wat kost een 6000 km beurt

Henk

wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Henk »

hallo, mede strommers

In het vorige forum hadden we ook een topic over de 6000 km beurt.
Nu is het zo dat mijn motor voor de 6000 km beurt moet en ik nieuwsgierig ben wat ongeveer de prijs hiervan zan zijn.

Graag lees ik julie reacties tegemoet.

groeten,
Henk t
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

bij de valkenier in barneveld heb ik €60.80 betaald voor mijn 6000km beurt. kost dus bijna niks.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

goh........... ik op 30 juni bij de Valkenier :arrow: 63,40 eurootjes............... andere olie prijzen :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

kom misschien omdat jij een 1000 hebt en ik een 650. gaat misschien minder olie in een 650?
Henk

Bericht door Henk »

Hoi mede strommers,

Vandaag de 6000 km beurt gehad, kwanta kosta 93 eurootjes.
Heb de dealer medegedeeld dat er diverse zijn waar de prijs 30 euro lager lag.
Antwoord hierop, 2 uurtjes alles controleren en olie en klein materiaal.

Echter vond ik het toch wel een groot verschil van 30 euro, kun je weer een mooi aantal km van rijden.
Vertelde hem eveneens van het forum en adviseerde hem om ook eens
een kijkje te nemen .

We hebben weer de beurt gehad en nu maar op naar de volgende 6000

groetn,

Henk
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Henk,

Wil je de dealer ook noemen?

Mijn DL1000 heb ik in onderhoud bij Jan Dokter-Ede waarmee ik goede
afspraken kan maken en zeker niet de duurste is als ik bedragen van andere
dealers langs zie komen.

Zie elders op het forum de prijzen van de 12000km beurt.

Vstromruud
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik val in herhaling, maar hier ligt duidelijk een taak voor de importeur om standaard tarieven voor een bepaalde beurt vast te stellen. Die beurt heeft vast een aantal handelingen en vervangingseenheden in zich. Overige zaken die aan het licht komen en eventueel niet onder garantie vallen worden apart opgelepeld.

Waarom men dit niet universeel doorvoert is me een raadsel.
Deels dan tenminste, want het is de trage monteur/werkplaats die er garen bij spint.

Zou men het systeem hanteren dan zouden de "foute" bedrijven snel door de mand vallen ofwel hun werkmethode meteen moeten aanpassen om rendabel te kunnen blijven opereren. Het is duidelijkheid wat de consument wil, maar ondoorzichtigheid wat men over het algemeen terugkrijgt. En de goede (hier al meermaals genoemd) buiten beschouwing gelaten zijn wij degene die het gelag betalen.

NIMAG laat van je horen. :!:
Het is geen bijzondere regeling en wordt ook al door anderen zowel in de motor- als in de autobranche gebruikt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Henk

Bericht door Henk »

Henk schreef:Hoi mede strommers,

Vandaag de 6000 km beurt gehad bij TT motoren te Zwolle, kwanta kosta 93 eurootjes.
Heb de dealer medegedeeld dat er diverse zijn waar de prijs 30 euro lager lag.
Antwoord hierop, 2 uurtjes alles controleren en olie en klein materiaal.

Echter vond ik het toch wel een groot verschil van 30 euro, kun je weer een mooi aantal km van rijden.
Vertelde hem eveneens van het forum en adviseerde hem om ook eens
een kijkje te nemen .

We hebben weer de beurt gehad en nu maar op naar de volgende 6000

groetn,

Henk
Vynka

Bericht door Vynka »

Ok Vandaag de 6000 beurt laten doen (op 5500 moest er toch zijn) bij Motoport Rockanje.
Resultaat olie en oliefilter vervangen en de ketting een beetje opgespannen.
werkloon, 45 minuten 31,88
oliefilter TL 5,80
Olie 10w40 3 liter 27,18
Mileutoeslag 3,40
Klein materieel 6,15
BTW 14.,14
Totaal: 88,85

Ook weer meegedragen aan de inventarisatie.
Yippy

Bericht door Yippy »

Vandaag de 6000 beurt (stand 6212) laten doen voor mijn DL1000 K3.

Totale prijs - schrik niet - € 343,17. Is inclusief (montage van) € 68,= K&N filter en groter reservoir (achter kentekenplaat) voor de Scott Oiler € 53,=.

