Verweerd kunstof

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Verweerd kunstof

Bericht door Eikie »

We worden er allemaal een keer mee geconfronteerd. Het zwarte kunststof wordt alsmaar grijzer en doffer.
Sommige mensen vinden dat mooi net als bij teakhouten meubelen.

Ik dus niet en kreeg van een kennis een heel klein flesje met een soort van sealer. Moest het laatste beetje inhoud maar eens proberen. Perfect spul. Denk dat je met de inhoud van een vol flesjes zeker 20x je motor kan opfrissen. Super zuinig te gebruiken.
Helaas geen foto's gemaakt van het verweerde kunststof voordat ik aan de klus begon :frusty: maar kan je zeggen dat dit wonderspul is. Een paar druppeltjes op een speciaal lapje en het verweerde plastic 2x insmeren. Het is weer als nieuw. Nu eens uitzoeken waar dat spul te krijgen is want dat is wel zo handig voor degene die ook het kunststof netjes wil maken O:-) .


Afbeelding.Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Ebrostrom »

Ik koop mijn poetsspulletjes altijd via http://www.carclean.nl. De merken daar zijn inderdaad wel wat prijzig vergeleken met de spullen uit een gewone autospeciaalzaak. Maar uit ervaring kan ik melden dat je er echt langer mee doet en je t verschil echt goed ziet.

Dit merk (cquartz) hebben ze niet meer, maar wel n alternatief: www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²_Trim_3 ... KIT_102615
http://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q% ... KIT_102615

Edit: waarom de link niet volledig zichtbaar is (in t type gedeelte gewoon wel) en daarom niet werkt begrijp ik niet. Maar dit is t product: gyeon q2 trim.

Modedit: nu wel! " http: " is aan de link toegevoegd.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Stroompje »

Yep..... kan het beamen, mijn detailer zoon Arjan heeft mijn DL-en er ook el eens mee verwend :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Ballie »

HIER staat 'ie wèl. De verpakking is iets anders dan wat je hierboven laat zien, maar volgens mij is 't wel hetzelfde spul.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Ebrostrom »

Heb ook niet gezegd dat cquartz niet meer te koop is, alleen had carclean contractueel het alleenrecht voor dat merk in nld. Cquartz liet zich vorig jr ergens ineens toch ook via n andere nld website verkopen, waarna carclean daarover in gesprek is gegaan. Cquartz wilde naar ik heb begrepen niet aan z'n verplichtingen voldoen waarna t dus volledig uit het assortiment is gegooid.
Wel jammer want ironx (om velgen schoon te krijgen v remvijlsel of voor auto's v mensen die langs spoorbaan wonen) is wel fantastisch spul.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Verweerd kunstof

Bericht door PDvD »

Daar gebruik ik OKÉ wax voor.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Margon »

2x met verse motorolie in smeren.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Woonplaats: Limburg

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Frimeur »

Rijkelijk inspuiten met siliconespray maakt het zwarte kunststof ook weer mooi.
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Ballie »

Ebrostrom schreef:Heb ook niet gezegd dat cquartz niet meer te koop is,
Ah, verkeerd begrepen dan. Maar als ze bij Carclean zoveel duurder zijn dan elders, dan is de keuze naar mijn mening ook niet zo moeilijk.

Zelf gebruik ik overigens gewoon cockpitspray voor de kale plastic delen. Daar frissen ze ook behoorlijk van op en maakt ze ook waterafstotend. Moet je alleen wat vaker herhalen... :mrgreen:
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Varatro
DL1000 berijder
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2015)
Woonplaats: Twenteland

Re: Verweerd kunstof

Bericht door Varatro »

Spuitbusje van Action met bumper black (is gewoon transparant) werkt ook heel goed :duim:
Plaats reactie