Zadel gaat niet meer open

Plaats reactie
Cafesoes
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Woonplaats: Den Haag

Zadel gaat niet meer open

Bericht door Cafesoes »

Hoi Allemaal. Ik kan het zadel van mijn 2005 Dl-650 niet meer openen.
De sleutel gaat gewoon in het slot en kan draaien. Het draaien gaat echter niet verder dan een graad of 20 tot wanneer de vergrendeling onder het zadel zou los moeten schieten. Ik weet niet of er iets voor zit of dat het kabeltje tussen het slot en de vergrendeling vast zit of zo.

Enig idee is welkom maar ik heb niet veel kunnen vinden met de zoek optie.

Om toch verder te komen ben ik op zoek naar 2 duidelijke foto's van de haakjes en zo aan de onderkant van het zadel en van de vergrendeling waar deze haakjes in vallen op de motor. Ik hoop dan doordat ik duidelijk zie hoe het werkt en dan met behulp van dunne strip kijken of ik de haakjes zelf kan los klikken.

Zou iemand mij daaraan kunnen helpen?

Grt en bij voorbaat dank.

Harry
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Iron Horse »

Hieronder 2 foto's. Het zal niet gemakkelijk worden want je kunt er eigenlijk nergens recht bij. Ik heb de afstand gemeten waar het kabeltje van het slot in de hevel zit. Vanaf de zijkant kun je misschien precies er recht op af met iets flexibels. De afstand is horizontaal gemeten, dus als je er bovenop kijkt anders kun je de plaats bijna niet bepalen. De rand waar vanaf gemeten is kun je nog net zien als het zadel erop zit. De afstand is ca. 12,5 cm.

Maar helpt het niet wanneer je gewoon even flink op de achterzijde van je zadel drukt als je de sleutel draai? Dat doe ik eigenlijk altijd.

Ik heb mogelijk nog 1 oplossing maar dat ligt een beetje aan de ruimte die daar is. Ik heb er een led achterlicht inzitten en weet niet hoe goed het origineel past. Maar als je via de onderkant van het achterlicht tussen het lichtglas en het achterspatbord kijkt zie je het kabeltje en de hevel van je slot. Mogelijk dat daar met een dun stukje plat stafmateriaal de kabel voldoende kunt doordraaien. Bij mij kreeg ik de hevel van het slot ermee in beweging. De sleutel moet er dan wel inzitten anders draait het slot niet voldoende. Maar zo breek je de sleutel niet af.

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Soesko »

Ik zou in eerste instantie niet teveel met srips en haakjes aan de slag gaan. Je kunt beter eens proberen om terwijl je de sleutel omdraait het zadel aan de achterkant flink in te drukken richting de voorzijde. Echte even druk erop uitoefenen dus. In veel gevallen kun je dan de sleutel verder doordraaien om het zadel te ontsluiten. Het probleem komt vaker voor en niet allen bij de V-strom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Iron Horse »

Iron Horse schreef:Maar helpt het niet wanneer je gewoon even flink op de achterzijde van je zadel drukt als je de sleutel draai? Dat doe ik eigenlijk altijd.
Volgens mij was dat ook al mijn suggestie om dat eerst te proberen ....... :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Cafesoes
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Woonplaats: Den Haag

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Cafesoes »

Dank voor de reakties en de fotos.
Druk op zadel is al geprobeerd. 1 persoon sleutel draaien terwijl de ander zowat iedere mogelijk richting druk op het zadel zet.
Ik zal de tip langs het achterlicht nog even nader bekijken. Ik had daar nog niet langs gekeken.

Grt

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Wullebolle »

Probeer es de reservesleutel.
Je contactslot en sleutel raken op de duur op elkaar ingesleten ... palletjes en tandjes.
Het zadelslot is zeldengebruikt, en het kan dat de palletjes niet correct meer pakken op de afgesleten contactsleutel.
Je reservesleutel is evenmin afgesleten als de palletjes in je zadelslot.
En spuit je zadelslot es in met veel wd40 ... weinig gebruikt, palletjes blijven plakken ...
Kan geen kwaad om es te proberen, je weet maar nooit.

Anders met 2 man je motor kantelen zodat datgene wat eventueel onder het zadel de boel blokkeert, verschuift van plek?
Spooky Action At A Distance !
Cafesoes
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Woonplaats: Den Haag

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Cafesoes »

Hey Strommers.

De truc langs het achterlicht van Iron Horse heeft gewerkt. Er zat voldoende ruimte om een schroevendraaier er door heen te krijgen en met de sleutel in het slot de hevel om te halen. De reden dat het zadel niet met de sleutel openging was heel klein. Op het kettingslot dat ik onder het zadel bewaar ligt een paar handschoenen. Een haakje van een handschoen was klem komen zitten voor de hevel aan die kant. Alleen met de extra kracht van de schroevendraaier kon de hevel ver genoeg om open te gaan.

Iedereen heel erg bedankt.

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zadel gaat niet meer open

Bericht door Iron Horse »

Hé top :duim: Fijn dat het gewerkt heeft.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie