Éérste 1000 km beurt

Haagsebromsnor
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27-08-2018, 19:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA 2018

Éérste 1000 km beurt

Bericht door Haagsebromsnor »

Beste leden!

Zoals je in het subgedeelte introductie nieuwe leden kan lezen ben ik hier net nieuw. Dus ook met het onderhoud..

Ik heb nu 900 km op de teller. Zojuist een afspraak gemaakt voor de 1000 km beurt. Het zal rond de 150 en 180 euro kosten. Dat leek mij veel. Op internet lees ik verhalen tussen de 40 en 60 euro..

Toch even checken hoor. Buiten dat ik mij op mn gemak voel bij de dealer, wil ik ook geen dief van mijn eigen portomonee zijn.

Moet ik voor de eerste 1000 km beurt een andere Suzuki dealer zoeken? Ik ga eerst maar eens vragen waar die 150-180 euro voor de 1000 km beurt op gebaseerd zijn.

Groet
HBS

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Jabba »

Ik heb voor mijn eerste beurt niks hoeven te betalen. Goedhart motoren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Heppie »

134 bij motoport .
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
MarcoD
Berichten: 48
Lid geworden op: za 04-08-2018, 18:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 xta
Woonplaats: Andijk

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door MarcoD »

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb er nu 400 km opstaan . Maar kom ook aan de beurt :schater:
Ik heb mijn 650 xt bij Niwa gekocht
Groeten Marco.
Hou de glimmende kant boven!
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
verder kijken ze ff of alles ok lijkt en mischien smeren ze je ket nog ff.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
de dealer zet een stempeltje en klaar weer.....
Haagsebromsnor
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27-08-2018, 19:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA 2018

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Haagsebromsnor »

Hessel schreef:die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
verder kijken ze ff of alles ok lijkt en mischien smeren ze je ket nog ff.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
de dealer zet een stempeltje en klaar weer.....
Dat is een stuk goedkoper! Goed bezig.

Echter heb ik dat stempeltje wel nodig voor mijn garantie..

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ton68
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15-09-2018, 17:11
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Ton68 »

Ik was 100€ kwijt voor mijn 1000A bij Groenewold in Delft. zaak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Haagsebromsnor schreef: za 15-09-2018, 19:20
Hessel schreef:die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
verder kijken ze ff of alles ok lijkt en mischien smeren ze je ket nog ff.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
de dealer zet een stempeltje en klaar weer.....
Dat is een stuk goedkoper! Goed bezig.

Echter heb ik dat stempeltje wel nodig voor mijn garantie..

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik ook... Ik heb mijn 1000a overjarig met nog fabrieksgarantie gekocht...
Ik maak altijd bij aanschaf nieuw de afspraak dat ik zelf het onderhoud doe en zij een stempeltje zetten.
Nog nooit een punt geweest, ook niet bij claims....
Ik wil gewoon niemand hebben te prutsen aan mijn fietsen....doe het liever zelf
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Sparkle Black Peter »

Zoals je al kan lezen zitten er verschillen in. De een is voor niets en de ander betaald €130,=. Normaal is het olie en filter vervangen, alles natrekken/kijken en klaar. Uurtje werk en olie/filter. Zou je voor rond €100,- wel klaar moeten zijn. €150,-€180,= is wel erg veel. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Heppie »

Gek eigenlijk,mijn seat dealer heeft voor vast onderhoud vastgestelde prijzen,dat zou met een Suzuki toch ook moeten kunnen.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

Hessel schreef: za 15-09-2018, 21:06
Haagsebromsnor schreef: za 15-09-2018, 19:20
Hessel schreef:die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
verder kijken ze ff of alles ok lijkt en mischien smeren ze je ket nog ff.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
de dealer zet een stempeltje en klaar weer.....
Dat is een stuk goedkoper! Goed bezig.

Echter heb ik dat stempeltje wel nodig voor mijn garantie..

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik ook... Ik heb mijn 1000a overjarig met nog fabrieksgarantie gekocht...
Ik maak altijd bij aanschaf nieuw de afspraak dat ik zelf het onderhoud doe en zij een stempeltje zetten.
Nog nooit een punt geweest, ook niet bij claims....
Ik wil gewoon niemand hebben te prutsen aan mijn fietsen....doe het liever zelf
Welke dealer heb jij Hessel ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Laatste keer bij aanschaf 1000km beurt er bij in bedongen, andere 2 keer rond de 100 euro.

Wim
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Eikie schreef: zo 16-09-2018, 09:21 Welke dealer heb jij Hessel ?
ik denk niet dat ik dat hier moet vermelden...dit met het oog op de relatie tussen de dealer en de importeur.
ik wil niet dat de dealer problemen krijgt als de importeur lucht krijgt van de afhandeling van hun service systeem..
hou het er maar op dat meerdere dealers bereid zijn te stempelen als de verkoop van een nieuwe motorfiets ervan afhangt...
mijn cbr1000rr kocht ik nieuw in 2016 en daar zijn de eerste 2 stempels al gezet voordat ie een meter gereden had...
dat was overigens bij een andere dealer als die waar de strom wegkomt.....
nou moet ik wel zeggen dat ik al decennia lang bij die dealers kom als klant en ze goed ken en zij mij ook....
garantie problemen heb ik slecht 1 of 2 keer gehad en netjes geclaimed en door mijzelf verholpen...
ook moet ik zeggen dat ik niet de moeilijkste ben.....kleine problemen los ik zelf op en claim ik niet.....

overigens wil ik nog wel melden dat ik voordat ik deze strom kocht nog bijna 1 via TT motoren in zwolle had gekocht.
Die man echter weigerde mee te werken en stempels te zetten zonder het werk te doen.
Heel nobel en principieel vind ik en niks mis mee maar het heeft hem wel een verkoop gekost...
"dan gaat het over" heb ik hem netjes aangezegd....
Ik weet niet of ie dat commercieel gezien goed gedaan heeft....
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Margon »

Denk dat de dealer meer verdient aan onderhoud als met de verkoop
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

Dat staat als een paal boven water. De winst op nieuwe motoren is marginaal. Beurtjes en verkoop van accessoires houden de boel boven water.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Margon schreef: zo 16-09-2018, 14:42 Denk dat de dealer meer verdient aan onderhoud als met de verkoop
dat denk ik ook inderdaad....
aan de andere kant, ik had geen inruil en nu heeft ie helemaal niks verdient....
niet aan verkoop en niet aan onderhoud.....
wel principieel.... dat wel....
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Piet Zahut »

Hessel schreef: zo 16-09-2018, 12:52
Eikie schreef: zo 16-09-2018, 09:21 Welke dealer heb jij Hessel ?
....
overigens wil ik nog wel melden dat ik voordat ik deze strom kocht nog bijna 1 via TT motoren in zwolle had gekocht.
Die man echter weigerde mee te werken en stempels te zetten zonder het werk te doen.
Heel nobel en principieel vind ik en niks mis mee maar het heeft hem wel een verkoop gekost...
"dan gaat het over" heb ik hem netjes aangezegd....
Ik weet niet of ie dat commercieel gezien goed gedaan heeft....
Laat ik nou bij deze dealer werken en ik ben blij dat mijn collega dat niet heeft gedaan. En als dat een verkoop heeft gekost dan zij het zo, er zijn afspraken die je als dealer maakt met een importeur en die moet je nakomen. Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat jij de onderhoudsbeurt uitvoert zoals Suzuki dat voorschrijft maar geloof me, ik kan wel een boek schrijven over klanten die dat ook dachten dat ze dat konden en de verhalen van die klanten zijn met enige regelmaat op dit forum wel te lezen. Ja echt.....

Maar goed, wij hebben de stempels niet gezet en dat kostte ons een verkoop. Maar aan de andere kant had het misschien wél een verkoop opgeleverd maar zou het nou zo zijn dat jij het onderhoud niet goed uit had gevoerd en er kwam een claim dan kan het ook zo zijn dat Suzuki Nederland (BV Nimag) de motor wil inspecteren. Als het dan blijkt dat er op een verkeerde manier onderhoud is gepleegd dan is de dealer de Sjaak die 'even wat stempels' heeft gezet terwijl een ander het heeft verkloot. Daarnaast vind ik een boekje die vol staat met stempels van onderhoud van de dealer zeker waarde heeft, een dealer die zomaar stempels zet in een boekje helpt het systeem om zeep en moet zich mijns inziens afvragen of hij misschien moet stoppen met een dealerschap en zonder dealerschap zijn motorzaak moet gaan runnen. Een koper van een motor waarvan het boekje compleet is met stempels mag er ook vanuit gaan dat de motor is onderhouden zoals is voorgeschreven én door iemand die daarvoor is opgeleid, het juiste gereedschap en materialen gebruikt.

