72 liter in... dus die 22 zit wel goed... ;)

ps... eerst gaat het lampje branden en daarna het laatste blokje... dus als het lampje gaat knipperen kan je nog ff... :)
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...

Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Titoturbo,

Ik heb een keer 300 Mtr. moeten lopen omdat de tank echt helemaal leeg was. :( Nadat ik de tank weer had gevuld ging er 20,75 Ltr. in. ( zie verder Topic Motor, bij Verbruik DL 650 en DL1000)

Aux Revoirtje Tartaartje

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Remakil

Bericht door Remakil »

roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...

Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond :shock: :shock: :shock:
Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop... ;)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Remakil schreef:
roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...

Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond :shock: :shock: :shock:
Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop... ;)
Tja, twas toen nog met roadbook...
Leipo

Bericht door Leipo »

Remakil schreef:
roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...

Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond :shock: :shock: :shock:
Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop... ;)
alleen verteld mijn garmin me niet of die pomp ook wel daadwerkelijk geopend is ;)
Remakil

Bericht door Remakil »

Leipo schreef:
alleen verteld mijn garmin me niet of die pomp ook wel daadwerkelijk geopend is ;)
Helaas niet... en Garmin betaald je pompbeurt als hij geopend is ook niet... :?

;)
V-strom Jack

Bericht door V-strom Jack »

Ga meestal tanken nadat het tanksymbooltje knipperd.
Dus dat betekend: 22 liter minus 4,5 is jawel 17,5 liter volgens het boekje.
Zeg maar 17 omdat je niet direct een tankstation in de buurt heb.

Als ik dan tank (op z'n jiffy) slaat de pomp bij 15 liter af.
Om de laatste liters erin te krijgen moet je elke keer een beetje tanken en hier ga ik niet op wachten.
Leipo

Bericht door Leipo »

ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien :)
Remakil

Bericht door Remakil »

Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien :)
Precies! Zo moet het... :)
Doe ik dus ook bijna altijd!... :wink:
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien :)
Kheb een middenbok !!!! :lol:
Leipo

Bericht door Leipo »

Bonelli schreef:
Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien :)
Kheb een middenbok !!!! :lol:
ik ook, maar ik vind het veel irritanter om af te moeten stappen en de motor op z'n middenbok te zetten dan gewoon blijven zitten, pinnen, tanken en weer wegrijden :P
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Leipo schreef:
Bonelli schreef:
Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien :)
Kheb een middenbok !!!! :lol:
ik ook, maar ik vind het veel irritanter om af te moeten stappen en de motor op z'n middenbok te zetten dan gewoon blijven zitten, pinnen, tanken en weer wegrijden :P
In het thuisland lukt dit misschien maar in het buitenland moet je veelal binnengaan voor te betalen...
Leipo

Bericht door Leipo »

klopt, maar in het buitenland rij ik meestal met volle bepakking en zet ik hem dan liever na het tanken op de jiffy dan voor het tanken op de middenbok :)

maargoed: persoonlijke keuze, ieder moet doen wat hij of zij goeddunkt ;)
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

15L, 20L, 22L ...Who cares, in mijn topkoffer, krijg ik makkelijk 40L...
en dan zijn er nog de zijkoffers :roll:
:lol:
Plaats reactie