18.000 km beurt

Ferdo

18.000 km beurt

Bericht door Ferdo » do 21 okt 2004, 23:07

Vorige week had ik na 17200 km de 18.000 km beurt voor mijn DL650. Was niet erg duur, kostte maar 80 euro. Het luchtfilter had ik namelijk al eerder zelf vervangen.

Wel werd geconstateerd dat mijn remblokken aan de achterkant versleten waren. Vanmiddag heb ik nieuwe originele Suzuki erop laten zetten en was zowaar 56,94 euro kwijt inclusief gratis montage.

Weet iemand van jullie van goedkopere alternatieven voor deze dure remblokkken?

Scottie

Bericht door Scottie » vr 22 okt 2004, 21:59

Welke remblokken je monteert zal ook een persoonlijke kwestie worden.
Hou er wel rekening mee dat je met sommige blokken goedkoop uitbent, maar uiteindelijk een andere schijf mag kopen, en dus toch duur.
Een remschijf kost al gauw 250 tot 400 Euro per stuk!

De samenstelling van de blokken is verschillend. Hierdoor ook het remgedrag.

Normaal gesproken kost een set remblokken tussen de 35 en 60 Euro.
En als je er 18000 km mee kan rijden, zou ik niet klagen. Tenzij je ze niet fijn vind remmen.

Ik heb blokken gehad die versleten al als je er naar keek. Maar ook blokken waar de remschijf harder van sleet dan de blokken!

Kwa merken zijn er nogal wat. Je kan terecht bij de Louis of Gericke die een soort huismerk hebben. Daarnaast heb je EBC, SBS, Ferodo, Dunlopad, Nissin (Honda) en nog wel enkele andere.
En de merken hebben ook nog verschillende samenstellingen.

Prof

Bericht door Prof » vr 23 sep 2005, 18:45

Vandaag 18000 km beurt laten uitvoeren bij ruim 19000 km. Bij de beurt nieuwe achterband (Michelin Anakee), nieuwe ketting (DID X-ring) en tandwielen.

Totale kosten: 579, 83

huGo

Bericht door huGo » ma 07 nov 2005, 22:20

Bij HVW Zoetermeer 212,52 betaald voor 18.000 beurt.
Werkloon was 3 uur = 157,50
In die tijd werden olie en filter vervangen, luchtfilter, diverse kabels & lagers en verlichting gecontroleerd, remklauwen en -blokken gecontroleerd en gereinigd c.q gesmeerd, brandstofsysteem synchroon gesteld, stationair hoger afgesteld, accu getest en proef gereden.
Onderdelen: oliefilter, olie + 12,50 vervangend vervoer = 48,52

Toch weer duurder dan ik had gehoopt. Mmm, weet niet, ik heb een hekel aan zeuren en vind de DL 650 een heerlijke motor maar ik ben aan onderhoud in een half jaar tijd wel +/- 1100 euro armer geworden. :?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8339
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 07 nov 2005, 22:28

Dat is waar ze aan verdienen, niet aan de verkoop van een nieuwe bike. Je betaalt in heel veel gevallen te veel voor een onderhoudsbeurt. (de goeden daargelaten!) Tijd om het zelf te gaan doen!
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

huGo

Bericht door huGo » ma 07 nov 2005, 22:33

Iron Horse schreef:Tijd om het zelf te gaan doen!
Heb ik niet... :cry:
En de kennis ook niet :oops:

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8339
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 07 nov 2005, 22:57

Dan ben je overgeleverd aan de "Goden" en kost het je meestal penning plus!
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Strommie

Bericht door Strommie » di 08 nov 2005, 08:50

_________________
n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17 feb 2006, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

huGo

Bericht door huGo » di 08 nov 2005, 09:27

Strommie schreef:Hugo schreef:
Iron Horse schreef:
Tijd om het zelf te gaan doen!

Heb ik niet... :cry:
En de kennis ook niet :oops:
_________________
vg - huGo
DL650T (zilver)
Tijd moet/kan je maken, door een keer niet te gaan rijden of iets anders op-te-offeren in de 'vrijetijdssfeer'
Wat is vrije tijd? :wink:
Strommie schreef:en kennis kan je alleen maar opdoen, door hét te doen
Maar dat kost tijd... (en hét doen kost al zoveel tijd) 8)
Strommie schreef:Hoe denk je dat wij (denken dat wij) aan die 'kennis' gekomen zijn :?:
Ik geloof je wel, maar dan zou ik ook zelf m'n groenten moeten verbouwen om van die smakeloze Westlandeenheidsworst af te komen, en zelf brood moeten bakken omdat Hollandse bakkers dat nou eenmaal niet kunnen -ik ben Belg- en zelf etc etc etc...

Na ja, alle gekheid, ik vind dat je mag verwachten en verlangen dat je door de vakman/-vrouw op adequate wijze voor een redelijk bedrag geholpen wordt en echt niet alles zelf moet kunnen of doen uit angst om getild te worden.
Bovendien hoop ik dan maar dat zaken die al jaren bestaan een redelijke middenweg hebben weten te vinden tussen prijs & kwaliteit.

Het lijkt me overigens wel héél leuk om zelf aan je brommer te kunnen sleutelen.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8339
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » di 08 nov 2005, 20:29

huGo schreef:.....
Bovendien hoop ik dan maar dat zaken die al jaren bestaan een redelijke middenweg hebben weten te vinden tussen prijs & kwaliteit.
.....
Dat zou inderdaad mooi zijn en die zijn er ook wel, maar niet altijd echt in de buurt. Het voordeel van een forum als dit is dat je wel wijzer wordt en dan niet altijd door schade en schande. Verder worden die lui die de boel echt buiten proportioneel berekenen of domweg de boel belazeren hier ook (wereldwijd) aan de schandpaal genageld. Want één voordeel van dit forum is wel dat Google de informatie binnen no-time heeft gevonden. Iets wat die bedrijven zich eens wat meer zouden moeten realiseren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Jan1966
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 30 aug 2004, 16:15
Mijn motor is een: ex v-strom 650 rijder. Nu een Honda XL1000V uit 2002.Nog steeds v-strom fan
Locatie: Wieringerwaard

Bericht door Jan1966 » ma 09 jan 2006, 20:45

Mijn 650 heeft vorige week een 18.000 km beurt gehad. Schrik niet:

arbeidsloon 115,55
klein materiaal 4,50
milieuheffing 3,00
oliefilter 10,50
pakking 0,79
olie Shell advance 25,90
remolie 6,86
pakking 7,99 (was van luchtfilter. Had ik zelf zoekgemaakt toen ik bij 15.000 km het filter verving)
leenmotor 54,00
btw 43,53

totaal 272,62

Hier moet je de kosten van de leenmotor nog af halen (±60 euro)
Blijft een hoop geld.

wr450

Bericht door wr450 » wo 25 jan 2006, 20:48

En heb je er wel eens aan zitten denken wat dat "kleinmateriaal"eigenlijk wel helemaal inhoudt ??
Dat is m.i. het betere steelwerk....je staat erbij en je kijkt ernaar.
115 euries werk is niets mis mee...kacheltje moet branden.
die 4,50 is het bedrag waar ik over doodval....als het jou niets doet...breng het dan de volgende keer ook bij mij..:-)

Gebruikersavatar
Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Veldhoven

Bericht door Biker » wo 25 jan 2006, 21:22

Hoe lang heb je die leenmotor gehad en hoeveel kilometer?? €54,= geld zat.
Beter 1 motor in bezit dan 10 bij de dealer!

Jan1966
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 30 aug 2004, 16:15
Mijn motor is een: ex v-strom 650 rijder. Nu een Honda XL1000V uit 2002.Nog steeds v-strom fan
Locatie: Wieringerwaard

Bericht door Jan1966 » vr 27 jan 2006, 21:58

Ik had mijn motor 1 dag voor kerst gebracht (de vrijdag)
Aan het eind van de dag bleek hij niet klaar te zijn omdat men 2 onderdelen niet op voorraad had en dus moest bestellen.

Het ging om de voorremlichtschakelaar (garantie) en de pakking van het luchtfilterhuis.

In de week tussen kerst en oud en nieuw werden er geen onderdelen geleverd en al met al heeft mijn motor 1,5 week in de werkplaats gestaan.
Vandaar de prijs van de leenmotor.

Ik ben het eens met de vage posten op de rekening.

Mijn ervaring met mijn dealer is zo wie zo niet zo goed. Ik vind ze met de onderhoudsbeurten erg duur en dit is nu al de tweede keer dat ik mijn motor langere tijd kwijt ben.

Als de garantieperiode voorbij is ga ik denk ik zelf de simpelere klussen doen.