Maar zo denk ik erover....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Gerry
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
Mijn motor is een: XT 600 e
Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Gerry »

Ik begrijp die dealers ook niet.. wat kost een 650 rond de 10 ruggen en een 1000 ,,14.. maak ze 100 € duurder daar heeft niemand erg in of legt daar wakker van ,
en doe dat 1000km beurtje gratis..
dat werkt 2 x de juiste kant op .. de beurtjes worden goed uitgevoerd , en de klanten roemen de service van het gratis beurtje de hemel in .
Beter Laat Dan Niet @ Gerry Afbeelding
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Heppie »

Als je nou een motor koopt van pak hem beet 10.000 euro,moet je dan gaan lopen melken om een past tientjes meer of minder voor een 1000 beurtje.beetje zielig toch.
Als er iets gebeurt in de garantie periode wil je het toch ook dat het correct word op gelost.
Ik vind een goede verstandhouding met mijn dealer veel belangrijker en dat mag van mij best wat meer kosten als dat zo is.
Als je hem straks gaat inruilen wil je er ook de beste prijs voor terug.

En zo denk ik er over😀👍
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

Gerry schreef: wo 19-09-2018, 09:52 Ik begrijp die dealers ook niet.. wat kost een 650 rond de 10 ruggen en een 1000 ,,14.. maak ze 100 € duurder daar heeft niemand erg in of legt daar wakker van ,
en doe dat 1000km beurtje gratis..
dat werkt 2 x de juiste kant op .. de beurtjes worden goed uitgevoerd , en de klanten roemen de service van het gratis beurtje de hemel in .
Mijn idee :duim:
En nog €100 duurder maar dan alles LED
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessie »

Dussss, buiten de stempels dan ook maar de facturen van onderhoud checken ( tenminste bij particuliere verkoop)
Wat een achterlijk verhaal zeg, mag toch hopen dat het merendeel van de dealers hier niet aan mee doet...
doei
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
ik werk zelf nu 32 jaar in de automotive wereld als revisie/storing monteur dus ik red mijzelf prima met een motorfietsje.....
De laatste keer dat ik iets heb laten doen betrof het een kuipruitje op een sp1.
die had ik besteld en die gast zegt "wij kunnen hem er wel ff opzetten, zo klaar"
netto resultaat was dat het nieuwe ruitje gelijk in de afval kon omdat ze op 3 plekken rond de boutjes de scheuren in de ruit hadden getrokken door de boel veel te vast te trekken.
Nu stond ik erbij maar dan denk ik wat ze met je kuipdelen doen als je er niet bij bent.......
Netjes melden dat ze een kuipdeel van een paar 100 euro gemold hebben zullen ze vast niet doen denk ik.
waarschijnlijker is dat je er zelf op een gegeven moment achter komt en dan is er niks meer te verhalen....
dus werk uitbesteden aan een dealer?....nah bedankt maat laat maar.....
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Piet Zahut schreef: di 18-09-2018, 22:18
Hessel schreef: zo 16-09-2018, 12:52
Eikie schreef: zo 16-09-2018, 09:21 Welke dealer heb jij Hessel ?
....
overigens wil ik nog wel melden dat ik voordat ik deze strom kocht nog bijna 1 via TT motoren in zwolle had gekocht.
Die man echter weigerde mee te werken en stempels te zetten zonder het werk te doen.
Heel nobel en principieel vind ik en niks mis mee maar het heeft hem wel een verkoop gekost...
"dan gaat het over" heb ik hem netjes aangezegd....
Ik weet niet of ie dat commercieel gezien goed gedaan heeft....
Laat ik nou bij deze dealer werken en ik ben blij dat mijn collega dat niet heeft gedaan. En als dat een verkoop heeft gekost dan zij het zo, er zijn afspraken die je als dealer maakt met een importeur en die moet je nakomen. Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat jij de onderhoudsbeurt uitvoert zoals Suzuki dat voorschrijft maar geloof me, ik kan wel een boek schrijven over klanten die dat ook dachten dat ze dat konden en de verhalen van die klanten zijn met enige regelmaat op dit forum wel te lezen. Ja echt.....

Maar goed, wij hebben de stempels niet gezet en dat kostte ons een verkoop. Maar aan de andere kant had het misschien wél een verkoop opgeleverd maar zou het nou zo zijn dat jij het onderhoud niet goed uit had gevoerd en er kwam een claim dan kan het ook zo zijn dat Suzuki Nederland (BV Nimag) de motor wil inspecteren. Als het dan blijkt dat er op een verkeerde manier onderhoud is gepleegd dan is de dealer de Sjaak die 'even wat stempels' heeft gezet terwijl een ander het heeft verkloot. Daarnaast vind ik een boekje die vol staat met stempels van onderhoud van de dealer zeker waarde heeft, een dealer die zomaar stempels zet in een boekje helpt het systeem om zeep en moet zich mijns inziens afvragen of hij misschien moet stoppen met een dealerschap en zonder dealerschap zijn motorzaak moet gaan runnen. Een koper van een motor waarvan het boekje compleet is met stempels mag er ook vanuit gaan dat de motor is onderhouden zoals is voorgeschreven én door iemand die daarvoor is opgeleid, het juiste gereedschap en materialen gebruikt.

Maar zo denk ik erover....
je hebt 100% gelijk maar helaas voor jou/jullie en gelukkig voor mij werkt het in de reall world niet zo......
Wat die stempels aangaat, mij zegt het niks....mijn strom zit tot mei 2019 in de fabrieksgarantie nog en daarna flikker ik het boekje toch weg....
Ik heb met geen enkele van de door mij nieuw gekochte motoren ooit een vraag over stempelboekjes of beurten stempels gehoord toen ik hem inruilde.....
garantie problemen heb ik met geen van die motoren ooit gehad...de zaken die geclaimed zijn werden gewoon netjses geleverd en door mij gewisseld.
zelfs incl een vergoeding voor de uren .....
bij de laatste 4 motoren heb ik eigenlijk uberhaupt niks te claimen gehad...een paar kleinigheden met de blade kon ik hier in een paar min fixen zonder te zeuren om garantie (lekkages bij olie plugjes)
met de strom heb ik niks gehad tot nu toe......enkel de ecu is gewisseld ivm een recall...
ik ga ook geen discussies aan als die er zou komen ooit....dan betaal ik het zelf wel ipv wachten op goedkeuring van een importeur oid....heb je toch geen zin in dat soort gezeik?
ik wil rijden dus als er iets kapot gaat vraag ik of het rap te claimen is en anders vraag ik het ding gewoon te bestellen en betaal ik zelf.....eventuele garantie shit zoeken ze daarna maar uit....of helemaal niet...
life is too short om je daarom druk te maken :wink:
maar goed, dat is bij mij nog niet voorgekomen....
Kiliwatch
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08-07-2018, 22:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 2017 Adventure

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Kiliwatch »

Heppie schreef:Als je nou een motor koopt van pak hem beet 10.000 euro,moet je dan gaan lopen melken om een past tientjes meer of minder voor een 1000 beurtje.beetje zielig toch.
Als er iets gebeurt in de garantie periode wil je het toch ook dat het correct word op gelost.
Ik vind een goede verstandhouding met mijn dealer veel belangrijker en dat mag van mij best wat meer kosten als dat zo is.
Als je hem straks gaat inruilen wil je er ook de beste prijs voor terug.

En zo denk ik er overAfbeeldingAfbeelding
Eens Heppie!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

uNstable
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18-09-2018, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 XTA

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door uNstable »

Heb het vandaag ook nagevraagd bij motoport. Kosten tussen de 150 en 180. Is olie verversen en filter vervangen. Verkoper zei dat ik het wel moet laten doen bij een suzuki erkend dealer en het moet laten afstempelen om mijn garantie te behouden...
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Heppie »

Dus ook bij motoport hanteren ze verschillende tarieven,bij MP Uithoorn betaalde ik toch echt 120 euro.
Afbeelding
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
farang1963
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22-09-2018, 04:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 250

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door farang1963 »

Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Ik zit met 1 vraag klopt het wel als je geen onderhoud pleegt bij de dealer dat je geen garantie meer hebt?
Bij ons in de auto wereld is mij dit nog nooit opgevallen wel evt na 2 jaar als je coulance aanvraagt kan het hierdoor worden afgekeurd.

Dus wie heeft er ervaring mee dat als je geen onderhoud laat uitvoeren bij de dealer dat je dus geen garantie meer hebt op je motor.

Wim.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Dit staat trouwens over in het onderhouds/garantie boekje.

Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

farang1963 schreef: za 29-09-2018, 06:05 Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
dat is echt gekkenwerk.....en alleen olie + filter zou je de garantie kosten????? dat is echt bizar....
Geloof me maar, er is geen dealer te vinden die bij een 1000 beurtje kleppen gaat checken en gaskleppen synchroniseren....
tenzij er problemen zijn met motorloop.....
Ik vind dit echt een heel bizar verhaal moet ik zeggen.....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Iron Horse »

+1
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Weerman schreef: za 29-09-2018, 17:30 Ik zit met 1 vraag klopt het wel als je geen onderhoud pleegt bij de dealer dat je geen garantie meer hebt?
Bij ons in de auto wereld is mij dit nog nooit opgevallen wel evt na 2 jaar als je coulance aanvraagt kan het hierdoor worden afgekeurd.

Dus wie heeft er ervaring mee dat als je geen onderhoud laat uitvoeren bij de dealer dat je dus geen garantie meer hebt op je motor.

Wim.
Geen enkele importeur kan je dwingen onderhoud bij een merkdealer te laten uitvoeren om garantie te behouden...
Ze kunnen wel afdwingen dat je originele onderdelen gebruikt en dat het onderhoud conform wphb is uitgevoerd.
Ik denk wel dat er een mogelijkheid bestaat dat je bij een claim tegen onwilligheid oploopt.
Voor iemand die zelf niks kan en veel waarde aan garantie hecht is het welllicht beter is gewoon mooi alles via de dealer te doen en het eventueel teveel wat je betaald maar te slikken.
mij boeit garantie geen reet, als het stuk gaat repareer ik het gewoon en als de onkosten voor onderdelen om wat voor reden dan ook niet te claimen zijn betaal ik ze wel zelf.
als ik zo lees wat beurtjes kosten hier dan heb ik in al die jaren al een vermogen bespaard op deze manier :schater:
uNstable
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18-09-2018, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 XTA

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door uNstable »

farang1963 schreef: za 29-09-2018, 06:05 Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
Ik vind het knap dat ze dat allemaal voor 225 hebben kunnen doen. Met name kleppen stellen en gasklep huis synchroniseren. Als ze dit echt hebben gedaan dan is de beurt extreem goedkoop. Ik denk echter dat het lulkoek is 😂
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

€225 voor een beurt aan een DL250 ?

Volgens mij gaat dit topic over een beurt bij een DL1000.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Eikie schreef: za 29-09-2018, 22:18 €225 voor een beurt aan een DL250 ?

Volgens mij gaat dit topic over een beurt bij een DL1000.
Bij mij staat dit boven topic "Éérste 1000 km beurt" niets over een DL 1000

Wim.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

Helemaal gelijk Wim 😇
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Hessel schreef: za 29-09-2018, 20:30

Geen enkele importeur kan je dwingen onderhoud bij een merkdealer te laten uitvoeren om garantie te behouden...
Ze kunnen wel afdwingen dat je originele onderdelen gebruikt en dat het onderhoud conform wphb is uitgevoerd.
Ik denk wel dat er een mogelijkheid bestaat dat je bij een claim tegen onwilligheid oploopt.
Voor iemand die zelf niks kan en veel waarde aan garantie hecht is het welllicht beter is gewoon mooi alles via de dealer te doen en het eventueel teveel wat je betaald maar te slikken.
mij boeit garantie geen reet, als het stuk gaat repareer ik het gewoon en als de onkosten voor onderdelen om wat voor reden dan ook niet te claimen zijn betaal ik ze wel zelf.
als ik zo lees wat beurtjes kosten hier dan heb ik in al die jaren al een vermogen bespaard op deze manier :schater:

Zelf werk ik ook al 39 jaar in het autovak als diagnose technicus, techniek ben ik mee opgegroeid en het gevoelt niet goed
dat iemand anders aan mijn motor sleutelt.
Ik heb zelf niet die ervaring gehad die jij hebt gehad na een beurt bij een dealer, maar wel veel over slechte ervaringen gehoord/gelezen ik blijf er dan ook bij staan als het even kan.
Meer dan een 1000km beurt en de eerste jaars beurt heb ik nog niet laten uitvoeren bij een dealer (lees olie + filter vervangen).

Bovendien als je de garantie voorwaarden verder leest dan is er eigenlijk niet veel wat wel onder garantie valt als er iets stuk zou gaan.
Denk dan ook dat ik mijn jaar beurt zelf maar ga doen volgens het boekje, er hoeft alleen maar nieuwe olie in zelfs geen filter.
Ook bij 12000km beurt hoeft het filter niet te worden vervangen volgens het boekje, bij alle dealers waar ik tot nu toe ben geweest is er wel telkens een nieuwe filter op gekomen niet dat ik dat niet logisch vind maar het staat niet in de onderhoudt voorschriften.

