wat kost een 6000 km beurt

Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Even weer een oud topicje afstoffen :shock:

Gisteren een 6900 beurt gehad bij HvW te Zoetermeer.
Oliefilter 11,08
Olie Motul 19,75
Diversen 15,00
Meetkosten 12,50
Milieu heffing 5,95.

Er is gedaan
Synchroongesteld
Remmen gecontroleerd en schoongemaakt
Luchtfilter gecontroleerd
Ketting gesteld en gesmeerd
Banden op spanning gebracht
Kabels gesteld en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd (Mijn lampen stonden veel te hoog, al vaak seinen van andere weggebruikers)
Accu getest en geladen
Proefritje

1,5 uur arbeidsloon a 64,28 per uur

Afgerekend €161,03

Bij anderen vergeleken tussen laag en hoog in.
Accu getest en geladen vind ik wel een beetje rare omschrijving :?
Kep me in ieder geval voorgenomen weer rond de 14.000 pas weer te gaan
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Ik mag volgende week woensdag voor de 6000 km beurt. Er werd mij gezegd rekening te houden met een uurtje werk (kan dus wachten, en misschien eens 'vreemd' gaan) en rond de 130 euri. Ben benieuwd!!!

Update: uiteindelijk 3 kwartier werk en 90 euri, dus viel me nog mee. Maar ergens toch bizar: beetje olie, boutjes checken, kettinkje spannen en dat was het. Maar ja, er is mij verteld dat het moet voor de garantie. Nog gevraagd wat een 12000-beurt dan moet kosten: reken op rond de 400 euro!!!!
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Toch even een vraag aan de ervaren sluitelaars onder ons....

Ik zie een aantal keren bij uitgevoerde werkzaamheden het natrekken van bouten of het loshalen vetten en weer cvastzetten van bouten genoemd worden.
Welke bouten worden hiermee bedoeld ?

All in het zicht zittende bouten ? Dan ben je wel ff bezig, of is dit alleen de bevestigingsbouten van het blok aan het frame ?

(ik wil nl zelf mn 6000 KM beurt uitvoeren en ook de bedoelde bouten natrekken/smeren.....)

Dank Johan
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Net terug van de dealer. 6700 km op de teller. Hoogtijd voor de 6000km beurt. Luchtfilter moest vervangen worden. De halve insektenwereld zat er in.
Bij de Valkenier in Barneveld, 1 uurtje werk, total 108 euries.
Wils

Bericht door Wils »

Vanavond heeft m'n strommetje ook een 6500 beurtje gekregen bij m'n Dealer ( Motorport R´Dam ) :D
Oliefilter en olie vervangen ketting gespannen en ingevet alles een beetje nagekeken...) Remblokken rammelen.. is door monteur gekonstateerd... als ik wil worden ze bij Suzuki nl. geclaimd... :wink:
Totaal 70 euries kwijt..... vind ik netjes en ook prettig te woord gestaan... :-)}
Op naar de 12.000 kilometer.... :mrgreen:
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

6000 km beurt bij MotorCenter Amsterdam:

olie Durablend 26,46
Oliefilter 9,31
1 uur loon 57,50
plastic clipje kuip 1,47
BTW 18,96
Totaal 118,68

Beurtje plus lekkage aan nokkenaskettingspanner opgelost.
Bleek de bout losgetrild te zijn waardoor hij olie lekte.

Voor de garantie moest dit beurtje maar de volgende gaan we lekker zelf doen. In september is ie 2 jaar en dus vervalt de garantie.

Groeten,
Richard
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Zo zelf de 6000 beurt uitgevoerd, kosten:

Olie 4 liter bij Motozoom Euro 24,-
Oliefilter Euro 10,25

Arbeidsloon, 3 biertjes van de tender....

(oliefilter sleutel, Euro 11,25, maar ja die gebruik ik de rest van mn leven...)

Ik weet nog steeds niet welke boutjes bedoeld worden met natrekken van de boutjes wanneer de dealer de beurt uitvoert. Iemand enig idee ??

Cheers Johan
Vant

Bericht door Vant »

89€ rond bij de 6.000km beurt op 8.000km bij Jacqmaer in Munsterbilzen. Niet goedkoop maar ook niet overdreven duur vind ik...
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ok... gen*aid... ik betaalde 200 euro voor een 1000km beurt...

Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.

i'll let you know!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

StudioLahaye schreef:ok... gen*aid... ik betaalde 200 euro voor een 1000km beurt...

Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.

i'll let you know!
1000km beurt € 30,00. 6000km (stand 7850km) € 80,00.

€ 200,00 voor een 1000km beurt???? Wat hebben ze dan allemaal gedaan :?: :?: Volgens mij ben je echt GE*AAID :twisted:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ik weet het wel zeker :frusty:

olie + filter vervangen, vloeistoffen nagekeken, bouten aangedraaid/gecontroleerd en een carterbeschermer gemonteerd (uur werk?)

valbeugels had ik zelf gedaan maar had op dat moment nog geen compressor met bijhorend gereedschap dus kreeg een aantal bouten niet los.

denk dat dat ook wel aardig meegespeeld heeft. maar goed ik laat het wel weten zodra mijn motor de 6000 beurt heeft gehad. no special options this time!
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Afijn, uit jullie reacties begrijp ik dat nog niemand een nadere aanduiding heeft van de boutjes die bij de 6000KM door de dealer nagekeken/nagetrokken worden ??

Ben benieuwd !!

(ik zou het toch vervelend vinden als ineens de havle motor uit elkaar valt omdat ik de 6000 beurt zelf uitgevoerd heb, zonder boutjes na te trekken :lol:

Greetz Johan
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Mijn kosten voor m'n 6000km:
Oliefilter 11.08 eur
Olie 2,6L 30.68 eur
Milieubijdrage 3.60 eur
Arbeid 54.50 eur
Klein materiaal 2.00 eur
BTW 16.26 eur
Totaal 101.86 eur

Ik kan met een gerust hart volgende week op vakantie 8)

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dgr

Bericht door Dgr »

V-Strom Jopie schreef:Afijn, uit jullie reacties begrijp ik dat nog niemand een nadere aanduiding heeft van de boutjes die bij de 6000KM door de dealer nagekeken/nagetrokken worden ??

Ben benieuwd !!

(ik zou het toch vervelend vinden als ineens de havle motor uit elkaar valt omdat ik de 6000 beurt zelf uitgevoerd heb, zonder boutjes na te trekken :lol:

Greetz Johan
Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal niks nagetrokken wordt. Als iets los zou zitten was 't al veel eerder los getrild en de essentiële items zijn geborgd. Enige wat ik kan bedenken is dat ze de kettingspanning even nakijken en eventueel iets spannen.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Natrekken van boutenen moeren,lijkt mij niet zinvol. Alles, maar dan ook echt alles, zetten die Japanners vast op een moment.

De enige reden waarom ik komende dinsdag mijn motor wegbreng voor een 6k beurt, is de garantie kwestie. Maar of ik het bij 12000 ook nog doe, weet het nog niet. Meestal zijn de kinderziektes er wel uit bij die kilometer stand.

Mijn vorige motor (SV1000S) heb ik het onderhoud helemaal zelf gedaan. En dan kom je nog wel eens dingetjes tegen die af-fabriek wel beter hadden gekund (zoals het gebruik van erg weinig vet op draaiende delen).

Ik reken zelf ook rond de €130, maar daar zit dan wel een K&N luchtfilter bij.
Black D

Bericht door Black D »

voor mij was de schade 102 euri (stand 6500):
filter 11
olie 31
arbeid 60 euri

Redelijk binnen de marges als ik de berichten zo lees. Op naar de volgende 6000/7000.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

voor mij was de schade 250 euro. Maar voor dat geld is er ook een osco oiler opgeschroefd. Met de oiler erbij: 3 kwartier arbeidsloon.

Gerrit
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Vandaag 6000 beurt (bij 7200 km)
Screw 1,75
oliefilter 11,08
motorolie 29,70
diversen 10,00
meetkosten 12,50
milieuheffing 5,95
arbeidsloon 129,00
totaal 199,98

hm, niet echt goedkoop. hopelijk hebben ze alles wel grondig nagelopen :roll:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dgr

Bericht door Dgr »

"Diversen" en "meetkosten" staan bij mij bekend als geldklopperij :? ...en dan geef ik ze nog het voordeel van de twijfel met die milieuheffing.
Maar ze zijn dus dik twee uur bezig geweest met een olie+filter wissel? :roll:

Of stond er een opmerking op de bon om eea. te verklaren?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Nee, geen verklaring voor diversen en meetkosten. Wel zei de chef dat ze alles goed hadden nagelopen en in het vet hadden gezet, zodat hij de winter door kon 8) Tja, laten we dat dan maar hopen.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Die Pesto

Bericht door Die Pesto »

[quote="StudioLahaye"] ok... gen*aid... ik betaalde 200 euro voor een 1000km beurt...

Moet nu voor mijn 6000 beurt, ben nieuwsgierig of ik ook rond de 100 euro eindig.

i'll let you know! [/quote]

Denk dat we bij dezelde dealer zijn geweest (M.P). Ik had een goede aankoop en verkoop van mijn oude motor gedaan toen ik mijn vstrom 2008 daar kocht.
Bij de koopovereenkomst probeerde ik er nog een gratis onderhoudsbeurt uit te slepen, helaas niet gelukt. Ik wist wel wat mijn 1000 k beurtje ging kosten, rond de 160 euro. Op de vraag of er gouden handschoentjes gebruikt werden werd niet gereageerd.
Tijdens het wachten werd me daar veel duidelijk, de motorverkoper welke met mij een praatje wilde maken, gaf aan dat ook hij niet te vreden was. Zelfs het personeel betaald bijna de volle 100% van de consumentenprijs. Onderhoud, onderdelen kleding enz enz haalt hij bij de concurentie.
Niet dat je je eigen personeel alles gratis moet geven, zeker niet maar zijn zij niet tevreden, hoe moeten ze de klant dan tevreden houden en maken.
Peter de eigenaar weet dat ik er niet meer terug kom voor onderhoud en dat is jammer, want het was mijn tweede motor daar. Ik ga of naar valkenier of zelf aan de slag. Wel haal ik de valbeugels en de carterberschermer van de motor af als ik naar de dealer ga, scheelt toch weer wat euro..

Misschien komt het doordat dealers op een duur terrein zitten met een kostbaar gebouw een aardig omzetje moeten maken of omdat de meeste dealers het toch wel druk hebben met vaste klanten (politiemotoeren enz enz)
Die Pesto

Bericht door Die Pesto »

reactie op de vraag wat een beurt kost en het afstellen van je motor.
bij heer .Hoegee...



Dat we Suzuki injectie motoren afstellen op de testbank doen we voornamelijk om de motoren wat soepeler te laten lopen. Soms hebben ze last van een aan-/uit effect of een schokkerig rijgedrag bij lage toeren met een gelijke snelheid en met onze afstelling kunnen we dit verhelpen. We stellen de motor rijker en/of armer af waar en in welk toerengebied de motor er om vraagt, we kunnen dus niet op voorhand beloven dat de motor zuiniger wordt. Maar dat de motor lekkerder loopt na afstelling zijn we zeker van.

Dat we het afstellen combineren met de 6000km beurt is voor ons alleen maar makkelijk, dus dat zou ideaal zijn.

De kosten bedragen: ongeveer € 160,- voor de 6000km beurt en precies € 135,- voor het afstellen op de bank, en u kunt binnen een week komen als u dat wilt.
Die Pesto

Bericht door Die Pesto »

vandaag een ritje naar valkenier gemaakt voor mijn 6000 kilometer beurt. Vooraf even gebelt, kosten rond de 100 euro..na een uurtje onderhoud aan de motor 2 bakjes koffie later was ik 88.60 armer, netjes toch!!! valkenier wordt mijn nieuwe dealer...marco almere.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De uitzondering bevestigt de regel. Na veel eerdere posts is dit één van de betere dealers te noemen die veel clandisie zou kunnen krijgen door dit soort goede berichten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Helaas zit de Valkenier een beetje ver weg voor mij :( . Iemand ervaring met de kosten van de Suzuki dealer Niwa in Zwaagdijk :?:

Km stand is nu 6260, binnenkort maar even een afspraak maken
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Furiousz schreef:Helaas zit de Valkenier een beetje ver weg voor mij :( . Iemand ervaring met de kosten van de Suzuki dealer Niwa in Zwaagdijk :?:

