Maar dit is dus niet het geval, volgens het onderhoudschema moeten de iridium bougies bij 12000km vervangen worden. Wat raar is , bij de DL1000 van mij zelf is dat pas bij 24000km en dat zijn ook iridium bougies.In antwoord op uw bericht, kan ik u informeren dat er voor de Suzuki V-Strom 650 tot en met bouwjaar 2014 een onderhoudsinterval geldt van 6.000 kilometer. Vanaf bouwjaar 2015 wordt er een onderhoudsinterval van 12.000 kilometer aangehouden. Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Suzuki klantenservice
Vol ongeloof rekende ik dus 239eur af voor de beurt. De dealer heeft het bovenstaande mailtje ook gelezen en vond het idd onduidelijk. De dealer heeft gemaild en zie hieronder het antwoord.
Zojuist heb ik contact gehad met Suzuki. In de mail die je van de klantenservice ontvangen hebt staat niet beschreven of de bougies wel of niet vervangen moeten worden. Dus om verwarring te voorkomen zie onderstaand antwoord van de importeur:
Beste ......,
Naar aanleiding van je vraag kan ik je als volgt informeren.
De bougies van een DL650(XT) moeten om de 12.000 km worden vervangen.
Deze vervangingsinterval van de bougies is niet veranderd ten opzichte van de eerdere situatie, toen er een algemene onderhoudsinterval van 6000 km werd gehanteerd (nu 12.000).
Ook de toepassing van iridium bougies heeft de vervangingsinterval niet veranderd.
Mochten er nog vragen zijn, hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet / Best regards / 敬具,
Dus,, bij DL650 en 12000km iridium bougies vervangen en bij de DL1000 pas bij de 24000km. kan iemand mij uitleggen wat de logica hier van is? Geld verdienen of heeft het echt een technische oorzaak?
(Hier onder een foto van het onderhoudschema)