Ja ik dwaal van topic af, maar vindt het zelf niet nodig er een nieuw topic over te maken gezien er genoemd wordt dat garantie komt te vervallen bij het niet juist uitvoeren van de 1000km beurt.

Ik weet niet wat voorschriften zijn van een 1000km beurt van een DL250 (even nakijken in je instructie boekje), maar bij een DL650 hoeft alleen olie + filter vervangen, boutjes van uitlaat en frame natrekken, ketting en banden spanning controleren.

En eigenlijk verwacht ik ook wel een reactie van Marco (Piet Zahut) gezien hij bij deze dealer werkt zie terug in dit topic.

Wim.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

nou dan weet je precies wat ik bedoel denk ik.
iedere monteur werkt op zijn eigen manier en zeker tegenwoordig zijn er niet veel meer waarvan de werkwijze mij vertrouwen inboezemt.

Oliefilters wissel ik wel iedere keer....voor die paar centen wil ik het risico niet lopen en werk is het ook niet.
suzuki roept bij de 1000 dat de gaskleppen en weet ik veel wat nog meer gecontroleerd dienen te worden bij de 1ste beurt.
ik heb het niet gedaan en weet zeker dat er geen enkele dealer is die dat doet bij 1000km afgezien van tt motoren dan wellicht.
als ie goed loopt zie ik daar ook geen reden voor....

overigens vind ik TT motoren een prima club hoor...
Ze gaan alleen wat ver mijns inziens in hun dealerwerk/garantie...moeilijk lastig verhaal....
voor de rest prima mensen en voor die ikkannixzelf rijder ook een goed adres denk ik...
het verhaal hierboven over die 250 strom vind ik dan wel heel eigenaardig...maar daar hoor je natuurlijk hier maar 1 kant van....
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het helemaal zo klopt en het zou me serieus tegenvallen als het wel zo is.

dus....als jij zelf monteur bent kun je het beter gewoon zelf ff doen allemaal
de strom is zowiezo een simpel ding die nauwelijks veel onderhoud nodig heeft...
een beetje de basic zaken en klaar ben je weer.....
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Ja inderdaad die ervaring heb ik ook met monteurs.

Nee op een oliefilter ga ik niet bezuinigen, en kan er dan ook olie in doen die ik zelf graag wil want ik zie mij nog niet naar een dealer gaan met met de vraag kunt u deze olie er even in doen.

Mijn motor komt bij deze dealer weg geen ervaring met garantie werk op motor, maar wel ervaring met garantie op andere dingen en die zijn super goed opgelost dus mijn ervaring met deze dealer is goed.


Wim.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Eikie »

Weerman schreef: zo 30-09-2018, 09:52
En eigenlijk verwacht ik ook wel een reactie van Marco (Piet Zahut) gezien hij bij deze dealer werkt zie terug in dit topic.

Wim.
Even naar di 18 sep 2018, 22:18 scrollen Wim

Duidelijk statement van Marco en heeft verder geen uitleg nodig volgens mij.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

Ja dat klopt René, dit gaat over vooruit stempels zetten in het onderhoudsboekje (Waar ik helemaal mee eens ben om dat niet te doen)
maar geen uitleg over dat die beurt van de DL250 zo hoog is dat bedoel ik hier te zeggen.

Ik kan mij voorstellen dat bij een DL250 meer moet gebeuren bij een 1000km beurt dan bij een DL650 maar ik ken de onderhouden voorschriften niet van de DL250.
Wel lees ik op internet dat er om de 5000km olie en filter moet worden vervangen maar ook kleppen moet worden gecontroleerd/gesteld, en als je kleppen moet stellen hoort er ook synchroon stellen bij natuurlijk.

Wim.
farang1963
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22-09-2018, 04:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 250

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door farang1963 »

farang1963 schreef: za 29-09-2018, 06:05 Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
Voor de twijfelaars, factuur van de reeds uitgevoerde 1000 km beurt zoals hierboven omschreven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

het staat er inderdaad....tssss.
2.40 uur werk....eigenlijk vind ik het wel eigenaardig dat de klant voor het stellen van de kleppen een rekening ziet.
volgens deze factuur stonden ze allen te ruim wat dus domweg inhoud dat men bij assemblage die dingen niet fatsoenlijk gesteld heeft.
zoiets zou garantie moeten zijn in mijn boek.
we hebben het over 1000km en kleppen gaan eerder strakker staan mettertijd als ruimer dus ze stonden echt niet goed bij aflevering wat mijns inziens toen direkt verholpen had moeten worden en niet na 1000km op rekening van de klant.
Verder zijn ze met olie idioot duur (net als de meeste dealers)...
Ik heb in mijn strom ook motul 5100 gekieperd bij 1000km en dat kostte me 24 euro voor 4 liter (en daar houdt je van over)
nou vind ik de prijs van olie te accepteren (weet je van tevoren) maar dat kleppen verhaal niet.
ik vind dat je als je een nieuw voertuig koopt ervan uit mag gaan dat het ding goed afgesteld overhandigt wordt en niet dat je dat zelf nog mag gaan betalen na 1000km....
maar goed, het zal wel normaal zijn als je naar een dealer gaat......
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

na aanleiding van dit topic zonet eens in mijn instructieboekje gekeken wat er bij de 1000 officieel allemaal moet gebeuren.
dat valt nogal mee.....
eigenlijk alleen olie en filter en eventueel een synchroon check...(heb ik schijt aan want hij loopt tadeloos mooi rond)
kleppen hoeven pas bij 24000....en voor de rest is het vrij vertaald hier en daar een boutje checken (heb ik gedaan) en rondom een paar keer tegen de banden trappen (heb ik ook gedaan)
geheel conform suzuki specs dus ...hahaha
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman »

@Hessel,
Vroeger toen je nog een 1000km beurt deed bij een auto moest je ook kleppen stellen en ook toen stonden ze meestal te ruim.
Een DL 250 heeft gewoon klepstelboutjes net als vroeger met de meeste auto’s zal hier wat wel mee te maken hebben, en zoals op rekening staat omdat kleppen niet goed staan moet je synchroon stellen wel logisch.
Olie duur ja dat klopt maar dit is bij alle garages vloeibaar goud iets waar veel aan wordt verdient en op die manier gewoon de bruto advies prijs wordt berekend.
Maar 24 euro voor 4 liter is waarschijnlijk bulk inkoop en hierdoor zo goedkoop als ik op internet zoek kom ik uit op 40 euro voor 4 liter incl verzending, dus zo erg hoog vindt ik de olie prijs die wordt gehanteerd ook weer niet.

Wim.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Piet Zahut »

farang1963 schreef: za 29-09-2018, 06:05 Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
Maar even een reactie mijnerzijds: Ik heb dit allemaal met meneer doorgenomen en dat in het onderhoudsschema staat dat de kleppen gecontroleerd moeten worden dan doen we dat ook, laten we even voorop stellen dat het onderhoudsschema niet door TT Motoren gemaakt wordt, wij voeren hem alleen maar uit. Nu zijn er dus collega dealers die dat niet doen. Niets nieuws voor mij, sterker nog, ik ken verhalen van dealers die wel zeggen dat ze de klepspeling hebben gedaan bij 24.000 km maar dat in werkelijkheid niet hebben gedaan. 9 van de 10x staan alle kleppen goed bij een 650...... Maar goed, TT Motoren doet dat niet en is dus een klant lichter. Misschien lullig om te zeggen maar dan zij het maar zo, ik weet dat wij onze zaken voor elkaar hebben en ons werk doen zoals de klant dat van ons mag verwachten. Vraagt de klant om een 1.000 km beurt dan krijgt hij die ook. Staat daar in dat de kleppen gecontroleerd moeten worden dan doen we dat ook. Wil de klant dat niet? Geen enkel probleem maar verwacht niet dat we dan wél een stempel zetten in het boekje en dit in het Suzuki systeem vermelden dat het wél gebeurd is. Wij beflikkeren de klant niet, communiceren alles met je door en als je ooit een tweedehands motor koopt waarvan het boekje volledig is bijgestempeld door TT Motoren weet je wél dat die de beurten daadwerkelijk gehad heeft zoals is voorgeschreven. Bij sommige weet je dat dus niet, dat blijkt wel uit menig verhaal in dit topic.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Kwakkel-BE »

Het is dat in NL de motoren wat duurder zijn dan in België, Zwolle nogal uit de buurt ligt en invoer toch altijd wat meer administratie vraagt. Anders kwam ik voor mijn volgende motor wel even bij jullie kijken Piet :) :duim:
uNstable
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18-09-2018, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 XTA

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door uNstable »

Zojuist 128 euro afgetikt bij motoport Rotterdam. Olie en filter ververst. Ketting gespannen en ingevet.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Piet Zahut schreef: wo 03-10-2018, 14:40
farang1963 schreef: za 29-09-2018, 06:05 Bij TT-motoren Zwolle was ik, hou je vast, voor mijn DL250, € 225,= (geen typefout, echt tweehonderdvijfentwintig), kwijt. Is me ook vooraf medegedeeld.
Ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik dit uitermate duur vind. Ze hebben een "voorstel" gedaan om dan alleen maar de olie en oliefilter te vervangen maar dit zou dan ten koste gaan van garantie, toch maar niet gedaan.
In totaal zijn ze er 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest.
Olie, filter, alle kleppen gesteld, gasklephuis synchroom, proefrit gemaakt (misschien wel een hele lange......).
IK weet in ieder geval dat ik voor mijn onderhoud hier niet meer naar toe ga, zal Motor Oost of Valkenier worden.
Maar even een reactie mijnerzijds: Ik heb dit allemaal met meneer doorgenomen en dat in het onderhoudsschema staat dat de kleppen gecontroleerd moeten worden dan doen we dat ook, laten we even voorop stellen dat het onderhoudsschema niet door TT Motoren gemaakt wordt, wij voeren hem alleen maar uit. Nu zijn er dus collega dealers die dat niet doen. Niets nieuws voor mij, sterker nog, ik ken verhalen van dealers die wel zeggen dat ze de klepspeling hebben gedaan bij 24.000 km maar dat in werkelijkheid niet hebben gedaan. 9 van de 10x staan alle kleppen goed bij een 650...... Maar goed, TT Motoren doet dat niet en is dus een klant lichter. Misschien lullig om te zeggen maar dan zij het maar zo, ik weet dat wij onze zaken voor elkaar hebben en ons werk doen zoals de klant dat van ons mag verwachten. Vraagt de klant om een 1.000 km beurt dan krijgt hij die ook. Staat daar in dat de kleppen gecontroleerd moeten worden dan doen we dat ook. Wil de klant dat niet? Geen enkel probleem maar verwacht niet dat we dan wél een stempel zetten in het boekje en dit in het Suzuki systeem vermelden dat het wél gebeurd is. Wij beflikkeren de klant niet, communiceren alles met je door en als je ooit een tweedehands motor koopt waarvan het boekje volledig is bijgestempeld door TT Motoren weet je wél dat die de beurten daadwerkelijk gehad heeft zoals is voorgeschreven. Bij sommige weet je dat dus niet, dat blijkt wel uit menig verhaal in dit topic.
helder verhaal en in jullie handelswijze ook geloof ik wel...

1 vraag, waarom moet bij een strom 250 bij 1000km de kleppen gesteld worden en bijvoorbeeld bij een strom 1000 pas bij 24000?
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel »

Weerman schreef: wo 03-10-2018, 11:56 @Hessel,
Vroeger toen je nog een 1000km beurt deed bij een auto moest je ook kleppen stellen en ook toen stonden ze meestal te ruim.
Een DL 250 heeft gewoon klepstelboutjes net als vroeger met de meeste auto’s zal hier wat wel mee te maken hebben, en zoals op rekening staat omdat kleppen niet goed staan moet je synchroon stellen wel logisch.
Olie duur ja dat klopt maar dit is bij alle garages vloeibaar goud iets waar veel aan wordt verdient en op die manier gewoon de bruto advies prijs wordt berekend.
Maar 24 euro voor 4 liter is waarschijnlijk bulk inkoop en hierdoor zo goedkoop als ik op internet zoek kom ik uit op 40 euro voor 4 liter incl verzending, dus zo erg hoog vindt ik de olie prijs die wordt gehanteerd ook weer niet.

Wim.
mmmm ik weet niet of klepstelboutjes de reden zijn.
Ik heb een honda accord van 2006 en die is voorzien van i-vtec (variabele kleptiming) en de speling wordt gesteld middel boutje en moertje (ja echt).
het verloop daarvan is nihil...ik kocht hem 10 jaar geleden met 40 000km op de klok en nu staat ie 250 000....in die periode heb ik 3x de kleppen gechecked en 2 keer een klep iets bijgesteld.
stelboutjes zijn dus geen recept voor klepverloop of foutieve afstelling.
mijn olie betrek ik gewoon via olie te koop.nl of een andere webshop.
prijzen fluctueren iets...ik hou het wat in de gaten en als de prijs laag is bestel ik een paar van die 4 liter bussen (ook voor de blade)
motul 5100 fluctueert tussen 24/25 en 30/32 euro...
bij de olie concurrent momenteel 32 euro/4 liter
Plaats reactie