Zelf aan de slag geweest
Geplaatst: wo 11-11-2015, 10:15
Het is alweer het eind van het motorreizen. En Dus weer tijd voor onderhoud.
Omdat ik bij aanschaf van de motor geen beurt heb laten uitvoeren heb ik afgelopen week zelf maar eens een grote beurt uitgevoerd. De Strom stondt op 50.000km en dus ook tijd om de klepspeling te controleren. Desondanks ik van verschillende motorzaken heb gehoord dat het helemaal niet nodig was heb ik het toch wel gedaan.
Resultaat dat 4 inlaat kleppen en 2 uitlaat kleppen tegen het minimum aan stonden. En 2 uitlaat kleppen net onder het minimum. Conclusie... Stellen dus.
Na het stellen rijdt de motor een stuk soepeler.
Kortom. Met nieuwe vloeistoffen. Nieuwe bougies. En gestelde kleppen kunnen we er weer ff tegenaan.
Omdat ik bij aanschaf van de motor geen beurt heb laten uitvoeren heb ik afgelopen week zelf maar eens een grote beurt uitgevoerd. De Strom stondt op 50.000km en dus ook tijd om de klepspeling te controleren. Desondanks ik van verschillende motorzaken heb gehoord dat het helemaal niet nodig was heb ik het toch wel gedaan.
Resultaat dat 4 inlaat kleppen en 2 uitlaat kleppen tegen het minimum aan stonden. En 2 uitlaat kleppen net onder het minimum. Conclusie... Stellen dus.
Na het stellen rijdt de motor een stuk soepeler.
Kortom. Met nieuwe vloeistoffen. Nieuwe bougies. En gestelde kleppen kunnen we er weer ff tegenaan.