2,8 liter olie € 22,25
Oliefilter € 12,50
3,5 uur (45ex) € 187,42 (kofferrek moest er af voor de verplaatsing van de Scott Oiler die nu ook bij de kentekenplaat en lekker bereikbaar ! zit).

Genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Dirk(s)trom

Bericht door Dirk(s)trom »

Vandaag de 6000 beurt laten doen (bij 6700 km) van mijn DL1000 bij Motoport Rotterdam.
Voor 6 x 0,5 liter olie 35,58 euro
Klein materiaal 3,01 euro
Milieuheffing 3,50 euro
Arbeidsloon (1 uur) 55,00 euro
Ketting spannen en
smeren.
Totaal 97,09 euro

Wel veel geld voor alleen olieverversen.
Maar eens kijken wat de 12000 beurt gaat "opleveren".
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Daarom heb ik maar (weer) een olieopvangcontainer (10 liter) gekocht voor een paar Euro en 4 liter olie bij Louis toen ik daar toch weer eens was. Een oliewissel kost mij dan slechts de olie. En dat kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik gebruik meestal gewone doorsnee olie (halfsynthetisch). Dus voor een luttele 15 Euro is mijn beurtje weer gedaan. Afgezien van eventuele andere vervangingsartikelen. Maar mijn eigen uurtarief is 0,0 Euro en dat scheelt al aardig op de rekening. En hoe wonderlijk het ook moge klinken, ik heb zelden last van de post "kleinmateriaal" en die kom ik steevast op elke rekening van een garage tegen. Is de gouden knop voor de garages in vergelijk met de horeca voor het Spaatje Rood uit de kraan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Iron Horse schreef:Daarom heb ik maar (weer) een olieopvangcontainer (10 liter) gekocht voor een paar Euro en 4 liter olie bij Louis toen ik daar toch weer eens was. Een oliewissel kost mij dan slechts de olie. En dat kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik gebruik meestal gewone doorsnee olie (halfsynthetisch). Dus voor een luttele 15 Euro is mijn beurtje weer gedaan. Afgezien van eventuele andere vervangingsartikelen. Maar mijn eigen uurtarief is 0,0 Euro en dat scheelt al aardig op de rekening. En hoe wonderlijk het ook moge klinken, ik heb zelden last van de post "kleinmateriaal" en die kom ik steevast op elke rekening van een garage tegen. Is de gouden knop voor de garages in vergelijk met de horeca voor het Spaatje Rood uit de kraan.

Klein materiaal bereken ik ook door. Ik moet namelijk de afgewerkte olie inleveren bij een depot. Dat kost mij geld, dus ook de klant.
Verder het koperen ringetje onder de aftapplug voor de olie. Dat kreng wordt vaak voor 0,50 Euro verkocht. Valt ook onder klein materiaal.

Overigens gebruik ik toch liever olie die voor een motor geschikt is. Heb een aantal jaren geleden een keer problemen gehad met de koppeling (die ging slippen door de cheape olie)
Motul 5100 heb ik ingekocht. Bevalt me prima. Ook Shell VSX doet het goed. Mijn dealer gebruikt volgens mij Valvoline. Zal ook wel goed zijn.
(Motul wordt in de racerij ook vaak gebruikt. En kwa prijs kan ik er goed aankomen)

ik vervang trouwens altijd het oliefilter bij de oliewissel. Vaak kan je dan ook wat langer doorrijden zonder problemen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik wil ook niet de indruk wekken dat er geen extra kosten zijn zoals je ze opnoemt. Natuurlijk zit je met verwijderingsbijdrage, maar die wordt al apart vermeld. En zo'n stom ringetje voor 50 cent moeten inkopen is natuurlijk ook een kostenpost die je vanzelfsprekend doorberekent. (En als je handelt wil je ook wat winst maken nietwaar?)

Waar het mij om gaat is dat het een te ondoorzichtige post is. Nu is die met ca. 3 Euro geen "diefstal" maar we willen gewoon helderheid. Jij bent nu een van de goeden die dan misschien door (mijn) dit soort berichten eronder lijdt. Dat is wrang en ook niet de opzet!

De oliekeuze is zoals ik al aangaf een zeer persoonlijke en kan het bedrag ook behoorlijk beinvloeden. Maar dan is het wel goed inzichtelijk waar de echte kosten zitten. En da is iets waar het bij diverse dealers nogal eens aan ontbreekt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
M-Strom

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door M-Strom »

:D :D :D :D

Voor het eerst bij de Valkenier in Barneveld geweest. Wat een mooie zaak zeg. ik had een afspraak voor de 6000 km beurt om 8:30 's ochtends. Motor werd meteen onderhanden genomen, en ik aan de koffie en de Telegraaf.
Toen kwam de mededeling dat ie klaar was . . . . .
prijs: 52,20 eurootjes :o

Nou. . .dat vindt ik nou een normale prijs :!: :!: :!:
Dan kom je nog eens terug !!!
Strommie

Bericht door Strommie »

Inderdaad een betere prijs, als bij die Moto(ons)port(ief) zaken :lol:
Wát hebben ze precies gedaan, voor dat geld M-Strom :?:
M-Strom

Bericht door M-Strom »

Olie V, Koelvloeistof C, Achtervorklagers C, Balhoofdlagers C, Wiellagers C, Remvloeistof V/A C, remblokjes V/A C, Ketting C/A/S, Kabels C/A/S, Verlichting C, Banden V/A C, Bouten/Moeren N, Accu C, klein materiaal/div.smeermiddelen/milieuheffing 3,45 Draaipunten IGV, proefritje driekwartier werk.

:D en lekker helemaal binnendoor over Terschuur, Amersfoort, Soest, Maartensdijk, Tienhoven terug gereden naar Maarssenbroek,met een snorrend motortje :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Stroompje »

M-Strom schreef::D :D :D :D

Voor het eerst bij de Valkenier in Barneveld geweest. Wat een mooie zaak zeg. ik had een afspraak voor de 6000 km beurt om 8:30 's ochtends. Motor werd meteen onderhanden genomen, en ik aan de koffie en de Telegraaf.
Toen kwam de mededeling dat ie klaar was . . . . .
prijs: 52,20 eurootjes :o

Nou. . .dat vindt ik nou een normale prijs :!: :!: :!:
Dan kom je nog eens terug !!!
Mmmmm alweer andere olieprijzen....'k zal Mike toch eens vragen.... :wink:
Of is dit een DL650 prijs...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
huGo

6000km

Bericht door huGo »

Bij Van Wijk in Zoetermeer: 169,64 euro inclusief BTW. Moet wel 25 af voor 2 dagen leenmotor - dus eigenlijk: 144,64. Daarvan 105 voor 2 uur werkplaatstarief. Werkzaamheden: olie en filter vervangen, remmen gecontroleerd en gereinigd, ketting gesteld en gesmeerd, verlichting gecontroleerd, synchroon gesteld, luchtfilter gecontroleerd, bougies & diverse kabels & diverse lagers gecontroleerd, banden op spanning gebracht.
M-Strom

Re: 6000km

Bericht door M-Strom »

:shock: :shock:

2 uur voor een 6000 km beurt . . . . .

Dan heeft die monteur zeker een proefrit tot Utrecht en weer terug gemaakt zeker? ? ?

Dat zal wat worden met de grote beurt als de kleppen gesteld moeten worden . . . . .

:? :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 6000km

Bericht door Stroompje »

M-Strom schreef::shock: :shock:

2 uur voor een 6000 km beurt . . . . .

Dan heeft die monteur zeker een proefrit tot Utrecht en weer terug gemaakt zeker? ? ?

Dat zal wat worden met de grote beurt als de kleppen gesteld moeten worden . . . . .

:? :?
Jij zegt het ik dacht het........ :roll: :roll: :roll:
Het is toch zeer 'willekeurig' al die prijzen bij de verschillende dealers.....
Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Backdraught

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Backdraught »

Stroompje schreef:
M-Strom schreef::D :D :D :D

Voor het eerst bij de Valkenier in Barneveld geweest. Wat een mooie zaak zeg. ik had een afspraak voor de 6000 km beurt om 8:30 's ochtends. Motor werd meteen onderhanden genomen, en ik aan de koffie en de Telegraaf.
Toen kwam de mededeling dat ie klaar was . . . . .
prijs: 52,20 eurootjes :o

Nou. . .dat vindt ik nou een normale prijs :!: :!: :!:
Dan kom je nog eens terug !!!
Mmmmm alweer andere olieprijzen....'k zal Mike toch eens vragen.... :wink:
Of is dit een DL650 prijs...... :roll:
Oeps Heleen, nou hebben we toch een member-type en een signature..... :D

Happy 650-rider
Leo
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Vandaag een 6000km beurt laten geven bij Erckens in Zonhoven (B) 71,50 euro af moeten rekenen, ik heb er bij staan kijken, 20 minuten werk, dus die olie moet wel vloeibaar goud zijn!!
Blackbird

Bericht door Blackbird »

YellowStrom schreef:Vandaag een 6000km beurt laten geven bij Erckens in Zonhoven (B) 71,50 euro af moeten rekenen, ik heb er bij staan kijken, 20 minuten werk, dus die olie moet wel vloeibaar goud zijn!!
Mag je bij Erckens tegenwoordig kijken als ze aan je fiets werken???
Da's ooit anders geweest... :?
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Blackbird schreef:
YellowStrom schreef:Vandaag een 6000km beurt laten geven bij Erckens in Zonhoven (B) 71,50 euro af moeten rekenen, ik heb er bij staan kijken, 20 minuten werk, dus die olie moet wel vloeibaar goud zijn!!
Mag je bij Erckens tegenwoordig kijken als ze aan je fiets werken???
Da's ooit anders geweest... :?
Je moet wel achter het lintje blijven, maar als je lang bent kun je genoeg zien.
Scottie

Bericht door Scottie »

YellowStrom schreef:Vandaag een 6000km beurt laten geven bij Erckens in Zonhoven (B) 71,50 euro af moeten rekenen, ik heb er bij staan kijken, 20 minuten werk, dus die olie moet wel vloeibaar goud zijn!!
Krijg je met de crisis in America. Zal nog wel meer goud worden de komende weken. Kijk maar naar de benzineprijzen... :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik moet de olie nog even vervangen, maar dan staat de teller op ca. 15 Euro en wat eigen eringestoken tijd en kennis. Wel viel me op dat er in het bougiegat van de voorste cilinder een hoop roest zat. De bougie zelf is weliswaar prima, maar is toch kennelijk water gelekt door de rubber afdichting op de bougiekap. Oppassen voor lekstromen met alle narigheid van dien, want het was geen geringe hoeveelheid. Controle was dus niet voor niets. Wanneer je het dus extern laat doen (en er vanuit kunt gaan dat er iets meer dan alleen olieversen wordt gedaan :roll: ) dan zou een 6000-beurtje rond de 65 Euro mogen kosten als men er ook daadwerkelijk een UUR aan werkt en echt alles naloopt volgens de voorschriften. In de praktijk zou voor een werkplaats ervaren monteur 30 tot 45 minuten moeten voldoen dus 40~50 Euro is meer realistisch. Maar dan ga ik uit van 15 Euro aan olie en 50 Euro uurloon, daar kan heel wat verschil inzitten, zeker als de olie een (hele) dure is van 10 Euro of meer per liter. Ik heb geen echte tijd bijgehouden, maar ik werk ook niet in een routinetempo en doe ook nog allerhande andere zaken zoals de onderzijde tank lakken wegens roestproblemen en handvatverwarming monteren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Super V Strom 650

Bericht door Super V Strom 650 »

Dirk(s)trom schreef:Vandaag de 6000 beurt laten doen (bij 6700 km) van mijn DL1000 bij Motoport Rotterdam.
Voor 6 x 0,5 liter olie 35,58 euro
Klein materiaal 3,01 euro
Milieuheffing 3,50 euro
Arbeidsloon (1 uur) 55,00 euro
Ketting spannen en
smeren.
Totaal 97,09 euro

Wel veel geld voor alleen olieverversen.
Maar eens kijken wat de 12000 beurt gaat "opleveren".
Ik ben voor mijn 650 V-Strom ongeveer hetzelfde bedrag kwijtgeraakt bij Motoport Rotterdam , het zal wel een standaardtarief zijn.
MaxZeiler

6000 km beurt

Bericht door MaxZeiler »

Toch leuk om dit forum te lezen. Dacht dat een 6000km beurt veel duurder was dan de 6- tot 9 tienen die ik hier lees.

Geeft de burger weer moed en kan ik ff doorsparen voor die TomTom op 't stuur!

Bijna aan de beurt 4440 DL1000 fun-kmtjes
Pink

Bericht door Pink »

Ik was pasgeleden € 112,- kwijt voor de eerste 6000km beurt. Niet de goedkoopste dus maar wel een goede dealer: Ruiter/vd Bosch in Utrecht.
Strommie

Bericht door Strommie »

Dat kan dan wel een goede dealer zijn, in jouw ogen, maar vind je dát normaal; 112 euro (ouderwetse guldens (:oops:) 246,80) voor een beetje 'gefreubel', nieuwe olie en een filter :?: :!:
Fred

Bericht door Fred »

Strommie schreef:Dat kan dan wel een goede dealer zijn, in jouw ogen, maar vind je dát normaal; 112 euro (ouderwetse guldens (:oops:) 246,80) voor een beetje 'gefreubel', nieuwe olie en een filter :?: :!:
Inderdaad, daar zit maximaal voor 20 euro materiaal in.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Strommie schreef:Dat kan dan wel een goede dealer zijn, in jouw ogen, maar vind je dát normaal; 112 euro (ouderwetse guldens (:oops:) 246,80) voor een beetje 'gefreubel', nieuwe olie en een filter :?: :!:
Inderdaad! Belachelijk voor hooguit 3/4 uur werk. Maar zolang wij (ik niet want ik doe de beurten zelf) het toelaten en betalen blijven die praktijken voortbestaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pink

Bericht door Pink »

fred schreef:
Strommie schreef:Dat kan dan wel een goede dealer zijn, in jouw ogen, maar vind je dát normaal; 112 euro (ouderwetse guldens (:oops:) 246,80) voor een beetje 'gefreubel', nieuwe olie en een filter :?: :!:
Inderdaad, daar zit maximaal voor 20 euro materiaal in.
Nee, olie, filter, milieuheffing is de helft. De andere helft is werkplaatstarief. Het zal best goedkoper kunnen. Het werkplaatstarief zou je kunnen besparen door het zelf te doen.

De opmerking gefreubel vindt ik een beetje misplaatst. Ik weet niet wat jij voor werk doet maar als ik jouw een uurtje laat werken. Wat kost me dat dan?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk niet dat Strommie dat gefröbel zozeer negatief bedoelt met betrekking tot de monteur, maar meer dat die hele beurt niet veel voorstelt. en dan komt het neer op olie verversen, nieuw oliefilter (wat overigens niet wordt voorgeschreven, maar opzich niet verkeerd is) en wat afstellen en contrôles. Er komt geen hoog niveau technische kennis aan te pas.

En 56 Euro voor een oliefilter, olie en milieuheffing is ook niet misselijk, dat is dan wel olie van tussen de 10 en 15 Euro per liter.

Al met al zou zo'n beurt redelijker wijs bij een werkplaatstarief van 40 Euro en een uur werk met geen olie die goud kost ca. 65 Euro mogen/moeten kosten. Probleem is dat je ook het roken van het sigaretje betaalt en de tijd dat men staat te leuteren. Ik heb er al vaker voor gepleit dat er voor beurten op z'n minst richtprijzen komen. Liever nog een vaste prijs maar dat heeft nog meer voeten in de aarde. De verschillen zijn nu gewoon te groot voor (als het goed is) dezelfde handelingen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred

Bericht door Fred »

Voor een 6000 km beurt.
3 liter olie: 15 euro
Oliefilter: 8 euro (facultatief)
Ik doe dit op max. 10 min.
Ketting spannen max. 5 min.
nazicht van de overige dingen max. 20 min.
1 uur werk dus is max. 40 euro.
Totaal: 63 euro.
Dit zou een goede richtlijn moeten zijn met een goede marge naar boven.
Andere euvels op 6000 km. vallen ondere garantie en die moeten dus gratis zijn.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ja Fred, voor ongeveer zo'n bedrag (MAX), zou het moeten kunnen gebeuren bij een dealer, zónder dat ze er zelf aan te kort komen.

Ik snap alleen niet, hoe je aan één uur komt?
Of je hebt de zaken denkbeeldig afgerond op een uur totaal?
Hoe dan ook; een redelijk beeld van 'hoe het zou moeten' 8)
Ik doe dit op max. 10 min.
Ketting spannen max. 5 min.
nazicht van de overige dingen max. 20 min.
Fred

Bericht door Fred »

Strommie schreef:Ja Fred, voor ongeveer zo'n bedrag (MAX), zou het moeten kunnen gebeuren bij een dealer, zónder dat ze er zelf aan te kort komen.

