Joker 440 Synthetic

Plaats reactie
Nivaho
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08-11-2015, 20:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 AL2 Black Rhino (2012)

Joker 440 Synthetic

Bericht door Nivaho »

Beste Vstrommers,

Iemand ervaring met Joker 440 Synthetic.

Ik begreep dat ik hiermee mijn gehele motor kan insmeren. Dit voornamelijk tegen het vocht/pekel in de winter periode. Klopt dit?
Zo ja? Hoe te gebruiken? En wat vooral niet ermee in te smeren?

Alvast bedankt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Eikie »

Tis in ieder gevald goed om scharnieren, tandwielen en bouten/moeren te smeren.
Je kan het overal opspuiten maar of het effect heeft kan ik niet zeggen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Soesko »

Afgaande op de verpakking dan i het een smeermiddel. Als je op zoekt bent naar een middel dat beschermt tegen pekel dan kun je het beste blanke tectyl gebruiken en dat er in het voorjaar weer afpoetsen. Dat product schijnt het beste te werken tegen pekel.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03-01-2015, 12:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door John »

Alleen dat afpoetsen is makkelijker gezegd dan gedaan.


http://www.anwbmotor.nl/blogs/promotor- ... erwijderen" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 21-11-2015, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Stroom2 »

Hee .... een bekende bus. Gebruik het al jaren en zeker toen er hier iemand voor d'r werk door weer, wind, zomer en winter (pekel) op de motor onderweg was.
Je kan het overal op spuiten/smeren, uiteraard niet op remschijven ed, maar dat zal duidelijk zijn. Tectyl werkt nog beter, maar dat het poetsen na die tijd :?

Ik spoot en spuit het op een kwastje om alle kopjes van moeren/bouten mee in te kunnen smeren en neem daar ,hobby matig, de tijd voor. Verder ruim op een doek spuiten en smeer het blok en rubberslangen er ook mee in, alsook veerpoten van chroom/aluminium en veelal ook de zwarte kunststof delen. (niet op ruitjes ed, risico van krasjes) De lak delen zou ook kunnen, maar dat heb ik nooit gedaan. Velgen/spaken (nippels) gaan ook perfect. Gebruik het ook op m'n fiets waar ik dagelijks mee naar het werk moet en op de MTB als de tijd van het jaar modderige omstandigheden geeft. Het is veelzijdig spul mbt bescherming en smering.
Je kunt het natuurlijk ook wat royaal gewoon op de delen spuiten. Ook bekabeling en elektrische aansluitingen ed gaat perfect, gewoon met een kwastje opbrengen en ik gebruik het nog steeds als het vochtige weer zijn intrede heeft gedaan of doet.

De ervaring leerde mij dat het weinig tot geen vuil aanneemt (plakt niet) en het blijft goed zitten als je met regen onderweg bent geweest.
Na veel nattigheid/pekel was het even de motor wat afspuiten en herhaalde ik de "behandeling" nog wel eens, vooral de roest-gevoelige delen.
Bij echt schoonmaken door te wassen gaat het er niet direct vanaf. Ik neem dan voor de grotere vlakken een beetje WD40 op een doek, zoals bv bij de velgen of het blok zelf. Je lost daarmee in feite het laagje wat op en voila schoon is het weer terwijl er toch nog iets achterblijft . Ook vet spetters van de ketting op de achter velg kun je er vrij makkelijk mee afhalen ........ ik zou zeggen succes.....
PS voor de ketting gebruikte ik deze niet, te dun.
Groeten Barry/Stroom2.
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Gert-JanD »

Joker 440 Synthetic zal best goed werken zoals Barry al schrijft, ik ben zelf vandaag naar Goedhart Motoren geweest om siliconenspray te kopen. Daar adviseerde ze S100 corrosiebescherming men zegt dat dit wat dikker is dan siliconenspray en dus iets beter blijft zitten. De prijs van beide artikelen is hetzelfde dus dat maakt niet echt uit. Ik zou zeggen gewoon Joker 440 Synthetic proberen we lezen de review wel van jou.
Afbeelding
http://www.s100.nl/producten/motorfiets ... escherming" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanmiddag gelijk maar even mijn motor gewassen en het motorblok en achterbrug en vering met S100 corrosiebescherming ingespoten, kuipdelen, wielen en plasticdelen zoals kettingbeschermer en achterspatbord met Motection Speedwax ingespoten dat spul kost 4,80 euro bij de Formido en werkt perfect.
Afbeelding
https://haxo.nl/400-ml-motection-speedwax-/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Cplegt »

Ik heb nu ook de S100. Ben benieuwd. Had hiervoor spul van Bellray. Dat werd hard en stug en bleef lekker langs zitten totdat je het er af poetste met warm water, een harde borstel en zeep.
Mocht ik die S100 straks niet vertrouwen gaat gewoon t spul van bellray er op.
Gr. Chiel
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Gert-JanD »

Ik heb voor het eerst een motor behandeld tegen pekel, mijn vorige motoren zagen er na een aantal jaren niet meer uit :cry: Moet dit ritueel nog herhaald worden deze winter, of rijden en niets meer aan doen?
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Kristof »

Ik gebruik al jaren S100 Corrosie beschermer, maar merkte na de winter dat er hier en daar toch nog sporen van pekel waren.
Op aanraden van Peter heb ik vandaag (vanaf morgen beginnen ze hier met de pekel) voor de eerste maal het Beesteke ingespoten met amberkleurige Tectyl:
Alle delen van de motor netjes in een dikke laag Tectyl, zelfs de banjo bouten van de remleidingen. In totaal 1,5 bus gebruikt.
Nu wordt hij niet meer gekuist tot begin maart 2016 O:-)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Sparkle Black Peter »

Stroom2 schreef: Tectyl werkt nog beter, maar dat het poetsen na die tijd :?
Tectyl krijg je er heel makkelijk af met petroleum. Motor inspuiten, even laten inwerken en met de hoge druk (lauw water, zachte straal) afspoelen. De tectyl verdwijnt als sneeuw voor de zon. Doe het zo al jaren.

Deze week mijn motor ook weer eens in de Tectyl zetten, maar hier wordt nog niet gestrooid. Het vriest wel 8)

Wat die Joker 440 betreft, dat is eigenlijk een smeermiddel met een beschermde factor (corrosie) Of het ook op heet wordende delen mag worden gebruikt, ( invreten) staat niet vermeld bij Motorex. Zou dat dus nog even navragen :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door AVC »

Ik heb afgelopen jaren WD 40 gebruikt. Wel regelmatig te herhalen. Het lijkt me goed te werken.
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Kristof »

Ondertussen al bijna een maand aan het rijden met een laagje Tectyl, ook vorig weekend even offroad gegaan O:-)
Ik kan rechtuit zeggen dat ik met een Black Rhino rondrij :o)
Afbeelding

1 ding weet ik wel zeker, pekel gaat GEEN kans hebben :schater:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Sparkle Black Peter »

Is rotzooi en ziet er niet uit, maar het beschermd wel. Ik wacht nog even. Hier wordt nog steeds niet gestrooid. Misschien slaan we deze winter de vorst/strooiperiode wel over. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Aad900 »

Dat is het voordeel van Global Warming :twisted:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Ballie »

Je hoort mij niet klagen. En niet vanwege het motorrijden. Ik heb sowieso een bloedhekel aan kou...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Frank »

Aad900 schreef:Dat is het voordeel van Global Warming :twisted:
Haha.. ja, jammer dat die klimaat-top is gelukt hé? 2,7 graden erbij leek mij prima.. ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Aad900 »

:duim: :schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Joker 440 Synthetic

Bericht door Ballie »

Er is nog hoop, maar ik weet niet of onze geliefde tweewielers dan roestvrij zullen blijven O:-)

Afbeelding
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Plaats reactie