Scotoiler, werkt dat nou wel?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Ik heb een scotoiler op mijn motor zitten, deze zat er bij aankoop al op.
heb geen middenbok en dacht dat het dus wel ideaal zou zijn.

maar ik heb geen dubbele oiler, gewoon 1 pijpje waar af en toe een drupje olie uit komt, aan 1 zijde van de ketting (buitenzijde).
een ketting moet je toch juist in het midden smeren?

alleen de buitenste schakels smeren is maar half werk in mijn ogen.
dus nu de vraag: werkt dat ding wel of kan ik hem beter demonteren en verkopen?

moet ik wel een middenbok en een bus kettingspray hebben, maar dan gaat het wellicht veel langer mee :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Iron Horse »

Misschien een dubbel pijpje opzetten? En staat hij wel goed afgesteld?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Jeen »

Bij een ketting smeer je niet de 'buitenste' en 'binnenste' schakel. Daar zitten de O of X ringen die de boel uit zichzelf soepel houden. (Voordat ze die O en X ringen hadden uitgevonden was je iedere 5000 km de sjaak met een nieuwe ketting). Je smeert juist alleen het middendeel: het busje dat aanligt aan je tandwiel. Zo'n enkel olie buisje doet dat prima. Wees maar heel erg blij met je scottoiler!
ik heb zelf een pro-oiler en mijn ega een scottoiler. Ik merk geen verschil. En onze kettignen gaan zowat eeuwig mee.
Het enige waar je voor moet zorgen is dat het buisje tegen je tandwiel aanligt. De olie moet wel op je tandwiel komen, anders ligt het op straat en daar smeert het weinig......
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Eikie »

aanvulling: smeren NA een rit met een warme ketting. Olie vloeit dan nog beter !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Dat is nu het punt, de moeren op het tandwiel "duwen" het scott oiler tuutje steeds naar buiten.
zal dus geheel anders gepositioneerd moeten worden.

Nu zit deze dus aan 1 kant van het tandwiel en smeer maar 1 zijde van de ketting.
ik zal eens kijken of ik hem andersom kan zetten zodat deze de ketting bij het vrijhangende gedeelte in het midden smeert.

zonder scottoiler is het meer werk maar volgens mij wel grondiger, ik zie het systeem niet zo zitten in ieder geval, maar dat kan nog een kwestie van fine tunen zijn.
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Jeen »

Wanneer je last hebt van je asmoeren staat je tuutje te veel naar het midden van het tandwiel. Het tuutje moet nét naast de rij karteltjes van je tandwiel tegen het tandwiel uitkomen: daar heb je geen moeren. Een paar centimeter boven de ketting komt je olie dan rechtstreeks op het tandwiel. Via de middelpuntvliedende kracht komt de olie dan op je ketting terecht. Eenmaal op de ketting verdeelt het zich prima over de rolletjes van je ketting.
Andersom zetten gaat echt niet. De ketting hoeft het tuutje maar een keer te raken en je bent alles kwijt.
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Jeen »

maak ff een fotootje, dan kunnen we zien waar we over praten! Zoals jij er over praat heb ik het gevoel dat hij op een totaal verkeerde plek gemonteerd is en dat is werkelijk zonde. Kijk anders oven op internet. Er staan talloze filmpjes op de website van scottoiler hoe e.e.a. gemonteerd kan worden. Het principe wordt dan wel duidelijk.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ebrostrom »

De vraag is idd wat de TS bedoelt met binnen, buiten, midden zijde.
Mijn OSCO gaat door mijn kettingkast en druppelt op mijn ketting (dus de buitenzijde vh loopvlak vd ketting). Ik denk dat TS dat ook bedoelt.
Je zult dan zeggen dat je t er zo weer afrijdt. Daarom 'smeer' ik vlak voordat ik m binnen zet. Daarnaast vond ik de optie met een 'armpje' net voor t tandwiel druppelen te riskant. Je bent zoals jeen zegt alles in een keer kwijt. Daarnaast biedt OSCO deze manier v smeren ook aan als optie.
In t OSCO topic staan foto's hoe ik t heb gemonteerd.
OSCO is idd geen scotoiler, maar t idee blijft hetzelfde. Alleen druppelt de 2e geloof ik continu.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Iron Horse »

Geef mij maar gewoon simpel OSCO. Maar ja, als er toevallig al iets op je fiets gebouwd is dan moet het natuurlijk wel goed werken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door OllieX »

Een fotootje zou inderdaad handig zijn. Op mijn vorige fiets ,een SV650, had ik ook een scottoiler, gelijk met de aanschaf van de nieuwe motor. Het druppelbuisje liep aan 1 kant tegen het tandwiel vlak boven de schakels van de ketting. Mijn ervaring is dat het mijn ketting in zijn geheel goed gesmeerd hield. Ik verkocht de SV toen deze 31000 km had op de teller en de ketting was nog helemaal in orde. Je moet er alleen wat ervaring in krijgen wat afstelling betreft. Als het warm wordt buiten wordt de olie wat dunner, en wordt er wat te veel gesmeerd en andersom. Ook is het zaak af en toe op te letten of het buisje niet verstopt is met troep. Ik gebruikte een tandenragertje om het even weg te halen. Er zijn trouwens 2 soorten olie, blauw voor zeg maar temperaturen tot ca. 25-30 graden (dacht ik), als het echt lang warm is kun je ook de rode (dikker) gebruiken. De rode heb ik echter nooit behoefte aan gehad.
Al met al heb ik een beetje spijt dat ik de scottoiler niet ook op de Vstrom had gemonteerd. Ik overweeg weer zoiets of misschien een Osco.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 26-03-2014, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ebrostrom »

Wat n rare locatie. Ik zou m dan net vóór t tandwiel op t midden vd ketting laten vallen.
Dit is andere buitenkant dan ik idd bedoelde.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

tja ik verzin het ook niet ;)
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Eikie »

nu we het toch over oilers hebben.... ik kwam deze tegen op Ebay :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V8FEufb5v9c#t=13[/youtube]
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Bozobin † »

Mag je em wel niet tegen de wind in parkeren.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Leville

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Leville »

Bij mijn weten hoort de scottoiler uit te komen op ongeveer 7-8 uur als je het tandwiel als een uurwerk zou beschouwen. Ook al komt het slangetje maar aan één zijde uit van het tandwiel, toch werkt het. En goed ook. Drie jaar tevreden gebruiker.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ebrostrom »

Dat bedoel ik met 'net voor het tandwiel'.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Cplegt »

Blij dat ik geen osco/scotoiler heb te zien aan die oliemeuk op t tandwiel ..
Gr. Chiel
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Jeen »

Mooi dat fotootje. Je ziet dat ie inderdaad op de verkeerde plek zit. Helemaal eens met Leville: scottoiler een stukje naar voren monteren. Dan komt ie ook op het tandwiel uit maar heeft hij geen last van de moeren. '7-8 uur' is een een prima plek.
Je gaat genieten van het feit dat je maar eens in de 3000km je scottoiler hoeft bij te vullen in plaats van bij iedere tankbeurt bus en poetslap te moeten pakken.
Heltio

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Heltio »

Nou, ik ben nooit heel gelukkig geworden van mijn scottoiler. De plaatsing van het slangetje is cruciaal maar ook gelijk erg lastig. Eerst had ik het enkele slangetje. Gevolg was dat de ketting maar aan 1 kant werd gesmeerd. De andere kant begon zelf roestplekjes te vertonen. Toen dus maar de instelling aangepast zodat er meer olie uitkwam. Dat werkte wel. De ketting was mooi vet. Net als de hele velg, achterbrug, taartschep, nummerplaat, topkoffer, uitlaatdempers, kortom: alles. Wat ik ook probeerde, ik kreeg óf een te droge ketting óf een vette bende. Het viel me ook op dat slangetje weer regelmatig op goede plek moest worden gedraaid omdat het om de één of andere manier was verschoven. Tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens hete slangetje kwijtgeraakt omdat deze waarschijnlijk tijdens het rijden de ketting heeft geraakt. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik weer ben overgestapt op een goeie ouwe spuitbus.

Binnenkort moet ik de kettingen vervangen. Nu maar eens kijken voor een drylube systeem. Iemand hier ervaring mee?


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Iron Horse »

Er is zoiets als carbon chain lube d.m.v. grafiet blokken. Is al eens kort iets over geschreven hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door OllieX »

Ja, duidelijk die foto's. Ik had het slangetje ook op zeg maar 7-8 uur, tegen het tandwiel aan vlak bij de ketting. Bij mij werd de andere kant ook goed gesmeerd. Ik liet hem ongeveer 2 druppeltjes per minuut leveren.Er spetterde wel soms wat , maar dat was zo weg te vegen, makkelijker dan die spetters spray die ik soms op de motor vind. Ik vond het geen probleem.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Eric66 »

Ebrostrom schreef:Dat bedoel ik met 'net voor het tandwiel'.
Mijn osco smeert binnenkant ketting net na het voorste tandwiel op de busjes van de ketting dus in het midden.
1. Geen lange ontsierende slangetjes op kettingkast of achterbrug.
2. Door binnenkant te smeren een betere verdeling van olie."door omtreksnelheid gaat olie naar de buitenkant"
3. De olie gaat eerst door het achterste tandwiel, daar is de diameter groter en zal de olie er niet direct worden afgeslingerd.

Wat je vaak ziet is door de kettingkast op buitenkant ketting, hierdoor ligt de olie op de ketting en gaat als eerste rond over het kleinste tandwiel waar de middelpunt vliegende kracht het sterkst is en de olie er direct al wordt af geslingerd.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

ik heb hem er nog op zitten maar ben er nog niet mee verder gegaan.
moet hem eerst maar eens testen, 1 druppel per minuut instellen en dan maar eens kijken wat het doet.
vooral de demper zat vaak onder het vet.

het voorste tandwiel + omgeving is nu weer compleet gereinigd met de wissel van de ketting.
een verfkwast met remmenreiniger werkte het prettigst en het was zo weer schoon.

ook zal ik de slang verplaatsen naar 7u als dat zo 1, 2, 3 lukt, zolang de gehele ketting maar gesmeerd word en niet maar 1 zijde vind ik het al een prima oplossing.
vooralsnog heb ik de nieuwe ketting direct voorzien van een laag witvet met PTFE, slingert er niet af en de hele ketting is bedekt.
plakt ook niet gigantisch (niet zoals witvet alleen iig)

ik denk dat het compleet reinigen van de ketting met de tijd net zo belangrijk is als regelmatig smeren.
geen idee hoe ik dat moet doen, voorheen ook weer met een borstel en remmenreiniger gedaan maar dat is niet echt lekker voor je o-ringen.
wasbenzine hoorde ik, diesel ook al, dus moet het daar maar mee proberen.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Eric66 »

Een bakje vullen met petrolium met een scheut oude motorolie en een verfkwast.
Remmenreiniger is te schraal en daar worden je o ringen niet vrolijk van.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Wasbenzine dus :p
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ballie »

Wasbenzine droogt je rubbers ook flink uit. Hier goede resultaten met dieselolie behaald. Het vet vliegt er bijna vanaf en alles glimt weer in 't zonnetje. Zelfs je velgen en je kettingbeschermer krijg je er moeiteloos mee schoon.

Vervolgens de ketting weer ff inspuiten met ketting olie.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Iron Horse »

Petroleum en wasbenzine zijn te droog. Een scheut olie erdoor scheelt. Ik gebruik flessen lampenolie van het Kruitvat. Voordeel is dat daar een kleine opening inzit waardoor je het als spuitbus kan gebruiken. Opengeknipte vuilniszak en een lading kranten eronder en een kort geknipte kwast en gaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ebrostrom »

Of gewoon dat spul v S100. Dat is ervoor gemaakt! Niet gelijk zeuren over 'te duur', want hobby's kosten nu eenmaal geld en je bent er zelf bij hoeveel je gebruikt.

@Eric, dat is idd een verstandige locatie. Ik heb m dus niet daar, maar in de ruimte vh kleinste tandwiel zit bijna geen olie. Ik heb n OSCO, dus olie laat je aan t einde of na n rit op de ketting 'stromen'. Ik lift daarbij bijna altijd eerst t achterwiel en laat dat dan rustig ronddraaien met de hand. Geen rondvliegende spetters!
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Diesel dus :D

Sorry, hobby's kosten geld maar 't moet wel leuk blijven.
En nee, ik heb er ook het geld niet voor...

Shit happens maar ik ben al lang blij dat ik kan rijden.
En nee, dat betekend ook niet dat er onderhoud word bezuinigd.
Heb ik nieuwe blokjes nodig en t geld nu even niet dan rij ik dus niet...
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Cplegt »

Off topic, ik maak mn ketting nooit schoon, gebruik lithiumvet en eenn oude tandenborstel, en t geheel gaat 30dkm mee.
Ik poets alleen t goudenkleirige gedeelte .. Met industrialwhipes van de action ..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Ebrostrom »

Ieder z'n ding. Ik heb grote fles gekocht en gebruik oude lakens. Gebruik uiteindelijk niet veel. Ketting schoon. Lakens zwart. Fles heb ik nu al n tijd.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Dat kan ook, ligt er vast ook wel aan waar je rijdt.
Veel zand is niet al te best.

Geen idee hoe erg lithiumvet wel of niet kleeft.
Witvet houd wel wat vuil vast. Schoonmaken is geen leuke klus maar helemaal overbodig lijkt het me niet?
Diesel heb ik nog staan. Ooit eens een opvoerpomp moeten vervangen en er kwam aardig wat vuil uit de pomp mee.
Gezeefd en prima te gebruiken voor de ketting :p

Sorry voor de wat felle reactie maar ik krijg vaak discussies: als je geen geld hebt moet je niet rijden etc.
Beetje uit "ervaring" gereageerd dus..

Je kan prima rijden en als je alle diy klussen ziet die ik doe en voor welk geld ik dat doe bespaar ik mezelf een hoop centen en ik weet 100% zeker dat mijn motorfiets perfect onderhouden is.
Rangie110

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Rangie110 »

Ik maak de ketting schoon met pure diesel en een kwast, daarna goed drogen met een doek, vervolgens smeren met kettingzaagolie. deze is milieu vriendelijk, spat (bijna) niet, en kost haast nix :duim:
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Scotoiler, werkt dat nou wel?

Bericht door Sanscorp »

Kettingzaagolie zit nu in de scotoiler ;)
Zal hem morgen eerst maar afstellen op plm. 1 druppel per minuut en het slangetje verplaatsen.
Da's gratis :)
Plaats reactie