Speling wiel en tandwiel

Plaats reactie
Fhsdl1000
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Speling wiel en tandwiel

Bericht door Fhsdl1000 » za 20 jun 2015, 15:43

Na een Alpenritje van 3600km de ketting eens tegoei proper gemaakt.
Nu viel mij op dat er speling is tussen wiel en tandwiel.Ik bedoel als je aan uw wiel draait dat er een speling is voor dat het
tandwiel begint te draaien.Is dat normaal of niet?Is mij nooit opgevallen met mijn bandit.
Grtjs

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Bibaboeba » za 20 jun 2015, 16:08

Dit betekend denk ik dat er wat ruimte zit op de rubberen dempers in je achterwiel.
Deze dingen: Afbeelding

Kun je vervangen, of het nodig is en of het kwaad kan om zo te laten durf ik je niet te zeggen...

edit: hier een thread over hetzelfde 'probleem' op stromtrooper: http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002 ... hions.html

Fhsdl1000
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Fhsdl1000 » za 20 jun 2015, 17:09

Dan kan het zijn dat bij het optrekken het gerammel minder is dan nu als ik het vervang?
Ik dacht dat het gerammel van mijn koppeling voorts kwam.In de bergpassen moest ik bergop altijd met
feeling rijden om zo weinig mogelijk gerammel te hebben.Berg af ging het beter met het gerammel.
Bedankt

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 2017
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Cplegt » za 20 jun 2015, 17:32

Kan ook t lager in t tandwiel zijn, en je koppeling is ook een zeer goede kandidaad voor het gerammel
Gr. Chiel

Fhsdl1000
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Fhsdl1000 » za 20 jun 2015, 17:37

Als hem op de middenbok staat is er ongeveer 1 mm speling als ik het wiel draai voor het tandwiel meedraait.
Daarmee dat het mss de rubber zijn.Weet niet of dat normaal is of dat er geen speling op mag zijn.
Grtjs

Fhsdl1000
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Fhsdl1000 » za 20 jun 2015, 18:25

Heb op you tube gevonden dat ze tussen de rubberen blokken
stukken van een binnenband steken om de speling weg te werken.Ga dat eens proberen en zien of het rammelen
bij het rijden beter is.Dan kan ik bij verbetering nog nieuwe rubbers steken.
Grtjs

Fhsdl1000
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: Speling wiel en tandwiel

Bericht door Fhsdl1000 » wo 24 jun 2015, 16:45

Heb het toegepast met de binnenband.Ongelooflijk wat een verschil.Nu kan ik op lage snelheid
ook op lage toeren rijden.Ik dacht dat het eigen was aan een v-strom dat er niet op lage toeren kon gereden worden.
Ik heb nog een kleine trilling dat voorts komt vh koppelingshuis.Ik denk dat deze trilling de trilling vh tandwiel versterkte.
Door de link van bibaloeba ben ik op het juiste spoor gezet :-)
Hopelijk heeft iemand anders er ook iets aan .
Grtjs

Plaats reactie