Éérste 1000 km beurt

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Piet Zahut » do 04 okt 2018, 07:54

Hessel schreef:
wo 03 okt 2018, 19:53


helder verhaal en in jullie handelswijze ook geloof ik wel...

1 vraag, waarom moet bij een strom 250 bij 1000km de kleppen gesteld worden en bijvoorbeeld bij een strom 1000 pas bij 24000?
Geen idee........ Constructie denk ik.
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman » vr 12 okt 2018, 15:12

Hessel schreef:
wo 19 sep 2018, 22:14
tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
Ik heb de vorige keer gezegd dat ik dit soort ervaringen niet had gehad, nou gister voor jaarbeurt toch maar besloten naar de dealer te gaan voor beurt en vooral voor de stempel ivm garantie.

Vanmorgen toen ik op mijn werk onder de motor keek was het raak er lag wat olie :twisted: en ja hoor ook onder aan het motorblok zat olie met mijn vingers kon ik dus de olie aftap plug zo los draaien.
Hier had ik dus al weer 150km vrolijk mee rond gereden gelukkig is hij er niet uitgerammeld en ontdekte ik het op tijd, olie was ook nog goed op peil.

Toch weer een ervaring rijker geworden dit terwijl ik zelf altijd zoiets heb er komt niemand aan mijn motor.
Om misverstanden te voorkomen het gaat hier niet om de dealer die eerder wordt genoemd in deze topic maar een andere Suzuki dealer.
Maar wel heb ik weer netjes een stempel in het boekje staan en mobiliteitservies is weer geldig dat dan weer wel. :lol:

Dus zelf momentsleutel maar gepakt en stopje vast gezet met een geschatte waarde van 25Nm moet achteraf met 21Nm maar daar zal het wel goed omgaan.
Als ik naar de afdicht ring kijk lijkt het of er 2 ringen tussen zitten maar nu weet ik dat er ook carterstop ringen op de zijkant er zo uit zien ivm afdichting maar zeker weten doe ik het niet, nu maar in de gaten houden of hij dicht is.
Zo blijkt maar weer met die rare onderbuik gevoel toch een reden heeft.

Wim.
D040DC87-8C01-491C-A754-BDB3FE1C44FE.jpeg
0FE398E2-C1F5-4EC5-8FCB-C50320A1DF6D.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Iron Horse » vr 12 okt 2018, 20:29

Zover ik weet is dat een "holle" ring die samenperst tijdens het aandraaien.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Piet Zahut » vr 12 okt 2018, 21:22

De aftapring heeft een scherpe kant een een ronde kant. De scherpe kant moet op de bout liggen en de ronde tegen het blok. Dan vouwt de ring zich netjes dicht. Voor de nummerfreaks onder ons: 09168-12002 ..... Voor de DL1000 is deze anders maar heeft ook wel een scherpe zijde maar dan iets minder scherp. Wederom voor de nummerfreaks onder ons: 09168-14004.........
0022324_item-6748_400.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Piet Zahut » vr 12 okt 2018, 21:24

Deze dus....
0022429_item-6792_400.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman » vr 12 okt 2018, 22:42

Bedankt Marco, dan is het gewoon 1 ring met dubbele rand :duim:

Wim.

Rosco
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 19:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XTA

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Rosco » za 13 okt 2018, 20:29

Afgelopen woensdag voor m`n 650 XTA bij Motorcentrum Rijen 115 Euro afgerekend inc. ketting stellen en smeren...

Hessel
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 jan 2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Hessel » za 13 okt 2018, 21:02

Weerman schreef:
vr 12 okt 2018, 15:12
Hessel schreef:
wo 19 sep 2018, 22:14
tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
Ik heb de vorige keer gezegd dat ik dit soort ervaringen niet had gehad, nou gister voor jaarbeurt toch maar besloten naar de dealer te gaan voor beurt en vooral voor de stempel ivm garantie.

Vanmorgen toen ik op mijn werk onder de motor keek was het raak er lag wat olie :twisted: en ja hoor ook onder aan het motorblok zat olie met mijn vingers kon ik dus de olie aftap plug zo los draaien.
Hier had ik dus al weer 150km vrolijk mee rond gereden gelukkig is hij er niet uitgerammeld en ontdekte ik het op tijd, olie was ook nog goed op peil.

Toch weer een ervaring rijker geworden dit terwijl ik zelf altijd zoiets heb er komt niemand aan mijn motor.
Om misverstanden te voorkomen het gaat hier niet om de dealer die eerder wordt genoemd in deze topic maar een andere Suzuki dealer.
Maar wel heb ik weer netjes een stempel in het boekje staan en mobiliteitservies is weer geldig dat dan weer wel. :lol:

Dus zelf momentsleutel maar gepakt en stopje vast gezet met een geschatte waarde van 25Nm moet achteraf met 21Nm maar daar zal het wel goed omgaan.
Als ik naar de afdicht ring kijk lijkt het of er 2 ringen tussen zitten maar nu weet ik dat er ook carterstop ringen op de zijkant er zo uit zien ivm afdichting maar zeker weten doe ik het niet, nu maar in de gaten houden of hij dicht is.
Zo blijkt maar weer met die rare onderbuik gevoel toch een reden heeft.

Wim.D040DC87-8C01-491C-A754-BDB3FE1C44FE.jpeg
0FE398E2-C1F5-4EC5-8FCB-C50320A1DF6D.jpeg
welcome to the club....dit is nu weer typisch zo n dingetje waarom ik het liever zelf doe.
Jij hebt nog mazzel gehad hier maar dit had een akelig verhaal kunnen worden als je het niet gezien had.
Had me ook niet eens verbaasd als ze je schroefdraad uit het carter getrokken hadden. (is een vriend van mij gebeurd na een beurt ....monteur had er vrolijk gas tape omheen gewikkeld bij een nieuwe motor)
Dan had je er nu een helicoil in kunnen frotten bij je nieuwe strom.....
Ik hoor dit soort dingen zo vaak dat wil je echt niet weten....
Het is net of die gasten het gewoon niet boeit tegenwoordig....

kijk overigens wel uit met die momentsleutels....
vaak geeft een fabrikant droge waardes op wat inhoudt dat je er paar nm af mag trekken als het draad nat van olie is.
in jou geval is die ingestelde 25nm dan al snel tegen de 30 aan en het draad in die cartertjes kan niet heel veel hebben.
ik zet ze op gevoel vast altijd....is bij mij nog nooit mis gegaan...

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Weerman » za 13 okt 2018, 23:22

Had zeker anders kunnen aflopen, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als het stopje er op de terugreis er uit was gegaan en dit ook nog met mijn vrouw achter op.

Verder moet ik het er hier maar niet meer over hebben.
Maar kijken wat ik volgend jaar ga doen met de 12000km beurt.

Wim.

Plaats reactie