Niet willen starten

Plaats reactie
Erik de Wit

Niet willen starten

Bericht door Erik de Wit »

Ik ben in het bezit van een V-strom 650 uit 2009 en heb nu al vier keer meegemaakt dat hij na een schoonmaakbeurt van het motorblok niet meer wil starten. Ik spuit het motorblok, middenbok en zijstandaard lekker in met WD40, oppoetsen en kan die dag een stukje rijden wel vergeten want hij slaat niet meer aan. Hoewel ik het dan toch blijf proberen lukt het niet, accu word zwak, s'nachts op de lader en de volgende dag één keer aanraken die startknop en lopen. In de dealer mode wordt er geen foutcode aangegeven. Mijn vraag is, zijn er meer V-stromers die dit hebben of is er iemand die mij kan vertellen wat de oorzaak kan zijn.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Niet willen starten

Bericht door Eikie »

Probleem bij mij onbekend en welkom op het forum.
Misschien nog iets vergeten?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Niet willen starten

Bericht door John007 »

Heeft je accu dan nog wel genoeg power?
Probeer de volgende keer eens om de motor d.m.v. startkabels verbonden aan je autoaccu te starten.
Dit uiteraard direct na het schoonmaken etc.
Als dat wel wil moet je het zoeken in de accu of je klemaansluitingen van de accu.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: Niet willen starten

Bericht door Jaringb »

Eikie schreef:Probleem bij mij onbekend en welkom op het forum.
Misschien nog iets vergeten?
Voorstellen O:-)
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Niet willen starten

Bericht door SN0Wman »

Wel eens gehad dat na het afspuiten hij moeilijk startte inderdaad. Volgens dealer kan er met afspuiten (zeker met een harde straal) soms vocht op plekken komen waar het niet hoort. Als het echt vervelend gaat worden/is zou ik eens proberen om je motor in delen te wassen en kijken na welk moment hij niet meer wil starten. Zo kom je vanzelf achter het punt waar er vocht binnen komt. Succes!
Groeten,
Rudy
Erik de Wit

Re: Niet willen starten

Bericht door Erik de Wit »

De accu is sterk genoeg want ik verder heb ik helemaal geen problemen met starten en ook nog even reageren op SNOWman, ik spuit de motor ook regelmatig af met een hogedrukreiniger en hierna nooit problemen gehad met starten.
John007 schreef:Heeft je accu dan nog wel genoeg power?
Groetjes Erik
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Niet willen starten

Bericht door Soesko »

Het is beter de motor niet af te spuiten met een hogedrukreiniger. Je loopt het risico dat je het vet weg spuit uit punten die gesmeerd moeten worden, bijvoorbeeld de wiellagers. Daarnaast kun je vocht spuiten in delen waar je het niet wil hebben, zoals stuurschakelaars. Geef even wat aandacht aan de stekkerverbinding achter het linkse kuipdeel. Daar zit een dikke stekker waarover belangrijke draden lopen. Dit stekker wil soms problemen geven, doorgaans als gevolg van corrosie.
Plaats reactie