60.000 km beurt

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

60.000 km beurt

Bericht door Gerrit »

Vorige week mijn motor weggebracht voor een 60.000 km beurt (of eigenlijk 61.000).
Volgende zaken aan de hand:
- Kleppen gesteld (altijd oei qua prijzen);
- lekke uitlaat (gelukkig hebben we stalen uitlaten);
- rotte schakelaar waardoor ik zonder licht stond (toch 2,5 uur zoeken)

Ik moet hem nog ophalen, maar ben bang dat ik een rug verder ben :cry:

Groets,

Gerrit
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Sterkte ! :shock:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 60.000 km beurt

Bericht door Iron Horse »

gerrit schreef:Vorige week mijn motor weggebracht voor een 60.000 km beurt (of eigenlijk 61.000).
Volgende zaken aan de hand:
- Kleppen gesteld (altijd oei qua prijzen);
- lekke uitlaat (gelukkig hebben we stalen uitlaten);
- rotte schakelaar waardoor ik zonder licht stond (toch 2,5 uur zoeken)

Ik moet hem nog ophalen, maar ben bang dat ik een rug verder ben :cry:

Groets,

Gerrit
Als je daar gewoon de schakelaar op je stuur mee bedoelt dan zou ik absoluut geen genoegen nemen met 2,5 uur zoeken. Dat is wel het allereerste dat je controleert. Als die het werkelijk is dan is een half uurtje inclusief zoeken al duur betaald voor mensen die moeten weten wat storingzoeken is.

(Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn???)

Ik ben benieuwd!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

roeiboot

Bericht door Gerrit »

De onderdelen waardoor de uitlaat gerepareerd kan worden zijn binnen. Het wachten is nu op een nieuwe knoppenunit (aan de linkerkant van het stuur). Zoals de chef werkplaats van mijn dealer al opmerkte........het lijkt wel of NIMAG de onderdelen met de roeiboot uit Japan laat komen.

Ik heb er al eerder over geschreven, maar ik vind het ronduit belachelijk dat NIMAG slijtage onderdelen niet op voorraad heeft. Ik als één van de pioniers op de V-strom die ook nog veel kilometers draait wordt hierdoor hard geraakt omdat ze bij NIMAG kennelijk niet kunnen bedenken dat onderdelen zouden kunnen slijten en dat klanten deze ook nog willen laten vervangen!!!!

Zo heb ik dit jaar al een maand moeten wachten op een schijfrem, nu 14 dagen op onderdelen voor mijn uitlaat. Ben benieuwd hoe lang ik nu weer moet wachten op de linker knoppenunit. Begin al bijna te vergeten hoe mijn DL1000 eruit ziet :(

Ben benieuwd in hoeverre mensen een soortgelijke ervaring hebben.

Groets,

Gerrit
Scottie

Bericht door Scottie »

Niet met de Vstrom, maar wel met de Navigator die ik had voor de Vstrom.
Deze Italiaan wilde ik voorzien van een nieuwe carterspoiler, omdat de oude gescheurd was. Inmiddels ben ik 2 zomers verder en wacht niet meer op de onderdelen. Motor is verkocht..... Van de dealer niets meer gehoord, waar ik de spullen besteld had.
Tegelijkertijd bestelde ik 2 benzine slangen. Die heb ik uiteindelijk zelf gemaakt van Honda onderdelen. Ging ook.

Hoorde van een Aprilia rijder die zijn Mille had laten vallen dat hij 6 maanden gewacht op een nieuwe stuurhelft. Kon al die tijd dus niet rijden omdat de oude gebroken was.
Lekkere afschrijving van zo'n duur ding als je er niet op kan rijden.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Nog even gebeld met NIMAG. Het zou in eerste instantie nog 14 dagen duren, maar na overleg tussen m'n dealer en NIMAG blijkt dat ik volgende week vrijdag weer kan beschikken over mijn DL1000.

Komende week maar met de 650 van Margaretha
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Tranen van ontroering. Ik heb mijn gele monster terug. Moet zeggen, loopt weer fantastisch. Was wel zo'n 700 euro armer, maar ja, daarvoor waren ze toch enige tijd met de uitlaat bezig geweest (schijnt erg vast komen te zitten als je 's winters doorrijdt), werd er 140 euri's afgetikt voor een linkerknoppenunit en zijn de kleppen gesteld, en hebben ze een "grote" beurt uitgevoerd.

Maar ik mag blij zijn dat ik geen honda-transalp meer rij. De chef-werkplaats wist te vertellen dat honda een klant 3 maanden op een nieuw contactslot heeft laten wachten..............

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Pffff eindelijk ..........gelukkig is het mooie weer nog niet op :wink:
:arrow: Genieten maar..... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Na één dag gereden te hebben viel 's avonds in de stromende regen mijn licht weer uit :evil: Heb wel een partij stevig lopen te vloeken.

Ik ben toen zelf maar aan het zoeken geweest en heb gebruik gemaakt van de resultaten van mijn dealer. Ik heb de kabels gevolgd die vanuit de linkerknoppenunit komen, en kwam toen heel snel (binnen 2 minuten) bij de kabelbreuk uit.

Wat blijkt nu............op het moment dat je je fiets op het stuurslot zet, komt de kabel uit de linker knoppenunit in de verdrukking door de voorvork en gaat rare vormen aannemen. Als je dit maar vaak genoeg doet (lijkt me na 61.000 kilometer wel het geval), kan er vanzelf een kink in de kabel komen. Het lijkt me dat de warmte ontwikkeling van de radiator 't geval erger maakt, omdat de kabel over de radiator heen wegloopt. Dus als je problemen krijgt met je knipperlicht of dimlicht of grootlicht of de claxon.......loop de kabel uit de linker knoppenunit even na. Wie weet dat daar een breuk in zit.

Mijn motor is nu weer klaar (is wel prettig nu met de winter in aantocht).

Groets,

Gerrit
Strommie

Bericht door Strommie »

Gerrit schreef:
Werd er 140 euri's afgetikt voor een linkerknoppenunit.
Was dit dan (achteraf) niet nodig geweest :?: :roll:
Kermit

Bericht door Kermit »

gerrit schreef:Na één dag gereden te hebben viel 's avonds in de stromende regen mijn licht weer uit :evil: Heb wel een partij stevig lopen te vloeken.

Ik ben toen zelf maar aan het zoeken geweest en heb gebruik gemaakt van de resultaten van mijn dealer. Ik heb de kabels gevolgd die vanuit de linkerknoppenunit komen, en kwam toen heel snel (binnen 2 minuten) bij de kabelbreuk uit.

Wat blijkt nu............op het moment dat je je fiets op het stuurslot zet, komt de kabel uit de linker knoppenunit in de verdrukking door de voorvork en gaat rare vormen aannemen. Als je dit maar vaak genoeg doet (lijkt me na 61.000 kilometer wel het geval), kan er vanzelf een kink in de kabel komen. Het lijkt me dat de warmte ontwikkeling van de radiator 't geval erger maakt, omdat de kabel over de radiator heen wegloopt. Dus als je problemen krijgt met je knipperlicht of dimlicht of grootlicht of de claxon.......loop de kabel uit de linker knoppenunit even na. Wie weet dat daar een breuk in zit.

Mijn motor is nu weer klaar (is wel prettig nu met de winter in aantocht).

Groets,

Gerrit
het voelt heel dubbel Gerrit,
aan de ene kant ben ik erg blij voor je dat het euvel nu definitief gelocaliseerd is, aan de andere kant is het flink balen dat het op deze manier moest gaan.

het is voor ons natuurlijk zeer waardevol om over deze informatie te beschikken, aangezien de andere rijders dit hopelijk niet meer mee hoeven te maken.
bedankt voor het verhaal!
Harrie :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Strommie schreef:Gerrit schreef:
Werd er 140 euri's afgetikt voor een linkerknoppenunit.
Was dit dan (achteraf) niet nodig geweest :?: :roll:
Volgens m'n dealer was de knoppenunit na uitvoerig onderzoek met een multimeter "zo dood als een pier". Omdat deze unit al lang en breed is afgevoerd kan ik uiteraard niets bewijzen (wel een wijze les van mij......laat in het vervolg de onderdelen maar bewaren). Ik kan niets anders dan de zaak te laten rusten en extra alertheid te zijn richting de toekomst (ongeacht bij welke dealer).

Groets,

Gerrit
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik ben dan wel geen 'electriciën', maar volgens mij, als er (op dat moment ook al) een draadbreuk zat, dan krijg je met een multimeter ook géén spanning op de knoppenunit.

Je zei het zelf al; voor je gemoedsrust moet je het lekker laten 'rusten'- en voortaan ff bewaren :wink:

Cheers, Strommie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

:frusty: Wat een zaak zeg, hadden ze 2,5 uur nodig om je daarna voor niks nog eens 140 Euro te laten betalen. Met ander woorden het had je z'n 300 Euro kunnen schelen. Wat een prutsers.

Ik begrijp je reactie ook wel, soms kun je er niks tegen beginnen, kijk maar naar mijn roestverhaal en dan moet je zover je dat lukt het maar van je afzetten.

Ik heb trouwens wel die kabelboom anders aangelegd en met trekbandjes vast gezet toen ik m'n handvatverwarming er opzette. Het viel mij toen ook op dat bij het draaien van het stuur die kabels soms erg tricky uitkwamen. Dus goed dat te noemen, misschien ook een aandachtspunt voor de mensen die a.s. zaterdag de fietsen winterklaar gaan maken. Trekbandjes meenemen voor de zekerheid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

neverending story.............

Reed van de week weer eens op de snelweg en weer viel het licht uit...........


Motor maar weeeeeeer eens bij mijn dealer neergezet. Nu bleek een stekkertje aan het uiteinde van de bewuste kabel een beetje speling te vertonen waardoor het licht op onvoorspelbare momenten uitviel. Ook dit is gerepareerd (overigens.......deze reparatie en de vorige reparatie hebben geen factuur opgeleverd, was alleen mijn motor weer even kwijt).

Hoop nu echt dat de ellende voorbij is.
Plaats reactie