werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Plaats reactie
Hein

werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Hein »

Krijg eind deze week mn bijna nieuwe V-Strom 650 binnen. Hoewel vanwege garantie de dealer het onderhoud doet wil ik zelf ook wel s wat klussen. Vandaar mijn vraag: weet iemand al waar een download te vinden is van een werkplaatshandboek /maintenance manual / repair manual :?:
Benny1964
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Benny1964 »

ik volg
Cris65
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29-07-2018, 10:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2018

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Cris65 »

Ik volg ook, niemand de werkplaats handleiding vstrom 650 dl vanaf bj 2017?
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Weerman »

Groot deel is gelijk aan het vorig model, als je wil weten hoe je tank en dashboard kan verwijderen staat gewoon in handleiding.
Zelf kwam ik bij de dealer weg met mijn nieuwe 650xt en de volgende dag lag hij al compleet uitelkaar om alles op te bouwen.

Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
MarcoD
Berichten: 48
Lid geworden op: za 04-08-2018, 18:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 xta
Woonplaats: Andijk

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door MarcoD »

@ Wim
Was de nieuwe v-strom dan zo slecht onderhouden? :schater:
Wat heb je allemaal aangepast?
Ik zie al de andere spiegels, maar ik hoor graag wat er nog meer is te verbeteren.
En heb je misschien een digitale kopy van de oude handleiding voor ons?
Kortom een hoop vragen van ook een sleutelaar, ik ga morgen mijn nieuwe 650 XTA ophalen. :-)}
Groeten Marco
Groeten Marco.
Hou de glimmende kant boven!
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Weerman »

Marco,

Hier staat de owner’s manual maar eigenlijk overal wel op internet te vinden.
https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

En nee hij was nieuw niet zo slecht dat er van alles vernieuwt moest worden wat ik heb op gebouwt,
Middenbok, pro-oiler, topkoffer met montageplaat, givi Airflow val beugels, voorvork brace, verlaagde stepjes, spiegels, zelf een steun gemaakt voor TomTom zodat deze boven de tellers zit gemonteerd en een 12 volt aansluiting hiervoor dat was het volgens mij.

Het meeste werk zat hem in het opbouwen van de pro-oiler gezien hier eigenlijk maar erg weinig ruimte voor aanwezig is was dat passen en meten.
Als ik dan alles zo uitelkaar heb ga ik de velsranden van de tank altijd even in spuiten met tectyl om roest te voorkomen.

Nog 1 nachtje slapen spannend een foto van je nieuwe brommert is altijd leuk.

Wim.
Gebruikersavatar
MarcoD
Berichten: 48
Lid geworden op: za 04-08-2018, 18:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 xta
Woonplaats: Andijk

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door MarcoD »

@weerman
Ik heb net de foto geplaatst bij de introductie.
Ik ga in ieder geval een paar spiegels, een 12v aansluiting voor de druppellader en tankpad bestellen in China.
gr Marco
Groeten Marco.
Hou de glimmende kant boven!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik zou die spiegels uit China nog eens overdenken. Er zijn er die doldraaien, afbreken of waar spontaan de spiegel uit valt. Je bent dus gewaarschuwd. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Weerman »

@Marco,

Motor gezien ziet er goed uit.
Spiegels ook hier in Nederland te koop met goede services, die van mij was na 1jaar iets verweerd kreeg zo een nieuwe en ook niet duur trouwens.
Druppellader weet niet waar voor het nodig is in de winter zet ik accu op zolder en 1 tot 2 keer in de winter een dag aan de lader verder nooit.
origineel tankpad van v-strom vind ik wel mooi ook nog in kleur van motor evt, zelf heb ik wel folie op zijkanten van de tank origineel transparant er staat in het klein Suzuki op.
Dit staat gewoon op de site van Suzuki trouwens.

Wim.
Yelow2018
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03-09-2018, 18:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Adventure 2018

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Yelow2018 »

Ziet er idd goed uit. De XT versie is sowieso mooi!
Ik heb zelf nog geen L7 info op de UK site kunnen vinden.
Ben zelf namelijk ook bezig met een upgrade. Bij mijn gele adventure uitvoering heb ik inmiddels de carter bescherming en de OSCO oiler van mijn oude dl650 overgezet. Ik kwam erachter dat de ophanging van het motorblok ook gewijzigd is. Dat had ik niet verwacht. Ik heb als informatiebron mijn verstand en het oude K4 manual gebruikt :-)
Daarna een middenbok geplaatst en de GIVI airflow, spiegels en radiatorbeschermer. Dat was een bewuste keuze. Tevens een zwarte 42ltr topkoffer van GIVI geplaatst. De montageplaat paste niet lekker op de drager. van de nieuwe L7. Passen, meten, boren, wegslijpen en zwart spuiten. past goed bij z=de zwarte explorer zijkoffers. Nu is het een mooi plaatje geworden.
Binnenkort maar een een foto bij mijn profiel plaatsen.
John
Laatst gewijzigd door Yelow2018 op wo 24-10-2018, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Yelow2018
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03-09-2018, 18:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Adventure 2018

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Yelow2018 »

alvast een voorproefje. Zo stond de 650 in de advertentie bij Bakker.
gr. John
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23-07-2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L8 (2018)

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Koekerdt »

@Yellow2018, heb je al een foto van het resultaat? Ik heb zelf ook een gele 650 en ben benieuwd hoe de jouwe er nu uit ziet.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Eikie »

Je kan beter een email sturen Niels. Hij is sinds januari niet meer ingelogd geweest op het forum
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Havado63 »

Sparkle Black Peter schreef:Ik zou die spiegels uit China nog eens overdenken. Er zijn er die doldraaien, afbreken of waar spontaan de spiegel uit valt. Je bent dus gewaarschuwd. 8)
Nooit de goedkoopste nemen, en wie zegt dat de in Nederland aangeboden spiegels e.d niet van ome Ali komen? Alleen electronic, remblokken enz koop ik liever in Ollande. Gr Hans.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


JanF
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 05-07-2017, 13:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door JanF »

Gisteren het werkplaatshandboek voor de V-Strom 650, 2017 besteld bij Haynes , had het nog niet eerder voorbij zien komen , ben benieuwd .

Ik had wel een digitale versie van het model van 2016 en eerder maar kwam toch regelmatig verschillen tegen .
Mjbbockting
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10-02-2022, 20:39

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Mjbbockting »

Waar kan ik het digitaal werkplaats handboek 2016 downloaden?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hier bij 'downloads'

https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

Het WPH voor 2017-2022 model 650 is er nog niet.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Peerke »

Lijkt erop dat die voor de nieuwere modellen niet gaan komen van Haynes tenzij iemand de paperback gaat scannen of illegaal met de online editie gaat knoeien.

De paperback is nog te krijgen bij bol.com
Op Amazon.nl is ie inmiddels uitverkocht.
En via Marktplaats is het nog te koop bij ZelFsleutelen uit IJsselstein of hun eigen site -Haynes-manual.html]Zelfsleutelen DL650 manual

Ik heb gewoon op de UK site van Haynes de De Online Only Manual voor de DL650 van 2004 tot 2019 besteld.
Die kost £18.00 op de UK site, momenteel krijg je daar met de code LATEBRAKE10 nog 10% extra korting op en komt ie op £16,20 en heb je deze manual verder levenslang online beschikbaar via je account op de Haynes website. De £16,20 heb ik deze keer via PayPal betaald en dat werd €20,17 via mijn bankrekening. Maar dat kan elke dag wisselen natuurlijk die wisselkoers.

