Dit koste mij een 1000 beurt

Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Waarom plak materiaal op het frame ?? Ik heb heden de rubber bescherm kapjes of ook wel hielplaatjes gehaald bij mijn dealer. Standaard zitten deze op de 650 van 2007 en zijn nu ook los te koop.

voorbeeld staat bij het onderwerp 'inrijden van de 650 abs' dacht ik zo uit mijn hoofd.
Groeten Barry/Stroom2.
V-strom Jack

Bericht door V-strom Jack »

Vandaag ook een 1000 Km beurt gehad en .....

38.15 Euro!!

Alleen olie+filter plus diverse check-punten.
Dit alles waar ik de motor ook gekocht heb bij Motorcentrum Emmeloord.

Zelfs een afspraak maken was niet nodig, klaar terwijl u wacht.
Mooi toch!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In ieder geval een zeer nette prijs.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
dannyvu

Bericht door dannyvu »

Stroom2 schreef:Waarom plak materiaal op het frame ?? Ik heb heden de rubber bescherm kapjes of ook wel hielplaatjes gehaald bij mijn dealer. Standaard zitten deze op de 650 van 2007 en zijn nu ook los te koop.

voorbeeld staat bij het onderwerp 'inrijden van de 650 abs' dacht ik zo uit mijn hoofd.
Heb ze gevonden op de site van Suzuki. Hop naar de dealer maar die kon ze nog niet bestellen want ze zaten nog niet in zijn computer. :twisted:
Dinsdag belt hij naar Suzuki om eens te horen wanneer ze kunnen leveren. Grappig eigenlijk dat de klant het vlugger weet dan de dealer zelf :schater:

txs stroom2, dit zal alleszins gemakkelijker en mooier zijn ! :P
Richardc

Bericht door Richardc »

Mijn 1000 km beurt heeft me 0 euro gekost ( Jacqmaer in Munsterbilzen)... :)
Jantje

Bericht door Jantje »

Richardc schreef:Mijn 1000 km beurt heeft me 0 euro gekost ( Jacqmaer in Munsterbilzen)... :)
bij de meeste Belgische dealers is de eerste beurt gratis
Jacqmaer is ne goeie hé
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

De 1000 beurt is gedaan.....en daarvoor mocht ik 42,25 € afrekenen.
:arrow: bij vergelijk met de vorige heeft deze duurdere olie gekregen.
olie 26,40
filter 12,50
kleinmat.+millieuh. 2,35
Geen arbeid, hoewel ze ook nog een synchronisatie hebben gedaan.
Op naar de volgende......... :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Cor

ook ik was aan de beurt

Bericht door Cor »

mij heeft de 1000 km beurt €85 gekost. Nieuwe olie, filter, alle bouten/moeren aanhalen en de leenmotor. Was trouwens een Intruder, dat rijdt wel relaxed zeg. Maar wel minder leuk en in de stad niet zo handig.
Korsan

Bericht door Korsan »

Vandaag 1000 km beurt laten doen en niks betaald. Was incl. de koop.
Loxos

Bericht door Loxos »

Mijn 1000km onderhoud van mijn 650 heeft me 78€ gekost.
JuffrouwMier

Ruim 100 euro

Bericht door JuffrouwMier »

Gisteren mijn motor weggebracht voor z'n eerste 1000 km beurt.
De rekening was schrikken. :cry: Ruim 100 euro, 106 euro nogwat om precies te zijn.
Ik dacht dat ik tijdens de koop toegezegd had gekregen dat deze eerste beurt inclusief zou zijn.
Mooi niet dus. Voel me wel wat bedrogen. :(
De dealer, NIWA motorservice in Zwaagdijk, heeft doodleuk een uur arbeidsloon a 52 euro en klein materiaal a 54 euro in rekening gebracht.
En ik was m'n motor ook nog de hele dag kwijt. :!: Ik kon er niet op wachten. 's Morgens ingeleverd bij de dealer en 's middags laat weer opgehaald en ook geen leenmotor gekregen ofzo...
Nou ja, dat laatste had ook niet gehoeven, maar ik moest zo wel alternatief vervoer weer naar huis regelen...
Ik denk dat ik een dure dealer uitgekozen heb.
De kosten rijklaar maken waren ook al 100 euro hoger dan de adviesprijs van Suzuki. Dus ik dacht (kennelijk ten onrechte) dat ze zo de 1000 km beurt al terugverdiend hadden...
Om dan alsnog een rekening gepresenteerd te krijgen dat valt niet mee :cry:
Kreeg doodleuk te horen dat ik 'm moest betalen, anders kreeg ik m'n motor niet mee. Zo ga je toch niet met je klanten om?
Ik baal als een stekker.
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Bericht door The Suus »

mijn 1000 km beurt 48 euro!!!! inclusief olie en filter,arbeid :!: :!: :!:
en nog, een bakje of 4 koffie :lol: :lol: :lol:
en dat bij motor-service Ossendrecht :wink:
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Kermit

