Druppellader Action voor 11,99

Plaats reactie
Netraam
Berichten: 20
Lid geworden op: do 21-05-2015, 11:37
Mijn motor is een: V-Strom 1050

Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Netraam »

De action heeft op het moment druppelaars van 11,99, van het merk dunlop.
Tip voor iedereen die niet veel geld wil uitgeven;-)
V-storm 650 A 2007 - V-strom 650 A 2012 - V-strom 650 A 2021
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Sanscorp »

Het is altijd lastig, maar je kan beter voor een duurdere gaan met een goed laadprogramma.
Met goedkope druppelladers heb ik al menig accu snel om zeep geholpen.

een ctek heeft een erg mooi laadprogramma, kost je eenmalig 60 - 100 euro maar niet ieder jaar een nieuwe accu :duim:
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Rene »

Mijn DL650K9 heeft nog nooit een druppellader gezien, en ook nog geen nieuwe accu.
Toch staat hij 's winters wel eens een maandje stil.

Zelfde verhaal met m'n vorige motor (XJ900S).

Recentelijk heb ik - gewoon omdat het kon- een op de zaak overgebleven adapter voeding omgebouwd naar 13.5V float spanning (onderhoudsspanning), en dat sluit ik wel eens een weekendje aan op de accessoire plug (die bij mij direct en permanent op de accu zit aangesloten).
Probleem opgelost, E0.00 :mrgreen:

...maar als die druppellader echt werkt is het niet duur. Goed gespot dus. :duim:
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Camino »

Of je nu een druppellader gebruikt of niet, de reden waarom je een druppellader gebruikt is omdat je een accu gedurende langere tijd niet gebruikt of belast, net hoe je het wil noemen. Een maandje zonder op te laden is goed te doen bij een goede accu maar als je motor een paar maandjes in winterslaap gaat is een druppellader aan te raden. Een druppellader laadt bij, laat de accu weer gedeeltelijk ontladen en laadt weer bij. Hij checkt de accu ook steeds. Dit gebeurt in verschillende fasen vandaar dat de betere laders ook meerfasen laders genoemd worden. De beste laders kennen ook een temperatuur beveiliging tegen overbelasting en oververhitting.
De betere laders zijn ctek, optimate en exide die al deze kenmerken hebben.
Ik ken de lader van Action niet maar let goed op wat je koopt. Oververhitting, overbelasting of niet op de juiste wijze laden kan brand en zelfs ontploffing veroorzaken. Aangezien je er niet de hele dag bij bent kies ik dus voor een kwaliteitslader. Ik wil de lader van Action niet afkraken maar zoek naar tests of reviews op internet.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Sanscorp »

Ik heb een optimate gehad en die had ook niet zo'n uitgebreid programma.
Ook mensen die er echt verstand van hebben raden een Ctek aan, die hebben echt het beste laadprogramma.

De lader hangt bij mij in het motorhok en als ik hem weg zet en weet dat ik een week niet ga rijden, hang ik hem aan de lader.
De laatste modellen hebben er ook een sensor in zitten die de buitentemperatuur in de gaten houden en bij dit koude weer overschakelen naar een ander programma.

de MXS 0.8 hangt in het motorhok, de MXS 5.0 gebruik ik op de auto's, daar zit ook een recondition programma op welke de accu (platen) in topconditie houd.
Met de optimate en eerdere laders o.a. van de action moest ik letterlijk om het jaar een nieuwe accu kopen.
De Ctek houd hem nu al 2 jaar in uitstekende conditie.

Ik weet het wel :)
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Camino »

Ctek is ook een uitstekende lader. Exide is een Zweeds beproefd merk. In tests komt hij met name bij het laden bij koude temperaturen er goed uit. Wordt meer gebruikt voor auto/boot accu's. Voor mijn Strom gebruik ik de Optimate 3 en voor de bootaccu een Exide 12/7.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Pébé
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
Mijn motor is een: V-Strom 650
Woonplaats: Waalwijk

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Pébé »

Ik gebruik al jaren een simple M+S Automatic acculader.
Als de motor 's winters lange tijd de schuur niet uitkomt staat hij na 4 weken een paar dagen aan de lader, en dan Koppel ik hem weer af.
Op mijn vorige VStrom was de accu na 11 jaar nog goed werkend dus ik denk dat de kwaliteit van de accu veel meer zegt dan de acculader :) .
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Sanscorp »

Ik heb accu's van 30 tot 130 euro gehad.. altijd gezeur.
Nu de standaard in de strom zitten, denk 1,5 jaar nu. Rij niet super vaak dus hangt veel aan de lader.

Soms moet je net geluk hebben denk ik, misschien heb ik tot nu toe altijd de verkeerde lader gehad.
Optimate is trouwens doorgefikt op een goed moment, was wel al een tijd in gebruik, denk een jaar of 7.
Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Woonplaats: Limburg

Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Frimeur »

Als je zeker weet dat je een tijd niet rijdt haal de accu uit je motor laad hem goed op en bewaar hem op een droge en koele plaats. Een druppellader is eigenlijk alleen nodig als je hem in de motor laat zitten en om te voorkomen dat je hem toch leeg trekt (lekstroom verbruikers). Vol laden en de neg. pool ontkoppelen is al beter dan continu aan de druppellader.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Sanscorp »

Ik weet nooit wanneer ik ga rijden ;D
Giateren na een lange tijd stil staan de motor maar weer eens gestart en warm laten lopen. Daarna weer aan de druppellader met het oog op komende woensdag.

Dat kan 1 week zijn of 6 weken.
Overigens staat mijn motor buiten de tuin (wel in een hok) en zit er een alarm op welke moet blijven werken.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Eikie »

Ik rijd sinds 1978 motor en nooit een druppellader gebruikt. Slechts één keer na een winterstop van 3 maanden een starthulpje nodig gehad. Eigenlijk geen problemen met accu's gehad. Er zijn mensen die zweren bij een optimate maar ik neem het risico wel dat er ooit voor €40 een nieuwe accu gekocht moet worden.

Voordat iedereen adviezen cq commentaar gaat leveren. Ik ruil meestal binnen 4 tot 5 jaar de motor in voor een nieuwe O:-)

Ik sluit mij helemaal aan bij Martijn (Frimeur).
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door HD2W4W »

10 jaar geleden kocht ik een 10 jaar oude Diversion 900. Hoe oud de accu was die er in zat weet ik niet. Kort na aankoop bij de Lidl een acculader van Euro 15 gekocht. Iedere winter stond de Diversion in de schuur een paar maanden aan de lader en tot eind vorig jaar toen ik Diversion verkocht was de accu nog prima. Was de accu zo goed of de lader? Ik zal het niet te weten komen want ik heb de koper van Diversion de lader cadeau gedaan. Bij mijn V-Strom van 2007 die ik nu sinds een week of drie heb zat een Optimate 4 lader bij. Er zit nog de eerste accu in en bij de vorige eigenaar werd iedere winter de Optimate aangesloten.
Zou de Optimate er niet bij zitten had ik zonder bedenken weer een goedkope Lidl lader of die van de Action gekocht.
Den1000t
Berichten: 51
Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
Woonplaats: Huldenberg

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Den1000t »

Hallo,

Ik had ene van scottoiler maar die is redelijk snel stuk gegaan. Geen voorstander meer van,want mijn ketting stond toen al continu te droog vooral bij regen.
Gewoon een spuitbus is voor mij de uitkomst…
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Druppellader Action voor 11,99

Bericht door Tulipan »

Ik denk dat je in een verkeerd topic aan het posten bent......
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie