Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Irmscher

Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Afgelopen zaterdag heb ik een V-Strom van '05 op de kop getikt met 33500 km.

De motor heeft wat valschade. Duostepje heeft flinke krassen, rechter kuipdeel is flink beschadigd, zowel het gespoten als het zwarte deel.
Links zitten ook wat krassen op het kuipdeel, koppelinghendel is stukje afgebroken, knipperlicht is kapot.

Verder is er duidelijk mee in de winter gereden, het achterste subframe is nogal roestig op sommige plaatsen en al het aluminium is lelijk geworden.
Het contactslot werkt nog maar met een van de twee sleutels, en met moeite.
En als toetje zit er nog een datatool alarm op wat enorm irritant piept bij alles wat je doen en 30 seconden na het uitzetten van de motor zich zelf aanzet.

De motor rijdt en remt prima, geen rare geluiden en start lekker soepel, het is dus vooral cosmetisch werk wat er moet gebeuren, en grondig onderhoud.

Dit is de eerste keer dat ik zo'n project start, maar mijn vorige motor, een RSM Mille, heb ik zelf onderhouden en daar veel geleerd. Een opleiding motortechniek en het onderhouden en tunen van een Kadett in een grijs verleden helpt ook wel een beetje. :o)

Dit is zoals we de motor opgehaald hebben.
Afbeelding

En zo staat de motor inmiddels in de bijkeuken.
Afbeelding

Het contactslot is al gerepareerd door deze howto te volgen.
http://www.stromtrooper.com/maintenance ... -pics.html

En het alarm is ook al uitgeschakeld, zonder alle bedrading los te hoeven nemen, met dank aan deze link.
http://www.sonicsideshow.com/blog/-how- ... ycle-alarm
Als de motor helemaal uit elkaar ligt ga ik waarschijnlijk toch het hele alarm er af slopen om problemen in de toekomst te voorkomen met de kabelboom.


Als er nog tips zijn waar ik extra op moet letten bij dit type motor dan hoor ik dat graag natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Irmscher op di 06-01-2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Om te beginnen externe links tussen URL tags plaatsen. Nu kan ik ze ook niet meer repareren.

Code: Selecteer alles

[url]jouwexternelink[/url]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Bedankt voor de tip Iron Horse, ik heb ze gefixed
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 06-01-2015, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Spurm »

Succes :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Ebrostrom »

Succes. Met jouw ervaring moet dat vast goed komen. Is t mss n idee om wat dingen weer opnieuw te poedercoaten nu je toch veel zaken vrij hebt? Je geeft nl aan dat hij wat roestig is.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Het moet allemaal niet te veel gaan kosten dus ik wil niet te veel laten doen en zo veel mogelijk zelf doen. Het subframe opnieuw laten poedercoaten is wel een optie, dat is het onderdeel wat het meeste beschadigd is door roest.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

De motor zo veel mogelijk kaal gemaakt zodat over goed bij te komen is.
Afbeelding

Rustig aan begint het er weer een beetje op te lijken. Ondertussen zijn de Bougies en oliefilter vervangen, Klepspeling gecontroleerd, ketting en tandwielen schoon, achterbrug gepolijst, ophanging achter goed schoongemaakt, gesmeerd en weer gemonteerd. remklauw achter schoongemaakt en gesmeerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Stroompje »

Het ziet er wel een beetje zielig uit in mijn ogen, zo'n kale Strom....... maar je hebt hier een mooie "winterklus" aan, petje af :!:
Wel onthouden welk boutje/schroefje/nippeltje waar zat.....zodat er staks niks over blijft :D
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Absoluut, het lijkt wel een chopper zo kreeg ik al te horen...
Haha, ja daar was ik ook al bang voor. :shock: Dus het zo veel mogelijk de boutje /schroefjes terug gedraaid na demontage of in het gedemonteerde onderdeel bewaard. En nu hopen dat er als de motor weer in elkaar zit er niets over blijft.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 19-01-2015, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Jon »

RESPECT !!! als je dit allemaal kunt en geen bang van hebt
grt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Dat heet Kennis en Durf .... :wink: en dan is het zo moeilijk niet, zeker niet als je het juiste gereedschap hebt en het WPH.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Evberkel

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Evberkel »

Mooi projecten!

