Gescheurde lak kofferrek

Plaats reactie
Biker

Gescheurde lak kofferrek

Bericht door Biker »

Bij mij DL1000GT uit 2005 zit standaard een kofferrek van Suzuki in de kleur zilver. De lak van dit rek is gaan scheuren en ik heb het rek eind 2005 onder garantie vervangen. Nu is dat rek inmiddels dezelfde lakscheuren gaan vertonen heb ik dat weer aanggeven en de dealer heeft contact gehad met Nimag en deze zegt het probleem te herkennen en gaan nu een nieuw rek leveren in het zwart, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik ben benieuwd naar een fotootje van het bedoelde rek en de scheuren... ;)
Ik weet het... ben ramptoerist... ;)
Wilco

Bericht door Wilco »

Ik ook eigenlijk, want wat verstaat de nimag en jij onder scheuren, als het is wat ik nu op mijn rek zie dan moet ik ook naar mijn dealer, ik zie wel barstjes, graag een foto
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Het lijkt inderdaad op barstjes in de blanke lak. Bij mijn k5 dl1000 is het rek meteen na levering vervangen door een zwart rek. Hier lijkt de lak wel goed te zijn al is de lak dikte iets aan de dunne kant. Het staat de dame ook iets beter dan het zilveren rek.
Maar goed, we moeten niet zo veel de negatieve kanten bespreken, het blijft een moord fiets, en als het rek je dan toch niet bevalt laat je hem toch spuiten! Kan die mooi in de juiste kleur gemaakt worden.
Biker

Bericht door Biker »

Hunter6 schreef:Het lijkt inderdaad op barstjes in de blanke lak. Bij mijn k5 dl1000 is het rek meteen na levering vervangen door een zwart rek. Hier lijkt de lak wel goed te zijn al is de lak dikte iets aan de dunne kant. Het staat de dame ook iets beter dan het zilveren rek.
Maar goed, we moeten niet zo veel de negatieve kanten bespreken, het blijft een moord fiets, en als het rek je dan toch niet bevalt laat je hem toch spuiten! Kan die mooi in de juiste kleur gemaakt worden.
Is dat zwarte rek verder wel hetzelfde, even dik enzo? Ik ben er wel benieuwd naar, kun je een foto plaatsen?
Biker

Bericht door Biker »

wilco schreef:Ik ook eigenlijk, want wat verstaat de nimag en jij onder scheuren, als het is wat ik nu op mijn rek zie dan moet ik ook naar mijn dealer, ik zie wel barstjes, graag een foto
Het zijn inderdaad kleine scheurtjes en zien er uit als streepjes vooral in de bochten van het rek. Op zich valt het niet op maar hoe ziet het eruit over een paar jaar....
Wilco

Bericht door Wilco »

biker schreef:
wilco schreef:Ik ook eigenlijk, want wat verstaat de nimag en jij onder scheuren, als het is wat ik nu op mijn rek zie dan moet ik ook naar mijn dealer, ik zie wel barstjes, graag een foto
Het zijn inderdaad kleine scheurtjes en zien er uit als streepjes vooral in de bochten van het rek. Op zich valt het niet op maar hoe ziet het eruit over een paar jaar....
OK thnx, toch maar eens langs de dealer dus voor een ander, misschien ook wel een zwarte dan
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

biker schreef:
Hunter6 schreef:Het lijkt inderdaad op barstjes in de blanke lak. Bij mijn k5 dl1000 is het rek meteen na levering vervangen door een zwart rek. Hier lijkt de lak wel goed te zijn al is de lak dikte iets aan de dunne kant. Het staat de dame ook iets beter dan het zilveren rek.
Maar goed, we moeten niet zo veel de negatieve kanten bespreken, het blijft een moord fiets, en als het rek je dan toch niet bevalt laat je hem toch spuiten! Kan die mooi in de juiste kleur gemaakt worden.
Is dat zwarte rek verder wel hetzelfde, even dik enzo? Ik ben er wel benieuwd naar, kun je een foto plaatsen?
Het rek is verder precies hetzelfde. Persoonlijk vindt ik zwart ook beter bij mijn zwart/blauwe DL passen.
Foto zou ik wel willen plaatsen maar ik heb geen plek om hem neer te zetten, sorry :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hunter6 schreef: Foto zou ik wel willen plaatsen maar ik heb geen plek om hem neer te zetten, sorry :cry:
http://www.imageshack.us/" onclick="window.open(this.href);return false; even aanmelden en uploaden. Allemaal gratis met de mogelijkheid te downscalen voor forums.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Inmiddels heb ik een zwart rek ontvangen en wilde het op mijn motor zetten echter het zwarte rek is iets ander van vorm (zie de afstandsbeugels, bij de zilveren is hij gebogen en bij de zwarte is hij recht) en wanneer hij gemonteerd zit, zit er 4 cm ruimte tussen de dempers en het rek i.p.v 2 cm voor het zilveren rek :( . Op de sticker van de verpakking stond DL-650, het maakt blijkbaar niet uit of het voor een 650 of 1000 is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stoker

