Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1132
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Sanscorp » do 24 sep 2015, 17:56

Iron Horse schreef:
PDvD schreef:Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Bij de 650 zit het helmslot er niet daarvoor zitten er 2 haken onder het zadel, is veel makkelijker. Bij de Bandit gebruikte ik het helmslot overigens wel.
PDvD schreef:De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Het kan ook zijn dat het RVS lijkt, bijvoorbeeld chroomstaal. Wil je zeker weten of het echt RVS is dan moet je er een magneet bijhouden. Echt RVS is NIET magnetisch, de magneet moet er dus afvallen.

Bijna, dat dacht ik ook altijd.
RVS 304 roest oppervlakkig maar zal nooit doorrotten en is wel magnetisch.


Ennuh, is die lak nog een beetje blijven zitten? Want elke uitlaat die ik tot nu toe gespoten heb (met welke lak dan ook) is nooit goed gebleven.

Verder valt de roest op het subframe mij nog wel mee, zie niets waar ik van schrik, maar heb ook al (veel) erger gezien!
Leuk projectje, wil ik ook nog wel eens doen.

Op mijn motor heb ik alle zwart hoogglans kappen, mat zwart gespoten omdat ik dit veel mooier vind.
Dit heb ik gewoon gedaan met (ja echt waar) Action verf!
Droogt snel, netjes en er is tot nu toe niemand die het opgevallen is dat het zelf gespoten is.

Er zit bij mij ook wat valschade op, maar o.a. de radiateur is krom en ik vermoed de cockpit ook wel.
Zolang alle delen recht zijn (check o.a. de voorpoten goed!) valt het meestal mee en kan je veel zelf herstellen.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8300
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Iron Horse » do 24 sep 2015, 23:35

304 is na chroomstaal ook de meest inferieure kwaliteit staal die zich RVS noemt, terecht of onterecht. Maar wil je dat exact weten moet je de staalbijbel erbij pakken en kun je de precieze samenstelling en tolerantie zien. Die staan echter alleen bij bedrijven want die zijn voor particulieren onbetaalbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1132
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Sanscorp » vr 25 sep 2015, 09:54

Maar doorrotten doet het niet, anders zit er geen levenlange garantie op de handgemaakte EPS uitlaat van bijv. auto's.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2977
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Bozobin » zo 04 okt 2015, 11:54

Levenslange garantie vind altijd zo mooi: Je hebt garantie tot dat de boel stuk gaat :-) Want dan is de levensduur voorbij.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1132
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Sanscorp » zo 04 okt 2015, 11:58

Ik versta wat anders onder levenslange garantie ;) en dat staat los van het product.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2977
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Bozobin » zo 04 okt 2015, 12:03

Ow, net zolang als de kat van de buren leeft !
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8476
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Bericht door Eikie » zo 04 okt 2015, 18:32

Iron Horse schreef:304 is na chroomstaal ook de meest inferieure kwaliteit staal die zich RVS noemt, terecht of onterecht. Maar wil je dat exact weten moet je de staalbijbel erbij pakken en kun je de precieze samenstelling en tolerantie zien. Die staan echter alleen bij bedrijven want die zijn voor particulieren onbetaalbaar.
Voor mij allemaal abacadabra. Geen idee of dit is wat je bedoeld Rob :


COMPOSITION
Type 304 Type 304L
% %
Carbon 0.08 max. 0.03 max.
Manganese 2.00 max. 2.00 max.
Phosphorus 0.045 max. 0.045 max.
Sulfur 0.030 max. 0.030 max.
Silicon 0.75 max. 0.75 max.
Chromium 18.00-20.00 18.0-20.0
Nickel 8.00-12.00 8.0-12.0
Nitrogen 0.10 max. 0.10 max.
Iron Balance Balance
SPECIFICATIONS
AK Steel Types 304 and 304L Stainless
Steels are covered by the following
specifications:
Type 304 Type 304L
AMS 5513 AMS 5511
ASTM A 240 ASTM A 240
ASTM A 666 ASTM A 666
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

70K pure pleasure and heading for 100K :schater:

Plaats reactie