wat kost een 6000 km beurt
Even weer een oud topicje afstoffen
Gisteren een 6900 beurt gehad bij HvW te Zoetermeer.
Oliefilter 11,08
Olie Motul 19,75
Diversen 15,00
Meetkosten 12,50
Milieu heffing 5,95.
Er is gedaan
Synchroongesteld
Remmen gecontroleerd en schoongemaakt
Luchtfilter gecontroleerd
Ketting gesteld en gesmeerd
Banden op spanning gebracht
Kabels gesteld en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd (Mijn lampen stonden veel te hoog, al vaak seinen van andere weggebruikers)
Accu getest en geladen
Proefritje
1,5 uur arbeidsloon a 64,28 per uur
Afgerekend €161,03
Bij anderen vergeleken tussen laag en hoog in.
Accu getest en geladen vind ik wel een beetje rare omschrijving
Kep me in ieder geval voorgenomen weer rond de 14.000 pas weer te gaan
Gisteren een 6900 beurt gehad bij HvW te Zoetermeer.
Oliefilter 11,08
Olie Motul 19,75
Diversen 15,00
Meetkosten 12,50
Milieu heffing 5,95.
Er is gedaan
Synchroongesteld
Remmen gecontroleerd en schoongemaakt
Luchtfilter gecontroleerd
Ketting gesteld en gesmeerd
Banden op spanning gebracht
Kabels gesteld en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd (Mijn lampen stonden veel te hoog, al vaak seinen van andere weggebruikers)
Accu getest en geladen
Proefritje
1,5 uur arbeidsloon a 64,28 per uur
Afgerekend €161,03
Bij anderen vergeleken tussen laag en hoog in.
Accu getest en geladen vind ik wel een beetje rare omschrijving
Kep me in ieder geval voorgenomen weer rond de 14.000 pas weer te gaan
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Ik mag volgende week woensdag voor de 6000 km beurt. Er werd mij gezegd rekening te houden met een uurtje werk (kan dus wachten, en misschien eens 'vreemd' gaan) en rond de 130 euri. Ben benieuwd!!!
Update: uiteindelijk 3 kwartier werk en 90 euri, dus viel me nog mee. Maar ergens toch bizar: beetje olie, boutjes checken, kettinkje spannen en dat was het. Maar ja, er is mij verteld dat het moet voor de garantie. Nog gevraagd wat een 12000-beurt dan moet kosten: reken op rond de 400 euro!!!!
Update: uiteindelijk 3 kwartier werk en 90 euri, dus viel me nog mee. Maar ergens toch bizar: beetje olie, boutjes checken, kettinkje spannen en dat was het. Maar ja, er is mij verteld dat het moet voor de garantie. Nog gevraagd wat een 12000-beurt dan moet kosten: reken op rond de 400 euro!!!!
Toch even een vraag aan de ervaren sluitelaars onder ons....
Ik zie een aantal keren bij uitgevoerde werkzaamheden het natrekken van bouten of het loshalen vetten en weer cvastzetten van bouten genoemd worden.
Welke bouten worden hiermee bedoeld ?
All in het zicht zittende bouten ? Dan ben je wel ff bezig, of is dit alleen de bevestigingsbouten van het blok aan het frame ?
(ik wil nl zelf mn 6000 KM beurt uitvoeren en ook de bedoelde bouten natrekken/smeren.....)
Dank Johan
Ik zie een aantal keren bij uitgevoerde werkzaamheden het natrekken van bouten of het loshalen vetten en weer cvastzetten van bouten genoemd worden.
Welke bouten worden hiermee bedoeld ?
All in het zicht zittende bouten ? Dan ben je wel ff bezig, of is dit alleen de bevestigingsbouten van het blok aan het frame ?
(ik wil nl zelf mn 6000 KM beurt uitvoeren en ook de bedoelde bouten natrekken/smeren.....)
Dank Johan
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Vanavond heeft m'n strommetje ook een 6500 beurtje gekregen bij m'n Dealer ( Motorport R´Dam )
Oliefilter en olie vervangen ketting gespannen en ingevet alles een beetje nagekeken...) Remblokken rammelen.. is door monteur gekonstateerd... als ik wil worden ze bij Suzuki nl. geclaimd...
Totaal 70 euries kwijt..... vind ik netjes en ook prettig te woord gestaan...
Op naar de 12.000 kilometer....
Oliefilter en olie vervangen ketting gespannen en ingevet alles een beetje nagekeken...) Remblokken rammelen.. is door monteur gekonstateerd... als ik wil worden ze bij Suzuki nl. geclaimd...
Totaal 70 euries kwijt..... vind ik netjes en ook prettig te woord gestaan...
Op naar de 12.000 kilometer....
6000 km beurt bij MotorCenter Amsterdam:
olie Durablend 26,46
Oliefilter 9,31
1 uur loon 57,50
plastic clipje kuip 1,47
BTW 18,96
Totaal 118,68
Beurtje plus lekkage aan nokkenaskettingspanner opgelost.
Bleek de bout losgetrild te zijn waardoor hij olie lekte.
Voor de garantie moest dit beurtje maar de volgende gaan we lekker zelf doen. In september is ie 2 jaar en dus vervalt de garantie.
Groeten,
Richard
olie Durablend 26,46
Oliefilter 9,31
1 uur loon 57,50
plastic clipje kuip 1,47
BTW 18,96
Totaal 118,68
Beurtje plus lekkage aan nokkenaskettingspanner opgelost.
Bleek de bout losgetrild te zijn waardoor hij olie lekte.
Voor de garantie moest dit beurtje maar de volgende gaan we lekker zelf doen. In september is ie 2 jaar en dus vervalt de garantie.
Groeten,
Richard
Zo zelf de 6000 beurt uitgevoerd, kosten:
Olie 4 liter bij Motozoom Euro 24,-
Oliefilter Euro 10,25
Arbeidsloon, 3 biertjes van de tender....
(oliefilter sleutel, Euro 11,25, maar ja die gebruik ik de rest van mn leven...)
Ik weet nog steeds niet welke boutjes bedoeld worden met natrekken van de boutjes wanneer de dealer de beurt uitvoert. Iemand enig idee ??
Cheers Johan
Olie 4 liter bij Motozoom Euro 24,-
Oliefilter Euro 10,25
Arbeidsloon, 3 biertjes van de tender....
(oliefilter sleutel, Euro 11,25, maar ja die gebruik ik de rest van mn leven...)
Ik weet nog steeds niet welke boutjes bedoeld worden met natrekken van de boutjes wanneer de dealer de beurt uitvoert. Iemand enig idee ??
Cheers Johan
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
1000km beurt € 30,00. 6000km (stand 7850km) € 80,00.StudioLahaye schreef:ok... gen*aid... ik betaalde 200 euro voor een 1000km beurt...
Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.
i'll let you know!
€ 200,00 voor een 1000km beurt???? Wat hebben ze dan allemaal gedaan Volgens mij ben je echt GE*AAID
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
ik weet het wel zeker
olie + filter vervangen, vloeistoffen nagekeken, bouten aangedraaid/gecontroleerd en een carterbeschermer gemonteerd (uur werk?)
valbeugels had ik zelf gedaan maar had op dat moment nog geen compressor met bijhorend gereedschap dus kreeg een aantal bouten niet los.
denk dat dat ook wel aardig meegespeeld heeft. maar goed ik laat het wel weten zodra mijn motor de 6000 beurt heeft gehad. no special options this time!
olie + filter vervangen, vloeistoffen nagekeken, bouten aangedraaid/gecontroleerd en een carterbeschermer gemonteerd (uur werk?)
valbeugels had ik zelf gedaan maar had op dat moment nog geen compressor met bijhorend gereedschap dus kreeg een aantal bouten niet los.
denk dat dat ook wel aardig meegespeeld heeft. maar goed ik laat het wel weten zodra mijn motor de 6000 beurt heeft gehad. no special options this time!
