Op zoek naar een goede motorzaak.

Plaats reactie
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door OllieX »

Hallo mensen, sinds een aantal maanden ben ik verhuisd naar Oegstgeest(omgeving Leiden)
Voor mijn Vstrom nu op zoek naar een goede motorzaak voor onderhoud op niet al te grote afstand.
Iemand een suggestie, goede ervaringen? :-)}
Gebruikersavatar
Sparks
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 07-11-2011, 21:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Sparks »

Ik ben een keer met de V-Strom bij Motoport Hillegom geweest en dat is prima bevallen.
De laatste 2 (winter)beurten heb ik bij Horeon in Zwanenburg laten doen omdat ik er van/naar werk zo'n beetje langskom. Hier ben ik ook zeer tevreden over (is een Kawa dealer maar weet ook alles van V-Stroms, gratis leenmotor, direct contact met de eigenaar). Deze laatste is vanuit Oegstgeest mischien niet praktisch dus probeer het eens bij Motoport Hillegom.
Glimmende kant boven
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Iron Horse »

Op ca. 3 á 4 km van je vandaan zit Huisman Motoren in Leiden. Ik heb er zelf een Vespa GTS300 Super gekocht. V-Strom erg goed ingeruild destijds en garantiegeval m.b.t. lak werd ook goed opgelost. Dat is al weer een jaartje of 5 geleden (garantiegeval 3 jaar) en er is ook daar het e.e.a. veranderd, zo is daar toen plotseling Marco ontslagen terwijl ik daar juist al jarenlang goede ervaring mee had. Ook bij andere motorzaken waar hij werkt en gewerkt heeft. Al is het niet zaligmakend en ook zeker niet compleet, je kunt ook hier eens een kijkje nemen Motordealer recensies.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacReal

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door MacReal »

Zelf rijd ik vanuit Zoetermeer speciaal naar Poeldijk, omdat ik daar hele goede ervaringen heb met KMS.
Dat is een eenmansgarage, waar geen motoren verkocht worden.

De eigenaar rijdt zelf ook een V-strom, dus die kennis zit er wel zo gezegd ;)

Zo had ik na een servicebeurtje een lekkende voorrem, omdat hij de zuigers schoongemaakt had zonder ze te demonteren en er toch wat vuil tussen het rubber gekropen was.
Omdat de lekkage niet groot was, was dit bij de proefrit niet opgevallen.
Op zondagmorgen (!) ben ik er heen gereden om mijn probleempje kostenloos op te laten lossen
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Twinkel »

Heeft iemand ervaring bij Hans van Wijk in Zoetermeer? Zowel voor onderhoud als ook voor als je een keer iets extra op je motor wilt laten monteren? Had er pas geleden een offerte gevraagd specifiek voor led-mistlampen voor zowel voor als achter, word ik later terug gebeld met alleen de prijs voor halogeenmistlampen voor, schiet dus niet echt op. Binnenkort moet m'n motor voor de 6.000 km beurt en ben er ook nog niet uit waar ik 'm naar toe zal brengen (woon in Den Haag en werk in Amsterdam).
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb goede en slechte ervaringen daar. Inruilbod was echt om te huilen en irreëel. Voor een 18 maanden jonge Bandit met nog een half jaar garantie en 9000 km op de teller veel minder dan de helft terugkrijgen vind ik "misdadig". Onderdelen heb ik er wel eens besteld en ook wat spullen uit de shop en koopjeshoek. Daar was niks op aan te merken. Onderhoudservaring heb ik er niet omdat ik in principe alles zelf doe wat ik zelf kan doen. Dan heb ik de kosten ook zelf in de hand, want op een uitzondering na, vertrouw ik daar maar weinig werkplaatsen in. Zo werd mijn Bandit destijds bij het bedrijf, dat nu niet meer bestaat, een 6000 beurt gegeven voor meer dan 350 euro. O.a. omdat de tijdklok gewoon doortikte als de monteur z'n sigaretje rookte en op z'n elf en dertigst van de ene naar de andere kant van de werkplaats hobbelde. Ik kon erop wachten....., ja meer dan wel ruim 6 uur gewacht. Het is dus niet gemakkelijk om een goede dealer te vinden. Soms word je door ervaring wijzer. Hopelijk in positieve zin. Succes met je zoektocht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door OllieX »

Alvast bedankt voor jullie reacties. Dit helpt me al wat op weg.
MacReal

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door MacReal »

Twinkel schreef:Heeft iemand ervaring bij Hans van Wijk in Zoetermeer? Zowel voor onderhoud als ook voor als je een keer iets extra op je motor wilt laten monteren? Had er pas geleden een offerte gevraagd specifiek voor led-mistlampen voor zowel voor als achter, word ik later terug gebeld met alleen de prijs voor halogeenmistlampen voor, schiet dus niet echt op. Binnenkort moet m'n motor voor de 6.000 km beurt en ben er ook nog niet uit waar ik 'm naar toe zal brengen (woon in Den Haag en werk in Amsterdam).
Er is een reden waarom ik in Zoetermeer woon en toch naar Poeldijk ga voor onderhoud (het deel wat ik niet zelf kan).

Ik ga alleen naar Hans van Wijk als ik kleding nodig heb, of als ik op het laatste moment onderdelen nodig heb.
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Twinkel »

Poeldijk ga ik zeker onthouden, maar zolang mijn motor onder de garantie valt, zal ik naar een officiële Suzuki dealer moeten voor de onderhoudsbeurten :s
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door RedStrom »

Evelien, als je Amsterdam overweegt, vraag Niels (Fogel) even middels pb of zo.
Hij kan je daar wel helpen aan een goed adres. Zou ik blind op af gaan.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Bozobin † »

MacReal schreef:Zelf rijd ik vanuit Zoetermeer speciaal naar Poeldijk, omdat ik daar hele goede ervaringen heb met KMS.
Dat is een eenmansgarage, waar geen motoren verkocht worden.

De eigenaar rijdt zelf ook een V-strom, dus die kennis zit er wel zo gezegd ;)
Doe Marco maar de groeten van mij als je er nog es komt.
Heb ik hem blijkbaar toch besmet met het V-stromvirus :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door Bozobin † »

Twinkel schreef:Poeldijk ga ik zeker onthouden, maar zolang mijn motor onder de garantie valt, zal ik naar een officiële Suzuki dealer moeten voor de onderhoudsbeurten :s
Op dit gebied kan ik je Groenewold in Delft aanraden. Niet de goedkoopste, wel goed en eerlijk.

(ja, is mijn huisdealer :-) )
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
MacReal

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door MacReal »

Bozobin schreef: Doe Marco maar de groeten van mij als je er nog es komt.
Heb ik hem blijkbaar toch besmet met het V-stromvirus :-).
Zal ik doen ;)

Helaas kom ik er niet heel veel, maar dat heeft meer met mijn toenemende handigheid en afnemende kilometrage te maken, dan Marco zijn sleutelkunsten.
E-strommer

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door E-strommer »

Ik ga wel deze week nog langs, ik was ook op zoek naar een goede motorzaak in de beurt en Poeldijk rij ik dagelijks langs.
Dus toevallig gespot dit topic :duim: .
En ze hebben ook een leenmotor helemaal makkelijk :duim:

:-)}
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Op zoek naar een goede motorzaak.

Bericht door OllieX »

Ik denk dat ik Delft of Poeldijk eens ga verkennen.
Plaats reactie