Koppelingskabel vervangen

Plaats reactie
Prom
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)

Koppelingskabel vervangen

Bericht door Prom »

Hoi,

Laatst heb ik de koplamp laten vervangen voor eentje voor rechtsrijdend verkeer, aangezien ik bijna uit de UK naar NL verhuis.
Ik vroeg hem ook even te kijken naar mijn koppeling, want het schakelen was af en toe een beetje raar. Kom ik terug, zegt hij: je had mazzel, want de oude koppelingskabel hing nog aan 1 draadje :shock: Hij had helaas geen originele kabel, dus hij heeft er eentje opgezet die redelijk past en ik kwam prima thuis.

Nu moet ik die kabel vervangen, maar weet niet hoe. Is dit een makkelijk klusje of is het eventueel ook goedkoop te doen bij een werkplaats? Ik ben bereid 1 of 2 tientjes voor arbeid te betalen als het een klein klusje is, maar heb ook interesse om het zelf te doen mits er niet teveel afgesteld hoeft te worden.

En verder: hij zei dat de 'clutch worm drive' ook wat versleten leek, maar nog niet dringend aan vervanging toe (is dit het pookje in Nederlands?). Hij raadde aan dit binnen 5 tot 10.000km te vervangen. Is dit goed zelf te doen of heb je daar wel wat kennis bij nodig, met dingen juist afstellen enzo?
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Koppelingskabel vervangen

Bericht door Valetek »

die" clutch worm drive" wilt wel eens vol lopen met zand. . Zo nu en dan schiet een balletje los, terugplaatsen wilt niet echt helpen ( schiet snel weer los ) opnieuw smeren wel een aanrader, koppelt heerlijk! ik zit te denken rond de 50K het preventief te vervangen bij mij . ik dacht dat zoiets rond de 50 € is. Als je de tank erafhaalt kan je makkelijk bij je koppelingskabel. afstellen is niet zo een drama.
Maak ook meteen je pen van je koppeling goed schoon als je toch bezig bent :)
Prom
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)

Re: Koppelingskabel vervangen

Bericht door Prom »

dank!
Prom
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)

Tip voor garagebedrijf omgeving Amsterdam/Almere?

Bericht door Prom »

Hi,

Kan iemand een garagebedrijf aanraden in de omgeving Amsterdam/Almere? Of anders iets op de route vanaf Hoek van Holland naar Almere? Ik wil de koppelingskabel laten vervangen, dus een eenvoudig klusje dat ik liever goed laat doen.
In de zoekfunctie vond ik net te oude resultaten.

gr, Paul
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Koppelingskabel vervangen

Bericht door Valetek »

https://www.youtube.com/watch?v=Ucw5VFXdny8

mocht je het zelf willen doen.., die tip van vast tapen is ook goed ( liever haal ik alles eraf maar toch )
Plaats reactie