Groeten van Jan

Boris

Bericht door Boris » za 28 jan 2006, 11:10

Jan, mocht je het niet weten, ook tijdens je garantieperiode ben je vrij om rond te shoppen naar een andere (lees betere) garage.
Bij wie laat je het nu doen als ik vragen mag?

Jan1966
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 30 aug 2004, 16:15
Mijn motor is een: ex v-strom 650 rijder. Nu een Honda XL1000V uit 2002.Nog steeds v-strom fan
Locatie: Wieringerwaard

Bericht door Jan1966 » za 28 jan 2006, 13:24

Bij Bruggeman in Nieuw-Vennep

Groeten van Jan

adro

Bericht door adro » vr 24 mar 2006, 01:55

Vandaag is de Strom voor de 18000 km beurt weggeweest bij SF racing. Km stand is nu 17000 km. Grote beurt is bij aflevering gedaan. Stond toen 10000 km op.
Kosten 104 euro. Dit is zonder luchtfilter (zit een K&N filter in). Totale tijd 1,5 uur. Bijzonderheden:
Balhoofdlager is afgesteld Er zat te veel speling in.
Ketting moet binnen niet al te lange tijd vervangen worden.

Real Biker

18000 beurt bij 19000

Bericht door Real Biker » zo 05 nov 2006, 12:30

Heb 18000 beurt bij ruim 19000 km laten uitvoeren.
Schrik niet!!! :(

Nieuwe achterband Bridgest. Battle Wing
Nieuwe voorband Bridgest. Battle Wing
Oliefilter
Luchtfilter
Remblokset achter
Remlichtschakelaar voorrem
3 ltr. olie
Kleinmateriaal
Milieutoeslag
Arbeidsloon

591.96 euro :oops:


Grt, Peter

ABo
DL650 berijder
Berichten: 377
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Locatie: Poortugaal

Bericht door ABo » zo 05 nov 2006, 21:23

Ook een beurtje laten geven:
K&N filter
2* een Battlewing
Nwe Motovision lampjes
3 ltr olie, etc
2,5 uur arbeid totaal 589.00 Euris

Gebruikersavatar
Pink
Berichten: 217
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 22:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 (2005)
Locatie: Soesterberg

Bericht door Pink » ma 06 nov 2006, 20:41

Nou, dan kan de mijne er ook wel bij.

2x Battlewing en 18.000km beurt.

€ 535,-

En ga nou niet roepen dat ik het zelf goedkoper kan want dat kan ik niet. :D
Welcome my son, welcome to the machine. (Pink Floyd 1975)

Gebruikersavatar
Black Rhino
DL650 berijder
Berichten: 160
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 14:01
Mijn motor is een: Suzuki C 800 C/CL Intruder
Locatie: Leidschendam

Bericht door Black Rhino » wo 13 jun 2007, 17:50

Ik was ook de klos.

18000 km beurt
Nieuwe achterband
Remblokken voor
Ketting + tandwielen

€721,00
Groetjes,
Ruud.

Gebruikersavatar
Motormotor
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 13:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Waddinxveen

valt allemaal wel mee toch...

Bericht door Motormotor » zo 17 jun 2007, 15:23

Ik ben pas overgestapt van een Cagiva naar de V-Strom. Grootste reden hiervoor waren de kosten voor het onderhoud en het (niet/slecht) verkrijgbaar zijn van de onderdelen voor de Cagiva.
De laatste reguliere 10.000 km beurt voor de Cagiva heeft me ruim 600 euries gekost........en dan zat grotendeels in het arbeidsloon (8 uur, 1,5 onder garantie). Dus als ik de bedragen zie die in voorgaande berichten genoemd worden denk ik dat het wel meevalt. Uiteraard blijft het altijd veel geld.....
een dag niet gereden is een dag niet gereden

Remakil

Bericht door Remakil » ma 16 jul 2007, 14:54

Vorige week bij Motoport Vianen de 18.000 beurt bij 20.000 laten uitvoeren...

Naast de gebruikelijk oliehoeveelheid, kleinmateriaal, kettingspannen en smeren, zijn de gaskleppen gesteld, nieuw luchtfilter en oliefilter en is er een Battlewing voorband opgegaan... :)

Kosten van de gehele beurt was 340 euro en een paar centen...

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6799
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 29 jul 2007, 01:44

Vandaag 18.000 KM beurt bij MC Rijen.

luchtfilter: € 28.85
Durablend 4T 10W40: € 23.00
oliefilter: € 12.50
remolie: € 4.65
klein materiaal: € 2.50
Millieu bijdrage: € 3.50
2 uur arbeidsloon € 108.00
gratis leenmotor

Totaal € 183.00

Verder wordt de Lambda sensor nog vervangen. Dit i.v.m. storingsmelding C45. Dit gebeurt onder volledige garantie. Deze storing heeft een aanzienlijk benzineverbruik tot gevolg.

Houdoe

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » za 15 sep 2007, 21:49

Vandaag de 18dkm laten doen bij 21dkm. Totale kosten waren 112,90 euro incl btw. De linker hielprotector was er afgevallen en deze erop laten zetten. Was bijna 15 euro. Verder alleen olie en filter.

Bij het wegrijden merkte ik op dat mijn dashboard het niet deed, evenals achterlicht enz. Meteen teruggereden en laten nakijken. De zekering was gesprongen. Na ongeveer 10 keer een nieuwe zekering (die ook allemaal kapot gingen) kabelboom nagekeken. Bleek een slechte modificatie door Suzuki gedaan te zijn bij de kabelboom net boven rechterframedeel. Bijgewerkt en opnieuw geplakt etc. Rit naar huis ging goed en nu maar maandag afwachten. Uiteraard hiervoor niks betaald.

Volgende beurt laat ik doen bij 30dkm. Zal wel duur worden met banden, kettingset, remblokken, synchronisatie kleppen, bougies. Sponsoren zijn welkom.
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Bleustrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 13 mei 2005, 22:51
Mijn motor is een: Hondacb 1300
Locatie: Heerjansdam

Bericht door Bleustrom » za 15 sep 2007, 22:28

Of inruilen voor een voordelig overjarig type nu bij Motorport en de helft volgend jaar betalen :wink:
De vraag "Hoe ben je op een v-strom terecht gekomen''

Antwoord ''Hoe kom je ervan af ''.....

Verkopen !!

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » zo 16 sep 2007, 22:18

Ook nu weer mogen zich sponsors melden!! :lol:
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7045
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » do 20 sep 2007, 16:23

Zo hij is er weer ......... en ja hoor zoals we al dachten.. :roll: ...met nw kettingset en koppelingscilinder(Garantie) en nw olie. :arrow: 2 uur arbeid á 325,50 €
:arrow: op naar de volgende beurt, hoewel de achterband wel tussendoor vervangen zal moeten worden. :roll:

@ Korsan,
heb je al sponsors.. :?: ..misschien kan je een goed woordje voor me doen..... :wink: :!:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » za 22 sep 2007, 15:52

Ik heb nog geen sponsors. :cry: Het slangetje van de carterontluchting zat bij mij los en heb ik vandaag vast laten zetten. Het gevolg was dat het een mooi geluid had. Alsof ik op een eenpitter reed met een sportuitlaat. Nu weer gewoon.
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1299
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Bericht door Dyrck » za 06 okt 2007, 15:50

Vandaag heb ik de 18.000 beurt zelf uitgevoerd.
Kosten:
€37,- voor een nieuw luchtfilter;
€20,- voor een bus ACF 50 (die nog half vol zit);
€15,- voor de olie (5W40 volsynth. van Louis.de).

Het oliefilter heb ik bij 12.000 vervangen, dus die kan nog wel 6.000 km. mee.
Verder heb ik de hele motor, incl. stekkers en de remcupjes ingespoten met ACF50, de kabelmodificatie achter de L-zijdeksel gecheckt (was goed) en heb ik de topkoffer 2 cm. naar achteren verplaatst.

Nog even een kleine tip:
Ik kwam bij het vervangen van het luchtfilter tot de ontdekking dat de aansluiting van de airbox op de voorste cylinder los zat.
Die is nog nooit los geweest, dus kan ik niet anders concluderen, dat dit in Japan niet goed is uitgevoerd.
De aansluitklem is ook moeilijk bereikbaar, dus heeft men dat waarschijnlijk uit gemakzucht maar achterwege gelaten.
Met een lange kruiskopschroevendraaier is de klem echter te bereiken vanaf de rechterkant, dus let hier ff op bij een volgende beurt.
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Lachouffe
DL650 berijder
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 09 mei 2007, 17:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2015
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Lachouffe » wo 06 aug 2008, 17:11

06-08-2008 , een 18000 km beurt(bij 19000km) aan mijn DL 650 ABS Touring bouwj. 4-2007 bij Motoshop Margraten.
oliefilter: 11,10
olie: 23,66
kettingset: 185,65
voorband BW 501:108,88
ventiel: 1,65
milieutoesl.: 6,80
De-Montage 3 uur à 50,- = 150,-

leenmotor DL 650 geen kosten.

Totaal : 487,84

Op naar de 25000 km.
DL650 A L5. April 2015 -..........
DL 650 AT K7. April 2007 - maart 2015.

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Re: 18.000 km beurt

Bericht door V-Stoom » vr 03 apr 2009, 23:38

Net 18.000 km beurt uit laten voeren

Luchtfilter: 37,37
castrol power RS 10w40 2,5ltr: 34,28
oliefilter hf138: 9,75
carterstopring: 1,00
Arbeid (18.000km beurt volgens
fabrieks voorschriften en
verlichting hoger) 67,59
Forté Motor Power 11,23
--------
161.22

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.

Spijker

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Spijker » do 09 apr 2009, 05:25

Vandaag 18.000 beurt laten doen.
Oliefilter, luchtfilter, olieverversen, ketting gespannen en gesmeerd,
en alle smeerpunten bijgewerkt.
Totaal € 191,-
Kan voorlopig weer :-)}

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Soesko » do 09 apr 2009, 11:48

Ik vind dat een stevige prijs. Ben je bij een dealer geweest? Ik betaalde laatst voor een 24.000km beurt voor mijn GSXr 330 euro en die is toen helemaal binnenste buiten gedraaid, dus klepspeling controleren en alle vloeistoffen en filters vervangen (behalve de vorkolie). 191 Euro voor een kleine servicebeurt, waarbij er ook nog niets bijzonders is gedaan, is dan stevig, maar goed je kunt er weer even tegenaan.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6799
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 23 jun 2010, 01:26

18.000Km beurt (teller staat op 20.014) Kosten € 177,= All-Inn. Kon er op wachten en heb meegekeken. :shock:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1920
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 18.000 km beurt

Bericht door PDvD » wo 23 jun 2010, 07:42

dat zijn geen misselijke bedragen. Kosten zijn hooguit 40 euro aaan olie, oliefiltertje van 7 euro en dan zo snel al een nieuwe luchtfilter??? Was die echt al aan vervanging toe? Rest zijn de kosten niet.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

E-strommer

Re: 18.000 km beurt

Bericht door E-strommer » do 24 jun 2010, 20:37

met 19.000km de 18.000km buurt gehad bij motoport wateringen.

filter - 11,70 euro
klein materiaal - 2,50 euro
milieuheffing - 2,30 euro
motorolie - 31,98 euro (1,23 euro per dl)
arbeidsloon - 97,50 euro (01:30 uur 65 euro per uur)

BTW - 23,31 euro

Totaal - 145,98 euro

Kan ik weer met een goede motor komend weekend naar de eifel 4 dagen lang en 3 nachten :D

Elwin :-)}

Gebruikersavatar
TooTall
DL650 berijder
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 15:46
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Hasselt

Re: 18.000 km beurt

Bericht door TooTall » wo 07 jul 2010, 20:06

:shock:

...

Eeeehm

...

Strommie had 18.000km, dus het was tijd voor een onderhoudje. Gisteren gebeld naar Jacqmaer (BE). Ik kon hem meteen dezelfde avond nog binnenbrengen. En hoeveel dat gaat kosten? Goh, een 90€ ongeveer. Bij het binnenbrengen speciaal gevraagd voor de voorrem extra na te zien, want ik had maandag de hendel 1 x praktisch tot tegen de gashendel kunnen trekken, daarna was het weer normaal. Opgeschreven "Nazicht voorrem indien nodig remblokjes vervangen"

Om 1700 gebeld, hij was klaar.

1 Oliefilter 9.95€
1 Dichting Oliefilter 1.55€
2500cc Motorolie 33,75€
+Luchtfilter gezuiverd
+Gesynchroniseerd
+TPS Sensor afgesteld
+Controle bandendruk voor + achter; koelvloeistof; kettingspanning; remmen voor + achter; remolie;
Werk 25€

Totaal? 70,25€.