Afijn, uit jullie reacties begrijp ik dat nog niemand een nadere aanduiding heeft van de boutjes die bij de 6000KM door de dealer nagekeken/nagetrokken worden ??
Ben benieuwd !!
(ik zou het toch vervelend vinden als ineens de havle motor uit elkaar valt omdat ik de 6000 beurt zelf uitgevoerd heb, zonder boutjes na te trekken
Greetz Johan
Ben benieuwd !!
(ik zou het toch vervelend vinden als ineens de havle motor uit elkaar valt omdat ik de 6000 beurt zelf uitgevoerd heb, zonder boutjes na te trekken
Greetz Johan
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Mijn kosten voor m'n 6000km:
Oliefilter 11.08 eur
Olie 2,6L 30.68 eur
Milieubijdrage 3.60 eur
Arbeid 54.50 eur
Klein materiaal 2.00 eur
BTW 16.26 eur
Totaal 101.86 eur
Ik kan met een gerust hart volgende week op vakantie
Motorgroet
Johan F.
Oliefilter 11.08 eur
Olie 2,6L 30.68 eur
Milieubijdrage 3.60 eur
Arbeid 54.50 eur
Klein materiaal 2.00 eur
BTW 16.26 eur
Totaal 101.86 eur
Ik kan met een gerust hart volgende week op vakantie
Motorgroet
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal niks nagetrokken wordt. Als iets los zou zitten was 't al veel eerder los getrild en de essentiële items zijn geborgd. Enige wat ik kan bedenken is dat ze de kettingspanning even nakijken en eventueel iets spannen.V-Strom Jopie schreef:Afijn, uit jullie reacties begrijp ik dat nog niemand een nadere aanduiding heeft van de boutjes die bij de 6000KM door de dealer nagekeken/nagetrokken worden ??
Ben benieuwd !!
(ik zou het toch vervelend vinden als ineens de havle motor uit elkaar valt omdat ik de 6000 beurt zelf uitgevoerd heb, zonder boutjes na te trekken
Greetz Johan
Natrekken van boutenen moeren,lijkt mij niet zinvol. Alles, maar dan ook echt alles, zetten die Japanners vast op een moment.
De enige reden waarom ik komende dinsdag mijn motor wegbreng voor een 6k beurt, is de garantie kwestie. Maar of ik het bij 12000 ook nog doe, weet het nog niet. Meestal zijn de kinderziektes er wel uit bij die kilometer stand.
Mijn vorige motor (SV1000S) heb ik het onderhoud helemaal zelf gedaan. En dan kom je nog wel eens dingetjes tegen die af-fabriek wel beter hadden gekund (zoals het gebruik van erg weinig vet op draaiende delen).
Ik reken zelf ook rond de €130, maar daar zit dan wel een K&N luchtfilter bij.
De enige reden waarom ik komende dinsdag mijn motor wegbreng voor een 6k beurt, is de garantie kwestie. Maar of ik het bij 12000 ook nog doe, weet het nog niet. Meestal zijn de kinderziektes er wel uit bij die kilometer stand.
Mijn vorige motor (SV1000S) heb ik het onderhoud helemaal zelf gedaan. En dan kom je nog wel eens dingetjes tegen die af-fabriek wel beter hadden gekund (zoals het gebruik van erg weinig vet op draaiende delen).
Ik reken zelf ook rond de €130, maar daar zit dan wel een K&N luchtfilter bij.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Vandaag 6000 beurt (bij 7200 km)
Screw 1,75
oliefilter 11,08
motorolie 29,70
diversen 10,00
meetkosten 12,50
milieuheffing 5,95
arbeidsloon 129,00
totaal 199,98
hm, niet echt goedkoop. hopelijk hebben ze alles wel grondig nagelopen
Screw 1,75
oliefilter 11,08
motorolie 29,70
diversen 10,00
meetkosten 12,50
milieuheffing 5,95
arbeidsloon 129,00
totaal 199,98
hm, niet echt goedkoop. hopelijk hebben ze alles wel grondig nagelopen
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Nee, geen verklaring voor diversen en meetkosten. Wel zei de chef dat ze alles goed hadden nagelopen en in het vet hadden gezet, zodat hij de winter door kon Tja, laten we dat dan maar hopen.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
[quote="StudioLahaye"] ok... gen*aid... ik betaalde 200 euro voor een 1000km beurt...
Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.
i'll let you know! [/quote]
Denk dat we bij dezelde dealer zijn geweest (M.P). Ik had een goede aankoop en verkoop van mijn oude motor gedaan toen ik mijn vstrom 2008 daar kocht.
Bij de koopovereenkomst probeerde ik er nog een gratis onderhoudsbeurt uit te slepen, helaas niet gelukt. Ik wist wel wat mijn 1000 k beurtje ging kosten, rond de 160 euro. Op de vraag of er gouden handschoentjes gebruikt werden werd niet gereageerd.
Tijdens het wachten werd me daar veel duidelijk, de motorverkoper welke met mij een praatje wilde maken, gaf aan dat ook hij niet te vreden was. Zelfs het personeel betaald bijna de volle 100% van de consumentenprijs. Onderhoud, onderdelen kleding enz enz haalt hij bij de concurentie.
Niet dat je je eigen personeel alles gratis moet geven, zeker niet maar zijn zij niet tevreden, hoe moeten ze de klant dan tevreden houden en maken.
Peter de eigenaar weet dat ik er niet meer terug kom voor onderhoud en dat is jammer, want het was mijn tweede motor daar. Ik ga of naar valkenier of zelf aan de slag. Wel haal ik de valbeugels en de carterberschermer van de motor af als ik naar de dealer ga, scheelt toch weer wat euro..
Misschien komt het doordat dealers op een duur terrein zitten met een kostbaar gebouw een aardig omzetje moeten maken of omdat de meeste dealers het toch wel druk hebben met vaste klanten (politiemotoeren enz enz)
Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.
i'll let you know! [/quote]
Denk dat we bij dezelde dealer zijn geweest (M.P). Ik had een goede aankoop en verkoop van mijn oude motor gedaan toen ik mijn vstrom 2008 daar kocht.
Bij de koopovereenkomst probeerde ik er nog een gratis onderhoudsbeurt uit te slepen, helaas niet gelukt. Ik wist wel wat mijn 1000 k beurtje ging kosten, rond de 160 euro. Op de vraag of er gouden handschoentjes gebruikt werden werd niet gereageerd.
Tijdens het wachten werd me daar veel duidelijk, de motorverkoper welke met mij een praatje wilde maken, gaf aan dat ook hij niet te vreden was. Zelfs het personeel betaald bijna de volle 100% van de consumentenprijs. Onderhoud, onderdelen kleding enz enz haalt hij bij de concurentie.
Niet dat je je eigen personeel alles gratis moet geven, zeker niet maar zijn zij niet tevreden, hoe moeten ze de klant dan tevreden houden en maken.
Peter de eigenaar weet dat ik er niet meer terug kom voor onderhoud en dat is jammer, want het was mijn tweede motor daar. Ik ga of naar valkenier of zelf aan de slag. Wel haal ik de valbeugels en de carterberschermer van de motor af als ik naar de dealer ga, scheelt toch weer wat euro..
Misschien komt het doordat dealers op een duur terrein zitten met een kostbaar gebouw een aardig omzetje moeten maken of omdat de meeste dealers het toch wel druk hebben met vaste klanten (politiemotoeren enz enz)
reactie op de vraag wat een beurt kost en het afstellen van je motor.
bij heer .Hoegee...
Dat we Suzuki injectie motoren afstellen op de testbank doen we voornamelijk om de motoren wat soepeler te laten lopen. Soms hebben ze last van een aan-/uit effect of een schokkerig rijgedrag bij lage toeren met een gelijke snelheid en met onze afstelling kunnen we dit verhelpen. We stellen de motor rijker en/of armer af waar en in welk toerengebied de motor er om vraagt, we kunnen dus niet op voorhand beloven dat de motor zuiniger wordt. Maar dat de motor lekkerder loopt na afstelling zijn we zeker van.
Dat we het afstellen combineren met de 6000km beurt is voor ons alleen maar makkelijk, dus dat zou ideaal zijn.
De kosten bedragen: ongeveer € 160,- voor de 6000km beurt en precies € 135,- voor het afstellen op de bank, en u kunt binnen een week komen als u dat wilt.
bij heer .Hoegee...
Dat we Suzuki injectie motoren afstellen op de testbank doen we voornamelijk om de motoren wat soepeler te laten lopen. Soms hebben ze last van een aan-/uit effect of een schokkerig rijgedrag bij lage toeren met een gelijke snelheid en met onze afstelling kunnen we dit verhelpen. We stellen de motor rijker en/of armer af waar en in welk toerengebied de motor er om vraagt, we kunnen dus niet op voorhand beloven dat de motor zuiniger wordt. Maar dat de motor lekkerder loopt na afstelling zijn we zeker van.
Dat we het afstellen combineren met de 6000km beurt is voor ons alleen maar makkelijk, dus dat zou ideaal zijn.
De kosten bedragen: ongeveer € 160,- voor de 6000km beurt en precies € 135,- voor het afstellen op de bank, en u kunt binnen een week komen als u dat wilt.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7554
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
De uitzondering bevestigt de regel. Na veel eerdere posts is dit één van de betere dealers te noemen die veel clandisie zou kunnen krijgen door dit soort goede berichten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Één V-Strommer betaalde voor zijn 1000km beurt bij Niwa, € 106,00. Volgens de gegevens die ik tot nu toe heb verzameld niet één van de goedkoopste! Dat was Valkenier uit Barneveld met € 33,95. Toch een verschil van € 72.05. Véél geld tochFuriousz schreef:Helaas zit de Valkenier een beetje ver weg voor mij . Iemand ervaring met de kosten van de Suzuki dealer Niwa in Zwaagdijk
Km stand is nu 6260, binnenkort maar even een afspraak maken
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: wat kost een 6000 km beurt
Bij deze mijn rekening van de 6000km beurt, uitgevoerd door de dealer in Zwaagdijk:
- 2L 10W40GPS Motorolie Castrol: €27,38
- Kleinmateriaal/Milieukosten: €8,33
- Arbeidsloon 01:15 uren a €59,90: €74,38
- BTW: €17,58
Totaal: €110,09
Vanwege nieuwe computer software bij de dealer is de rekening niet volledig gespecificeerd. Ik was de allereerste klant die een nieuwe factuur kreeg uitgedraaid met dit systeem.
- 2L 10W40GPS Motorolie Castrol: €27,38
- Kleinmateriaal/Milieukosten: €8,33
- Arbeidsloon 01:15 uren a €59,90: €74,38
- BTW: €17,58
Totaal: €110,09
Vanwege nieuwe computer software bij de dealer is de rekening niet volledig gespecificeerd. Ik was de allereerste klant die een nieuwe factuur kreeg uitgedraaid met dit systeem.
Re: wat kost een 6000 km beurt
Oud topic,toch maar even mijn informatie erbij:
Bij deze mijn rekening van de 6000km beurt, uitgevoerd door de dealer in Bosschenhoofd:
Milieuheffing: EUR 9,50
Klein materiaal, smering div.: EUR 4,95
Olie semi-synthetisch: EUR 31,74
Arbeidsloon (1 uur): EUR 54,95
Totaal ex btw EUR 84,99
Totaal incl. btw EUR 101,14
Verder geen bijzonderheden.
Bij deze mijn rekening van de 6000km beurt, uitgevoerd door de dealer in Bosschenhoofd:
Milieuheffing: EUR 9,50
Klein materiaal, smering div.: EUR 4,95
Olie semi-synthetisch: EUR 31,74
Arbeidsloon (1 uur): EUR 54,95
Totaal ex btw EUR 84,99
Totaal incl. btw EUR 101,14
Verder geen bijzonderheden.
Re: wat kost een 6000 km beurt
6000km bij Jacqmaer;
2.8L Motul Motorolie 29.80€
Dichting olieaflaat 1.50€
Oliefilter 9.95€
Werk + nazicht 2 uur 52€
Wel ook deze;
Stalen remleiding vooraan Bikedesign Goodridge 98€
200ml DOT 5.1 remolie 4€
Staat ook erbij;
Bandendruk
Kettingspan+smeer
Remblokkencontrole
Lichtencontrole
Totaal 195.25€, voordat ik achter de remleidingen vroeg gaf hij me een quote van 90€voor een 6000km beurt, dus dat klopt.
Tevreden!
2.8L Motul Motorolie 29.80€
Dichting olieaflaat 1.50€
Oliefilter 9.95€
Werk + nazicht 2 uur 52€
Wel ook deze;
Stalen remleiding vooraan Bikedesign Goodridge 98€
200ml DOT 5.1 remolie 4€
Staat ook erbij;
Bandendruk
Kettingspan+smeer
Remblokkencontrole
Lichtencontrole
Totaal 195.25€, voordat ik achter de remleidingen vroeg gaf hij me een quote van 90€voor een 6000km beurt, dus dat klopt.
Tevreden!
Re: wat kost een 6000 km beurt
6000 km beurt bij Motorhuis Seppe
Semi-Synthestische Olie 31.74
Milieuheffing 9.50
Arbeidsloon 1.5 uur 82.43
---------
Totaal 123.67
En dan hebben ze het bijvullen van mijn Pro-Oiler reservoir niet meegerekend
Semi-Synthestische Olie 31.74
Milieuheffing 9.50
Arbeidsloon 1.5 uur 82.43
---------
Totaal 123.67
En dan hebben ze het bijvullen van mijn Pro-Oiler reservoir niet meegerekend
Re: wat kost een 6000 km beurt
6000 beurt bij de Valkenier inclusief totaal opnieuw afstellen in alle bereiken op de vermogens(test)bank € 232,50
Dat extra geld voor de afstelling was het wel waard kan ik nu al zeggen !
Wat loopt die machine nu formidabel soepel ook in de lagere toerentallen, ik ben helemaal tevreden
Mark je hebt echt prachtig werk geleverd !
Dat extra geld voor de afstelling was het wel waard kan ik nu al zeggen !
Wat loopt die machine nu formidabel soepel ook in de lagere toerentallen, ik ben helemaal tevreden
Mark je hebt echt prachtig werk geleverd !
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: wat kost een 6000 km beurt
Vandaag in de stromende regen naar Motoport Hengelo gereden voor mijn 6000 km beurtje.
Het was precies een uur werk en de kosten vielen me heel erg mee..
(als vaste klant kreeg ik 25% korting op de olie)
Totaal exclusief € 71.51
BTW 13,59
Te betalen: € 85,10
Er was nog even een genant moment toen de monteur na een proefritje mijn tweetonige Stebel probeerde. Motoport Hengelo onderhoudt ook de motoren van de politieregio Twente en er waren net een paar motoragenten die hun bolide weer op kwamen halen. Ik dacht.. daar gaat mijn toeter... maar nee hoor, ze konden er wel om lachen en deden verder niks. Maar ik dacht die staan me straks op te wachten als ik de openbare weg weer opdraai.. maar ook niet.. dus denk dat ik bij deze goedkeuring heb van de Twentse politie... *LOL*
De monteur kwam later bij me en zei: "OEF.. ik was even vergeten dat je er een luchthoorn op had zitten.. ik wou alleen maar even de toeter testen..."
Het was precies een uur werk en de kosten vielen me heel erg mee..
(als vaste klant kreeg ik 25% korting op de olie)
- 2,90 ELF MOTO 4 HP ECO 10W40 HALFSYNT € 16.18
- Oliefilter 9.83
- SLUITRING 0.54
- Klein materiaal 3.78
- Milieuheffing 2.52
Totaal exclusief € 71.51
BTW 13,59
Te betalen: € 85,10
Er was nog even een genant moment toen de monteur na een proefritje mijn tweetonige Stebel probeerde. Motoport Hengelo onderhoudt ook de motoren van de politieregio Twente en er waren net een paar motoragenten die hun bolide weer op kwamen halen. Ik dacht.. daar gaat mijn toeter... maar nee hoor, ze konden er wel om lachen en deden verder niks. Maar ik dacht die staan me straks op te wachten als ik de openbare weg weer opdraai.. maar ook niet.. dus denk dat ik bij deze goedkeuring heb van de Twentse politie... *LOL*
De monteur kwam later bij me en zei: "OEF.. ik was even vergeten dat je er een luchthoorn op had zitten.. ik wou alleen maar even de toeter testen..."
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: wat kost een 6000 km beurt
Vandaag m'n Strom weggebracht voor z'n 6000 Km beurt (lees 7250 km) Kosten:
Olie: € 27,50
Filter: € 12.50
Klein materiaal: € 2.50
Milieuhef: € 3,50
Arbeid: € 45,00
Totaal: € 91,00
Heb er gelijk handvatverwarming op laten zetten Laat de winter maar komen
Olie: € 27,50
Filter: € 12.50
Klein materiaal: € 2.50
Milieuhef: € 3,50
Arbeid: € 45,00
Totaal: € 91,00
Heb er gelijk handvatverwarming op laten zetten Laat de winter maar komen
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: wat kost een 6000 km beurt
Vandaag heeft de mijne een 6k beurt gehad bij NIWA (Zwaagdijk);
- totaal € 348.23...
Hier zat echter ook een skidplate (carter-beschermer) met opzetten bij.
- deze is € 189 + half uurtje opzetten ==> € 221,72
Blijft voor de kale beurt ~€ 126,51 over;
- olie-filter 10,50
- olie 33,75
- klein-materiaal/mileukosten 7,00
- arbeidsloon 55,00 p/u (1 uur)
= totaal 126,43 incl BTW
(waar het verschil van die paar centen in zit, snap ik ook niet)
Misschien niet het laagste bedrag dat ik in dit forum gezien heb voor een 6k-beurt;
- ben echter niet ontevreden : naast de prijs moet je ook nog een goed gevoel over je dealer hebben
- andere dealer in de buurt zou Motoport-Wormerveer zijn, maar ik heb nog nooit iets positiefs over ze gehoord...
Richard.
- totaal € 348.23...
Hier zat echter ook een skidplate (carter-beschermer) met opzetten bij.
- deze is € 189 + half uurtje opzetten ==> € 221,72
Blijft voor de kale beurt ~€ 126,51 over;
- olie-filter 10,50
- olie 33,75
- klein-materiaal/mileukosten 7,00
- arbeidsloon 55,00 p/u (1 uur)
= totaal 126,43 incl BTW
(waar het verschil van die paar centen in zit, snap ik ook niet)
Misschien niet het laagste bedrag dat ik in dit forum gezien heb voor een 6k-beurt;
- ben echter niet ontevreden : naast de prijs moet je ook nog een goed gevoel over je dealer hebben
- andere dealer in de buurt zou Motoport-Wormerveer zijn, maar ik heb nog nooit iets positiefs over ze gehoord...
Richard.
Re: wat kost een 6000 km beurt
Beter bekend als Minus de Dief,RichardA schreef:andere dealer in de buurt zou Motoport-Wormerveer zijn, maar ik heb nog nooit iets positiefs over ze gehoord
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: wat kost een 6000 km beurt
@Willystrom,
De bijnaam was bekend, maar wilde die niet zo op het forum zetten....
