klokje
De accu is volgens mij wel goed.
Ik had het een beetje raar geformuleerd. Als je het leest denk je dat de klok weer op 01:00 uur staat wanneer ik de motor start. Dit is niet het geval. Hij staat de laatste twee weken nog steeds 2,5 uur voor.
Het viel me de laatste tijd alleen op dat ik al een aantal keren het klokje op tijd moest zetten.
Ik denk dat ik het al weet.
Volgens mij gebeurt het nadat ik zo slim ben geweest om het alarm te activeren. Dit is mij de afgelopen twee maanden al 4 keer gebeurd.
1 Ik was vergeten dat het alarm er nog op stond en zette de motor rechtop.
2 De motor op het contact zetten zonder de startblokkering te deactiveren. Je bent aan de klep en na een tijdje begint dat ding te joelen. Toen viel me bij het wegrijden op dat de klok op 01:05 uur stond terwijl het al 4 uur was.
3 Bij de jaarlijkse test voor het certificaat van het alarmsysteem. Toen was het de monteur van Motoport.
4 Je hebt een tourtocht en thv Boxmeer kom je erachter dat de afstandbediening van de gele abus sleutelhanger is gevallen nadat je de motor hebt uitgezet. Ik moest de motor naar een parkeerplaats duwen wat om de 30 seconden resulteert in een mooi concert.
Meestal valt het me pas op als ik wil weten hoe laat het is en of ik nog genoeg benzine heb. Dan blijkt dat de klok weer eens uit is geweest en niet meer op tijd staat.
Ik had het een beetje raar geformuleerd. Als je het leest denk je dat de klok weer op 01:00 uur staat wanneer ik de motor start. Dit is niet het geval. Hij staat de laatste twee weken nog steeds 2,5 uur voor.
Het viel me de laatste tijd alleen op dat ik al een aantal keren het klokje op tijd moest zetten.
Ik denk dat ik het al weet.
Volgens mij gebeurt het nadat ik zo slim ben geweest om het alarm te activeren. Dit is mij de afgelopen twee maanden al 4 keer gebeurd.
1 Ik was vergeten dat het alarm er nog op stond en zette de motor rechtop.
2 De motor op het contact zetten zonder de startblokkering te deactiveren. Je bent aan de klep en na een tijdje begint dat ding te joelen. Toen viel me bij het wegrijden op dat de klok op 01:05 uur stond terwijl het al 4 uur was.
3 Bij de jaarlijkse test voor het certificaat van het alarmsysteem. Toen was het de monteur van Motoport.
4 Je hebt een tourtocht en thv Boxmeer kom je erachter dat de afstandbediening van de gele abus sleutelhanger is gevallen nadat je de motor hebt uitgezet. Ik moest de motor naar een parkeerplaats duwen wat om de 30 seconden resulteert in een mooi concert.
Meestal valt het me pas op als ik wil weten hoe laat het is en of ik nog genoeg benzine heb. Dan blijkt dat de klok weer eens uit is geweest en niet meer op tijd staat.
Volgens mij heb je toch gelijk. Vandaag was het weer raak. Motor had drie dagen op het alarm gestaan. Alarm eraf- starten- heeft wat moeite en ja hoor klok weer op 01:00 uur. De accu heeft dan net niet genoeg kracht meer. Het alarm systeem is net iets te veel voor de slechte accu. Na activering van het alarm zal de accu ook wel te weinig kracht over houden wat resulteert in een reset.L-Strom schreef:Misschien is je batterij in slechte conditie, zodat zodra men start de boordspanning te ver weg zakt. Even een paar startkabels aan een andere batterij koppelen en even starten. Je weet dan gelijk het resultaat.
Succes Leo.
Toch maar eens een nieuwe accu erin gezet. De accu begon steeds minder te worden.
Wil ik de accu erin zetten blijkt de nieuwe accu veel groter te zijn dan de andere.
Toch maar eens kijken op de site van Louis of ik de goede heb. Ja er staat toch echt CTX14-BS. Werkplaatshand boek erbij gepakt. Ook daarin staat CTX14-BS.
Op de oude accu staat CTX 12 BS. Weer op de site van Louis gekeken. Blijkt dit de accu te zijn van een DL 650. Deze heeft 10A ipv 12A.
Wil ik de accu erin zetten blijkt de nieuwe accu veel groter te zijn dan de andere.
Toch maar eens kijken op de site van Louis of ik de goede heb. Ja er staat toch echt CTX14-BS. Werkplaatshand boek erbij gepakt. Ook daarin staat CTX14-BS.
Op de oude accu staat CTX 12 BS. Weer op de site van Louis gekeken. Blijkt dit de accu te zijn van een DL 650. Deze heeft 10A ipv 12A.
Accu onder capaciteit
Presies t zelfde probleem gehad, zodra de accu minder wordt gaat het klokje spontaan op 1 uur staan. meestal na starten.
Kan je verhelpen (tijdelijk) door een condenzator over de spanning van het klokje te zetten. Maar na een tijdje zal je r toch een nieuwe accu in moeten zetten.
Mischien een handige voormelding van suzuki?
Kan je verhelpen (tijdelijk) door een condenzator over de spanning van het klokje te zetten. Maar na een tijdje zal je r toch een nieuwe accu in moeten zetten.
Mischien een handige voormelding van suzuki?