kosten vervangen knipperlicht

Plaats reactie
Francien

kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Francien »

Ik heb gisteren het rechter knipperlicht voorkant laten vervangen bij een Suzuki garage (kwam er toevallig langs). Nu ben ik in de buurt eens aan het rondkijken welke garage mijn motor mag gaan onderhouden. Ik heb geen verstand van technisch onderhoud en heb toch altijd het gevoel dat ik besodemieterd wordt, dus ik probeer nu uit te vinden waar ik het beste terecht kan.

Wat ik nu graag zou willen weten is het volgende.
De kosten voor het vervangen van dit knipperlicht waren €58 in totaal. De goede man is niet langer dan een half uur in totaal aan mij kwijt geweest. Is dit een reeële prijs, of niet?

Alvast bedankt voor reacties.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Cplegt »

Half uurtje is wel reeël mits er geen valbeugel op de motor zit. Zon orgineel knipperlicht kost ergens rond de 40 euro meende ik.
Als je het op de niet officieële manier doet en een suzuki knipperlicht koopt op marktplaats kun je klaar zijn in 4minuten en voor minder dan 10 euro. Dan laat je het steeltje zitten, en dan trek je de fitting door de behuizing en verwisseld deze voor de andere.
Gr. Chiel
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Rene »

Knippertje kost ca E29 online, vervangen is 10 minuten werk. (bij een DL650 K9 tenminste)

Mat 30 min arbeid zou het misschien kloppen - maar dan was het geen briljante monteur.
Volgende keer zelf doen - stelt niets voor. :duim:

(ik heb het al een paar keer gedaan - don't ask :o) )
Francien

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Francien »

Je hebt gelijk met je 10 minuten vervangwerk. Dat was ook het geval. Ik bedoelde eigenlijk de totale tijd die hij aan mij kwijt was. En de online prijs van het knippertje had ik ook al onder de €30 gezien.

Overigens: geen valbeugel, dus het was inderdaad eruit trekken, en er in frutsen. Dit soort dingen wil ik in de toekomst inderdaad zelf gaan doen. Moet toch lukken ...

Maar blijft toch mijn kort-door-de-bocht-vraag nog staan: ben ik nu besodemieterd of niet? :?:

En ..... ik zal niet vragen waarom je het vaker hebt moeten doen ..... :twisted:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Dyrck »

Tja, wat is besodemietert of niet?

Die monteur heeft ook z'n/haar opleiding gehad, is in dienst van een bedrijf, maakt gebruik van gereedschap, wil ook op vakantie, enz, enz...
Je weet dat als je werk door een bedrijf laat doen, je een hoop geld kwijt bent.

Daarom raad ik iedereen aan om (eventueel met hulp van een handige kennis) zoveel mogelijk zelf te doen, dat scheelt bakken met geld, waar je weer benzine voor kunt kopen.
Vaak is er een angst om iets stuk te maken, als men zelf begint met onderhoud, maar dat is niet nodig.
Zolang je een beetje logisch kunt nadenken en zorgvuldig begint met demonteren kan er eigenlijk niet zoveel verkeerd gaan.
Mijn advies is:
Koop bij een bouwmarkt een setje imbussleutels en schroef de zijkappen maar eens los.
Maak foto's en leg alle boutjes op de juiste volgorde neer zodat je weet hoe alles weer in elkaar moet.
Je zult zien dat je dan de volgende keer makkelijker de zaak open schroeft en van lieverlee je steeds meer klusjes zelf uit gaat voeren.
Suc6 !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Rene »

Goed advies bovenstaand - maar voor de knippers hoeven de kappen niet los (tenminste, bij mijn strom)
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Ballie »

Ik heb vorig jaar zelf een knippertje mogen vervangen nadat mijn strommeke er even bij was gaan liggen. Een originele knipper kost rond de 50 euro. Kan van leverancier tot leverancier een paar euro schelen. Die goedkopere knippers zullen geen originele onderdelen zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat die niet goed zijn, maar bij een Suzuki Dealer zullen ze eerder de originele onderdelen gebruiken.

Dan is de 58 euro zeker geen verkeerde prijs wanneer ze deze voor je hebben gemonteerd.

Zelf doen is overigens goed te doen. Daarvoor hoef je geen kappen te vervangen. Alleen even aan denken dat het stekkertje van de knipper aan de zijkant een lipje heeft die je van de stekker af moet duwen om deze los te krijgen.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Motormuus »

58 euro bij een dealer lijkt me een redelijke prijs. ( persoonlijk vind ik het veel. Maar dat komt omdat ik het onderhoud altijd zelf gedaan heb) maar volgens mij ligt het uurloon van een dealer al snel rond de 60 euro. Dus knipper plus arbeid. Kun je best rond de 58 uitkomen.
Francien

Re: kosten vervangen knipperlicht

Bericht door Francien »

Dank jullie wel!
Plaats reactie