Ik snap alleen niet, hoe je aan één uur komt?
Of je hebt de zaken denkbeeldig afgerond op een uur totaal?
Hoe dan ook; een redelijk beeld van 'hoe het zou moeten' 8)
Ik doe dit op max. 10 min.
Ketting spannen max. 5 min.
nazicht van de overige dingen max. 20 min.
Inderdaad het werk is afgerond tot 1 uur.
Lapkes

Bericht door Lapkes »

De mijne telt 12.11 voor een oliefilter

en 2.5 liter olie ? klopt dat ? ik zie daar 3 liter staan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

lapkes schreef:De mijne telt 12.11 voor een oliefilter

en 2.5 liter olie ? klopt dat ? ik zie daar 3 liter staan
2,7 voor een DL650 en 3 liter voor ene 1000.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lucien

Onderhoudsbeurtje....

Bericht door Lucien »

Even nog een reactie op HuGo en M-strom.

Ik rij zelf een zwarte Vstrom 1000, en de 6000km beurt bij Hans Van Wijk in Zoetermeer kostte mij (schrik niet): 235 eurie...

Ik ben zelf wel erg tevreden over HvW, maar als ik de prijzen hier op de site lees, voel ik me toch wel een klein beetje in mijn uitlaat genomen...

Wat hebben ze gedaan:
Olie en oliefilter vervangen, remmen gecontroleerd, remvloeistof vervangen, koppelingvloeistof vervangen, en proefgereden.

Verder heb ik ze gevraagd of ze het klokje goed konden zetten, want sinds ik een keer met lege accu heb gestaan, staat de tijd niet goed meer. In de handleiding staat hoe je dit goed kunt zetten, maar dat lukte me dus niet. HAHAHA... Dat lukte ze bij HvW dus ook niet!

Verder gaf ik door dat de afstelling niet goed was, want de motor sloeg soms af wanneer ik de koppeling inkneep om door te schakelen. Na de veranderde afstelling doet ie dat dus nog steeds, echter heb ik nu ook last van ploffen en schokkerig inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren. Errug irritant wanneer je rustig tussen files door wilt kachelen.

Voor dit alles (waarvan het meeste dus niet naar behoren is gedaan) hebben ze 3 1/2 uur arbeidsloon gerekend... Tja :(

Ik ga deze week terug om dit te melden en er wat aan te laten doen. En ze moeten echt niet weer met een dikke rekening komen :evil: !

Greetzzz
Lucien.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben benieuwd naar de reactie! Maar die zien we hier denk ik wel.

En een 6000 beurt voor 235 Euro is echt gestoord! Daar moet juridisch tegen worden opgetreden!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

..... met I.H. ééns :twisted:

Wat die afstelling voor 'schokkerig/plofferig' gedrag (volgens mij een typisch 1000-kwaaltje :cry: ); Maak liever gelijk een afspraak met de Suzuki-importeur in Vianen, en dan 'resetten' ze jouw motor gratis, terwijl jij je lippen nog brand aan de hete koffie :wink:

Leden van dit forum: Betaal NIET teveel, en kom in protest tegen deze 'wan-toestanden' :? :!:
In de 'auto-wereld' zijn 'vaste' prijzen voor beurtjes al héél normaal :!:
Lucien

Bericht door Lucien »

Okee, motordames en -heren.

Allereerst mijn excuses naar HvW, want bij nader onderzoek bleek dat ze, op mijn verzoek, toch iets meer hadden gedaan dan ik hiervoor had beschreven. Of dat dan die 3.5 uur arbeidsloon rechtvaardigt weet ik niet, maar het zal wel... Volgende keer let ik in ieder geval beter op en stel ik van tevoren wat meer vragen (zoals hoelang het gaat duren :? )

Ik ben dus vandaag wel naar HvW in Z'meer terug gegaan. Dat ploffen komt idd vaker voor. Volgende week breng ik mijn babe terug en dan gaat de werkplaats opnieuw aan de slag met wat afstellingen. Bovendien zorgen ze dan dat er iemand van Suzuki aanwezig is die met een computertje de ECU kan uitlezen en alle afstellingen goed kan zetten. Dat is, neem ik aan, hetzelfde als wat er in Vianen wordt gedaan.

En dat alles voor niets nada noppes. :D :D :D En terecht. Het beestje is net 7 maanden oud en heeft pas 11000 op de teller. Dan moet ze toch perfect lopen, dacht ik zo.

Kijk, soms zit het tegen, soms zit het mee.

Greetz,
Lucien.
suzuki DL rijder Ben

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Ik heb net mijn fiets een 6000 km beurt gegeven en het koste mij 110 euro.
Het viel mij echt mee, maar als ik kijk dat jullie nog minder kwijt zijn voel ik me toch iets genaait.
Maar hij rijd weer super.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

suzuki DL rijder Ben schreef:Ik heb net mijn fiets een 6000 km beurt gegeven en het koste mij 110 euro.
Het viel mij echt mee, maar als ik kijk dat jullie nog minder kwijt zijn voel ik me toch iets genaait.
Maar hij rijd weer super.
En te recht dat je dat denkt/voelt. Rond € 65 is "normaal", niet onderbouwd, want dan zit je eerder rond de 42 Euro, maar de praktijk geeft ca. 65 Euro aan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MaxZeiler

€ 109,65... en tevreden.

Bericht door MaxZeiler »

Mwah.... toch snel die 6000 km bereikt. 's Morgens even gebeld naar De Valkenier in Barneveld. Kon meteen dezelfde middag terecht. Prima dus.

Heb puur uit belangstelling het hele proces in de werkplaats mogen volgen. Immers kapjes en tank loshalen zijn we zaterdag 12 nov zelf ook van plan. Een beetje afkijken is dan nooit weg.

Er werd vooral veel gecontroleerd:
koelvloeistof, achtervorklagers/monosysteem (ook afgesteld), balhoofdlagers, wiellagers, voorvorkkeerringen links en rechts, remvloeistof, remblokjes voor+achter, ketting, kabels, verlichting, banden voor + achter, bouten en moeren nagetrokken, accu gecontroleerd.

En vervangen:
luchtfilter a 28,60 en motorolie a 16,50.

Nog nieuw/overig:
3 x een clipje a 2,00, milieuheffing/smeermiddelen samen 2,30.

Totaal onderdelen 53,40 en totaal arbeid vijf kwartier 56,25 maakt € 109,65

Tsja, wie kan hier wat van zeggen? Ik vind het heel schappelijk. De tijd is er echt aan besteed, misschien had het 10 minuten sneller gekund als ze mijn simpele vragen niet zo uitvoerig hadden beantwoord onder de werkzaamheden. Maar was daar juist blij mee. Te weten waarom die grote schroef op de achterbrug diende, waarom je een luchtfilter niet gewoon kunt schoonblazen, hoe je bepaalt wanneer je je ketting moet spannen (kom van een cardanfiets af), of 'ie met een nieuw luchtfilter zuiniger rijdt (nee dus...), of mijn verbruik van 1:16 wel okee is (ja dus...)

Enfin, toch een nuttig motormiddagje. Met een gerust hart betaald, ondanks dat MF'ers hieronder* kennelijk minder hadden afgerekend bij dezelfde zaak.

Wat me wel bevreemd.
A) Onder ons wordt ook beweerd dat het allemaal veel sneller kan, maar hoe dan? Er was geen peukenpauze, geen telefoon die tussendoor ging, geen ander klusje of zelfs ook maar een piesstop. Volgens mij liep het allemaal vlot door!
B) De ene zaak doet wel een oliefilter maar geen luchtfilter, de ander juist wel luchtfilter maar geen luchtfilter - dan weer zowel olie- als luchtfilter, ik zag ook bij iemand rem- en koelvloeistof vervangen worden???
C) De ene wel kettingspannen - de andere niet. Wat kan daar nu wezenlijk aan verschillen na 6000 km?
D) De ene zaak gaat wel proefrijden, de andere niet - wat is het criterium?

Oh ja, met een gerust hart betaald... Vandaag ontving ik een mailtje van De Valkenier... Hè? After service? Ze hebben mijn e-mail adres niet eens?

quote:
Hallo Max,

Ik hoop tenminste dat ik de goeie heb, als het goed is heb jij maandag
31 okt een 6 duizend beurt laten doen.
Bij het afrekenen heb jij warschijnlijk je pinpas laten liggen bij de
kassa, nu kan ik vragen om je pincode maar je kunt hem beter even op
komen halen.
Laat even weten of ik de goeie persoon voor me heb.
Ik heb je mail adres via het v-strom forum, ik zie je wel verschijnen
als de pas van jou is.

m.v.g. Arnold
motorhuis "de Valkenier"

unquote

Dat is toch ook heel netjes nietwaar?!! En Arnold leest ons forum ook!


* gegeven de gunstige bevindingen qua prijs en service ==> Erik Hofstee (DL650 okt04 - € 60,80), ==> M-Strom (DL650 jun05 € 52,50) en ==> Stroompje (DL1000 jun05 € 63,40).

MvM Soesterberg wel dichterbij, maar met al een minimum-kleine-beurtprijs van € 99,00 - nog zonder materiaal- (vgl. http://www.mvm.nl/werkplaats/" onclick="window.open(this.href);return false;) viel die al af...
Fred

Re: € 109,65... en tevreden.

Bericht door Fred »

MaxZeiler schreef:Mwah.... toch snel die 6000 km bereikt. 's Morgens even gebeld naar De Valkenier in Barneveld. Kon meteen dezelfde middag terecht. Prima dus.

Heb puur uit belangstelling het hele proces in de werkplaats mogen volgen. Immers kapjes en tank loshalen zijn we zaterdag 12 nov zelf ook van plan. Een beetje afkijken is dan nooit weg.

Er werd vooral veel gecontroleerd:
koelvloeistof, achtervorklagers/monosysteem (ook afgesteld), balhoofdlagers, wiellagers, voorvorkkeerringen links en rechts, remvloeistof, remblokjes voor+achter, ketting, kabels, verlichting, banden voor + achter, bouten en moeren nagetrokken, accu gecontroleerd.

En vervangen:
luchtfilter a 28,60 en motorolie a 16,50.

Nog nieuw/overig:
3 x een clipje a 2,00, milieuheffing/smeermiddelen samen 2,30.

Totaal onderdelen 53,40 en totaal arbeid vijf kwartier 56,25 maakt € 109,65

Tsja, wie kan hier wat van zeggen? Ik vind het heel schappelijk. De tijd is er echt aan besteed, misschien had het 10 minuten sneller gekund als ze mijn simpele vragen niet zo uitvoerig hadden beantwoord onder de werkzaamheden. Maar was daar juist blij mee. Te weten waarom die grote schroef op de achterbrug diende, waarom je een luchtfilter niet gewoon kunt schoonblazen, hoe je bepaalt wanneer je je ketting moet spannen (kom van een cardanfiets af), of 'ie met een nieuw luchtfilter zuiniger rijdt (nee dus...), of mijn verbruik van 1:16 wel okee is (ja dus...)

Enfin, toch een nuttig motormiddagje. Met een gerust hart betaald, ondanks dat MF'ers hieronder* kennelijk minder hadden afgerekend bij dezelfde zaak.

Wat me wel bevreemd.
A) Onder ons wordt ook beweerd dat het allemaal veel sneller kan, maar hoe dan? Er was geen peukenpauze, geen telefoon die tussendoor ging, geen ander klusje of zelfs ook maar een piesstop. Volgens mij liep het allemaal vlot door!
B) De ene zaak doet wel een oliefilter maar geen luchtfilter, de ander juist wel luchtfilter maar geen luchtfilter - dan weer zowel olie- als luchtfilter, ik zag ook bij iemand rem- en koelvloeistof vervangen worden???
C) De ene wel kettingspannen - de andere niet. Wat kan daar nu wezenlijk aan verschillen na 6000 km?
D) De ene zaak gaat wel proefrijden, de andere niet - wat is het criterium?

Oh ja, met een gerust hart betaald... Vandaag ontving ik een mailtje van De Valkenier... Hè? After service? Ze hebben mijn e-mail adres niet eens?

quote:
Hallo Max,

Ik hoop tenminste dat ik de goeie heb, als het goed is heb jij maandag
31 okt een 6 duizend beurt laten doen.
Bij het afrekenen heb jij warschijnlijk je pinpas laten liggen bij de
kassa, nu kan ik vragen om je pincode maar je kunt hem beter even op
komen halen.
Laat even weten of ik de goeie persoon voor me heb.
Ik heb je mail adres via het v-strom forum, ik zie je wel verschijnen
als de pas van jou is.

m.v.g. Arnold
motorhuis "de Valkenier"

unquote

Dat is toch ook heel netjes nietwaar?!! En Arnold leest ons forum ook!


* gegeven de gunstige bevindingen qua prijs en service ==> Erik Hofstee (DL650 okt04 - € 60,80), ==> M-Strom (DL650 jun05 € 52,50) en ==> Stroompje (DL1000 jun05 € 63,40).

MvM Soesterberg wel dichterbij, maar met al een minimum-kleine-beurtprijs van € 99,00 - nog zonder materiaal- (vgl. http://www.mvm.nl/werkplaats/" onclick="window.open(this.href);return false;) viel die al af...
Ne luchtfilter op 6000 km en geene oliefilter, nou moe?
Plaats reactie