Bericht door Kermit »

oeps, vergeten te melden:
in november vorig jaar 0 (nul) euro's bij motodrome.
wel bij de koop afgesproken. :mrgreen:
Blackstrom

Re: Ruim 100 euro

Bericht door Blackstrom »

JuffrouwMier schreef:Gisteren mijn motor weggebracht voor z'n eerste 1000 km beurt.
De rekening was schrikken. :cry: Ruim 100 euro, 106 euro nogwat om precies te zijn.
Ik dacht dat ik tijdens de koop toegezegd had gekregen dat deze eerste beurt inclusief zou zijn.
Mooi niet dus. Voel me wel wat bedrogen. :(
De dealer, NIWA motorservice in Zwaagdijk, heeft doodleuk een uur arbeidsloon a 52 euro en klein materiaal a 54 euro in rekening gebracht.
En ik was m'n motor ook nog de hele dag kwijt. :!: Ik kon er niet op wachten. 's Morgens ingeleverd bij de dealer en 's middags laat weer opgehaald en ook geen leenmotor gekregen ofzo...
Nou ja, dat laatste had ook niet gehoeven, maar ik moest zo wel alternatief vervoer weer naar huis regelen...
Ik denk dat ik een dure dealer uitgekozen heb.
De kosten rijklaar maken waren ook al 100 euro hoger dan de adviesprijs van Suzuki. Dus ik dacht (kennelijk ten onrechte) dat ze zo de 1000 km beurt al terugverdiend hadden...
Om dan alsnog een rekening gepresenteerd te krijgen dat valt niet mee :cry:
Kreeg doodleuk te horen dat ik 'm moest betalen, anders kreeg ik m'n motor niet mee. Zo ga je toch niet met je klanten om?
Ik baal als een stekker.
Tijd om een andere dealer te zoeken dacht ik. :evil:

Dit soort dealers straf je alleen door nooit meer terug te gaan.
Poncheau

Bericht door Poncheau »

Best JuffrouwMier,

Leuk een Vstrom rijder uit hetzelfde dorp!

ik heb net bij dezelfde dealer m'n 6.000km beurt laten doen en dat kostte mij 91,93 euro.

Heb ook al geinformeerd wat een 12.000 beurtje kost en dat gaat richting de 250,-

Groet,

Poncheau
JuffrouwMier

Bericht door JuffrouwMier »

Dan zijn we al met z'n 3-en, want mijn broer heeft er ook eentje, maar dan een 1000!
Mmm, weggaan bij die dealer. Tja. Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Ik zal jouw prijsopgaves in de gaten houden Poncheau.
En die 12.000 is best duur, is dat in-of exclusief nieuwe ketting?

Oh en ik was nog vergeten te melden dat mijn motor die eerste 1000 km superzuinig gelopen heeft: een volle tank op 1:23,7 en volle tank op 1:24,3
Na deze inrij-periode trek ik sneller op, schakel 'pas' bij de 6000 toeren en ik rij nu de normale 120 op de snelweg, dus ik ben benieuwd wat het verbruik deze tank zal zijn.

Groetjes, Miranda
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

JuffrouwMier schreef:Dan zijn we al met z'n 3-en, want mijn broer heeft er ook eentje, maar dan een 1000!
Mmm, weggaan bij die dealer. Tja. Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Ik zal jouw prijsopgaves in de gaten houden Poncheau.
En die 12.000 is best duur, is dat in-of exclusief nieuwe ketting?

Oh en ik was nog vergeten te melden dat mijn motor die eerste 1000 km superzuinig gelopen heeft: een volle tank op 1:23,7 en volle tank op 1:24,3Na deze inrij-periode trek ik sneller op, schakel 'pas' bij de 6000 toeren en ik rij nu de normale 120 op de snelweg, dus ik ben benieuwd wat het verbruik deze tank zal zijn.

Groetjes, Miranda
Bij 12.000 al een nieuwe kettingset lijkt me wel wat erg snel. Het dubbele of meer is bij goed onderhoud en normaal rijgedrag goed mogelijk. Het is in dat geval zeker exclusief aangezien een kettingset al ca. 110 Euro kost zonder arbeidsloon. (Je vervangt namelijk altijd de ketting plus de kettingwielen tegelijkertijd, vandaar kettingSET.)

Wanneer je een 650 rijdt zijn genoemde verbruiken geen uitzondering.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Poncheau

Bericht door Poncheau »

De 12k indicatie is exclusief kettingSET (dank voor de uitleg IH). Deze hoeft, bij goed onderhoud, niet vervangen te worden bij de 12k beurt. Ik heb trouwens een OSCO oiler erop zitten dus met dat onderhoud zit het wel goed.

De monteur gaf mij ook nog mee dat de banden (trailwings) dan nog meestal wel eventjes meegaan. Mits de banden normaal gebruikt worden :twisted:

Hoorde trouwens laatst een verhaal over kleppen stellen bij een VFR800, die mocht gewoon 450,- aftikken, het kan dus nog erger :)

Groet,

Huub.
Remakil

Bericht door Remakil »

JuffrouwMier schreef:Na deze inrij-periode trek ik sneller op, schakel 'pas' bij de 6000 toeren en ik rij nu de normale 120 op de snelweg, dus ik ben benieuwd wat het verbruik deze tank zal zijn.

Groetjes, Miranda
Nu begrijp ik waarom ik slechts 1:16 tot 1:17 rij... ik hou hem met optrekken altijd tussen de 6000 en 9500 toeren... :lol:
akako

Bericht door akako »

Mijn kettingset ligt er al 25.000 km op en kan nog wel mee tot 30.000

Kwestie van regelmatig smeren. Doe ik zo ongeveer elke 500-750 km.

De beurten voor de Vstrom (DL1000) vond ik tot nu toe wel meevallen.

1000km 50 euro
6000/12000 km ca. 150 euro
12000/24000 km ca. 250 euro

Dat allemaal exclusief nieuwe bandjes en bij een Suzuki exclusive (schrijf ik dat goed??) dealer.
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Vandaag mijn 1000 Beurt bij H.van Wijk te Zoetermeer.

Moest 36,78 aftikken en kreeg ook nog een gratis bus met kettingspray mee :D
Dus dat is eggie niet duur.
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Vandaag de 1000 beurt gehad bij Goedh@rt in Bodegraven. Kosten waren €45,00 voor olie en een filter. Valt mee dus en zag er allemaal prima uit.
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Ik zie dus zeer diverse verhalen over de 1000KM beurt.
In Juli heb ik ook ruim 100 Euries neergeteld voor deze beurt.
Ik ben er zelf vanuit gegaan dat dit in de aankoopprijs zit, dat is bij auto's nl. ook het geval, alleen materialen dus. Maar nee ruim 100 Euries, daar baal ik van en zal ik de verkoper op aanspreken van Motoport Uithoorn.

Greetz Johan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bij een auto bestaat er tegenwoordig geen 1000 beurt meer. Je mag dan afhankelijk van het type over 20 tot 30.000 km of een jaar terugkomen . Ook een oliewissel bij 1000 km is al sinds jaren niet meer nodig. Bij auto's dan wel te verstaan. Maar ook in het verleden heb ik altijd voor een 1000 beurt van m'n auto's gewoon moeten betalen. Niks gratis.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wils

Bericht door Wils »

1000 beurt (dec. 2007)120 euries.... :roll:
Incl. 20 euries voor leenmotor.. :|
Wordt daar niet vrolijk van... :evil:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

dan was mijn 18000km beurt nog goedkoper...... :lol:
Wils

Bericht door Wils »

:?
Zal bij de 6000 beurt eerst een prijsopgave vragen... en als het mij niet bevalt zoek ik wel naar een alternatief... 8)
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Wils schreef::?
Zal bij de 6000 beurt eerst een prijsopgave vragen... en als het mij niet bevalt zoek ik wel naar een alternatief... 8)
Alternatief :?: :?: :?:

:idea: Inruilen voor een nieuwe :!: :!:
Remko

Bericht door Remko »

Dos Nijntjes schreef:
Wils schreef::?
Zal bij de 6000 beurt eerst een prijsopgave vragen... en als het mij niet bevalt zoek ik wel naar een alternatief... 8)
Alternatief :?: :?: :?:

:idea: Inruilen voor een nieuwe :!: :!:

Tjemig, dan moet ik iedere 3 an 4 maanden een nieuwe brommer........





:roll:
Wils

Bericht door Wils »

:roll:
Alternatief bedoel ik andere dealer... :mrgreen:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Wils schreef::roll:
Alternatief bedoel ik andere dealer... :mrgreen:
voor eventueel een paar euro's besparing ga je al van dealer wisselen?? heb je al gevraagd waar dat bedrag nou vandaan komt?

groeten
Erik
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Was voor de 1000 km beurt

81 euro kwijt.

Daarvoor werd gedaan

Olie
Oliefilter
Handkappen (was een zwaar gemis kwam ik snel achter)
diverse dingen controleren

Trek dus van die 81 euro de 40 eur van de handkappen af dan vind ik dat heel redelijk, ze zijn +/- 45 minuut bezig geweest. Half 9 binnen en half 10 was ik weer op weg.

Super service bij Bakker in Nieuw Weerdinge!
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Vandaag mijn 1000 km beurt gehad, was 47,36 EUR kwijt voor het volgende:
Milieu bijdrage, Oliefilter, Olie
Daarbij zijn ook de koplampen afgesteld (stonden te hoog :roll: ) en is de tankpad vervangen omdat het van ondere los begon te raken. En dat all in :!:
:P Ik kan er weer 5000 km tegenaan 8)
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Viki-650A

prijs 1000-beurt

Bericht door Viki-650A »

voor de statistieken: mijn 1.000 beurt was 93 euro en nog wat.
geen bijkomende zaken, eind mei 2007 (geen typefout, had dit topic niet eerder gezien)
bij Roadrunner Velp Gld
1e eigenaar had hem elders gekocht en op km 159 aan mij overgedaan.
rocket

124,- Euro mogen afrekenen

Bericht door rocket »

Bij Bruggeman motoren Nieuw-Vennep
124,- euro afgerekend voor een 1000 km beurt.

Reking opgebouwd uit:
Arbeidsloon 58,-

Shell Advance VSX 10 w40 olie 27,-
filter 9,31
koelvloeistof 1,22
klein mat. 4,20
Milieu heffing 3,15
BTW 19,82
----------------------------------------------
Totaal 124,-

Extra handeling omdat er een carterbeschermer op zit
Voetsteunen vast gelijmd, kloelvloeistof bij gevuld.
Zie ook topic over de gammel voetsteunen van de duo op de DL650
Hantss

Bericht door Hantss »

1000 km beurt bij Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge:

.........€ 64, ...............
Robkds

Bericht door Robkds »

1000 km beurt bij Motorhuis Seppe in Bosschenhoofd.

Olie verversen, oliefilter vervangen, algemene controle op lekkages, vloeistofnivo's controle, of alle bouten en moeren nog vast zitten en de koplampen wat lager stellen.

Ik moest 56 euro afrekenen en kon er op wachten. Kostte me een uurtje, heb ondertussen de koffieautomaat getest (in orde bevonden) en wat foldermateriaal gelezen.
Suuz

Bericht door Suuz »

De rekening moet ik nog krijgen, meer dan €100,- werd mij al voorspelt. En ook hier klaar terwijl u wacht... 3 uur!!! Maar er moesten dan ook nog een berg accesoires op.

Gelukkig mocht ik een BMW F800ST mee om de tijd te doden :-D.
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

1000 km beurt

Bericht door Steenarend »

Voor mijn 1000 km beurt 42,25 euro betaald.

durablend 4T 10w40 23,75

filter assy .eng 12,50

klein matriaal 2,50

milieu bijdr. beurt 3,50

totaal 42,25

Dit bij mijn dealer http://www.mcrijen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Greetz: Frank
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Suuz

Bericht door Suuz »

Suuz schreef:De rekening moet ik nog krijgen, meer dan €100,- werd mij al voorspelt. En ook hier klaar terwijl u wacht... 3 uur!!! Maar er moesten dan ook nog een berg accesoires op.

Gelukkig mocht ik een BMW F800ST mee om de tijd te doden :-D.
En het werd €101 euro... maar omdat ik nog geld tegoed had werd het verrekend en kwamen we uiteindelijk op €100,-.

De grote verschillen worden volgens mij bepaald door het wel of niet in rekening brengen van de arbeidsuren. De ene dealer doet dit bij de koop en en de ander zet het op de nota van de eerste beurt.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

hantss schreef:1000 km beurt bij Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge:

.........€ 64, ...............
Idem. oliewissel plus wat afstelwerk.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

was bij bakker vandaag inderdaad vergelijkbaar geld kwijt
V-stromer

Bericht door V-stromer »

Ik was afgelopen week bij Bruggeman in Nieuw Vennep €105,-- voor de eerste 1000 km. beurt kwijt... kon er wel met een kopje koffie op wachten.

Hier kan ik nog mee leven, maar schrok wel van het volgende:
6000 km beurt: ongeveer dezelfde prijs, mogelijk een tientje meer.

12000 km beurt: ongeveer €550,--!!! "Want dan moeten we kleppen stellen en dat kost veel geld!"

Tegen die tijd maar eens een andere dealer zoeken, denk ik...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

V-stromer schreef;
12000 km beurt: ongeveer €550,--!!! "Want dan moeten we kleppen stellen en dat kost veel geld!
Als ik jou was zou ik zeker voor de 12.000 beurt een andere dealer zoeken. Mijn 12.000 beurt van m'n 1ste BR koste € 158,00. All-in.
Toch de moeite om even te shoppen :lol:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Richard

Bericht door Richard »

V-stromer schreef:12000 km beurt: ongeveer €550,--!!! "Want dan moeten we kleppen stellen en dat kost veel geld!"
Hoi Peter,

In de handleiding van de v-strom staat bij hoeveel km de kleppen gesteld (inspectie en indien noodzakelijk stellen) moeten worden. Bij een 1000 is dit bij 24.000 km of na 24 maanden (persoonlijk ga ik liever van de kilometers uit).

Er vanuit gaande dat het bij een 650 hetzelfde is - indien niet zal ik hier ongetwijfeld door anderen voor op mijn vingers getikt worden - lijkt het me dat bruggeman niet weet waar ze het over hebben.

Het bedrag vind ik voor een standaard 24k beurt (zonder extra's als banden, etc) ook behoorlijk hoog. Als je hier op het forum een beetje rondneust vind je leuke topics ook over kosten van onderhoudsbeurten.

groet Richard
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

Mij koste de eerste 1000km beurt 54 euro
115 euro totaal betaald ; dit was incl. een schijfremslot van 55 euro + siliconenspray van ELF moto 6,95 euro...
de motor werd onderhanden genomen door 2 monteurs en was binnen een half uurtje klaar. ondertussen kop koffie genomen en kon mijn weg weer vervolgen.

Place: motostore in Barendrecht

gr.Jasper
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Richard schreef:
V-stromer schreef:12000 km beurt: ongeveer €550,--!!! "Want dan moeten we kleppen stellen en dat kost veel geld!"
Hoi Peter,

In de handleiding van de v-strom staat bij hoeveel km de kleppen gesteld (inspectie en indien noodzakelijk stellen) moeten worden. Bij een 1000 is dit bij 24.000 km of na 24 maanden (persoonlijk ga ik liever van de kilometers uit).

Er vanuit gaande dat het bij een 650 hetzelfde is - indien niet zal ik hier ongetwijfeld door anderen voor op mijn vingers getikt worden - lijkt het me dat bruggeman niet weet waar ze het over hebben.

Het bedrag vind ik voor een standaard 24k beurt (zonder extra's als banden, etc) ook behoorlijk hoog. Als je hier op het forum een beetje rondneust vind je leuke topics ook over kosten van onderhoudsbeurten.

groet Richard
Klopt: VALVE CLEARANCE
Inspect every 24 000 km (15 000 miles, 48 months). Dus tenzij je motor niet ouder is dan 4 jaar moet het iedere 24000 km. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Vandaag heeft mijn Strom haar 1000 beurt gehad. 77,98 euries.....
oliefilter 11,08
motorolie 34,65
arbeidsloon 32,25
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Annick

Bericht door Annick »

Vandaag heeft mijn Strom de 1000km-beurt gehad (kmstand: 954km). Ik moest er toch zijn voor wat aanpassingen....

De totale factuur bedroeg euro 537,20 incl. BTW.

Daarvoor is gedaan:
- middenbok
- valbeugel(s)
- 12V-aansluiting (moet nog gedaan maar is dan gratis)
- 5cm verlaagd (verlagingssetje)
- 1000km-beurt.

Voor die beurt heb ik zo ongeveer 85-90 euro betaald, moet ik geloven :wink:.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ook al is dat een hoop geld lijkt het me in totaliteit toch mee te vallen. Er zitten een aantal asseccoires met hun bijbehorende prijs en de nodige arbeidstijd in inbegrepen. Voor een 1000 beurt kaal 85-95 Euro, tja dat blijft goedgelovigheid, meeste van de in de voorschriften uit te voeren handelingen worden meestal niet gedaan. Olie verversen tegen olie met een goudtarief en een filtertje zal nog wel gedaan zijn, maar het werkelijk aantrekken van alle bouten en moeren met de momentsleutel is vaak een zeldzame realiteit. (Uitzonderingen daar gelaten uiteraard) Maar goed dat is "de prijs" voor het motorrijden. Ik doe m'n beurtjes, waar mogelijk, daarom maar zelf, scheelt heel veel geld en geeft ook nog een stukje plezier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie