afstellen motor

Lexy

afstellen motor

Bericht door Lexy »

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een KLV1000.
Ik kom van een bandit 1200 af.
Nu het volgende;een 2 cilinder loopt nu eenmaal anders als een 4 cilinder.
Ik ben inmiddels de eerste 700 km gepasseerd , dus bijna de eerste 1000km beurt.
Nou valt mij op dat de motor bij een konstante snelheid (tussen 2200 en 3500 toeren ploft(overslaat)
Dit zou te maken hebben doordat de machine vanuit de fabriek te krap is afgesteld.
Dit gemeld aan de dealer , omdat dit niet echt lekker rijd.
Geen probleem , komt bijna altijd voor (werd mij verteld)
Dus gaan ze bij de eerste beurt deze afstelling veranderen.

Nu lees ik hier op het forum dat er veel positieve reakties zijn van firma Hoegee.
Dus deze ook even gebeld.
Ook zij erkende dit probleem.
Maar zij gaan anders te werk, nameljk zij zetten de motor op de tetsbank en gaan hem dat ook beter afstellen.

Mijn vraag is dus ook , wie heeft zijn motor ook bij Hoegee laten afstellen en wat was er merkbaar?
Heeft dit nog invloed op het verbruik?minder bokken?
Wat is er nog meer mogelijk met een V-strom?
KN-filter?wat zijn daar de voordelen /nadelen van?

Het is een hoop tekst , maar het is voor mij allemaal nieuw wat betreft een dikke 2 cilinder.

Mijn verbruik is momenteel 1 op 15 , is dit normaal of moet het zuiniger kunnen.
Ik rij gemiddeld 130 a 140 km/h
Stand van de ruit , heeft dat nog invloed?staat nu in de hoogste stand

Alvast bedank voor jullie inbreng


PS hij bevalt nog steeds heel erg goed , had dit eigelijk veel eerder moeten doen , een klv1000/V-strom kopen.
Het is echt een heerlijke woon/werk fiets
Strommax

Bericht door Strommax »

Hallo Lexy en geficiteerd 8) Hoegee ken ik niet maar ik heb mijn K4 indertijd door Suzuki laten afstellen (rijker zetten) en het verschil is enorm. Soepeler lopen, koppel is direct beschikbaar en geen bokken niet meer. Spijtig genoeg heb ik 1.5 maand geleden een ongeval gehad en is die K4 weg. Ondertussen heb ik een K6 (zwart) en deze loopt merkelijk beter dan mijn K4. Nog 600kms en ie kan ook binnen voor zijn eerste nazicht. Wat ik nog wel laat plaatsen zijn mijn Lazer Duotech uitlaten en de Daijiro RS106 de-limiter. Deze de-limiter haalt de begrenzing weg in topsnelheid, geeft het koppel sneller vrij in 3de en 4de versnelling, en dit maakt dat de V-Strom nog beter rijdt. K&N filter heeft men mij afgeraden omdat dit in de winter kan leiden tot het bevriezen van sommige onderdelen (enkel op de echt koude dagen dan). Hoop dat je'r wat aan hebt :D
Lexy

Bericht door Lexy »

Strommax schreef:Hallo Lexy en geficiteerd 8) Hoegee ken ik niet maar ik heb mijn K4 indertijd door Suzuki laten afstellen (rijker zetten) en het verschil is enorm. Soepeler lopen, koppel is direct beschikbaar en geen bokken niet meer. Spijtig genoeg heb ik 1.5 maand geleden een ongeval gehad en is die K4 weg. Ondertussen heb ik een K6 (zwart) en deze loopt merkelijk beter dan mijn K4. Nog 600kms en ie kan ook binnen voor zijn eerste nazicht. Wat ik nog wel laat plaatsen zijn mijn Lazer Duotech uitlaten en de Daijiro RS106 de-limiter. Deze de-limiter haalt de begrenzing weg in topsnelheid, geeft het koppel sneller vrij in 3de en 4de versnelling, en dit maakt dat de V-Strom nog beter rijdt. K&N filter heeft men mij afgeraden omdat dit in de winter kan leiden tot het bevriezen van sommige onderdelen (enkel op de echt koude dagen dan). Hoop dat je'r wat aan hebt :D
Ik hoorde van Hoegee dat een TRE of Daijiro RS106 de-limiter geen verschil zou uitmaken.
Als de fiets goed afgesteld is ,is het verschil niet of nauwlijks meetbaar.
Daar hebben ze verschillende testen en runs meegedaan.
Misschien als ze de fiets afstellen op de bank zijn ze toch in de computer en halen ze dan misschien ook wel de eventuele begrenser er software matig uit.
Alle aanpassingen na de fabrieksinstellingen zouden de milleu eisen nadelig tegemoed komen.
Dus weet niet echt wat nou wijs is.
denk eerst maar een andere afstelling.
Be-Outside

Re: afstellen motor

Bericht door Be-Outside »

Hoi Lexy,

Ik ben zo iemand die zijn V-Strom door Hoegee onder handen heeft laten nemen. Sindsdien loopt 'ie als een zonnetje, maar dit heeft het verbruik wel enigszins negatief beïnvloed. Waar ik voorheen even meer dan 300 km op een tank reed, haal ik nu de 270km. Ik heb het er graag voor over. Betaal liever iets meer aan de pomp met een zeer soepel lopende motor, dan dat ik elke tankbeurt 2 euro in mijn portemonnee houd en me dagelijks zit te ergeren aan onder andere het bokken. Ik was zo tevreden over de manier waarop ik (en de Strom) daar behandeld werd, dat ik meteen mijn Strom er in onderhoud heb gegeven (zijn pure Suzuki kenners, weten waar ze het over hebben en berekenen een zeer net uurloon).

Ik heb er trouwens ook een KN filter op zitten en ik heb er afgelopen winter (ik rijd de hele winter door, behalve bij echte gladheid) geen nadelige gevolgen van ondervonden. Voordeel van een KN filter is dat 'ie zo'n 80.000 km meegaat (is gewoon schoon te maken, terwijl de standaard filter regelmatig vervangen moet worden - is een kwestie van een rekensommetje maken).
Veel suc6 met je nieuwe motor, whatever je ook beslist.

Groet,
Be
Roeleke

Re: afstellen motor

Bericht door Roeleke »

Heb hetzelfde aan de hand, na te zijn afgesteld (5% rijker onderin en 1,5% in het middengebied) rij ik ook ongeveer 270 km vooraleer ik op reserve zit (ervoor was dat ook iets meer dan 300).
Nu ja, zoals je zelf zegt: liever iets vlugger naar de pomp dan je elke keer ergeren...

Be-Outside schreef:Hoi Lexy,

Ik ben zo iemand die zijn V-Strom door Hoegee onder handen heeft laten nemen. Sindsdien loopt 'ie als een zonnetje, maar dit heeft het verbruik wel enigszins negatief beïnvloed. Waar ik voorheen even meer dan 300 km op een tank reed, haal ik nu de 270km. Ik heb het er graag voor over. Betaal liever iets meer aan de pomp met een zeer soepel lopende motor, dan dat ik elke tankbeurt 2 euro in mijn portemonnee houd en me dagelijks zit te ergeren aan onder andere het bokken. Ik was zo tevreden over de manier waarop ik (en de Strom) daar behandeld werd, dat ik meteen mijn Strom er in onderhoud heb gegeven (zijn pure Suzuki kenners, weten waar ze het over hebben en berekenen een zeer net uurloon).

Ik heb er trouwens ook een KN filter op zitten en ik heb er afgelopen winter (ik rijd de hele winter door, behalve bij echte gladheid) geen nadelige gevolgen van ondervonden. Voordeel van een KN filter is dat 'ie zo'n 80.000 km meegaat (is gewoon schoon te maken, terwijl de standaard filter regelmatig vervangen moet worden - is een kwestie van een rekensommetje maken).
Veel suc6 met je nieuwe motor, whatever je ook beslist.

Groet,
Be
Lexy

Bericht door Lexy »

kijk daar heb ik nou wat aan.
Jongens , bedankt voor de duidelijk info.
Ga zeker een keer langs Hoegee
Strommax

Bericht door Strommax »

lexy schreef:
Strommax schreef:Hallo Lexy en geficiteerd 8) Hoegee ken ik niet maar ik heb mijn K4 indertijd door Suzuki laten afstellen (rijker zetten) en het verschil is enorm. Soepeler lopen, koppel is direct beschikbaar en geen bokken niet meer. Spijtig genoeg heb ik 1.5 maand geleden een ongeval gehad en is die K4 weg. Ondertussen heb ik een K6 (zwart) en deze loopt merkelijk beter dan mijn K4. Nog 600kms en ie kan ook binnen voor zijn eerste nazicht. Wat ik nog wel laat plaatsen zijn mijn Lazer Duotech uitlaten en de Daijiro RS106 de-limiter. Deze de-limiter haalt de begrenzing weg in topsnelheid, geeft het koppel sneller vrij in 3de en 4de versnelling, en dit maakt dat de V-Strom nog beter rijdt. K&N filter heeft men mij afgeraden omdat dit in de winter kan leiden tot het bevriezen van sommige onderdelen (enkel op de echt koude dagen dan). Hoop dat je'r wat aan hebt :D
Ik hoorde van Hoegee dat een TRE of Daijiro RS106 de-limiter geen verschil zou uitmaken.
Als de fiets goed afgesteld is ,is het verschil niet of nauwlijks meetbaar.
Daar hebben ze verschillende testen en runs meegedaan.
Misschien als ze de fiets afstellen op de bank zijn ze toch in de computer en halen ze dan misschien ook wel de eventuele begrenser er software matig uit.
Alle aanpassingen na de fabrieksinstellingen zouden de milleu eisen nadelig tegemoed komen.
Dus weet niet echt wat nou wijs is.
denk eerst maar een andere afstelling.
Met alle respect voor Hoegee, maar ik VOEL het verschil tss geen Daijiro en wel een Daijiro :lol: :lol: Een betere afstelling doet al veel, dat had ik ook, en zonder meerverbruik reed ie al stukken beter, maar met de Daijiro erop, tja... is voor mij toch een wereld van verschil hoor 8) Ik geloof nooit dat men software matig de begrenzing er kan afhalen, daarvoor moet men sowieso een electronische overbrugging maken :roll:
Motormug

