Lagers achterwiel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Lagers achterwiel

Bericht door Dyrck »

Ik ben bezig geweest om de lagers in het achterwiel te vervangen.

Op het USA-VStromforum kwam ik de typenrs. van de lagers tegen en het feit dat er drie lagers in het achterwiel zitten.
Ik heb dus drie lagers besteld en wilde deze er vandaag in zetten.
Nu blijkt dat er in het wiel inderdaad de lagers met dat typenummer zitten, maar in de trommel waar je tandwiel op zit een ander model lager zit.
Ik heb dus het oude lager voorzien van nieuw vet en er (tijdelijk) maar weer ingezet en net een nieuw lager voor de tandwieltrommel besteld.

De lagers die er oorspronkelijk is zitten zijn van het merk Koyo en hebben aan één kant een rubber stofkap en ziten met de open kant naar buiten, afgesloten door een losse stopkap.
Die stofkap van Suzuki blijkt in de praktijk slecht te zijn, want het is na ruim 100.000 km. duidelijk te ziet dat die niet goed meer afdicht en dat er daardoor water en troep in het lager gekomen was.
Ik heb dus dichte lagers besteld waarin aan beide zijden een afdichting zit.

Voor degenen die ook zelf de lagers van het achterwiel willen vervangen, hierbij de typenummers van de oorspronkelijke lagers:
2 X 6204-2RS NN
1 X 62/32 RS

De letteraanduiding is niet belangrijk, die geeft aan of het lager open of (half)dicht is en geeft mogelijke speling aan.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Lagers achterwiel

Bericht door PDvD »

Standaard Suzuki lagers zijn ruk! De mijne heb ik vervangen door een setje van all balls racingm gewoon als set te koop en gesloten systeem ipv het open standaard systeem van Suzuki.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Lagers achterwiel

Bericht door Soesko »

Lagers: SKF
Plaats reactie