Km teller

Plaats reactie
Reus55

Km teller

Bericht door Reus55 »

Ik merk dat de teller niet echt zuiver is. Bij 150 teller zegt Garmin 135 bij 180 teller zegt Garmin 152 bij 200 teller zegt Garmin 165. Ik vind dat een forse afwijking. Is hier iets aan te doen.. :?:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Km teller

Bericht door John007 »

Iets vergeten misschien??
:idea: voorstellen.
Laatst gewijzigd door John007 op vr 13-06-2014, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Km teller

Bericht door AVC »

Bij 6 000 toeren staat mijn teller tussen 130 en 140km/u. Mijn gps snelheid is dan exact 120 km/u. Je bent dus niet alleen.
V-Roon

Re: Km teller

Bericht door V-Roon »

De GPS stuurt een signaal naar 3 satalieten. De tijd dat dit signaal terug komt in de GPS moet berekend worden door de GPS om de lokatie en beweging snelheid te berekenen.
Dit berekenen kost tijd, en dat verklaart dat lagere snelheid de gegevens accurater zijn dan bij hogere snelheden .
In de tijd dat de GPS aan het berekenen is is de locatie van de GPS (jij dus) veranderd.
Dit verklaart de verschillen in de snelheid die GPS geeft en jou eigen snelheidsmeter.
De analoge meter heeft vaak een afwijking van 10%.
Dus, ga je op de teller 60, dan zal je werkelijk ongeveer 50 rijden.
En de Gps zal rond de 52 aangeven.
Misschien even googlen?


Tapatalk met iPhone
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Km teller

Bericht door Ebrostrom »

Op t forum via zoeken voldoende te vinden dat onze teller best wat afwijkt. Je bent niet alleen, hoor.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Km teller

Bericht door JBerg »

Ik kijk meestal niet op de Garmin als ik 200 rij 8) :lol:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Km teller

Bericht door Tulipan »

Ebrostrom schreef:Op t forum via zoeken voldoende te vinden dat onze teller best wat afwijkt. Je bent niet alleen, hoor.
Maar voorlopig wel de enige die zich niet heeft voorgesteld ( sinds 04.06 :oops: )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Km teller

Bericht door De Graaf van Salland »

V-Roon schreef: De analoge meter heeft vaak een afwijking van 10%.
De eis bij de typegoedkeuring is als volgt:
1. De snelheidsmeter van de motorfiets mag nooit een snelheid aangeven die langzamer is dan je werkelijke snelheid.
2. De snelheidsmeter van de motorfiets mag wel een hogere snelheid aangeven dan de werkelijke snelheid. De maximale afwijking is dan 10%+4 km/u.

Dus als je werkelijke snelheid 100 km/u is, mag de snelheidsmeter iedere waarde aangeven die tussen de 100 en 114 km/u ligt.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Km teller

Bericht door Ebrostrom »

Grappig is dat elke voertuig dat we hebben/hadden er een afwijking in zit, maar bij onze Volvo dus niet. Altijd even opletten dus.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie