Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Plaats reactie
Valentino1974
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14-12-2016, 19:56

Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valentino1974 »

Beste V Strom(mers), ik heb nog geen V-Strom, maar zit er sterk aan te denken om er 1 te kopen. Ik kan een Kawasaki KLE1000 uit 2005 kopen met slechts 8.000 km op de teller. Dit is een Suzuki V-strom 1000, er staat dan alleen Kawasaki op. Kawasaki heeft ze enkele jaren laten maken door Suzuki. (Zie de 2 afbeeldingen)

Mijn vraag is het volgende, waar moet ik op letten als ik een V-strom wil kopen? Wat zijn hun 'kinderziektes'? Wat kan ik aan reparaties verwachten? Ik las iets over koppelingsplaten of zo iets.

In afwachting van jullie input, alvast reuze bedankt!
IMG_1909.JPG
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016121 ... 4681ce.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Iron Horse »

Ik zou eerst even een bericht in dit topic schrijven dat levert je meer reacties op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Camino »

Met de KLV 1000 is niks mis. Kinderziektes waren er in 2005 al uit. Koppeling rammelde nogal eens dus modificatie is aan te raden. Dit merk je meteen bij rijden. Je hoort het en de motor kan erg bokkig zijn. Bij een motor uit 2005 met 8000 op de teller heb ik andere bedenkingen. Gemiddeld 800 km per jaar is erg weinig en het komt nogal eens voor dat in dat geval op onderhoud wordt bespaard. Ik ben wel eens een motor tegengekomen waar al 5 jaar dezelfde olie in zat omdat er toch niet veel mee gereden werd. Ook uitgedroogde banden en uitgedroogde rubbers (waar dan ook) zie je dan vaak. Het verslijt niet door rijden maar door stilstaan en het wordt niet vervangen.
Overigens kun je je inderdaad beter even introduceren zoals de vorige berichtgever aangeeft maar ik wilde je dit toch even niet onthouden.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Piet Zahut »

Mijn KLV heeft nu zo'n 75000 km op de teller staan en naast normaal onderhoud geen enkel probleem kunnen ontdekken aan de motor. En geloof me, ik rij de motor zoals een supersport en mag daarnaast de laatste maande ook graag offroad gaan met de KLV. Het v-strom 1000 blok is kogelvrij en ja, er kan wel eens een probleem zijn met een koppeling oid maar ik werk zelf bij een Suzuki dealer en zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Laat een aankoopkeuring doen bij een motorzaak, zo filter je echt wel wat dingen weg.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valetek »

Ik had mijn DL (650) ook gekocht met weinig Km op de teller. Preventief banden vervangen en meteen andere wiel lagers gemonteerd ( 10 € per stuk, 5 in totaal nodig.. bij de 2 voorwiel lagers was ook echt nodig ). Vloeistoffen en filters vervangen ... remblokken waren bijna op... tenslotte nieuwe kettingset geplaatst want de oude was erg lawaaierig en er zat er en der een knik.

Ter indicatie voor eventuele onderhouds kosten bij het kopen van deze KLV:
Ik had minder dan 500€ uitgegeven voor dit allemaal ( uiteraard zelf alles gedaan behalve de banden ) .
Valentino1974
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14-12-2016, 19:56

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valentino1974 »

Piet Zahut schreef:Mijn KLV heeft nu zo'n 75000 km op de teller staan en naast normaal onderhoud geen enkel probleem kunnen ontdekken aan de motor. En geloof me, ik rij de motor zoals een supersport en mag daarnaast de laatste maande ook graag offroad gaan met de KLV. Het v-strom 1000 blok is kogelvrij en ja, er kan wel eens een probleem zijn met een koppeling oid maar ik werk zelf bij een Suzuki dealer en zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Laat een aankoopkeuring doen bij een motorzaak, zo filter je echt wel wat dingen weg.
Hé, bedankt voor je reactie! En ben jezelf monteur bij deze Suzuki dealer of vervul je een niet technische functie? Ik vraag je dit omdat als ik telefonisch wat ruggespraak zou kunnen en mogen houden met iemand die echt verstand van zaken heeft en in het bijzonder over een Suzuki V-Strom, is dat natuurlijk zeer welkom. Niet stalken, maar 1, maximaal 2 belletjes. Of ff wat whatsappen en zo. Mijn nummer is 0622939301 en mijn naam is Valentijn.
Zou ik ook jou nummer mogen hebben? Via whatsapp en telefoon communiceert het toch wat makkelijker als via het forum/Tapatalk.

In afwachting van je reactie, alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Valentino1974
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14-12-2016, 19:56

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valentino1974 »

Valetek schreef:Ik had mijn DL (650) ook gekocht met weinig Km op de teller. Preventief banden vervangen en meteen andere wiel lagers gemonteerd ( 10 € per stuk, 5 in totaal nodig.. bij de 2 voorwiel lagers was ook echt nodig ). Vloeistoffen en filters vervangen ... remblokken waren bijna op... tenslotte nieuwe kettingset geplaatst want de oude was erg lawaaierig en er zat er en der een knik.

Ter indicatie voor eventuele onderhouds kosten bij het kopen van deze KLV:
Ik had minder dan 500€ uitgegeven voor dit allemaal ( uiteraard zelf alles gedaan behalve de banden ) .
Hé, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier kan ik wat mee! AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valetek »

Geen probleem Valentino1974 , Groetjes Valentino :P
Valentino1974
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14-12-2016, 19:56

Re: Technisch advies gevraagd ivm eventuele aankoop.

Bericht door Valentino1974 »

Hé hé, . (Ik heet eigenlijk Valentijn, maar die was natuurlijk ook al bezet, als gebruikersnaam. )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 16-12-2016, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directie reactie wordt niet gewaardeerd.
Plaats reactie