Zelf aan de slag geweest

Plaats reactie
R.ichard

Zelf aan de slag geweest

Bericht door R.ichard »

Het is alweer het eind van het motorreizen. En Dus weer tijd voor onderhoud.
Omdat ik bij aanschaf van de motor geen beurt heb laten uitvoeren heb ik afgelopen week zelf maar eens een grote beurt uitgevoerd. De Strom stondt op 50.000km en dus ook tijd om de klepspeling te controleren. Desondanks ik van verschillende motorzaken heb gehoord dat het helemaal niet nodig was heb ik het toch wel gedaan.

Resultaat dat 4 inlaat kleppen en 2 uitlaat kleppen tegen het minimum aan stonden. En 2 uitlaat kleppen net onder het minimum. Conclusie... Stellen dus.

Na het stellen rijdt de motor een stuk soepeler.


Kortom. Met nieuwe vloeistoffen. Nieuwe bougies. En gestelde kleppen kunnen we er weer ff tegenaan.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zelf aan de slag geweest

Bericht door Iron Horse »

Dat vind ik vreemd wanneer een motorzaak zegt dat je bij 50k geen kleppen zou hoeven stellen. Dat een 650 gemakkelijk de 24k zonder kleppen stellen afkan is bekend, maar de 48k overslaan lijkt me een ongezonde en risicovolle zaak.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
R.ichard

Re: Zelf aan de slag geweest

Bericht door R.ichard »

Ja dat vondt ik ook. Sterker nog... de speling van de kleppen zouden ze nix aan doen vertelde de monteur...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zelf aan de slag geweest

Bericht door Iron Horse »

Dan zou ik m'n motor daar maar nooit heenbrengen als je er iets serieus aan hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
R.ichard

Re: Zelf aan de slag geweest

Bericht door R.ichard »

Nou... Ik doe alles zoiezo zelf.... juist om dit soort dingen dus.
Plaats reactie