48000 grote beurt

Plaats reactie
Cliff

48000 grote beurt

Bericht door Cliff »

Hallo Allemaal,

Ik heb een v Strom DL 650 uit 2007. Nu werd er mij vertelt dat de grote beurt bij 48000 nodig is. Nu ben ik op zoek naar een goede garage. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om namen hier te plaatsen.

Ik heb al een aantal gezocht en geïnformeerd en ze komen met bedragen van tot 700 euro en andere 500 euro maar ik heb dus geen idee of de garage wel beetje goed zijn en of de prijs beetje normaal is voor deze beurt.

Als zou kunnen zou ik dus graag advies willen over welke Garage een goede is in Rotterdam en of dit beetje normale prijzen zijn.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Iron Horse »

IK zou zeggen; begin eerst eens met je voor te stellen in dit topic. De kans is groot dat je dan een reactie krijgt anders ben ik bang dat je zelf nog wel even zult moeten gaan speuren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

48000k is ( wederom ) kleppen check / afstellen . is een beetje werk om bij te komen. Alomal rond 500 € is wel vaak wat garages vragen ervoor.
Verder is de DL 650 wel heel makkelijk zelf te onderhouden .. olie , lichtfilter , remmen etc etc heb je zo gedaan.. dat scheelt weer arbeidsloon. het is ff "schrikken" om de 24000 qua kosten maar dat is vrij normaal bij alle japanse motoren .
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Eikie »

Wat doe jij nou Valentino? Spullen van de Griek verkopen via een eigen site ??
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

Eikie schreef:Wat doe jij nou Valentino? Spullen van de Griek verkopen via een eigen site ??
ja, ben zijn distributor geworden in NL
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Ebrostrom »

Op t forum staan wel voldoende opties voor n goede garage. Ik heb fijne ervaringen aan de garage in Tilburg (door Peter geïntroduceerd). Ik heb daar de 48.000km beurt laten uitvoeren. Incl nieuwe banden, nieuwe ketting en het plaatsen van mistlampen en kettingbeschermer was ik €800 kwijt :-). En bij n volledig grote beurt komt hij m ook nog eens halen en brengen. De weg naar Rotterdam kent hij wel want Aad heeft z'n strom daar ook laten onderhouden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Marian »

Valetek schreef:
Eikie schreef:Wat doe jij nou Valentino? Spullen van de Griek verkopen via een eigen site ??
ja, ben zijn distributor geworden in NL

Is dat echt zo dat je zijn distributeur bent geworden?
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Tulipan »

Als ik de prijzen zo zie is de Griek goedkoper
Heb trouwens een mail naar de griek gestuurd voor bevestiging van de NL Dealer
http://www.cosmo-accessories.com/online ... 11-10.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Marian »

Ja had ook een mail gestuurd, als hij via Valetek hier de markt wil bedienen dan is dat wat mij betreft geen probleem maar wil dat wel even zeker weten. Alhoewel ik mij ook niet kan voorstellen dat Valetek dat hier beweert en ook echt daadwerkelijk artikelen met fotos van de griek gebruikt zonder daar toestemming voor te hebben. :| Maar goed ik sta op het punt een bestelling te plaatsen bij de griek dus wel even belangrijk om te weten.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Tulipan »

Net een antwoord van de griek binnengekregen, sinds vandaag distributeur :duim: :

Hello,

first of all thank you for informing me about Valentino Tessari.

Yes he has become a distributor, officially from today. He is not an exclusive distributor to The Netherlands , this means that we will still sell to The Netherlands. You can buy the items you want from dailybiker or directly from us. It is up to you!

Regards,
Vasilis
CosmoMotoAccessories
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

Goedendag,

Idd sinds vandaag ben ik officieel distributeur van O.a artikelen van de "Griek";) . De focus van de webshop is vooral gericht op woon-werk verkeer motorrijder. De V-Strom is een van de favoriete motoren van de veel rijders, vandaar dat het een speciale plek krijgt in de webshop; echter wil ik het ook uitbreiden met O.a. mijn andere liefde voor motorscooters.

Ik heb bewust niet een topic gestart omtrent mijn webshop oid puur omdat ik een liefhebber van het forum ben; ik zit graag op dit forum en het laatste wat ik wil is de boel spammen.

Verder is mijn webshop meer een project dan een echte financiële bron van inkomsten, voordat de kosten eruit heb gehaald wat ik alleen aan de webshop zelf heb gespendeerd zijn we in 2020 al Haha

Ik wil nu niet meer ( onbewust ) de topic kapen :p
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

Kleine addendum: prijzen zijn zelfde of een paar euro duurder dan zijn website . Vergeet niet verzendkosten en credit card fee wat je achteraf krijgt :)
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Marian »

Gefeliciteerd en veel succes met je project! :duim: Ik heb idd ook een mail van gelijke strekking ontvangen. Aangezien mn bestelling opmaat gemaakt moet worden zal ik mijn bestellingen nog wel gewoon bij de griek doen.
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

Thx!

En, weer on topic , die 48000 km beurt met banden en ketting voor 800€ is hoop geld uiteraard maar helemaal niet verkeerd ( alleen banden is al bijna 300€ bij een dealer )
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Ebrostrom »

En dat zeg ik...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door PDvD »

Net als de 1000 is ook een 650 erg makkelijk zelf te onderhouden. Koop een keer wat gereedschap en probeer het zelf of eerst samen met iemand die het vaker gedaan heeft. Ik kan natuurlijk niet in een ieders agenda (tijd) en portemonnee kijken maar het is een afweging die je zelf moet maken. Of veel betalen en laten doen 9en zelf niets leren) of zelf tijd er in steken en een hoop geld besparen. Alleen een oliewissel kost bij een dealer al meer dan 100 euro, terwijl er nog geen 30 euro aan olie in gaat, een filtertje van nog geen tientje en een koperen ring van ene paar centen... de rest is winst voor de dealer.
Banden net zo, veel goedkoper om ze uit Duitsland te halen en er hier onder te laten leggen.

Weet je hoe een schroevendraaier en een doppenset werkt dan kun je zelf aan een strom sleutelen!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: 48000 grote beurt

Bericht door Valetek »

is een erg makkelijke fiets idd ! je komt vrij gemakkelijk overal ( een ochtend of een middag is voldoende om het meest te kunnen verrichten )

ik reed op een burgman 400 voor woon-werk verkeer.. prachtig om mee te rijden maar om het te onderhouden was ik soms een een paar dagen bezig.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 14-11-2016, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is ongewenst.
Plaats reactie