type oliefilter?

Plaats reactie
Wessel

type oliefilter?

Bericht door Wessel »

Even een vraagje over het oliefilter, ik heb al bij diverse postorderbedrijven gekeken maar vind nergens een oliefilter voor de dl650. Weet iemand hier toevallig of je gewoon dat van een sv-650 kunt gebruiken? Het lijkt mij dat er gewoon hetzelfde filter op zit aangezien het blok hetzelfde is.
Alvast bedankt voor info.

groetjes van Wessel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Waarom bij een postorderbedrij bestellen? Gewoon bij je dealer halen is toch veel gemakkelijker. Wat voor voordeel levert het op om het van verweg te laten komen. Belangrijkste is dat de schroefdraad past en dat de doorstroming voldoet. Maar dat is ook weer veel gemakkelijker om het gewoon bij je dealer te halen, voor die paar Euro eens in de 6000 (perfectionisten) of 12.000 km (volgens het boekje) zou ik niet verder zoeken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Vdude

Bericht door Vdude »

Is hetzelfde filter.

Zelf goede ervaringen met Champion filters.
Ik sloopte ze vroeger uitelkaar, just for "science' sake"
filter-oppervlak vergelijken, terugloop ventiel checken, wanddikte meten.
(ben ik een NERD of wat ?)

Ik vond Champion filters destijds het beste, en ben ze na die tijd blijven gebruiken.
groot filteroppervlak, solide terugloopklep, dik staal voor het filterhuis.
(ik moest het langste zagen bij die filters van dat merk)

Over postorderbedrijven:
kunt langs de dealert gaan, is ook gezellig, vaak. motors kijken enzo.
Toch koop ik veel bij postorder-bedrijven, hoef er niet voor om te rijden, geven vaak een cadeau'tje erbij zoals een tijdschrift of vizier-doekjes.

Mijn favoriet: Tante Louize in Duitslandia.
Wessel

Bericht door Wessel »

Jullie hebben wel gelijk ja, dat je net zo goed bij de dealer langs kunt gaan maar zat sowieso te denken om nog een en ander te bestellen dus dacht om dan meteen maar een filtertje mee te bestellen. Een beetje Hollander laat voor z'n verzendkosten natuurlijk wel zoveel mogelijk bezorgen! :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wessel schreef: Een beetje Hollander laat voor z'n verzendkosten natuurlijk wel zoveel mogelijk bezorgen! :D
Kan ik me helemaal in vinden.... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie