Geen roest topic

Plaats reactie
Dutchchef

Geen roest topic

Bericht door Dutchchef »

Zo de winter wordt minder dus minder pekel.

Thja ik durf het bijna niet te plaatsen. Ik heb de winter doorgereden op mijn 1 jaar oude V-strom 650. En dus geen roest :P
Er zat wel iets op de remschijf maar dat was eenvoudig weg te poetsen.
Gewoon vet houden de motor, ik gebruikte blanke valvoline tactyl en wd40
Dus aub plaats alleen een reactie als je geen roest heb. De topic met roest is er al.
Pink

Bericht door Pink »

Ook ik heb lekker doorgereden. Motor ziet er niet uit. Binnenkort zal ik hem uit zijn wintervacht halen. Foto's volgen.
Fred

Bericht door Fred »

Heb hier een stuk of drie vierwielers staan om mee te rijden als het te koud of te nat is, dus waarom zou ik afzien (vroeger al meer dan genoeg meegemaakt in een vorig leven.)
Zodoende staat de mijne de hele winter binnen, met als gevolg geen spatje roest. :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yess........... dat is nu eens een goed onderwerp, dat ik daar nu niet zelf opgekomen ben :!: :!:
Mijn eega zie ik in gedachten een beetje moeilijk kijken maaaaaar hij zorgt dan ook voortreffelijk voor onze strommen en heeft ze weer goed 'ingepakt' deze winter :!: :!:
Veel WD 40 en ook sinds deze winter zet hij de Joker in met Joker 440 universal van Motorex.
Behoorlijk vettig goedje wat beter blijft plakken dan de WD40 en 't werkt......... :arrow: geen roest :lol:
Alleen nog ff 'uitpakken'.....als echt alle pekel weggespoeld is.

Thanks schat....... :roll: :roll: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
bjorri

Bericht door bjorri »

In november gekocht en een klein beetje rekening gehouden met pekel, niet 100% dus.

Uiteraard zie je op de remschijven wat roest en als je op je knieen gaat zitten roest er een ring op de onderste kroonplaat/balhoofd of hoe je dat ook moet noemen. Over roest maak ik me nog niet echt zorgen, wel aandacht.

Wat ik kwalijker vind is dat nu al (9000 km) op diverse plekken de coating van de alu framedelen gewoon is afgesleten. Dus bij gewoon gebruik afgesleten door mn broekspijpen.

Dus toch de conclusie dat Suzuki iets meer zou mogen investeren in de afwerking.
Pim

Bericht door Pim »

Heb met mijn dl650 k5 om de 2 weken een stuk gereden deze winter. Wel steeds ff gewacht tot de ergste pekel weer weg was. Hele motorfiets ingespoten met S100 anticorrosion. Geen roest, alleen een klein plekje op de middenbok.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Stroompje schreef:Yess........... dat is nu eens een goed onderwerp, dat ik daar nu niet zelf opgekomen ben :!: :!:
Mijn eega zie ik in gedachten een beetje moeilijk kijken maaaaaar hij zorgt dan ook voortreffelijk voor onze strommen en heeft ze weer goed 'ingepakt' deze winter :!: :!:
Veel WD 40 en ook sinds deze winter zet hij de Joker in met Joker 440 universal van Motorex.
Behoorlijk vettig goedje wat beter blijft plakken dan de WD40 en 't werkt......... :arrow: geen roest :lol:
Alleen nog ff 'uitpakken'.....als echt alle pekel weggespoeld is.

Thanks schat....... :roll: :roll: :!:
Ben ik dat met het onderwerp of je eega (Thanks schat) :?: :lol:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:schater: :schater: :schater: nou als je het nodig hebt........oké :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pink

Bericht door Pink »

Pink schreef:Ook ik heb lekker doorgereden. Motor ziet er niet uit. Binnenkort zal ik hem uit zijn wintervacht halen. Foto's volgen.
Zie het topic "Met een V-strom de winter door"
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

He, eindelijk een positief geluid, ik heb n.l. ook geen last van roest en ik rij dus ook bijna dagelijks. Misschien moet je er iedere dag op rondrijden, zodat de pekel geen kans krijgt om ergens op in te vreten. :roll:
Leipo

Bericht door Leipo »

motormuisdl650 schreef:He, eindelijk een positief geluid, ik heb n.l. ook geen last van roest en ik rij dus ook bijna dagelijks. Misschien moet je er iedere dag op rondrijden, zodat de pekel geen kans krijgt om ergens op in te vreten. :roll:
ik rij er elke dag op en heb toch al op meerdere plekken roest (zelfs bij de bevestigingen van de spiegels op mijn stuur :? )

maargoed daar ging dit topc niet over ;)

ik kan met trots melden dat ik in ieder geval geen roest op mijn kuipwerk, zadel en ruit heb zitten :lol:
Bleustrom

Happy met Honda

Bericht door Bleustrom »

Hallo :lol: ex strommers,vanaf afgelopen zaterdag heb ik en had ik nog nooit last van roest en kan het ook nooit meer krijgen op mijn v-strom want hij is verkocht. :oops:

De nieuwe berijder woont ook in Zuid-Holland,ik heb hem de mogenlijkheid meegegeven om op het forum te neuzen en zo meer.

Ik heb nu financieel weer wat rust en mogenlijk zien jullie me heus nog wel eens.

Ik wens jullie veel genot met strommen,geniet deze zomer en ik blijf op het forum.

Groetjes :( Maarten
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Je bent dus van je virus af? Maar het komt weer terug?
Plaats reactie