Kosten 55000 km beurt

Plaats reactie
Korsan

Kosten 55000 km beurt

Bericht door Korsan »

Afgelopen woensdag de motor voor een beurt gebracht bij Motoport Hillegom met bijna 55dkm op de teller. Showroom was ontzettend druk met allemaal FJR1300's voor de politie. Ze moeten er ongeveer 120 afleveren. Mij wordt een leenmotor aangeboden, maar ik klaag dat ze mij altijd een BMW F650 meegeven die ik maar niks vind. Hierna krijg ik netjes een TDM 900 met maar 499 km op teller mee als leenmotor voor maar 15 euro met onbeperkte km´s. De beurt gaat aantal dagen duren ivm drukte.
In sept 2005 ook al een beurt gehad bij 40000 km en dat koste mij toen 808 euro incl nieuwe achterband en DID kettingset en remblokken voor en achter. Arbeidsloon bedroeg 263 ex btw.
De factuur nu laat zien:
- onderhoudsbeurt
- stadslichtlampjes vervangen
- rempennen ingevet
- remblokken afgeschuind
- filter assy
- castrol gps 10W-40
- remklauw ontluchtingsdopje
- arbeidsloon (124 euro)

Totaal 177,91 euro incl btw.

Oh ja, nog 15 euro voor de leenmotor voor 3 dagen en gelijk zomerhandschoenen van Difi en een nieuwe jas van Difi. Meteen ook maar 2 WK ballen meegekregen voor de boys thuis.
Samen met de beurt voor de auto was het weer een rib uit mijn lijf en op is het vakantiegeld. Ik moet wel zeggen dat de motor weer heeeeeeeeeerlijk rijdt of ligt dat nu aan mij. Lang gedacht aan een andere motor maar nu toch maar besloten om er zeker een ton op te rijden. De Tdm 900 is totaal niet te vergelijken met de Vstrom. Tam, stil, veel minder power.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Kijk dat noem ik nog eens intervallen.....15000 km tussen de beurten!! :lol: :lol:

Mijn Strom is eind febr. voor zijn 30000 beurt geweest en overmorgen mag 'ie alweer voor de 36000.... :roll: :roll: ....Ik zal toch eens in onderhandeling gaan...... de garantie periode is toch al afgelopen.
Moet toch kunnen wat langer doorrijden als je geen klachten hebt..... :!:
Laatst gewijzigd door Stroompje op di 06-06-2006, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Bericht door Korsan »

Wat zijn de onderhoudsintervallen eigenlijk? Mij is ooit verteld om de 12 dkm. Ik zie er eigenlijk geen kwaad in om nog iets langer door te rijden. Ik rij alleen maar snelweg. Ik denk dat de motor daardoor meer kan hebben ipv korte ritten.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Korsan,
zoals ik al aangaf schrijft Suzuki ze voor om de 6000km.........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Bericht door Korsan »

Aangezien ik veel rij heb ik met de dealer mondeling afgesproken dat ik niet om de 6000 km een beurt laat doen, maar om de 12dkm. De 1ste 1000km beurt zit erop. Daarna nog een 6000km beurt en vervolgens elke 12000km. Ik ga dit nog wel schriftelijk bevestigen, want dit mag geen invloed op de garantie hebben. Volgens de dealer kon 12dkm makkelijk als je vaak lange ritten rijdt.
Plaats reactie