- moet wel zeggen : ik ben er zelf nog nooit geweest !
- alles dus van horen zeggen
Richard.
De bijnaam was bekend, maar wilde die niet zo op het forum zetten....
- moet wel zeggen : ik ben er zelf nog nooit geweest !
- alles dus van horen zeggen
Richard.
Re: wat kost een 6000 km beurt
Hallo V-strom vrienden,
Gisteren de 6000 km beurt laten uitvoeren , bij MC Rijen,
km stand 6690 km
2,8 liter olie 30.80
filter 12.50
kleinm 2.50
Milieu 3.50
arbeid 45.75
BTW 15.18
Totaal 95.05
koplampen afstellen, stond niet op de bon (gratis)
zo en nu op naar de 12000 km.
dit ter info,
groeten en prettig weekend.
Gisteren de 6000 km beurt laten uitvoeren , bij MC Rijen,
km stand 6690 km
2,8 liter olie 30.80
filter 12.50
kleinm 2.50
Milieu 3.50
arbeid 45.75
BTW 15.18
Totaal 95.05
koplampen afstellen, stond niet op de bon (gratis)
zo en nu op naar de 12000 km.
dit ter info,
groeten en prettig weekend.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: wat kost een 6000 km beurt
Olie : 20€
OlieFilter: 10.5€
Koperen ringetje: 0.5€
Arbeid: 0
Milieu: 0
Samen afgerond 30€
OlieFilter: 10.5€
Koperen ringetje: 0.5€
Arbeid: 0
Milieu: 0
Samen afgerond 30€
Spooky Action At A Distance !
Re: wat kost een 6000 km beurt
Van de week heeft onze strom ook zijn 6k beurtje gehad bij Groenewold in Delft. Ze hebben ook alles gedaan wat hierboven vermeld staat en dat zou volgende opgaaf door de telefoon op 100 euro uitgekomen zijn, echter kwam er nog het demonteren en monteren van de keienvanger bij en toen werd het uiteindelijk €124,-.
Re: wat kost een 6000 km beurt
Vandaag een 6000 beutje laten doen bij De Valkenier te Barneveld. Per email een afspraak gemaakt omdat ik er wilde wachten. Uurtje werk. Ik mocht er gewoon bij blijven. Geen bijzonderheden. Nieuwe olie en wat afstelwerkzaamheden. Kosten 85 euro. Het grootste gedeelte was natuurlijk arbeidsloon.
- Snuggles
- DL650 berijder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma 21-09-2009, 18:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K9
- Woonplaats: Smilde
Re: wat kost een 6000 km beurt
Gisteren een 6000km (bijna 7000, km-stand 6890 ) beurt laten uitvoeren bij Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge.
Motorolie + filter vervangen
Ketting gespannen en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd
Bandenspanning gecontroleerd
Remmen gecontroleerd
Kosten:
Olie: 28.60
Filter: 11.70
Gasket: 1.65
Milieutoeslag: 4.50
Arbeidsloon: 29.75 (half uurtje)
Totaal incl. BTW: 76.20
Bovendien een vriendelijke begroeting, een gezellig praatje en een lekker kopje koffie (allemaal gratis )
Keurig toch? Op naar de 12000 km.
Groetjes, Bert
Motorolie + filter vervangen
Ketting gespannen en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd
Bandenspanning gecontroleerd
Remmen gecontroleerd
Kosten:
Olie: 28.60
Filter: 11.70
Gasket: 1.65
Milieutoeslag: 4.50
Arbeidsloon: 29.75 (half uurtje)
Totaal incl. BTW: 76.20
Bovendien een vriendelijke begroeting, een gezellig praatje en een lekker kopje koffie (allemaal gratis )
Keurig toch? Op naar de 12000 km.
Groetjes, Bert
Wees niet bang om af en toe een grote stap te zetten; in twee kleine stapjes kom je niet over een afgrond heen...