Bericht door Stoker »

Lijkt mij dat dit waarschijnlijk het rek is voor het nieuwe type K7, deze heeft namelijk een dikkere eind demper, zou het zeker even vragen bij de dealer

Succes

Stoker.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

biker schreef: Op de sticker van de verpakking stond DL-650, het maakt blijkbaar niet uit of het voor een 650 of 1000 is.
Het maakt wel degelijk uit of het voor een 650 is. Een 650 heeft maar 1 uitlaat aan de rechterkant en daardoor heb je een bredere koffer aan de linkerkant. Ook het kofferrek aan de linkerkant zit dichter bij het frame dan de rechter (daardoor bredere koffer links mogelijk).
Biker

Bericht door Biker »

Black Rhino schreef:
biker schreef: Op de sticker van de verpakking stond DL-650, het maakt blijkbaar niet uit of het voor een 650 of 1000 is.
Het maakt wel degelijk uit of het voor een 650 is. Een 650 heeft maar 1 uitlaat aan de rechterkant en daardoor heb je een bredere koffer aan de linkerkant. Ook het kofferrek aan de linkerkant zit dichter bij het frame dan de rechter (daardoor bredere koffer links mogelijk).
Oke maar de geleverde rekken zitten zowel links als rechts iets verder van de uitlaten af. Ook zit er een andere maat afstandsbus bij het rek geleverd om hem te monteren dan de bus die bij het zilveren rek zit.
Korsan

Bericht door Korsan »

Op de foto zie ik iets interessants. 3 rode kratten. Kan het zijn dat die invloed hebben gehad op het verschil van de kofferrekken?

Grapje!
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

biker schreef: Oke maar de geleverde rekken zitten zowel links als rechts iets verder van de uitlaten af. Ook zit er een andere maat afstandsbus bij het rek geleverd om hem te monteren dan de bus die bij het zilveren rek zit.
Dan is het denk ik niet speciaal voor de 650, bij mij zie je een duidelijk verschil in breedte van het linker en het rechter rek. Dat verschil zie ik bij mijn motor aan de beugel die op de foto achter je rechter achterknipperlicht zit.
Biker

Bericht door Biker »

Ik snap er nix meer van.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

biker schreef:Ik snap er nix meer van.
Dat geeft toch niets, als het maar past bij jou. Of zit er alleen maar een 1000 sticker op je motor. :lol: :lol: :lol:
Biker

Bericht door Biker »

Ik vond al dat de motor van achter erg breed is en dat de koffers beter aan konden sluiten maar met het nieuwe rek is dat nog veel erger :roll:
Biker

Bericht door Biker »

Black Rhino schreef:
biker schreef:Ik snap er nix meer van.
Dat geeft toch niets, als het maar past bij jou. Of zit er alleen maar een 1000 sticker op je motor. :lol: :lol: :lol:
SSSssssssttttttttt......
Richard

Bericht door Richard »

ook bij mij is vandaag het kofferrek onder garantie vervangen (ook een 1000GT uitvoering). Ook ik had dezelfde verschijnselen; klein haarscheurtjes in het begin die uiteindelijk "uitgroeiden" tot gebarsten lak. De laatste tijd kon ik zelfs hele stukken lak van het rek afbreken.
Biker

Bericht door Biker »

Richard schreef:ook bij mij is vandaag het kofferrek onder garantie vervangen (ook een 1000GT uitvoering). Ook ik had dezelfde verschijnselen; klein haarscheurtjes in het begin die uiteindelijk "uitgroeiden" tot gebarsten lak. De laatste tijd kon ik zelfs hele stukken lak van het rek afbreken.
Heb je nu een zilveren of een zwarte erop zitten?
Richard

Bericht door Richard »

er zit nu wederom een zilverkleurige op. en nu maar hopen dat de lak goed blijft.
Biker

Bericht door Biker »

Ik hoop met je mee, bij mij ging ook bij de 2e de lak scheuren...
Juke

Bericht door Juke »

Toevallig ook net de scheurtjes ontdekt en zo te lezen kan ik er best mee naar mn dealer.
Vraag mij wel af hoe lang daar garantie op zit ?
Heb de 650 nog net geen 2 jaar.

gr Jack
Richard

Bericht door Richard »

Jack,

Volgens mijn dealer wordt normaal slechts 1 jaar garantie geven op accesoires. Ik had echter het "geluk" dat ik een GT uitvoering heb waar de dragers standaard opzitten. En dan schijnt wel 2 jaar garantie te worden geven op het rek.

Als het rek dus als accesoire gekocht is, moet je je dealer een beetje pushen om het te claimen bij de nimag.

groet Richard
Juke

Bericht door Juke »

Ik kreeg gisteren keurig een briefje van de Nimag met de melding dat mn V-Strom nu bijna 2 jaar oud is. Men attendeerde mij erop , dat wanneer er mankementen zijn dat ik er nu nog mee naar mijn dealer kan gaan, om de reden dat de 2 jaar garantie er bijna op zit( heb ook n touring)

Vind dit een aardig gebaar.

Al was ik toch al van plan om na de beurs naar mn dealer te gaan met de lakscheurtjes, nu helpen ze mij ff op pad.
Tevens zat er een vragenlijst bij over de tevredenheid over mijn dealer.
Die vul ik volgende week ff in :)

gr Jack
Biker

Bericht door Biker »

Ik had onlangs ook zo'n brief en had net voor de derde keer eena ander rek gekregen. Nu heb ik alleen een zwarte variant gekregen (na overleg) bij het uitpakken hiervan bleek het model ook anders te zijn waardoor de koffers nog verder naar buiten komen te staan. Ik heb de ondergetekende van de brief dan ook een antwoord gestuurd met nog meerdere opmerkingen over mijn (ex) dealer en daarin geschreven dat het een ander model rek is. In een antwoord schrijft hij mij dat dit niet kan maar op de beurs in Utrecht zag ik dat er wel degelijk verschil zit in het rek 2007 en eerder........zucht, ik word er zo moe van en stop er dan ook maar mee. Als het zilveren rek gaat roesten oid dan laat ik het wel spuiten of zo.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Biker,

Heb ik ook gedaan. Mijn zilveren rek laten vervangen onder garantie door een zwart rek. Ziet er keurig uit. Mijn zijkoffer dragers heb ik laten stralen en zwart laten spuiten.

Groet,

Hans

Ps. Ben je al aan het plannen met de Sint Joris rit?
Hakuna Matata
Biker

Bericht door Biker »

Bij mij is het net andersom. Het (horizontale) rek is nog zilvergrijs en goed en de zijkofferdragers zijn vervangen door zwarte exemplaren. Maar ik heb de zilveren dus weer teruggezet.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Jawel, ook in t zuiden heeft de roest toegeslagen.

Heb een 2005-model en op de kopse kanten van de bovenplaat breekt de lak er gewoon vanaf. :evil:
Omdat ik vermoed dat e.e.a. inmiddels buiten de garantie valt, hij is van feb 2005, het hele rek eraf gehaald en vandaag een rondje langs de poedercoaters gedaan. Ding moet eerst ontlakt worden, vervolgens gestraald en opnieuw gecoat. Alles bij elkaar gaat het toch een 200,- kosten.

De meneer die ernaar gekeken heeft wist meteen waar het vandaan komt. Blijkbaar worden delen met de laser uitge'zaagd'. Op de kopse kanten van het snijvlak ontstaat dan een grafietlaagje. Als deze niet weggehaald wordt (doen ze meestal met een zuurbad) hecht het poeder niet goed waardoor de lak er naar verloop van tijd gewoon vanaf springt. Dan komt er water bij...rest spreekt dan voor zich. Kortom, gevalletje van productiefout...

Rek dus maar weer teruggezet.
Aangezien ik dinsdag toch langs de dealer moet ivm nieuw knipperlicht ...( :? klein meisje op grote motor heeft grote motor laten vallen :? zorgt ook voor grote deuk in ego :wink: ) ... toch maar eens ff informeren wat ze nog kunnen doen.

Grtz!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In principe houdt volgens de Europeesche richtlijnen na 2 jaar het recht op garantie niet op en heeft de leverancier weldegelijk de verplichting het probleem op te lossen als er klachten ontstaan ver voor de redelijk aannemelijke levensduur van het product. Of je ook daadwerkelijk je recht kunt halen is altijd maar weer de vraag. (Rechtsbijstand kan soms een goede stok achter de deur zijn :lol: ) Ik zag trouwens laatst bij Hans van Wijk in Zoetermeer een hele stapel van die bagagerekken liggen voor ik geloof 79 Euro per stuk.Die zijn waarschijnlijk afkomstig van ombouw naar het nieuwe type T-modelbagagedrager.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Thnx voor de tip...is iig goedkoper als opnieuw coaten. :wink:
Plaats reactie