Welke olie DL1000 ?

Plaats reactie
v-scorpio

Welke olie DL1000 ?

Bericht door v-scorpio »

Heeft er iemand ervaring van de soorten olie voor de DL1000? Welke is de beste, in acht genomen de koppeling van de DL1000 ?
Onlangs las ik een artikel over de nieuwe MOTUL Olie type 7100 (10w40 of 20w50), deze zou speciaal ontworpen zijn voor twin's...
Fred

Re: Welke olie DL1000 ?

Bericht door Fred »

v-scorpio schreef:Heeft er iemand ervaring van de soorten olie voor de DL1000? Welke is de beste, in acht genomen de koppeling van de DL1000 ?
Onlangs las ik een artikel over de nieuwe MOTUL Olie type 7100 (10w40 of 20w50), deze zou speciaal ontworpen zijn voor twin's...
Gewoon een olie voor motorfietsen met een natte koppeling, ne 10W40.
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Ja, welke olie er in moet weet ik uiteraard via de handleiding...Ik vraag me echter af of ALLE gekende merken (Gastrol, Motul, Repsol, Valvoline, Shell enz...) allen EVEN goed zijn. Zijn er motoroliemerken die er qua prestaties en andere eigenschappen bovenuit komen? Wat is beter...volledige syntetisch, Half-syntetisch ?
Op andere forums zijn de meningen wat verdeeld, doch enige duidelijkheid zoals met banden, komt daar niet naar voor. Ik wil hier even de discussie omtrent motoroliën even open trekken. Hou jullie vooral niet in...
Fred

Bericht door Fred »

Ik gebruik altijd half syntetische 10/40 Castrol.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb 18.000 km met de volsynthetische Motul 10W40 gereden.
Goede olie, nooit geen problemen gehad, ook niet met de koppeling.

Bij de 18.000 km beurt overgeschakeld naar volsynthetische
Valvoline 10W40 en ook deze olie bevalt uitstekend (inmiddels 4.000 km).

Deze volsynthetische Valvoline is een stuk goedkoper dan synt.Motul of
Shell.
De prijs was ook de enige reden om van merk te verwisselen.

Er wordt gezegd van volsynthetische olie dat het de slijtage verminderd
in vergelijking met normale of half-synthetische olie en daarom gebruik
ik een volsynteet (ik wil nl. heel lang met mijn v-strommetje rijden :-)} )

gr.
Richard
Plaats reactie