Met een V-strom de winter door

Plaats reactie
Pink

Met een V-strom de winter door

Bericht door Pink »

Ondanks alle waarschuwingen en horrorverhalen over roest en andere ellende heb ik vorig jaar een nieuwe DL650 gekocht. Deze heb ik nodig voor woon-werkverkeer dus ook in de winter moest hij er aan geloven. Direct na aankoop heb ik de motor gestript en alles waar mijn oog op viel werd ingespoten met WD-40. Nee, niet de remschijven. In oktober heb ik de motor gewassen en ingespoten met vaselinespray. De rest van de winter heb ik niet gewassen maar alles goed vet gehouden met WD-40, Scottoiler pekelbeschermer of wat ik ook maar voor handen kreeg. De motor zag er niet uit.
Nu de pekel weggespoeld is werd het tijd voor de jaarlijkse wasbeurt. Gewapend met een fles motowash, (veel) autoshampoo en een tuinslang ben ik de bagger te lijf gegaan. Dat viel niet mee. Vooral de vaseline-vettigheid kostte me 2 sponsen. Maar wat er onder de bagger vandaan kwam viel me zeker niet tegen. Natuurlijk is er pekelschade zichtbaar. Enkele boutjes, de remschijven (binnengedeelte), de aansluitstukken voor de oliekoeler en een hier en daar wat losse onderdelen waren een beetje roestig of wit uitgeslagen. Frame, wielen, tank en uitlaat waren in orde.
Binnenkort zal ik de motor weer strippen voor de "verborgen gebreken". Ook moeten de remklauwen even uit elkaar voor inspectie. Maar dat laatste kan mijn dealer mooi even doen bij de 12k beurt.

Een fotoserie vind je op http://www.mijnalbum.nl/Album=346BXYM3" onclick="window.open(this.href);return false;

Conclusie: De V-strom valt me absoluut niet tegen. Laat de volgende winter maar komen. Ehhh, na de zomer natuurlijk.
MaxZeiler

Ontbaggert

Bericht door MaxZeiler »

HoiPink

R zat inderdaad genoeg bagger op!

Leuk dat je die fotoserie `voor en na` hebt gemaakt.

Geeft hoop voor mijn ontbaggersessie. Alleen kleine kink in de kabel...vorige week arm uit de kom.

Alles zal reg komn...
Leipo

Bericht door Leipo »

nou jouw motor zag er nog heel schoon uit vergeleken met hoe de mijne er nu uit ziet ;)

op de achterbrug zit bij mij toch wel een halve cm aan zand, pekel en andere zooi :P (wat wil je ook met 130km per dag en dat elke dag vanaf november zonder hem ooit een keer af te spoelen :P )

Sorry geen foto's ;)
Pink

Bericht door Pink »

Even een update. Ik heb alles uit elkaar gehad aan kuipdelen, buddy en tank. Frame, tank en dergelijke zijn roestvrij. Enige roest zijn de genoemde remschijven (binnengedeelte en de losse busjes), de aansluitingen van de olieslangen bij de oliekoeler, het (Kappa) kofferrek, en de uitlaatdemper. Boutjes en dergelijke zijn wat aangeslagen.

Al met al vind ik het mee vallen. Een busje Noverox heeft de roestplekken zwart gemaakt. ACF-50 gekocht voor verdere bescherming. En met vaselinespray frame en tank weer ingespoten.

Laat de winter maar weer komen. (Maar niet te snel aub)
Pink

Re: Met een V-strom de winter door

Bericht door Pink »

Even mijn oude topic weer van stal gehaald voor een update.

Zojuist mijn strom de jaarlijkse wasbeurt gegeven. Inmiddels zijn we dus 4 winters verder. Deze hebben hun sporen wel achter gelaten.

De (niet originele) middenbok en kofferrek vertonen de eerste roestsporen. Voorlopig kan ik het af met wat Noverox/ACF50 maar ik denk dat ik het spulletje er de komende winter af haal voor een betere behandeling.
Diverse boutjes en de nippels van remleidingen zijn uitgeslagen maar niet problematisch.
Lichte roestvorming op het subframe van de buddyseat.
Eén van de duostepjes begint wat te roesten. Ook het roostertje voor de oliekoeler begint bruin te worden.
De zwarte coating van de uitlaatdemper begint te bladderen. het metaal wat er onder zit is blank maar ik kan even niet zien of dit rvs is of dat dit zal gaan roesten.
Essentiele onderdelen zoals tank, frame enz zijn roestvrij.

Al met al valt me dit niet tegen, zeker gezien het weinige onderhoud wat ik uitvoer. Alles is weer ingespoten met ACF50 en dit zal ik voor de winter nog een paar keer herhalen.
Plaats reactie