Pekel verwijderen

Plaats reactie
Strommie

Pekel verwijderen

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Eén pekelrit zonder het te weten,
en je Strom is geheel wegevreten!

Kom niet bij Suzuki/Nimag om clementie,
want die schieten meteen in defensie.

Als je hen dan vraagt hoe dat dan komt,
zeggen ze dat die vraag al in de handleiding beantwoord stond!

Zeg je dat ze zich aan hun verantwoordelijkheid ontrekken,
dan is hun antwoord dat je lekker kunt verrekken.

Is een V-Strom dan geen goede motorfiets?
Ja zeker wel, alleen Suzuki vergeet hier iets!

Wij wonen in een nat en pekelrijk kikkerland,
En zij vinden er dan niks aan de hand.

Als Suzuki beter zou nadenken,
zouden ze aan de coating meer aandacht schenken!

En zo kan kan ik nog wel even verder dichten,
Maar ga nu weer andere taken verrichten!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

.... :lol: :lol: :lol:
Ik heb hartelijk moeten lachen Sint I.H. ... gewéldig :wink:

Maar nú verder met Forummers, die verstand hebben van de juiste manier om pekel verwijderen?! (Zie vraag bovenaan dit topic.)
Leipo

Bericht door Leipo »

staat ook in de handleiding volgens mij (in ieder geval wel bij mijn Honda ;) ):
pekel kun je het beste afspoelen met koud water. warm water zorgt ervoor dat de pekel aggressiever gaat reageren en je motor meer zal beschadigen.

maar de roest is wel een rotpunt van de v-strom: mijn 3 weken oude motor heeft al meerdere roestplekjes :(
v-nicostrom

Bericht door v-nicostrom »

Als je na 3 weken al roest hebt, dan lijkt het mij verstandig om foto's te maken en je rechtsbijstand verzekering aan te spreken als de dealer niets zou willen doen.............heb hier een hoop gehoord over roest, maar 3 weken slaat toch echt alles lijkt.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Leipo

Bericht door Leipo »

ik heb het probleem dat de motor buiten onder een hoes staat en dus vaak vochtig is, ook rij ik door alle weersomstandigheden dus de motor heeft wel wat te lijden. de motor is nu ingespoten met roestvertragend/werend middel (S100 Korrosionschutz) dus ik hoop dat het niet (veel) meer wordt.

en mocht het wel meer worden dan ga ik dat zelf wel oplossen/bijwerken met een verfstift ofzo, want als dat allemaal via de dealer moet dan zal ik de motor wel langer kwijt zijn dan ik wil, en ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn motor.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Leipo

Bericht door Leipo »

wat denk je dat een dealer zal doen? :? dan ben je je motor weer een week kwijt ofzo omdat het allemaal niet zo snel gaat met garantiegevallen en ik kan mijn motor niet langer dan 1 dag (en dat is alleen de zaterdag) missen. dan koop ik liever zelf een lakstiftje of die kleine plekjes bij te werken welke eigenlijk niet in het zicht zitten.

en het laten vervangen van een roestig onderdeel onder garantie helpt ook niet: krijg je een onderdeel terug dat net zo snel weer roestig is...

kijk als mijn velgen doorroesten of een subframe bijna afbreekt door de roest dan ga ik zeker terug, maar voor een beetje roest op een paar lasnaadjes wat ik zelf ook weg kan werken ga ik niet veel moeite doen :P
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik begrijp het probleem, dat je erg afhankelijk bent van je motor i.v.m. je werk.
Maar met mijn 'karakter' (lees rechtvaardigheidsgevoel) zou ik er zelf toch geen vrede mee kunnen hebben.
Kan je misschien een leenmotor 'bedingen'?!

Begrijp mij goed: Ik probeer de boel hier niet op te stoken, wil alleen mijn eigen frustratie 'letterlijk' weergeven.
Leipo

Bericht door Leipo »

leenmotor kan jammer genoeg niet: ben nog een 25Kw rijder en ze hebben eigenlijk bij geen enkele dealer 25Kw leenmotoren :(

begrijp me goed: ik ben er ook helemaal niet blij mee dat deze motor zo snel roest. de onderkant van de tank heb ik al bij aflevering preventief met tectiel laten behandelen door de dealer en nu heb ik de rest van de motor (frame, motorblok, velgen, etc.) behandeld met S100 Korrossionschutz wat ervoor zou moeten zorgen dat het niet meer (verder) gaat roesten.

roestige boutjes vind ik niet erg: die kun je simpel vervangen, maar een roestig subframe is wel wat anders ;)

maar ik ben bang dat als ik terug ga naar de dealer voor elk roestig plekje dat ik zie, ik meer bij de dealer sta dan dat ik op mijn strom rij: dan maar een beetje roest :P
Strommie

Bericht door Strommie »

Helemaal duidelijk :wink:

In jouw geval moet je het misschien inderdaad zo doen, zoals je het nú doet, maar jammer blijft het :roll:

In één keer schiet mij het vergelijk in het hoofd van 'HET KWARTJE VAN KOK'.
Niemand was- en is het er mee eens, maar betalen doen we het nog steeds ....... :shock:

'Schnappie'? :frusty:
Afbeelding
Leipo

Bericht door Leipo »

tegen roest kun je je motor nog redelijk beschermen, ik ben meer bang voor het verlies van de verf op mijn frame bij mijn voeten....
Strommie

Bericht door Strommie »

Op die plek waar je voeten het frame raken, kan je vrij eenvoudig wat (zwarte)-folie plakken. (....mits dat de plek is, die jij bedoeld?)

Er moet zelfs ergens op deze site een sjabloon staan, die je kan downloaden/uitprinten.

Ik zal ook eens gaan zoeken, en als ik 'm vind dan zet ik het wel hier neer.
Leipo

Bericht door Leipo »

dat is inderdaad de plek die ik bedoel: de verf is daar nog niet weg, maar dat zal het uiteindelijk wel gaan als ik de verhalen hier zo hoor...
Strommie

Bericht door Strommie »

Heb dit http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... t=sjabloon" onclick="window.open(this.href);return false; gevonden, maar nog géén sjabloon.

Wie o wie :idea:
Boris

Bericht door Boris »

Ik heb mijn frame bijgewerkt met glanszwarte hammerite (K5 model uiteraard :wink: ).
Ben tevreden met het resultaat. Ziet er niks van, alleen als je op je knieen ervoor gaat staan.
(Aan dit schrijven kunen geen rechten ontleedt worden. In het verleden behaalde resulaten bieden geen garantie voor de toekomst).
:)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Strommie schreef:Heb dit http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... t=sjabloon" onclick="window.open(this.href);return false; gevonden, maar nog géén sjabloon.

Wie o wie :idea:
Ik o Ik :wink:

Op mijn site kan je het downloaden: www.rensa.net
Strommie

Bericht door Strommie »

@ Roeleke: Dank o dank :worship: ..... ennuh; wat een lief hondje :wink:

@ Boris ..... niet eens 'stoep-garantie' :?: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie