Pagina 1 van 1

Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: do 15-12-2016, 15:11
door Valentino1974
Beste V Strom(mers), ik heb nog geen V-Strom, maar zit er sterk aan te denken om er 1 te kopen. Ik kan een Kawasaki KLE1000 uit 2005 kopen met slechts 8.000 km op de teller. Dit is een Suzuki V-strom 1000, er staat dan alleen Kawasaki op. Kawasaki heeft ze enkele jaren laten maken door Suzuki. (Zie de 2 afbeeldingen)

Mijn vraag is het volgende, waar moet ik op letten als ik een V-strom wil kopen? Wat zijn hun 'kinderziektes'? Wat kan ik aan reparaties verwachten? Ik las iets over koppelingsplaten of zo iets.

In afwachting van jullie input, alvast reuze bedankt!
IMG_1909.JPG
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016121 ... 4681ce.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: do 15-12-2016, 18:21
door Iron Horse
Ik zou eerst even een bericht in dit topic schrijven dat levert je meer reacties op.

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: do 15-12-2016, 21:04
door Camino
Met de KLV 1000 is niks mis. Kinderziektes waren er in 2005 al uit. Koppeling rammelde nogal eens dus modificatie is aan te raden. Dit merk je meteen bij rijden. Je hoort het en de motor kan erg bokkig zijn. Bij een motor uit 2005 met 8000 op de teller heb ik andere bedenkingen. Gemiddeld 800 km per jaar is erg weinig en het komt nogal eens voor dat in dat geval op onderhoud wordt bespaard. Ik ben wel eens een motor tegengekomen waar al 5 jaar dezelfde olie in zat omdat er toch niet veel mee gereden werd. Ook uitgedroogde banden en uitgedroogde rubbers (waar dan ook) zie je dan vaak. Het verslijt niet door rijden maar door stilstaan en het wordt niet vervangen.
Overigens kun je je inderdaad beter even introduceren zoals de vorige berichtgever aangeeft maar ik wilde je dit toch even niet onthouden.

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: do 15-12-2016, 22:30
door Piet Zahut
Mijn KLV heeft nu zo'n 75000 km op de teller staan en naast normaal onderhoud geen enkel probleem kunnen ontdekken aan de motor. En geloof me, ik rij de motor zoals een supersport en mag daarnaast de laatste maande ook graag offroad gaan met de KLV. Het v-strom 1000 blok is kogelvrij en ja, er kan wel eens een probleem zijn met een koppeling oid maar ik werk zelf bij een Suzuki dealer en zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Laat een aankoopkeuring doen bij een motorzaak, zo filter je echt wel wat dingen weg.

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: vr 16-12-2016, 01:04
door Valetek
Ik had mijn DL (650) ook gekocht met weinig Km op de teller. Preventief banden vervangen en meteen andere wiel lagers gemonteerd ( 10 € per stuk, 5 in totaal nodig.. bij de 2 voorwiel lagers was ook echt nodig ). Vloeistoffen en filters vervangen ... remblokken waren bijna op... tenslotte nieuwe kettingset geplaatst want de oude was erg lawaaierig en er zat er en der een knik.

Ter indicatie voor eventuele onderhouds kosten bij het kopen van deze KLV:
Ik had minder dan 500€ uitgegeven voor dit allemaal ( uiteraard zelf alles gedaan behalve de banden ) .

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: vr 16-12-2016, 07:29
door Valentino1974
Piet Zahut schreef:Mijn KLV heeft nu zo'n 75000 km op de teller staan en naast normaal onderhoud geen enkel probleem kunnen ontdekken aan de motor. En geloof me, ik rij de motor zoals een supersport en mag daarnaast de laatste maande ook graag offroad gaan met de KLV. Het v-strom 1000 blok is kogelvrij en ja, er kan wel eens een probleem zijn met een koppeling oid maar ik werk zelf bij een Suzuki dealer en zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Laat een aankoopkeuring doen bij een motorzaak, zo filter je echt wel wat dingen weg.
Hé, bedankt voor je reactie! En ben jezelf monteur bij deze Suzuki dealer of vervul je een niet technische functie? Ik vraag je dit omdat als ik telefonisch wat ruggespraak zou kunnen en mogen houden met iemand die echt verstand van zaken heeft en in het bijzonder over een Suzuki V-Strom, is dat natuurlijk zeer welkom. Niet stalken, maar 1, maximaal 2 belletjes. Of ff wat whatsappen en zo. Mijn nummer is 0622939301 en mijn naam is Valentijn.
Zou ik ook jou nummer mogen hebben? Via whatsapp en telefoon communiceert het toch wat makkelijker als via het forum/Tapatalk.

In afwachting van je reactie, alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: vr 16-12-2016, 07:34
door Valentino1974
Valetek schreef:Ik had mijn DL (650) ook gekocht met weinig Km op de teller. Preventief banden vervangen en meteen andere wiel lagers gemonteerd ( 10 € per stuk, 5 in totaal nodig.. bij de 2 voorwiel lagers was ook echt nodig ). Vloeistoffen en filters vervangen ... remblokken waren bijna op... tenslotte nieuwe kettingset geplaatst want de oude was erg lawaaierig en er zat er en der een knik.

Ter indicatie voor eventuele onderhouds kosten bij het kopen van deze KLV:
Ik had minder dan 500€ uitgegeven voor dit allemaal ( uiteraard zelf alles gedaan behalve de banden ) .
Hé, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier kan ik wat mee! AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: vr 16-12-2016, 12:50
door Valetek
Geen probleem Valentino1974 , Groetjes Valentino :P

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Geplaatst: vr 16-12-2016, 21:54
door Valentino1974
Hé hé, . (Ik heet eigenlijk Valentijn, maar die was natuurlijk ook al bezet, als gebruikersnaam. )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk