Hoeveel gaat er werkelijk in je tank?/
Hoeveel gaat er werkelijk in je tank?/
Volgens de specs heeft de tank een volume van 22 liter... als ik ga tanken (wanneer meestal mijn lampje begint te knipperen) dan zou er nog ongeveer 5 liter in moeten zitten. Ik tank dan net 14 a 15 liter...
Heeft iemand wel eens een geheel lege tank gevuld...zo ja..hoeveel brandstof ging er toen in??
Nu zullen er een paar zeggen: "Makkelijk toch, rij je je tank leeg en tank je hem vol!"... maar dat schijnt niet goed voor de injectie te zijn..
Heeft iemand wel eens een geheel lege tank gevuld...zo ja..hoeveel brandstof ging er toen in??
Nu zullen er een paar zeggen: "Makkelijk toch, rij je je tank leeg en tank je hem vol!"... maar dat schijnt niet goed voor de injectie te zijn..
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...Remakil schreef:Ik heb eens op de dampen de pomp gehaald, omdat ik wilde weten hoelang ik door kon rijden...
Er kon toen 21,72 liter in... dus die 22 zit wel goed...
ps... eerst gaat het lampje branden en daarna het laatste blokje... dus als het lampje gaat knipperen kan je nog ff...
Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5027
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Hoi Titoturbo,
Ik heb een keer 300 Mtr. moeten lopen omdat de tank echt helemaal leeg was. Nadat ik de tank weer had gevuld ging er 20,75 Ltr. in. ( zie verder Topic Motor, bij Verbruik DL 650 en DL1000)
Aux Revoirtje Tartaartje
Peter
Ik heb een keer 300 Mtr. moeten lopen omdat de tank echt helemaal leeg was. Nadat ik de tank weer had gevuld ging er 20,75 Ltr. in. ( zie verder Topic Motor, bij Verbruik DL 650 en DL1000)
Aux Revoirtje Tartaartje
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop...roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...
Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond
Tja, twas toen nog met roadbook...Remakil schreef:Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop...roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...
Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond
alleen verteld mijn garmin me niet of die pomp ook wel daadwerkelijk geopend isRemakil schreef:Gelukkig verteld m'n Garmin me waar de dichtsbijzijnde pomp is, dat scheelt een hoop...roeleke schreef:
zo heb ik ooit in het Duitse/Oostenrijkse grensgebied 21,9 getankt...
Ge denkt dan van oh... nog nie op reserve, kan nog wel tot de volgende pomp. Blijkt dat die volgende pomp toch wel heel ver weg stond
Ga meestal tanken nadat het tanksymbooltje knipperd.
Dus dat betekend: 22 liter minus 4,5 is jawel 17,5 liter volgens het boekje.
Zeg maar 17 omdat je niet direct een tankstation in de buurt heb.
Als ik dan tank (op z'n jiffy) slaat de pomp bij 15 liter af.
Om de laatste liters erin te krijgen moet je elke keer een beetje tanken en hier ga ik niet op wachten.
Dus dat betekend: 22 liter minus 4,5 is jawel 17,5 liter volgens het boekje.
Zeg maar 17 omdat je niet direct een tankstation in de buurt heb.
Als ik dan tank (op z'n jiffy) slaat de pomp bij 15 liter af.
Om de laatste liters erin te krijgen moet je elke keer een beetje tanken en hier ga ik niet op wachten.
ik ook, maar ik vind het veel irritanter om af te moeten stappen en de motor op z'n middenbok te zetten dan gewoon blijven zitten, pinnen, tanken en weer wegrijdenBonelli schreef:Kheb een middenbok !!!!Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien
In het thuisland lukt dit misschien maar in het buitenland moet je veelal binnengaan voor te betalen...Leipo schreef:ik ook, maar ik vind het veel irritanter om af te moeten stappen en de motor op z'n middenbok te zetten dan gewoon blijven zitten, pinnen, tanken en weer wegrijdenBonelli schreef:Kheb een middenbok !!!!Leipo schreef:ik tank altijd al zittend op de motor, dan staat de motor rechtop en kan ik hem gewoon helemaal volgooien