Daarbij is de online versie iets uitgebreider dan de print versie zeker de wiring diagrams en alles is in fullcolor. Je gekochte manual vind je dan terug onder https://haynes.com/en-gb/user/subscriptions
En dan kun je die op je PC/laptop/tablet/telefoon raadplegen wanneer je wil.
Je kunt dan ook inzoomen op alles en ook pagina's afdrukken, al wordt het bedradingsdiagram niet leesbaar op A4 als je het scaled :shock:
Maar je kunt het ook op 100% afdrukken op 3 liggende A4-tjes en aan elkaar plakken met cellotape. En er zit natuurlijk ook een zoekfunctie in de digitale versie

Je kunt op de Haynes site ook een combideal afsluiten samen met de paperback versie voor £30,- maar dan krijg je daar vanuit Engeland nog £9,99 verzendkosten bij en dan nog de invoerkosten, dan wordt het een best prijzig pakket en kun je beter het boek los kopen bij Bol als je dat ook wil hebben.
Dit geldt natuurlijk niet voor de Online versie zoals ik die besteld heb, daar zijn geen verzendkosten en invoerrechten voor nodig en je kunt hem meteen gebruiken nadat je betaling via PayPal of CreditCard afgerond is op de Engelse site.
Kunt dezelfde truck ook doen via de US site maar daar is de Online Manual alleen al $39,95 = circa €35,- dat schiet niet op. Net als via de Australische site daar is de Online versie AU $59,95 ofwel een kleine €38,- dan blijft de Engelse site veruit het goedkoopst.
Wil je nog meer korting dan moet je wachten tot Black Friday. Op die dag wil Haynes meestal 50% korting geven op hun manuals. Moet je wel even wachten tot 25 november dit jaar,

Ik al voor veel meer geld aan accessories aan mijn V-Strom gehangen, daar kon die €20,- ook nog wel.
Voordeel van de online manual is dat je hem ook waar je ook bent kunt raadplegen als je maar internet hebt en een smartphone o.i.d.

Oh, ik heb ook de Franse Haynes site geprobeerd die is er ook nog naast de Amerikaanse en Australische versie. Dacht dan hebben we minder verzendkosten geen wisselkoersen en dat douane gedoe niet. Maar helaas via de Franse site bieden ze de V-Strom manuals helemaal niet aan :cry:

Met vriendelijke groeten,
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Janja
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05-12-2020, 18:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650XTA 2021
Woonplaats: Meppel

Re: werkplaats handboek dl650 model 2017 L7

Bericht door Janja »

Ik heb het boek (suzuki nr: 99500-36250-03E) besteld in America. Uiteraard in het Engels.
Was een dure grap. Boek kost plm 130 Dollar. Verzendkosten verschillen maar liggen tussen de 30 en 60 Dollar. Vervolgens brengt men een BTW tarief van 21% (wettelijk verplicht) in rekening, terwijl voor boeken een tarief geldt van 9%.
Het schijnt dat deze heffing terug te vorderen is bij de belastingdienst (ergens in Heerlen meen ik) maar ik weet dat niet zeker. Ik ben er maar niet aan begonnen.
Een alternatief: bestel een digitale versie. Veel goedkoper.
Dat kan bijvoorbeeld bij:
https://servicemanualwarehouse.com/suzu ... ce-manual/

Het boek is wel van veel betere kwaliteit dan het Haynes boek. Veel ruimer van opzet en kwalitatief veel betere foto's.
Daar staat tegenover dat het Haynes boek juist weer veel beter de schematuur (in kleur) weergeeft.

Ik heb de papieren (Haynes) versie en daarmee ongeveer hetzelfde gedaan wat Peerke al suggereerde. In mijn geval: Schema's scannen, in een Excel document 'geplakt', wat schuiven en aanpassen en vervolgens afdrukken op 8 st. A4. Deze afdrukken dan aan elkaar geplakt met tape. Ziet er goed en heel werkbaar uit zelfs na vergroten tot dit formaat. (op de keukentafel, niet op de werkbank)

Ziet er zo uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CB750F, Yamaha XV920, Kawasaki 1000GTR, Kawasaki Zephyr 1100, Triumph Sprint 900
Plaats reactie