Kettingonderhoud

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Kettingonderhoud

Bericht door Camino » ma 23 apr 2018, 19:57

In principe wel. Het reservoir een kwart slag draaien geeft de minimale hoeveelheid druppels en meerdere kwartslagen uiteraard een veelvoud.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Danny49
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 19:05
Mijn motor is een: suzuki V Strom 650 2008

Re: Kettingonderhoud

Bericht door Danny49 » ma 17 sep 2018, 21:46

Gebruikte regelmatig spuitbussen, meestal even spuiten na een regenbui of na 700 km. Je krijgt er best wel veel smurrie door.Daarom heb ik mijn ketting schoongemaakt met kettingontvetter, met een doek al het aangekoekte vuil verwijderd, zodat hij er weer glanzend uitzag, en vervolgens heb ik gewoon kettingvet gekocht bij een bedrijf hier in het dorp.Kwast genomen, en de ketting goed ingevet.Volgens mij is dat beter dan dat geklieder met spuitbusjes.Was een tip van een oud motorrijder die dat al jaren doet.Ketting ligt er op vanaf 22.000 km , kocht de motor bij 42.000, en nog steeds geen probleem, er staat nu dik 51.000 op de teller.Kettingvet een aanrader.Overigens ook bij motoport kan men kettingvet krijgen, bewijs dat deze winkelketen van motoren er geen kwaad in ziet om kettingvet te gebruiken, maar veel duurder, daar betaal je voor een bus kettingvet 34 euro, terwijl ik voor 4.50 euro klaar was.

Plaats reactie