Loszittende bouten tankbevestiging
Loszittende bouten tankbevestiging
Gisteren had ik eindelijk weer eens tijd om mijn strom een wasbeurtje te geven. Ergens wist ik me nog te herinneren dat iemand op het forum eens gewaarschuwd had voor het lostrillen van de zadelbevestiging (http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1520" onclick="window.open(this.href);return false;). Dus meteen maar even dit gecontroleerd.
Dit was bij mij niet het geval. Er viel me echter wel wat anders op. Een van de bouten van de tankbevestiging was al voor ongeveer 2/3 losgetrild (gelukkig was het een vrij lange bout). De ander bout was nog niet omhooggekomen, maar vast zat ie niet echt meer.
Ik hoop dat ik de enige ben bij wie het “tankbevestigings-boutenaandraaimannetje” een slechte dag had. Maar misschien voor de anderen ook een goede tip om even naar te kijken.
Dit was bij mij niet het geval. Er viel me echter wel wat anders op. Een van de bouten van de tankbevestiging was al voor ongeveer 2/3 losgetrild (gelukkig was het een vrij lange bout). De ander bout was nog niet omhooggekomen, maar vast zat ie niet echt meer.
Ik hoop dat ik de enige ben bij wie het “tankbevestigings-boutenaandraaimannetje” een slechte dag had. Maar misschien voor de anderen ook een goede tip om even naar te kijken.
Ik weet niet of dat je mijn berichtje bedoelde, maar (het is inmiddels alweer een halfjaartje geleden) bij mij was de linker montagebout van het SUB frame losgelopen.
Dat is niks als je nog een rit van Assen naar Hellevoetsluis voor de boeg hebt. Dus op het citcuit maar even preventief de bedoelde verbinding losgenomen, met locktide behandeld en natuurlijk behoorlijk vast gezet.
Sindsdien loop ik met enige regelmaat rond mijn diva, ik wil niet dat ze mij nogmaals voor verrassingen zet.
Dat is niks als je nog een rit van Assen naar Hellevoetsluis voor de boeg hebt. Dus op het citcuit maar even preventief de bedoelde verbinding losgenomen, met locktide behandeld en natuurlijk behoorlijk vast gezet.
Sindsdien loop ik met enige regelmaat rond mijn diva, ik wil niet dat ze mij nogmaals voor verrassingen zet.
Richard schreef:ik geloof dat ik toch maar eens een uurtje ga doorbrengen met mijn sleutelsetjes om alle bouten na te lopen
Het kan natuurlijk nooit kwaad om regelmatig de boutjes en moertjes te
controleren. Het is tenslotte een trillende V-Twin
Ik doe het zelf om de +/-2000 km. Nog geen loszittende boutjes
gevonden (behalve op de dag van aflevering, 4 imbusboutjes van
de zwarte kapjes van de uitlaten weg na thuiskomst van de dealer!!)
gr.
Richard