Is het wph er ook in het Nederlands eigenlijk?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Niet dat ik weet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Evberkel

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Evberkel »

Cursusje Engels dan maar. :-)
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Met een beetje boerenverstand kom je ook al heel ver, het is geen ingewikkelde motor om aan te werken gelukkig.
Voor de aanhaalmomenten is een beetje kennis van de Engelse taal wel handig, ook al zijn de cijfers wel gelijk :o)

Het is al weer even geleden dat ik een update heb geplaats, ik vergeet steeds foto's te maken maar er is alweer het nodige gedaan.
Subframe voor en achter staan weer netjes in de lak, motor is gereinigd, knipperlichten zijn vervangen door exemplaren met donkere glaasjes en oranje lampjes.
Uiteraard met verkeerde stekkers dus die moesten overgezet worden van de oude knipperlichten. En om het af te maken was een van de fittingen verkeerd gemonteerd door de kindjes in China zodat niet het 21W vermogen werd gebruikt maar 5W. Die fitting dus open gewrikt en goed gemonteerd.
De kentekenplaat montage is ook veranderd van een oerlelijk gebogen stuk aluminium naar een scharnierende kentekenplaat met een veer, naar voorbeeld van het internationale v-strom forum.
Het monteren van het kuipwerk is ook weer begonnen dus het begint weer op een V-strom te lijken :!:

Vanavond is er hopelijk weer wat tijd om de motor verder af te monteren, de voorste remklauwen los te nemen en de uitlaten weer netjes te maken en te plaatsen op een manier dat ze de kentekenplaat niet raken.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Zo zag het subframe achter er uit. brrrrrr
Afbeelding

Zo ziet het er nu uit nu het ook weer gemonteerd is. Moet nog even in de poets worden gezet maar het is weer roest vrij!
Afbeelding

En de motor ziet er ook weer herkenbaar als een V-strom uit.
Afbeelding

Nu enkel nog de voorste remklauwen aanpakken, voorvork en velg goed schoonmaken en hier en daar nog wat puntjes op de i zetten.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Mooi project! Veel van de klusjes (op de schade na) komen me erg bekend voor. Ik heb alles wat ik ooit aan mijn DL 1000 gedaan heb gelogd, dus misschien dat je hier wat aan hebt http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewto ... =26&t=1217
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Wat maf dat ze op dat forum de bijlagen voor niet-leden blokkeren. Komt niet erg vriendelijk over.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Oh? dat is nieuw dan.... ga gelijk actie ondernemen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 14-02-2015, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Haha, ik had even niet gezien dat je zelf de admin bent :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Ben benieuwd naar de foto's PDvD!
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Ik heb contact met de technisch beheerder van het forum (ben wel admin maar dittechnische gaat me te boven), mail me anders even op pim@motorvision.nl dan maak ik wel een account aan zodat je de foto's kan kijken. (kan effe duren want het is hier carnaval dus zit niet de hele dag achter de pc)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 16-02-2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

GPS steuntje gemaakt van plaatje aluminium door de buurman. Gebogen in de goede hoek zodat de kijkhoek ideaal is voor mij en voorzien van paar laagjes matzwart.

Afbeelding

Afbeelding

De 12volt aansluiting is nog onderweg met de post, als die binnen is daar nog een mooi plekje voor zoeken.

Verder veel kleine dingen gedaan en begonnen met radiatorbescherming en oliekoeler bescherming.
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Bert_Lammens »

Je kon er bijna een naked bike van gemaakt hebben :lol:
Respect, zou er zelf niet aan (durven) beginnen :worship:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Een strom zit heel simpel in elkaar, is weinig durven aan. Je moet alleen onthouden welk boutje waar hoort. Per onderdeel dat je los maakt de bijbehorende boutjes in een plastic boterhamzakje stoppen en er aan vast tapen. Zo hou je alles bij elkaar!
Het subframe van de strom zit overigens altijd zwaar ruk in de lak. Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.

Hier een kiekje van mijn net gespoten subframe (maar wil het nu eigenlijk laten poedercoaten), foto is alweer van 2010.
DSCN6036.JPG
De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
DSCN6010.JPG
Deze heb ik toen ter tijd ook maar gelijk in de hittewerende lak gezet. (en nu zijn ze er weer af en vervangen door een setje leo's).
DSCN6029.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

PDvD schreef:Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Bij de 650 zit het helmslot er niet daarvoor zitten er 2 haken onder het zadel, is veel makkelijker. Bij de Bandit gebruikte ik het helmslot overigens wel.
PDvD schreef:De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Het kan ook zijn dat het RVS lijkt, bijvoorbeeld chroomstaal. Wil je zeker weten of het echt RVS is dan moet je er een magneet bijhouden. Echt RVS is NIET magnetisch, de magneet moet er dus afvallen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Gistermiddag eindelijk tijd gevonden om de radiateur bescherming te maken zoals ik het in mijn hoofd had.
Het blijft een low-budget motor dus een radiateur guard kopen was me echt te duur. Nu ben ik klaar voor €25,- aan materiaal en heb nog 2/3e van het gaas over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En de kentekenplaat bevestiging is bijna af, het scharnier met rvs staaldraadje en veer zorgen dat de kentekenplaat netjes overeind blijft. Voor de zekerheid wil ik nog een magneet plaatsen tegen het klapperen en een rubberen stop maken zodat het slot wordt afgesloten als de kentekenplaat omhoog staat.

Afbeelding


De motor staat nu eindelijk bijna rijklaar in de bijkeuken, nog een paar kleine dingetjes doen zoals het frame achter de oliekoeler nog een keer in de lak zetten en monteren en nog een 12V aansluiting plaatsen voor de navigatie.

De beschadigde kappen ga ik denk ik voorzien van een wrap als we er weer zijn van onze huwelijksreis. Ik hoopte een nette rechter kap op de kop te kunnen tikken maar dat valt tegen tot nu toe.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Ballie »

Heeft je handkap alleen een paar (diepe) krassen? Of is 'ie echt kapot?

Ik heb mijn strom 1 keer neergelegd, (stond gelukkig al stil), waarbij ook de handkap een paar flinke beschadigingen op de zijkant opliep. Ik heb deze eerst met grof en vervolgens met steeds fijner schuurpapier bewerkt. Uiteindelijk met de fijnste korrel waterproof schuurpapier glad geschuurd. De kap ziet er nu weer netjes uit. De oorspronkelijke structuur is er natuurlijk wel vanaf, maar hij is in elk geval weer toonbaar.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Ballie schreef:Heeft je handkap alleen een paar (diepe) krassen?
Volgens mij gaat het om een kuipdeel en niet om een handkap. Zie startbericht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Ballie »

Oeps, ik zie "kap" staan, en ik maak daar "handkap" van. Ik denk dat ik maar naar bed ga :mrgreen:
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Er zal allicht iemand iets aan je tip hebben, toch? :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Bedankt voor de suggestie, maar het gaat inderdaad om de zijkap, op de laatste foto kun je de krassen duidelijk zien, helaas.
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Ballie »

Inderdaad een lelijke plek.

Is het geen optie om dit toch goed glad te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten? Moet je wel beide kappen doen, maar een paar spuitbussen is allicht sneller geregeld dan een nieuw (gebruikt) scherm. Om nog maar te zwijgen over de kans dat je een scherm in de juiste kleur te pakken kunt krijgen. De losse (gebruikte) schermen die ik tot nog toe heb gezien hebben hebben bovendien bijna allemaal schade. Sommigen wat meer, anderen wat minder.

Als je ook goedkoop je schermen gespoten wil hebben zou ik zeggen: Ga eens bij de Action kijken. daar kosten de spuitbussen bijna niks. Dan heb je alleen niet heel veel keuze qua kleur.

De decals zul je er denk ik wel af kunnen halen, (heb ik eigenlijk nooit naar gekeken hoe die erop zitten), en kun je dan terug plaatsen. Is alleen de vraag of je aan de stickers gehecht bent of niet. Zijn overigens ook zo besteld, maar zijn ook weer extra kosten...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

De kappen zelf spuiten is altijd nog een optie. Ik wil het wrappen ook wel eens proberen, vooral om te zien of dat lukt en omdat ik dan makkelijker iets speciaals kan doen. Weet nog niet precies wat maar zit de denken aan carbon met blauw er in.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Ook bij wrappen moet de ondergrond zuiver glad zijn. Elke oneffenheid of zandkorreltje zul je er doorheen zien.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Zonder enige twijfel, de beschadigingen en stickers ga ik voor de tijd ook verwijderen en glad maken. Korrel 1000 ligt al klaar voor de laatste stap.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)

Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
DSC_0002.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Irmscher

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Irmscher »

Thanks pdvd, die heb ik op mijn verlanglijstje staan! Is zeker een goede oplossing voor de zwarte frames
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Camino »

PDvD schreef:Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)

Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
DSC_0002.jpg
Waar kan ik van die zwarte rubbers voor het frame kopen? Hoe worden ze overigens bevestigd. Heb je misschien een linkje?
Heb wel een afbeelding gevonden maar niet waar je ze kan kopen. Deze dus:
Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Evberkel

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Evberkel »

Bij MC Rijen iets van 13 euro per kant. Paar weken geleden daar gehaald.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Hebben gewoon een onderdeelnummer. Als ze originel niet op je motor zitten moet je even het onderdeelnummer van een ander bouwjaar opzoeken. Zijn gewoon te bestellen net zoals alle andere onderdeelnummers. Je duwt ze in het gat en dan horen ze vast te zitten... (klein laagje lijm is wel aan te raden voor de zekerheid)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Camino »

Evberkel schreef:Bij MC Rijen iets van 13 euro per kant. Paar weken geleden daar gehaald.
Bedankt. Aangezien mijn motor volgende week door Robert Spijkers opgehaald wordt voor een uitgebreide beurt, meteen bij hem de framerubbers besteld. Sorry voor het "verstoren" van dit topic. Back on topic dus. :duim:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

De instellingen van het forum eindelijk goed gekregen, 12 pagina's opknappen van mijn strom....

http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewto ... =26&t=1217
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse »

Ik kan me deze fotoreportage inderdaad herinneren. Dan zal er in de tussentijd wel ergens iets in de instellingen veranderd zijn. Maar het is nu weer zichtbaar voor eenieder. :duim:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Het is geen reportage.. het is nog steeds work in progress... ;) (nu wachtend op wat rubbers voor in mijn subframe)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 10-03-2015, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gary

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Gary »

Irmscher schreef:GPS steuntje gemaakt van plaatje aluminium door de buurman. Gebogen in de goede hoek zodat de kijkhoek ideaal is voor mij en voorzien van paar laagjes matzwart.

Afbeelding

Afbeelding

De 12volt aansluiting is nog onderweg met de post, als die binnen is daar nog een mooi plekje voor zoeken.

Verder veel kleine dingen gedaan en begonnen met radiatorbescherming en oliekoeler bescherming.
misschien een simpel vraagje, maar hoe heb je dat staaltje om je toerental meter gekregen/gemaakt?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door PDvD »

Standaard op de 1000 vanaf 2004
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
John
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03-01-2015, 12:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door John »

Camino schreef:
PDvD schreef:Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)

Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
DSC_0002.jpg
Waar kan ik van die zwarte rubbers voor het frame kopen? Hoe worden ze overigens bevestigd. Heb je misschien een linkje?
Heb wel een afbeelding gevonden maar niet waar je ze kan kopen. Deze dus:
Afbeelding

Afbeelding
Idd mc rijen zijn €15,75 per stuk.
Worden er los in gedaan en blijven dan mooi zitten, dit is natuurlijk theorie. Als je ze er zo in doe en je gaat rijden ben je ze na verloop van tijd, de eerste de beste rit al kwijt.
Wat je kunt doen is ze vastzetten met loctite.
Maar ik heb ze vastgezet met montage kit.
Alleen hoe ze je ze vast tijdens het drogen?
Met een lijmklem ging niet geen ruimte er achter. Dan maar een beetje creatief zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Jabba »

Ik heb ze met siliconenkit vastgezet. Gaan echt niet meer los.

Verstuurd vanaf mijn V-Strom
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Johnp »

Prima oplossing, maar is dat niet lastig rijden met de latten? :schater:

Geintje natuurlijk. Mooi gedaan, petje af hoor.

Groet, John
Plaats reactie