Boutjes remklauw achter

Plaats reactie
Ewout87
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21-08-2017, 22:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000

Boutjes remklauw achter

Bericht door Ewout87 »

Beste,

Ik heb gisteren mijn remkabel en olie vervangen op de achterrem / remklauw. Dat viel me toch wel even vies tegen, ik had verwacht dat het een stuk makkelijker zou zijn. Maar er moest eerst een bescherm plaatje verwijderd worden die net boven het rempedaal zit, deze is waarschijnlijk sinds 2004 niet meer los geweest dus zelfs na 2x de brander erop te hebben gezet nog geen beweging in de boutjes te krijgen. Na de derde keer was mijn kracht sterker dan die van het boutje en was het boutje dol :oops: . oeps, dus de multitool maar gepakt en er een snee in gemaakt, toen ging die vrij makkelijk los. jammer nu moet ik het boutje dus gaan vervangen.
Hebben jullie ook deze ervaring? of ben ik toch iets te onhandig geweest?
En kennen jullie een goede webshop voor dit soort boutjes?

Dan eigenlijk het punt waar ik jullie expertise het hardste nodig heb. Ik heb met mijn moment sleutel de remklauw weer aangedraait (stond op 30nM had maximaal 23 moeten zijn lees ik in de handleiding) maar mijn remklauw bout M8 is afgebroken zie foto:
boutje-remklauw-achter-vstrom-dl1000-2004.jpg
met wat moeite heb ik de bout los gekregen en heb ik met hulp van de buurman een nieuwe bout erin gezet zie foto:
remklauw-achter-vstrom-dl1000-2004-.jpg
nu vraag ik me af, tijdelijk is dit een prima oplossing maar ik wil weer een zwart boutje erin hebben, nu las ik op het fora dat de sterkte van de bout erg belangrijk is voor de achter remklauw, deze tijdelijke bout heeft een 8.8 keur maar de zwarte gebroken bout heeft geen sterkte op de bout staan en kan ik ook niet terug vinden in de service handleiding.
Weten jullie of 8.8 voldoende sterkte bied en waar ik een zwarte versie van de bout kan kopen?

En is het verstandig de andere bout dan ook maar te vervangen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Boutjes remklauw achter

Bericht door Motormuus »

Even langs de dealer. Mits op voorraad heb je het vaak de volgende dag in huis. En het originele spul.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Boutjes remklauw achter

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dit is het Suzuki artikelnr. 6918204F00
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ewout87
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21-08-2017, 22:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000

Re: Boutjes remklauw achter

Bericht door Ewout87 »

Bedankt sparkle
Plaats reactie