Powercommander

Bericht door Motormug »

Dat bokkerige tussen 2500 en 3500 op mijn 1000K2 is, of moet ik zeggen was een bekend probleem.

De Powercommander ( http://www.powercommander.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.powercommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) pakt het signaal dat naar de inspuiting gaat op en doet daar dan iets mee. Kijk maar op de website voor meer specs. Nauwelijks meer brandstof verbruik doordat ik minder de 4000+ opzoek maar het dipje bijna volledig weg. Veel soepeler. Duidelijk meer trekkracht maar dan mooi. Proefritje kan, dan ben je overtuigd.

Motormug
Gilla

Bericht door Gilla »

Hallo,
wenn ihr deutsch lesen möchtet, könnt ihr im Technikbereich im deutschen v-stromforum besonders unter Ventile einstellen einiges über Patschen und ploppen bei Drehzahlen zwischen 2500 und 3500 U/min lesen.

Hier liegt es fast immer an einer falschen Einstellung des Motors und es wird meist durch Verändern der Gemischeinstellung versteckt. Der Nachteil liegt dann aber in einem hohen Benzinverbrauch >7l/100Km

Auch über K&N-Filter ist ein ganzer Bericht drin. Motoreinstellung bei K&N-Luftfilter

Ich hoffe ich konnte helfen :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hallo Gilla,
danke für deine Tips, ich hätte das schon gefunden, aber es ist für mich acracadabra..... aber es wird hier einige geben die das gerne lesen wollen.

Gruss, Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Ik heb mijn KLV begin van het jaar naar Hoegee gebracht. Na enorm amateuristisch gehannes van mijn Dealer Motorport en Kawasaki Nederland...heb ik dit uiteindelijk op eigen kosten door Marc Hoegee laten doen...

Na de afstelling liep mijn KLV een stuk beter...een lichte hik was zo nu en dan voelbaar.
Afgelopen zaterdag (1 april...uh..geen geintje) ben ik nog een keer terug geweest naar Hoegee, om te kijken of ook het laatste hikje verholpen kon worden...na een tweetal proefritten kon ik het niet meer reproduceren...

Ik ben blij dat er nog dealers zijn die het geduld kunnen opbrengen om een probleem te verhelpen...en...kennis hebben van zaken zoals Hoegee.
Lexy

Bericht door Lexy »

allen bedankt voor de bijdrage.
Ik laat eerst maar eens goedhart ernaar kijken(bij zijn eerste 1000km beurt)
Ik weet niet wat jullie verbruik is ,maar ik rij momenteel 1 op 15.
Ik had eigenlijk verwacht dat hij zuiniger zou zijn.
Nou moet ik wel zeggen dat ik stevig door rijd.
Stukje binnen door (110 km/h) en een stukje grote weg (A4 , A12 , met 140km/h)
De ruit heb ik in de hoogste stand staan.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

zit ook aan 1/15 ongeveer (ongeveer 330 km met volledige tank) als ik juist ben.