1. Remmen waren nagezien, was niets mis mee, wel héél vuil. Schoongemaakt met brakepadcleaner, testrit was ok. (Welke garage zou niet gewoon de blokjes vervangen voor de extra pegels???)
2. De oliefilter is beslist nieuw, olie ook, en de benzinetank is eraf geweest dus ik vermoed dat de luchtfilter ontdaan is van de nodige vliegenlijkjes. Hij lijkt soepelder te rijden alleszins.
3. Wat een FANTASTISCHE GARAGE! Ze zeggen aan de telefoon 90€, en dan is het zo maar eventjes 20€ goedkoper!

Conclusie? Ten eerste, ik kan voor dat geld het niet zelf doen, en ten tweede, Nederlandsche vrienden, plan eens een mooi tripje naar België, en laat je onderhoud daar doen als het doenbaar is qua afstand! :-)}

Helaas daarna wel iets minder meegemaakt op de brommer, lees daarvoor HIER
Suzuki DL650 ABS K8 - VERKOCHT
Yamaha XT1200Z Super Ténéré

Gebruikersavatar
Brambo.650
DL650 berijder
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 14:08
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A K7
Locatie: In de Kempen (NL)

18.000 km beurt

Bericht door Brambo.650 » wo 07 jul 2010, 20:45

Vandaag ook 11.000 mijl beurt (op de kop af) en dus tevens de 18.000 km beurt uit laten voeren. Alles is nagekeken en niets bijzonders gemeld. Olie en filter zijn vervangen. Tank is er niet af geweest (was niet nodig, zei hij). Kosten € 103,50. Bij Motor Service Zuid in Oirschot.

Motor is mooi klaar voor de grote reis naar de Dolomieten over 3,5e week. :D :D
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6799
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Sparkle Black Peter » do 08 jul 2010, 00:31

Brambo.650 schreef: Tank is er niet af geweest (was niet nodig, zei hij).
Hebben ze het luchtfilter niet vervangen dan?? Bij mij was het luchtfilter pik-zwart (vliegen, bijen, stof en ander ongedierten) bij de 18.000km beurt en hoog nodig aan vervanging toe.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Jokapo » do 08 jul 2010, 00:34

was 105 euries kwijt geloof ik bij het welbekend MC Rijen......

Mijn K&N filtertje was er met de 12.000 al opgezet
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
TooTall
DL650 berijder
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 15:46
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Hasselt

Re: 18.000 km beurt

Bericht door TooTall » do 08 jul 2010, 08:24

Brambo.650 schreef:Tank is er niet af geweest (was niet nodig, zei hij)
:shock:

Ga maar snel terug en eis dat ze dat werk uitvoeren zonder extra kost. Het is voorzien in je service dat ze op 18.000km de luchtfilter checken. Daar zijn 2 redenen voor. Als dat ding vol met vliegen/stof zit, dan krijgt de motor minder lucht en verminderen je prestaties.

De 2de reden is dringender. Als de filter op een of andere manier geperforeerd is, of de rubberen seal die de verbinding maakt tussen de filter en de airbox niet meer goed werkt, dan kan er vuil IN de motor geraken...en dat wil je echt niet hoor!

Afbeelding
Suzuki DL650 ABS K8 - VERKOCHT
Yamaha XT1200Z Super Ténéré

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Wullebolle » vr 09 jul 2010, 14:49

^^^die airbox ziet er smerig uit :oops:

Een gekuiste of nieuwe luchtfilter maakt wel degelijk een groot verschil:

quoot mezelve van een paar weken geleden:
Wullebolle schreef:Zaterdag de luchtfilter uitgekuist. Er zaten genoeg kevers vliegen bijen pimpaljoenen vlinders motten en andere insectengedoe in om een entomoloog een week aan een stuk te laten klaarkomen. Resultaat: blok draait soepel 500rpm vroeger dan de dag voordien. Ttz cruisen en soepel oppakken aan 2500 in alle versnellingen behalve 1e. Wat een verschil dat een paar soeplepels aan insecten kan maken.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Brambo.650
DL650 berijder
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 14:08
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A K7
Locatie: In de Kempen (NL)

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Brambo.650 » wo 28 jul 2010, 11:37

Gisteren zelf de tank eraf gehaald (heb ik dat ook eens geoefend) en het luchtfilterhuis open gemaakt. Tank demonteren ging handiger dan in het wphb stond, want daar moest ik bij de ruit beginnen om de cockpit eraf te slopen. :frusty: Ik heb de zwarte knie-fairing eraf gehaald, dat afdekkapje bij het balhoofd en dat ijzertje waarop dat vastgeschroefd zit. Verder alle bouten van de zijkappen eruitgehaald. Ik kon nu gewoon bij de bout van de tank en die kon ik er naar achter uitschuiven/trekken. Karweitje van 15 min denk, nu ik weet hoe het moet. Terugplaatsen is iets lastiger, omdat je dan 2 handen tekort komt om de zijkappen uit elkaar te houden, zodat de tank er weer tussenin kan. Dat was bij mijn 1 pitter BMW toch een stuk gemakkelijker, want daar hoefde de tank niet eraf om bij de luchtfilter te komen. Toch iets meer cross-motor pedigree.

In de filter zaten wat vliegjes en beestjes, maar kon nog gemakkelijk tot de volgende beurt mee. Luchtfilterhuis zag er absoluut niet uit zoals hierboven. Was volledig zuiver, met een dunne oliefilm op de wand. Nadat ik het filter bekeken had, heb ik de garagist gebeld en hij gaf aan dat het reinigen gewoon voldoende is. Zijn ervaring was dat het bij 18.000 km eigenlijk nog niet nodig is om de filter te vervangen. Bij 24.000 moet de tank er toch af ivm kleppen stellen, dus kun je dat veel gemakkelijker dan combineren. Ik heb de filter zuiver geblazen en ontdaan van de beestjes en netjes teruggezet.

Mijn gemoed is weer gerust gesteld :D en heb nog meer zin in de vakantie aanstaande zaterdag. :lol: :lol: :lol: :-)} :-)}
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"

Longjohn007

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Longjohn007 » do 29 jul 2010, 09:05

Gisteren mijn strommie weer opgehaald bij de dealer : 440 euro's
Luchtfilter schoongemaakt, ketting netjes ingevet, alles nagelopen, uitlaat rammeltje verholpen en nieuwe banden (BT023)

groet,

johnny

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1920
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 18.000 km beurt

Bericht door PDvD » do 29 jul 2010, 10:29

duur setje banden.... rest had je zelf kunnen doen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Locatie: gem renkum
Contacteer:

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Redhead » do 29 jul 2010, 13:32

Opvallend is de vermelding van banden in de totale onderhoudsprijs. Bedragen tot 700€ voor een zgn beurt zijn irrieel.

Een beurt kan beter aangegeven worden met uitsluitend de werkelijk prijs voor materiaal en arbeidsloon.
Uiteraard zonder dat de uren voor de bandwisseling er bij in zijn opgenomen.

gr. Martin

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Wullebolle » do 29 jul 2010, 14:02

Redhead schreef:Opvallend is de vermelding van banden in de totale onderhoudsprijs. Bedragen tot 700€ voor een zgn beurt zijn irrieel.

Een beurt kan beter aangegeven worden met uitsluitend de werkelijk prijs voor materiaal en arbeidsloon.
Uiteraard zonder dat de uren voor de bandwisseling er bij in zijn opgenomen.

gr. Martin
Juist,
'Tis een kleine moeite om de factuur uit te splitsen op de verschillende onderdelen en het arbeidsloon.
Olie zoveel, filters zoveel, banden zoveel, en dan zoveel uur aan zo'n prijs ....
Dan kan iedereen onderling makkelijk vergelijken.
Zet er nog ff een waarde oordeel van de geleverde service bij: snelheid, vriendelijkheid, prijs, flexibiliteit etc ... en we weten alles !
Spooky Action At A Distance !

Kiekejan

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Kiekejan » do 29 jul 2010, 14:22

Veel (kleine) reparaties zijn makelijk zelf uit te voeren mits je wat ruimte heb.

Vandaag van mijn woon/werk motor de rechter voorvork kering + de olie en de voorwiel lagers (nu dichte)vervangen en was net geen 52 euro kwijt.

Longjohn007

Re: 18.000 km beurt

Bericht door Longjohn007 » do 29 jul 2010, 15:48

Doen jullie het vooral allemaal maar lekker zelf !!

die jongens bij de dealer doen het beter en sneller dan ik kan en rekenen een lager uurtarief dan ik bij mijn opdrachtgever.

Zou dus wel erg dom zijn om het zelf te doen in de spaarzame uurtjes vrije tijd !

Niemand heeft toch iets aan dit soort opmerkingen vind dat de moderators maar eens in moeten grijpen bij dit soort onzinnig commentaar.

zo dat ben ik weer ff kwijt

de groeten.

Plaats reactie