Km stand is nu 6260, binnenkort maar even een afspraak maken
Één V-Strommer betaalde voor zijn 1000km beurt bij Niwa, € 106,00. Volgens de gegevens die ik tot nu toe heb verzameld niet één van de goedkoopste! Dat was Valkenier uit Barneveld met € 33,95. Toch een verschil van € 72.05. Véél geld toch :!: :cry:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Furiousz

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Furiousz »

Bij deze mijn rekening van de 6000km beurt, uitgevoerd door de dealer in Zwaagdijk:

- 2L 10W40GPS Motorolie Castrol: €27,38
- Kleinmateriaal/Milieukosten: €8,33
- Arbeidsloon 01:15 uren a €59,90: €74,38
- BTW: €17,58

Totaal: €110,09

Vanwege nieuwe computer software bij de dealer is de rekening niet volledig gespecificeerd. Ik was de allereerste klant die een nieuwe factuur kreeg uitgedraaid met dit systeem.
Robkds

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Robkds »

Oud topic,toch maar even mijn informatie erbij:
Bij deze mijn rekening van de 6000km beurt, uitgevoerd door de dealer in Bosschenhoofd:

Milieuheffing: EUR 9,50
Klein materiaal, smering div.: EUR 4,95
Olie semi-synthetisch: EUR 31,74
Arbeidsloon (1 uur): EUR 54,95

Totaal ex btw EUR 84,99
Totaal incl. btw EUR 101,14

Verder geen bijzonderheden.
TooTall

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door TooTall »

6000km bij Jacqmaer;

2.8L Motul Motorolie 29.80€
Dichting olieaflaat 1.50€
Oliefilter 9.95€
Werk + nazicht 2 uur 52€

Wel ook deze;

Stalen remleiding vooraan Bikedesign Goodridge 98€
200ml DOT 5.1 remolie 4€

Staat ook erbij;

Bandendruk
Kettingspan+smeer
Remblokkencontrole
Lichtencontrole

Totaal 195.25€, voordat ik achter de remleidingen vroeg gaf hij me een quote van 90€voor een 6000km beurt, dus dat klopt.

Tevreden! :mrgreen:
Jokapo

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Jokapo »

6000 km beurt bij Motorhuis Seppe

Semi-Synthestische Olie 31.74
Milieuheffing 9.50
Arbeidsloon 1.5 uur 82.43
---------
Totaal 123.67

En dan hebben ze het bijvullen van mijn Pro-Oiler reservoir niet meegerekend :lol:
Longjohn007

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Longjohn007 »

6000 beurt bij de Valkenier inclusief totaal opnieuw afstellen in alle bereiken op de vermogens(test)bank € 232,50

Dat extra geld voor de afstelling was het wel waard kan ik nu al zeggen !
Wat loopt die machine nu formidabel soepel ook in de lagere toerentallen, ik ben helemaal tevreden :D

Mark je hebt echt prachtig werk geleverd ! :worship: :worship: :worship:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Frank »

Vandaag in de stromende regen naar Motoport Hengelo gereden voor mijn 6000 km beurtje.

Het was precies een uur werk en de kosten vielen me heel erg mee..
(als vaste klant kreeg ik 25% korting op de olie)
  • 2,90 ELF MOTO 4 HP ECO 10W40 HALFSYNT € 16.18
  • Oliefilter 9.83
  • SLUITRING 0.54
  • Klein materiaal 3.78
  • Milieuheffing 2.52

Totaal exclusief € 71.51
BTW 13,59

Te betalen: € 85,10

Er was nog even een genant moment toen de monteur na een proefritje mijn tweetonige Stebel probeerde. Motoport Hengelo onderhoudt ook de motoren van de politieregio Twente en er waren net een paar motoragenten die hun bolide weer op kwamen halen. Ik dacht.. daar gaat mijn toeter... maar nee hoor, ze konden er wel om lachen en deden verder niks. Maar ik dacht die staan me straks op te wachten als ik de openbare weg weer opdraai.. maar ook niet.. dus denk dat ik bij deze goedkeuring heb van de Twentse politie... *LOL*
De monteur kwam later bij me en zei: "OEF.. ik was even vergeten dat je er een luchthoorn op had zitten.. ik wou alleen maar even de toeter testen..."
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Sparkle Black Peter »

Vandaag m'n Strom weggebracht voor z'n 6000 Km beurt (lees 7250 km) Kosten:
Olie: € 27,50
Filter: € 12.50
Klein materiaal: € 2.50
Milieuhef: € 3,50
Arbeid: € 45,00
Totaal: € 91,00 :D
Heb er gelijk handvatverwarming op laten zetten :-)} Laat de winter maar komen O:-)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door RichardA »

Vandaag heeft de mijne een 6k beurt gehad bij NIWA (Zwaagdijk);
- totaal € 348.23...
Hier zat echter ook een skidplate (carter-beschermer) met opzetten bij.
- deze is € 189 + half uurtje opzetten ==> € 221,72

Blijft voor de kale beurt ~€ 126,51 over;
- olie-filter 10,50
- olie 33,75
- klein-materiaal/mileukosten 7,00
- arbeidsloon 55,00 p/u (1 uur)
= totaal 126,43 incl BTW
(waar het verschil van die paar centen in zit, snap ik ook niet)

Misschien niet het laagste bedrag dat ik in dit forum gezien heb voor een 6k-beurt;
- ben echter niet ontevreden : naast de prijs moet je ook nog een goed gevoel over je dealer hebben
- andere dealer in de buurt zou Motoport-Wormerveer zijn, maar ik heb nog nooit iets positiefs over ze gehoord...

Richard.
Willystrom

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Willystrom »

RichardA schreef:andere dealer in de buurt zou Motoport-Wormerveer zijn, maar ik heb nog nooit iets positiefs over ze gehoord
Beter bekend als Minus de Dief, :schater:
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door RichardA »

@Willystrom,

De bijnaam was bekend, maar wilde die niet zo op het forum zetten....
- moet wel zeggen : ik ben er zelf nog nooit geweest !
- alles dus van horen zeggen

Richard.
V-strom Jacky

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door V-strom Jacky »

Hallo V-strom vrienden,

Gisteren de 6000 km beurt laten uitvoeren , bij MC Rijen,

km stand 6690 km

2,8 liter olie 30.80
filter 12.50
kleinm 2.50
Milieu 3.50
arbeid 45.75
BTW 15.18
Totaal 95.05

koplampen afstellen, stond niet op de bon (gratis) :D

zo en nu op naar de 12000 km. :-)}

dit ter info,

groeten en prettig weekend. :bye:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Wullebolle »

Olie : 20€
OlieFilter: 10.5€
Koperen ringetje: 0.5€
Arbeid: 0
Milieu: 0


Samen afgerond 30€ :D
Spooky Action At A Distance !
Udo van Dongen

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Udo van Dongen »

Van de week heeft onze strom ook zijn 6k beurtje gehad bij Groenewold in Delft. Ze hebben ook alles gedaan wat hierboven vermeld staat en dat zou volgende opgaaf door de telefoon op 100 euro uitgekomen zijn, echter kwam er nog het demonteren en monteren van de keienvanger bij en toen werd het uiteindelijk €124,-.
JanK

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door JanK »

Vandaag een 6000 beutje laten doen bij De Valkenier te Barneveld. Per email een afspraak gemaakt omdat ik er wilde wachten. Uurtje werk. Ik mocht er gewoon bij blijven. Geen bijzonderheden. Nieuwe olie en wat afstelwerkzaamheden. Kosten 85 euro. Het grootste gedeelte was natuurlijk arbeidsloon.
Gebruikersavatar
Snuggles
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 21-09-2009, 18:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K9
Woonplaats: Smilde

Re: wat kost een 6000 km beurt

Bericht door Snuggles »

Gisteren een 6000km (bijna 7000, km-stand 6890 :oops: ) beurt laten uitvoeren bij Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge.

Motorolie + filter vervangen
Ketting gespannen en gesmeerd
Verlichting gecontroleerd
Bandenspanning gecontroleerd
Remmen gecontroleerd

Kosten:

Olie: 28.60
Filter: 11.70
Gasket: 1.65
Milieutoeslag: 4.50
Arbeidsloon: 29.75 (half uurtje)

Totaal incl. BTW: 76.20

Bovendien een vriendelijke begroeting, een gezellig praatje en een lekker kopje koffie (allemaal gratis :lol: )
Keurig toch? Op naar de 12000 km.

Groetjes, Bert
Wees niet bang om af en toe een grote stap te zetten; in twee kleine stapjes kom je niet over een afgrond heen...
Plaats reactie