gesinterde remblokken

Plaats reactie
Lex1960
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 22:47
Mijn motor is een: DL 1000 2014
Locatie: veldhoven

gesinterde remblokken

Bericht door Lex1960 » wo 12 mar 2014, 20:22

hallo heb het forum al doorgezocht wat betreft gesinterde remblokken eigenlijk niet kunnen vinden wat ik wil weten
heb begrepen dat gesinterde remblokken beter remmen en meer bite hebben dan de originele ook heb ik begrepen dat je schijven sneller slijten heeft hier iemand ervaring mee en is de extra slijtage echt veel meer of valt dit mee
ik heb vorig jaar met de vakantie nl even van motor geruild was een yamaha 1400 stuurt lang niet zo fijn als mijn dl 650 maar de remmen waren stukken beter vooral in de bergen vond ik dit wel fijn nu zit ik te denken aan gesinterde blokken en misschien stalen remleidingen te monteren om ook wat betere remwerking te krijgen heeft hier iemand ervaring mee bij de dl 650
gr lex

Leville

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Leville » wo 12 mar 2014, 21:02

Eén tip: motorrem. En goed inschatten. Afgelopen lente in middelgebergte amper aan de voorrem geweest. Nochtans genoeg haarspeldbochten gedaan. En zeker niet helemaal als een doetje. Af en toe gewoon wat bijremmen achteraan of indien echt nodig vooraan. Zo slijten die schijven enkel wanneer het nodig is. En je spaart wat brandstof op de koop toe.

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Soesko » wo 12 mar 2014, 21:30

Met gesinterde remblokken heb ik geen ervaring, met stalen remleidingen wel. Dat is op elke motor een aanrader, dus ook op de V-strom. Ik koop ze altijd rechtstreeks bij Hel in Engeland en heb ze doorgaans binnen twee weken in huis.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8361
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Iron Horse » wo 12 mar 2014, 22:20

Ik heb er voor en achter de stalen remleidingen op en achter sinds vorig jaar gesinterde blokken. (Nogmaals voor de duidelijkheid; stalen remleidingen zijn niet van staal maar hebben een teflon binnenleiding die stugger is dan rubber en hebben een (RVS) staalomvlechting die er meer voor het zicht omheen zit dan dat het functioneel is.) De gesinterde blokken remmen achter duidelijk merkbaar beter. Of het meer slijtage zal geven lijkt me wel, maar ik vond de achterrem gewoon slecht. Voor vind ik het niet direct nodig ik heb al vaak genoeg een geblokkeerd voorwiel gehad zonder gesinterde blokken. Het effect van de "stalen" remleidingen vind ik ook niet echt spectaculair, maar alle beetjes helpen. Het helpt o.a. ook bij de levensduur van je remvloeistof omdat er minder vocht kan penetreren. Al met al zijn het dus kleine veranderingen die je persoonlijk moet beoordelen of je het de uitgave, het werk en de eventuele extra slijtage en daarmee de extra kosten op termijn waard vindt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Wullebolle » do 13 mar 2014, 08:43

Toen op mijn vorige moto (div900) de standaard remleidingen aan vervanging toe waren (9 jaar oud :shock: ) heb ik ze vervangen door staalomvlochten.
Kostprijs van deze tov verse in rubber was nauwelijks hoger (een 50e verschil dacht ik).
Remmen deed de div nadien niet harder. Wel was het remgevoel beter gelijkmatiger voorspelbaarder.
Of dit kwam doordat staalomvlochten nu eenmaal dat effect hebben OF omdat de oude rubberen zo oud waren dat ze te flexibel waren geworden weet ik niet.

Op de Strom, nog geen staalleidingen, wel gesinterde blokjes sinds een jaartje of twee. Remt alleszins nog steeds naar behoren.
Laatst gewijzigd door Wullebolle op do 13 mar 2014, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1300
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Dyrck » do 13 mar 2014, 09:05

Ik had op mijn solo FJ1200 ook gesinterde blokken (met staalomvlochten leidingen) en het remt echt beter.
Het nadeel was wel dat binnen de kortste keren mijn voorremschijven versleten waren (ca. 500 gulden destijds).

Dat die yamaha (ik neem aan FJR1300) beter remt is ook wel logisch.
Dat ding heeft veel meer massa en moet dus vanaf de fabriek al betere remmen hebben (om al die massa binnen de normen tot stilstand laten komen).
Onze remmen zijn wat goedkoper, maar voldoen m.i. ook ruimschoots, ook bij stevig remmen (behalve aan de achterkant, maar die gebruik je toch niet veel).
Ik zou beginnen met staalomvlochten leidingen (die van Hel zijn goedkoopst).
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8361
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: gesinterde remblokken

Bericht door Iron Horse » do 13 mar 2014, 09:17

Dyrck schreef:Ik zou beginnen met staalomvlochten leidingen (die van Hel zijn goedkoopst).
Was daar niet een kortingscode voor die ik toen vergeten ben te gebruiken? (Heb ze toen ook elders besteld.)
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1920
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: gesinterde remblokken

Bericht door PDvD » ma 17 mar 2014, 14:02

Ik heb zeker ervaring met gesinterde remblokken. Deze happen inderdaad een stuk lekkerder dan de normale blokjes. Ik heb niet echt gemerkt dat mijn schijven sneller slijten. Heb rond de 90K mijn schijven moeten vervangen omdat ze onder de maat waren. Tsja dat is een duur geintje, maar volgens mij is dit een redelijk normale stand om ze te vervangen. Denk dat ik 2 seizoenen met een setje remblokken doe. Normale zou je ook moeten vervangen ivm verglazing. Dan heb ik liever dat ze opslijten. Ik vind ze een beter gevoel geven in ieder geval.

Dit alleen voor de voorrem natuurlijk. Ik heb ze er 1 x achter op gehad en dat duurde slechts 5000 km eer de blokken weg waren! Gesinterd slijt te hard achter! En daar heb je doordat je met je voet remt zat remkracht.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Plaats reactie