Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Plaats reactie
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Gert-JanD »

Hallo V-stromers,

Ik heb dit weekend een OSCO smeersysteem met daaraan een dualinjector van scottoiler gemonteerd.
Afbeelding
Heeft er iemand ervaring met deze combinatie, voor zover ik het kan beoordelen werkt het goed.
Afbeelding
Dit is de plek waar ik de osco heb bevestigd, met twee tyraps, onder de OSCO dubbelzijdig tape om de boel niet te beschadigen. Zit best wel stevig vast vindt ik.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb 100 ml olie van OSCO gekocht voor 9 euro, ik heb ook nog olie van scottoiler staan en dat is in verhouding veel goedkoper dan de olie van OSCO. De olie van scottoiler kost namelijk 13.00 euro voor 500 ml. Ik denk dus dat ik scottoiler olie ga gebruiken, of is er iemand die mij kan vertellen dat ik dat niet moet doen omdat het niet goed is voor de OSCO.

Ik hoor wel wat de techneuten (ben ik overigens niet) van deze combinatie en olie keuze vinden?

Groet Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Eikie »

Ik gebruik al jaren kettingzaagolie in mijn Osco. Nog goedkoper en smeert prima.
Er is al veel over geschreven in diverse topics. Gebruik zoekfuntie rechts boven in je scherm.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Iron Horse »

Enige waar je misschien een "probleem" mee zou kunnen krijgen is dat bij de OSCO de viscositeit van de olie in combinatie met de temperatuur en de diameter en lengte van het slangetje de doorstroomsnelheid bepalen nadat je de plunjer hebt losgelaten. Als de Scottoiler olie dunner is dan zal de olie sneller door het slangetje gaan. Is die dikker dan uiteraard langzamer. Bij de Scottoiler doet zich dat probleem niet voor omdat die tijdgestuurd druppelt. Voor de rest zie ik geen probleem. Kan alleen maar zeggen dat je het beste van 2 systemen hebt verenigd. :duim:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Gert-JanD »

Iron Horse schreef:. Voor de rest zie ik geen probleem. Kan alleen maar zeggen dat je het beste van 2 systemen hebt verenigd. :duim:
Hey Rob,

Dat dacht ik dus ook, combinatie leek mij een prima optie. Ik heb op mijn vorige motor ook al met pompjes uit de modelbouw (zie onderstaande foto) met de dual injector van scottoiler aangesloten op de pass-knop op het stuur geëxperimenteerd, werkte ook maar nog niet helemaal perfect.
Afbeelding
Vandaar deze combinatie, OSCO voor 50 euri op MP gekocht dual injector had ik nog liggen van vorige experiment :D .

GJ
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Dyrck »

Mooi toch al dat knutselwerk van diverse mensen op het forum. :worship:

Ik zit me net te bedenken, dat ik nog ergens een stukje slang heb liggen dat ook in 2'en splitst (oude zuurstofslang, gebruikt om iemand extra zuurstof toe te dienen.)
Misschien is daar wel zo'n splitsing van te maken.
Bedankt voor de inspiratie.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Ebrostrom »

Werken de principes v beide systemen elkaar zo niet een beetje tegen?
OSCO normaal alleen met langzaam rijden of op de bok aan de buitenkant vd ketting met dikkere olie voordat je stopt met rijden.
Scotoiler (splitter in dit geval hier) continu tijdens rijden aan binnenkant vd ketting op tandwiel en met middelpuntvliedende kracht op de ketting.
Ik probeer t ook maar te begrijpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Iron Horse »

Nee, je gebruikt het als een OSCO met het voordeel van de betere verdeling van de olie via twee zijden over het tandwiel naar de binnenzijde van de ketting. Het beste van 2 systemen gecombineerd dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Ebrostrom »

Dan ga ik maar eens kijken voor zo'n ding. Ook maar even goed naar foto's kijken hoe t is gemonteerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Gert-JanD »

Hey Rob,

Ik maak wel even een handleiding met foto's en een lijstje met onderdelen die ik gebruikt heb. Als je binnenkort een keertje in het Haagse bent kun je ook komen kijken. Of volgende week zaterdag op de schnitzelrit of is het nog steeds ovb?

De oplossing met het pompje en tankje uit de modelbouw aangesloten op de pass-knop op je stuur is wellicht ook nog een optie. Moet nog wel verder ontwikkeld worden, maar het principe werkt ook goed.

Groet Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Iron Horse »

Ik woon sinds kort aan de andere kant van Nederland (De Achterhoek, Gendringen Gemeente Oude Ijsselstreek), dus ik zal niet zo snel meer in het Haagse verkeren. Ik mis de Haagsche Markt wel, maar je moet keuzes maken. Maar bedankt voor het aanbod.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Ebrostrom »

:schater: ik heb n idee dat deze aan mij was gericht.

Toevallig had ik vanmiddag de neiging n papiertje op jouw v strom achter te laten. Ik was nl mijn spullen aan t verhuizen. Maar ik zat n beetje krap in de tijd. CU.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Gert-JanD »

Inderdaad Erik, ik was iedereen een beetje door elkaar aan het halen. :? Maar Rob jij mag natuurlijk ook altijd langs komen in het wilde westen :duim: Helemaal geëmigreerd naar Gendringen, nou ik blijf lekker in het westen.
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Ebrostrom »

En ik in t zuiden ;-) dan maar rijden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Osco in combinatie met scottoiler dual injector

Bericht door Joske »

Goedemorgen...even wat stof van het draadje af :lol:

Vraagje:

@Gert-JanD

Wat is je ervaring nu na langere tijd met de 'dual injector' icm Osco?
De Osco zit er bij mij ook al erg lang op en bevalt super. Nu een andere motorfiets gekocht en ga hem herbruiken, maar de wijze zoals jij het gemonteerd hebt staat mij erg aan.

Ben benieuwd!

Gr Joske
Plaats reactie