Binnen 2 weken moet de strom binnen voor de 12000km beurt. Ga dan K&N lucht filter laten steken en opnieuw laten afstellen.
Ze vertelden mij dat er iets performantiewinst zou zijn wat met identiek dezelfde rijstijl zou moeten resulteren in een iets lager verbruik.
Zullen zien wat er van komt...
Strommax

Bericht door Strommax »

Roeleke, ik zou daar precies toch mee oppassen. Ge moet de tekst hierboven maar eens lezen van het duitse forum :wink:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Strommax schreef:Roeleke, ik zou daar precies toch mee oppassen. Ge moet de tekst hierboven maar eens lezen van het duitse forum :wink:
ik spreek dus geen letter duits he :shock: en lezen nog vele minder :oops: :oops:
Pim

Bericht door Pim »

Hoe zit het me je engels?

http://home.usadatanet.net/~jbplock/ISO5011/SPICER.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


groeten
Pim
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Pim schreef:Hoe zit het me je engels?

http://home.usadatanet.net/~jbplock/ISO5011/SPICER.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


groeten
Pim
no problem

van de week eens op mijn gemakske lezen...
Robopot

Re: afstellen motor

Bericht door Robopot »

lexy schreef:Sinds vorige week ben ik in het bezit van een KLV1000.
Ik kom van een bandit 1200 af.
Nu het volgende;een 2 cilinder loopt nu eenmaal anders als een 4 cilinder.
Ik ben inmiddels de eerste 700 km gepasseerd , dus bijna de eerste 1000km beurt.
Nou valt mij op dat de motor bij een konstante snelheid (tussen 2200 en 3500 toeren ploft(overslaat)
Dit zou te maken hebben doordat de machine vanuit de fabriek te krap is afgesteld.
Dit gemeld aan de dealer , omdat dit niet echt lekker rijd.
Geen probleem , komt bijna altijd voor (werd mij verteld)
Dus gaan ze bij de eerste beurt deze afstelling veranderen.

Nu lees ik hier op het forum dat er veel positieve reakties zijn van firma Hoegee.
Dus deze ook even gebeld.
Ook zij erkende dit probleem.
Maar zij gaan anders te werk, nameljk zij zetten de motor op de tetsbank en gaan hem dat ook beter afstellen.

Mijn vraag is dus ook , wie heeft zijn motor ook bij Hoegee laten afstellen en wat was er merkbaar?
Heeft dit nog invloed op het verbruik?minder bokken?
Wat is er nog meer mogelijk met een V-strom?
KN-filter?wat zijn daar de voordelen /nadelen van?

Het is een hoop tekst , maar het is voor mij allemaal nieuw wat betreft een dikke 2 cilinder.

Mijn verbruik is momenteel 1 op 15 , is dit normaal of moet het zuiniger kunnen.
Ik rij gemiddeld 130 a 140 km/h
Stand van de ruit , heeft dat nog invloed?staat nu in de hoogste stand

Alvast bedank voor jullie inbreng


PS hij bevalt nog steeds heel erg goed , had dit eigelijk veel eerder moeten doen , een klv1000/V-strom kopen.
Het is echt een heerlijke woon/werk fiets
Gilla

Bericht door Gilla »

roeleke schreef:
Strommax schreef:Roeleke, ik zou daar precies toch mee oppassen. Ge moet de tekst hierboven maar eens lezen van het duitse forum :wink:
ik spreek dus geen letter duits he :shock: en lezen nog vele minder :oops: :oops:
ask Stroompje, she can translate it for you :wink:
FrenkieNL

Alweer V-strom af..... :(

Bericht door FrenkieNL »

Had mijn 2e hands Vstrom nu 2 maanden onder mijn bats, en bij Marc Hoegee een afspraak gister voor de motor eens goed af te laten stellen.
Toen hij hem startte keek hij gelijk al heel verbaasd en haalde er een tweede monteur bij. Die bevestigde dat er 'iets" niet kloptte. Ze hoorde een geluid in het blok wat er normaal niet in hoort te zitten.
Omdat ik nog garantie heb op de motor, heb ik hem door Marc Hoegee tóch op de bank laten zetten, en de run bevestigde dat er 'iets' niet in orde is. Bij 8000 toeren viel het vermogen heel rap weg, ik mis ongeveer 10 PK op het totaal.
Met die uitdraai in de hand direct naar de verkopende dealer gereden, de firma DIVMO in Rijen. Ik heb de fiets met pijn in het hart achtergelaten, ze gaan "kijken wat er aan de hand is".
Ik zit me nu op te vreten omdat ik erg weinig vertrouwen in deze firma heb. Helaas gebied de wet mij dat ik ze de kans moet geven omop te lossen. Ze zijn wel BOVAG aangesloten, ik hoop dat dat gegeven in mijn voordeel zal uitpakken, mocht het "nodig" zijn.
Ben benieuwd....
FrenkieNL

Re: Alweer V-strom af..... :(

Bericht door FrenkieNL »

V-strom terug: de motorzaak heeft de dip ook geconstateerd, en kwam toen met de verklaring dat omdat er koffers op hebben gezeten,de motor electronisch is begrensd.

...
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nou ja........ wat is dat nu voor een *&%@%*)*^%#& zeg ik als technisch niet onderlegde V-Strom liefhebster..... :shock: :shock: :!:

:arrow: dan moet het er toch ook weer af te halen zijn.....electronisch :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blackstrom

Re: Alweer V-strom af..... :(

Bericht door Blackstrom »

FrenkieNL schreef:V-strom terug: de motorzaak heeft de dip ook geconstateerd, en kwam toen met de verklaring dat omdat er koffers op hebben gezeten,de motor electronisch is begrensd.

...
Gelul, er bestaat geen electronische begrenzing vanwege koffers.
Waarschijnlijk is er echt wat aan de hand en dat gaat waarschijnlijk centen
kosten en daarom hangt je dealer een lulverhaal op.

Confronteer je dealer hiermee en als hij het lulverhaal blijft volhouden bel
je gewoon de NIMAG en vraag je om advies.

gr.
Richard
Bandit

Bericht door Bandit »

En wacht niet tot morgen, wat je eergisteren had moeten regelen :?
Ikzou bij een dergelijke "BOVAG" dealer nog geen nieuw ventieldopje laten plaatsen.

8)
Moer60

Bericht door Moer60 »

Dat wegvallen van de tweede cylinder is al eerder gesignaleerd. Zie:

http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... ogen#19057" onclick="window.open(this.href);return false;
FrenkieNL

Re: Alweer V-strom af..... :(

Bericht door FrenkieNL »

blackstrom schreef:
FrenkieNL schreef:V-strom terug: de motorzaak heeft de dip ook geconstateerd, en kwam toen met de verklaring dat omdat er koffers op hebben gezeten,de motor electronisch is begrensd.

...
Confronteer je dealer hiermee en als hij het lulverhaal blijft volhouden bel
je gewoon de NIMAG en vraag je om advies.

gr.
Richard
Ik heb je raad opgevolgt en de NIMAG om advies gevraagd. Alle testrapporten erbij gedaan. Dit is het antwoord;
---
Geachte heer Janse,

Naar aanleiding van uw vraag met betrekking tot het vermogen van uw V-Strom 1000 kan ik u het volgende informeren.

De V-Strom 1000 is af fabriek iets begrensd op het topvermogen in de 5e en in de 6e versnelling.
Reden hiervoor is NIET montage van evt. koffersets maar door het algehele concept in combinatie met de toegepaste bandenkeuze vond men het niet verantwoord om de motorfiets sneller dan 200 (echte) km/uur te laten lopen.

Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Frans Hulsebosch
Dept. Service Motorcycle & Marine
Tel.: +31 347 349767
Fax.: +31 347 349825
E-mail: f.hulsebosch@nimag.nl
---
Nick

Bericht door Nick »

Hoe is dit nu afgelopen?
Dat rare geluid duidt dus niet op de begrenzer, maar op wat anders....toch?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Meneer Hulzenbosch van de Nimag heeft het probleem duidelijk niet
helemaal begrepen, denk ik.

Dat de Vstrom begrensd is in de 5 en 6de versnelling is bekend, maar
bij jouw Vstrom komt er een vreemd geluid uit het blok en hij geeft
minder vermogen dan zou moeten.

Probeer een afspraak te maken met de NIMAG om de Vstrom bij
bv. Hoegee te laten nakijken. Dan kan Hoegee advies uitbrengen
aan NIMAG en die kunnen dan een beslissing nemen wat er moet
gebeuren.

gr.
Richard
Mark!

Bericht door Mark! »

Kan iemand een indicatie geven van wat afstellen bij Hoegee kost?
Bandit

Bericht door Bandit »

Mark! schreef:Kan iemand een indicatie geven van wat afstellen bij Hoegee kost?
Ik zou er even een telefoonje aan wagen.
Dat kan de kop niet kosten :D

8)
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Mark! schreef:Kan iemand een indicatie geven van wat afstellen bij Hoegee kost?
Ik was voor een dubbele run een kleine € 100,00 kwijt. De beste € 100,00 die ik aan mijn Strom heb uitgegeven.
Mark!

Bericht door Mark! »

Dank voor de info!
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

Ik heb tussen de bedrijvigheden door pakweg 5 maanden testwerk (op testbank) en research gedaan naar de oorzaak en oplossing van het inhouden, en brandstofverbruik na eerdere "oplossingen" die andere dealers/afstellers ter hand nemen, aankomende dinsdag wordt het afgerond en kan het in de praktijk getest worden.
De verwachting is dat het oneenparig gevoel volledig verdwijnt, en het brandstofverbruik niet nadelig beïnvloedt wordt.
Een zéér kritische V-STROM rijder heeft de motor bij mij zo'n 5 maanden laten staan, gewoon omdat het PERFECT moest.
Als de verwachting uitkomt, is het de eerste ter wereld waar het euvel voor écht 100% bij de wortel aangepakt én opgelost is.
Dus géén simpele yoshimura box oplossing die ieder huis tuin en keuken afstel/dyno-bedrijf hanteert.
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een V-STROM 1000
Remakil

Bericht door Remakil »

P.H.C. Ritzen schreef:Ik heb tussen de bedrijvigheden door pakweg 5 maanden testwerk (op testbank) en research gedaan naar de oorzaak en oplossing van het inhouden, en brandstofverbruik na eerdere "oplossingen" die andere dealers/afstellers ter hand nemen, aankomende dinsdag wordt het afgerond en kan het in de praktijk getest worden.
De verwachting is dat het oneenparig gevoel volledig verdwijnt, en het brandstofverbruik niet nadelig beïnvloedt wordt.
Een zéér kritische V-STROM rijder heeft de motor bij mij zo'n 5 maanden laten staan, gewoon omdat het PERFECT moest.
Als de verwachting uitkomt, is het de eerste ter wereld waar het euvel voor écht 100% bij de wortel aangepakt én opgelost is.
Dus géén simpele yoshimura box oplossing die ieder huis tuin en keuken afstel/dyno-bedrijf hanteert.
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een V-STROM 1000
Hoi Paul (ja ik lees MF ook ;)...),

En wat kan je qua vermogen/verbruik nog verbeteren aan een V-Strom DL 650... :?:
Ben eigenlijk wel benieuwd... :)
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

Remakil schreef:
P.H.C. Ritzen schreef:Ik heb tussen de bedrijvigheden door pakweg 5 maanden testwerk (op testbank) en research gedaan naar de oorzaak en oplossing van het inhouden, en brandstofverbruik na eerdere "oplossingen" die andere dealers/afstellers ter hand nemen, aankomende dinsdag wordt het afgerond en kan het in de praktijk getest worden.
De verwachting is dat het oneenparig gevoel volledig verdwijnt, en het brandstofverbruik niet nadelig beïnvloedt wordt.
Een zéér kritische V-STROM rijder heeft de motor bij mij zo'n 5 maanden laten staan, gewoon omdat het PERFECT moest.
Als de verwachting uitkomt, is het de eerste ter wereld waar het euvel voor écht 100% bij de wortel aangepakt én opgelost is.
Dus géén simpele yoshimura box oplossing die ieder huis tuin en keuken afstel/dyno-bedrijf hanteert.
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een V-STROM 1000
Hoi Paul (ja ik lees MF ook ;)...),

En wat kan je qua vermogen/verbruik nog verbeteren aan een V-Strom DL 650... :?:
Ben eigenlijk wel benieuwd... :)
Hmmm, een DL650 is wezenlijk anders dan een 1000, vooral op dit vlak.
Wat/hoeveel ik eraan kan verbeteren weet ik bij dit model nog niet, gewoon omdat dit model niet de klachten vertoont die een DL1000 heeft.
dát ik iets kan verbeteren, weet ik voor 99% zeker, doch een dyno-run en de bijbehorende meetwaarden, geven hiervoor meer zekerheid.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

P.H.C. Ritzen schreef:Ik heb tussen de bedrijvigheden door pakweg 5 maanden testwerk (op testbank) en research gedaan naar de oorzaak en oplossing van het inhouden, en brandstofverbruik na eerdere "oplossingen" die andere dealers/afstellers ter hand nemen, aankomende dinsdag wordt het afgerond en kan het in de praktijk getest worden.
De verwachting is dat het oneenparig gevoel volledig verdwijnt, en het brandstofverbruik niet nadelig beïnvloedt wordt.
Een zéér kritische V-STROM rijder heeft de motor bij mij zo'n 5 maanden laten staan, gewoon omdat het PERFECT moest.
Als de verwachting uitkomt, is het de eerste ter wereld waar het euvel voor écht 100% bij de wortel aangepakt én opgelost is.
Dus géén simpele yoshimura box oplossing die ieder huis tuin en keuken afstel/dyno-bedrijf hanteert.
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een V-STROM 1000
Wij wachten met spanning op uw verdere berichten !!

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Wij zijn zeker benieuwd naar uw oplossing...... :!: :!:
:arrow: Hopelijk krijgen wij daar meer over te horen.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

Ik kreeg een belletje van De heer Marc Hoegee himself. Hij schaamde zich kapot, want hij had inderdaad de motor-dip foutief geinterpreteerd. Hij had de testrun in de 6e versnelling gedaan ipv de 4e. Ik mocht nog een keer terug komen en dat hen ik afgelopen weekend dan ook gedaan. De motor ging weer op de bank, en werd nu perrrrrrfect afgesteld in de juiste versnelling. De stotter die ik af en toe kreeg bij 2500 rpm is weg en de powerband trekt nu vanuit niks helemaal gladjes door tot in de top. Hij rijdt weer heerlijk !!!


De afstelbeurt kost € 114.25 en ik kon er op wachten.


Marc Hoegee: BEDANKT !!!
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

Stroompje schreef:Wij zijn zeker benieuwd naar uw oplossing...... :!: :!:
:arrow: Hopelijk krijgen wij daar meer over te horen.......
Motor heb ik vandaag weer bij de eigenaar teruggebracht, en hij heeft mij beloofd een kritisch en streng oordeel te vellen.
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

afstellen motor

Bericht door mlenior »

Hoi, als comment/antwoord op het berichtje van FrenkieNL. Zelf ook Sinds kort VStrom DL1000 rijder en ben afgelopen weken tot 2 maal toe ook bij Hoegee Tech geweest. Echter probleem is er nog steeds (Dip/Hik bij lage toerentallen). Vooral stads verkeer is heel slecht te doen. Vanochtend nog eens met ze gebeld, en probleem nogmaals voor gelegd. Was geen enkel probleem om nog eens langs te komen, "wij zijn er om jou probleem op telossen" Ga komende dinsdag nog maar eens terug. , dus ben benieuwd naar het resultaat. (Drie keer is scheepsrecht)
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mlenior »

Hoi, toch nog even een update, vandaag bij Hoegee tech in giessen geweest. en jawel Probleem opgelost :D het heeft even geduurt maar hij loopt nu lekker soepel. :P Nadat ze de gas kleppen hadden bij gesteld (stonden niet gelijk) heeft de monteur nog diverse proefritten gemaakt en daar op de afstellingen aangepast. heerlijk wat een verademing. Echter na afloop vroeg ik hoe veel hoger hij hem had afgesteld. blijkt dattie m armer had gezet (nul (0). Dus waar je verder overal leest dat ze hem steeds rijker zetten is de mijne dus nu op nul gezet. dus het is echt per motor verschillende. joepiee laat nu die kilometers maar komen 8)
Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Mooi zo :arrow: en nu genieten van je Blauwe Strom!!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

mlenior schreef:Hoi, toch nog even een update, vandaag bij Hoegee tech in giessen geweest. en jawel Probleem opgelost :D het heeft even geduurt maar hij loopt nu lekker soepel. :P Nadat ze de gas kleppen hadden bij gesteld (stonden niet gelijk) heeft de monteur nog diverse proefritten gemaakt en daar op de afstellingen aangepast. heerlijk wat een verademing. Echter na afloop vroeg ik hoe veel hoger hij hem had afgesteld. blijkt dattie m armer had gezet (nul (0). Dus waar je verder overal leest dat ze hem steeds rijker zetten is de mijne dus nu op nul gezet. dus het is echt per motor verschillende. joepiee laat nu die kilometers maar komen 8)
Heel blij voor je, en plezierige kilometers toegewenst.
Toch heb ik nog wel een vraagje,
Als de setting terug maar 0 (nul) gezet is, en alleen de gaskleppen gesynchroniseerd zijn, hadden ze de éérste keer dan niet beter eerst de motor kunnen synchroniseren alvorens hem bij te stellen met de yoshi box? (éérst een goede fundering alvorens de bouw gestart wordt!)
Setting staat nu op 0, dus er hoefde in weze dus niks afgesteld te worden, buiten het feit dat ik dit onwaarschijnlijk acht, kan ik ook onderstrepen dat geen enkele motor gelijk reageerd op eenzelfde setting.

Óók heb ik een vraagje aan FrenkieNL, hij schrijft dat zijn motor in eerste instantie afgesteld was in de 6e versnelling, wat als fout geïntrepeteerd werd.
Nadat dit was onderkend, kon hij terug om het daarna in de 4e versnelling te laten afstellen.
Wat mij echter bevreemd, is het feit dat de begrenzing die in de 6e versnelling aanwezig is, hélemaal niet actief is in dit lage toerental (2500 rpm werd aangegeven) , zodat er op dit toerentalbereik totaal geen invloed meetbaar mag zijn van de begrenzing, en dat het dan dus op dit punt helemaal niks uit mag maken in welke versnelling dat hij dan ook afgesteld word.

Tevens is de klant waarvan ik de DL1000 afgesteld heb, zondag bij mij thuis langs gekomen om een bedankje/rapport te brengen.
Net zoals mlenior en frenkieNL was hij uiterst tevreden, alleen het brandstofverbruik moest nog exact gemeten worden.
Het énige wat als leidraad hierover gezegd kon worden is dat bij 80 km (afstand) vroeger het eerste blokje van de benzinemeter uitging, en dat was nu nog niet het geval, dus dat hij zuiniger geworden is, lijkt met zekerheid gezegd te kunnen worden, doch in welke mate is nog niet bekend.
Ik hou jullie hierover wel op de hoogte
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

P.H.C. Ritzen schreef: Tevens is de klant waarvan ik de DL1000 afgesteld heb, zondag bij mij thuis langs gekomen om een bedankje/rapport te brengen.
Net zoals mlenior en frenkieNL was hij uiterst tevreden, alleen het brandstofverbruik moest nog exact gemeten worden.
Het énige wat als leidraad hierover gezegd kon worden is dat bij 80 km (afstand) vroeger het eerste blokje van de benzinemeter uitging, en dat was nu nog niet het geval, dus dat hij zuiniger geworden is, lijkt met zekerheid gezegd te kunnen worden, doch in welke mate is nog niet bekend.
Ik hou jullie hierover wel op de hoogte
Wat is nu die superoplossing voor de problemen met de DL1000??
en wanneer kan ik met mijn DL1000 een afspraak maken ? :wink:

gr.
Richard
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

blackstrom schreef:
P.H.C. Ritzen schreef: Tevens is de klant waarvan ik de DL1000 afgesteld heb, zondag bij mij thuis langs gekomen om een bedankje/rapport te brengen.
Net zoals mlenior en frenkieNL was hij uiterst tevreden, alleen het brandstofverbruik moest nog exact gemeten worden.
Het énige wat als leidraad hierover gezegd kon worden is dat bij 80 km (afstand) vroeger het eerste blokje van de benzinemeter uitging, en dat was nu nog niet het geval, dus dat hij zuiniger geworden is, lijkt met zekerheid gezegd te kunnen worden, doch in welke mate is nog niet bekend.
Ik hou jullie hierover wel op de hoogte
Wat is nu die superoplossing voor de problemen met de DL1000??
en wanneer kan ik met mijn DL1000 een afspraak maken ? :wink:

gr.
Richard
Ik heb een methode ontwikkeld waarmee ik de cylinders volledig onafhankelijk kan instellen.
software en hardware zijn hiervoor naar eigen maatstaf ontwikkeld/aangepast, ook moet er de nodige hardware aangeschaft worden.
Kosten voor zo'n aanpassing zijn ongeveer (schrik niet) 900 euro, en je bent je motor hiervoor 2 dagen (volledige dagen) kwijt.
Onze agenda staat altijd +/-2 weken vol buiten het seizoen, en +/-5 weken in het seizoen.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

ok, bedankt voor de info, EUR 900,00 is wel een beetje teveel van het
goede.

eerst voor 100 euri maar eens bij Hoegee laten afstellen.


gr.
Richard
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

blackstrom schreef:ok, bedankt voor de info, EUR 900,00 is wel een beetje teveel van het
goede.

eerst voor 100 euri maar eens bij Hoegee laten afstellen.


gr.
Richard
Begrijpelijke reactie, als het met de yoshi box een voldoende oplossing biedt, is het ook goed genoeg.
Mocht het allemaal niet lukken, kan het altijd nog.
Diffie

Bericht door Diffie »

He P.H.C. Ritzen, hoe is het nu met het benzineverbruik van de DL 1000 die je afgesteld had?
De klant had het idee dat hij zuiniger geworden was. Ben erg benieuwd wat het brandstofverbruik nu is.
P.H.C. Ritzen

Bericht door P.H.C. Ritzen »

Diffie schreef:He P.H.C. Ritzen, hoe is het nu met het benzineverbruik van de DL 1000 die je afgesteld had?
De klant had het idee dat hij zuiniger geworden was. Ben erg benieuwd wat het brandstofverbruik nu is.
Nou, je gelooft je oren/ogen niet......... klant had de motor 1 dikke week in bezit, ging een stuk rijden, en lette ff niet goed op, en nu staat 'ie met schade bij mij op 't werk.
motor wordt gerepareerd zoals het zich laat aanzien, als de klant tussentijds nog aanwipt, zal ik er expliciet om vragen, maar ik weet niet als hij al voldoende kilometers heeft gemaakt om er een goede indruk van te krijgen, ik bedoel hiermee, wat de verbruiksresultaten zijn bij de diverse rijstijlen/omstandigheden, want hiernaar had ik wel gevraagd alvorens ik hem na de afstelling afgeleverd had.
Klant had wél aangegeven dat hij pèrsé deze motor wilde houden, en al het verzekeringstechnisch écht niet anders kon, moest de hele zwik naar een andere DL1000 omgebouwd worden.
Diffie

Bericht door Diffie »

Das niet zo mooi..... gelijk al schade!
Ben wel erg benieuwd naar het brandstofverbruik, dus als je wat meer weet hierover laat het mij (ons) weten.

Groetjes Simon
Plaats reactie