Remblokken van TRW geven sponzigheid

Plaats reactie
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Remblokken van TRW geven sponzigheid

Bericht door AVC »

Hallo Strommers,
Ik had al een hele tijd last van sponzige remmen op m'n strom. Ook was het een erg lange slag, hiermee wil ik zeggen dat het lang duurde voor de rem aangreep. En ik kreeg het maar niet opgelost, ik heb alles geprobeerd. De remvloeistof veranderd, rempomp vervangen en zelfs de randjes van de (nieuwe) remblokken afgeveild. Dat laatste was een tip van de Suzuki dealer vlak bij me. Hij zei dat nieuwe remblokken soms slecht op een oudere schijf passen, en dat dit zou helpen. De remleidingen heb ik al eens veranderd, het zijn stalen leidingen van Hel.
Ten einde raad en teleurgesteld heb ik de strom dan maar naar de Suzukiman gebracht.
Leidingen ontlucht, andere remblokken geplaatst en hoppa, klaar. Einde sponzigheid. Hij zei me dat het wel eens de remblokken zouden kunnen zijn. Ik geloofde er geen snarst van, maar hij had gelijk. Ik heb gisteren die blokken terug omgewisseld en direct was de sponzigheid en de lange slag terug. Opmerkelijk, en ook wel verontrustend dat remblokken zo'n verschil kunnen maken. :shock:
De nieuwe remblokken van de garage zijn Carbon Lorraine, mijn oude en de nieuwe zelfgeplaatste zijn TRW blokken die ik van RAD.eu besteld had.
Iemand gelijkaardige ervaringen gehad?
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Remblokken van TRW geven sponzigheid

Bericht door Motormuus »

De carbon blokken. Moet je altijf warm remmen. Zijn goede blokken. Maar geschikt voor de portieve rijders. Of voor op een supersport. Daar had ik ze ook op zitten. Maar je moet ze wel warm remmen.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Remblokken van TRW geven sponzigheid

Bericht door Hunter6 »

Ik zou de remblokken terug sturen. Ik gebruik de blokken van TRW regelmatig en herken jouw ervaring er niet in.
Moet haast wel een fout in het materiaal zijn.
Plaats reactie