Kosten remschijven

Plaats reactie
Christianne
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 uit 2006

Kosten remschijven

Bericht door Christianne » za 06 jan 2018, 16:38

Hoi!

Ik heb online remschijven voor besteld voor 180 euro p/stuk. Ik vond het nogal aan de prijs maar kon voor mijn motor (dl 650 uit 2006) echt geen goedkopere vinden tenzij 2ehands... Zijn dit normale bedragen voor remschijven?

En, weten jullie nog goede adressen voor goede remschijven? En welke dan?

Gr Christianne

Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Re: Kosten remschijven

Bericht door Iron Horse » za 06 jan 2018, 17:00

Dat zijn inderdaad normale prijzen. Een remschijf moet aan heel wat specificaties voldoen om gedurende zijn hele leven onder alle omstandigheden van koud tot zeer heet niet krom te trekken. Voor de rest gewoon even Googlen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Dyrck
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra

Bericht door Dyrck » za 06 jan 2018, 21:14

Ik heb gebruikte schijven besteld bij een sloperij.
€225,- voor een origineel setje die slechts 0,2 mm afgesleten waren.

Laat je niet bang maken door angstverhalen over gebruikte schijven.
Die komen van respectabele demontagebedrijven en dat ze niet krom zijn kun je zo meten, door ze op een glasplaat te leggen.
Groeten;
Dyrck

Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Camino
DL1000 berijder
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850

Bericht door Camino » do 28 jun 2018, 20:59

Balen. Toegegeven, in de Alpen ging het er met vijf motoren behoorlijk op en werd er voor (haarspeld) bochten pas laat geremd. Wat is het geval: Mijn (nieuwe) remblokken begonnen daar ineens geluid te maken als ik bijna stil stond. Een rotherrie.
Vandaag bij Robert geweest en remblokken onder garantie vervangen. Ze waren inderdaad na 3000 km al aardig afgesleten maar het is ook echt doorstampen geweest.
Echter na de nieuwe blokken bleef het geluid aanwezig. Bij nader onderzoek blijkt dat de remschijven ook behoorlijk op hun donder hebben gehad. Er zitten wel wat groeven op.
Volgens Robert ligt het daaraan. Hij gaat ze nu eerst proberen af te draaien en anders worden het nieuwe remschijven. Hangt inderdaad aardig prijskaartje aan. Ik hoop maar dat het gaat lukken met dat afdraaien. En dat voor een 2014 motor met 24 k. Snel hoor.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KTM 1090 R Adventure 2017 dr jekyll&mr hide uitlaat

Bericht door Motormuus » do 28 jun 2018, 21:42

Ik was voor remschijven en blokken iets van 275 euro kwijt. Heb nog 1 schijf liggen. Heeft 6000km onder mijn 1000 l5 gezeten.
Ik was mijn remachijfslot vergeten en heb toen gelijk beide schijven gewisseld. Met het oog op. Als er na x duizend kilometer 1 versleten is. Vervang ik zo toch allebei. Dus dan nu maar gelijk 2 nieuwe.

Camino
DL1000 berijder
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850

Bericht door Camino » vr 29 jun 2018, 08:45

Ik houd het even in gedachten Sebas.We gaan nu waarschijnlijk even dat afdraaien proberen. Ben er wel weer ziek van. Heb met het L model al meer ellende gehad als met de K.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Plaats reactie